Oldtimer V8 "tuning" (uusia kuvia sivulla 3)
Mobilestahan löytyi melkein esikuva tuolle mun Photoshoppamiselle:

http://www.mobile.de/SIDVFlhOY0NqHnx-uF ... 15&top=125&
http://www.mobile.de/SIDVFlhOY0NqHnx-uF ... 15&top=125&
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastauksena 450 SL:lle:
foorumiin kuuluvia SL/C omistajia on pääkaupunkiseudulle useita ja kesällä varmasti joku miitti järkätään.
Mulla on kans jenkkivaloilla oleva euroauto ja mun mielestä noi jenkkivalot on ihan OK, enkä millään niitä vaihtais euroiksi. Jotenki ne antaa klassisemman ja tyylikkäämmän kuvan (erottuu muista). Mulla on tosin myös 80 luvun alustasarja niinku avatarista näkyy. Katsastussetä vaatii villkuja eteenpäin kun ne valojen vieressä olevat ei näy eteen, tällä hetkellä on rumat 'peräkärryvilkut' mutta kesäksi tulee paremmat. (Alkuperäiset vilkut 'suorakaidevilkut' saa tän hetkisten tutkimusten mukaan vain jenkeistä ja on 100 taala /kpl siellä: niihin en vielä sorru, ehkä myöhemmin).Jos tuunaat youngtimeriasi, please älä tee mitään "peruuttamatonta". Etenkin kun r107 saa tekniikkaa kohtuullisesti, mutta korin osat ovat hinnoissaan. Itse pidättäytyisin pienissä tuningeissa, eli vanteet, jousitus jne. Omaani joku entisistä omistajista on laittanut jenkkilamput, vaikka auto on euroversio. Harmittaa, koska uudet eurovalot maksavat n. 300 dollaria/kpl.
foorumiin kuuluvia SL/C omistajia on pääkaupunkiseudulle useita ja kesällä varmasti joku miitti järkätään.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Yes, miittiä käyntiin. Aiempina kesinä on kai ollut joka toinen keskiviikko jonkinlainen sportimpien Mersujen kokoontuminen. Niin jäi nekin käymättä....
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Da! Nyt löytyi AMG:n ihan 10-vanteet 107-koriseen:
http://www.107sl-freunde.de/galerie/Goetz4.jpg
*kuola valuu*
http://www.107sl-freunde.de/galerie/Goetz4.jpg
*kuola valuu*

Noniin ja otan raha lahjoituksia vastaanDa! Nyt löytyi AMG:n ihan 10-vanteet 107-koriseen:
http://www.107sl-freunde.de/galerie/Goetz4.jpg

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
AMG:n 3-osaiset kasatut vanteet
Varoitus: kaivakaa ne kuolalaput esille
!
Tarkoititteko kenties näitä:
AMG1
AMG2
AMG3
Saatavuus on varmasti aika heikko ja hinta sitten uusilla varmaan jotain toista tonnia / kpl jos saa erikoistilauksena (hinta 1078,44 demaria 9/87 9*16)
Itse ajattelin hommata tollaset ens kesäks alle pyörimään:
http://www.braid.es/braidwheels/desmontables/s6ENG.htm

Tarkoititteko kenties näitä:
AMG1
AMG2
AMG3
Saatavuus on varmasti aika heikko ja hinta sitten uusilla varmaan jotain toista tonnia / kpl jos saa erikoistilauksena (hinta 1078,44 demaria 9/87 9*16)
Itse ajattelin hommata tollaset ens kesäks alle pyörimään:
http://www.braid.es/braidwheels/desmontables/s6ENG.htm
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Kiitoksia Taxana, etenkin tuo hinnasto oli mielenkiintoista luettavaa. Katsokaapa kromien maalaus mustaksi/korinväriseksi... melkoinen hinta verr. 6-syl. moottorin viritykseen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vanteista!
No niin - kevät koitti ja vanteet ovat löytyneet
17'' OZ Racingin klassikot - alla kuvia myyjän autosta ja yksi sovituskuva omasta kärrystä




EDIT: linkitys unohtui - sorry...

17'' OZ Racingin klassikot - alla kuvia myyjän autosta ja yksi sovituskuva omasta kärrystä





EDIT: linkitys unohtui - sorry...
Ei tullut vielä kokeiltua - periaatteessa hätää ei pitäis ainakaan edessä olla. Takana tekee tiukkaa, tuossa SL:ssä on takakaarien kanttaukset pokattu litteiksi. Omassani on päästetty rälläkällä vähintään 5mm siivut pois.raul kirjoitti:Näin se homma etenee.
Mageet vanteet![]()
Pistä vielä etukaaresta kuvaa, montako milliä jää liikevaraa?
Saan kiekot koeajoon lähiaikoina

Jees, mehän kokeilimme torstaina näitä Borbet A vanteita alle.
Kuva 1
Kuva 2
Takana ei 245:lla luonnollisesti mitään ongelmaa mutta tietenkin edessä jotain. Vanne edessä 7,5" et 20 tai 25
205:lla mahtuisi (väkisinkin kapeaolkaisempi), tulisi jopa vajaan tuuman sisemmäs kaareen kuin 225:lla mikä niissä oli tosiaan rengastuksena. [/url]
Kuva 1
Kuva 2
Takana ei 245:lla luonnollisesti mitään ongelmaa mutta tietenkin edessä jotain. Vanne edessä 7,5" et 20 tai 25

Hmn, minun silmääni näyttää jotensakin hassulta R107:n alla. Tekee auton korkeamman näköiseksi, kun kumin profiili jää noin matalaksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joutuu olemaan eri mieltä... Hopean auton kuvista ei ainakaan sellaista hahmotu mieleeni, tai sitten kuvat ovat huonosta kulmasta. Jorin autostahan ei ole vielä koko auton näyttävää kuvaa, ehkä se harhautti?Timo L. kirjoitti:Hmn, minun silmääni näyttää jotensakin hassulta R107:n alla. Tekee auton korkeamman näköiseksi, kun kumin profiili jää noin matalaksi.
Aikamoiset pallot kuitenkin!

Toivottavasti tulevat pyörimään ongelmitta.
Sanotaanko, että livenä nuo vanteet tuolla rengastuksella olivat kuin tehty R107:aan - toivottavasti myös C.hen.Timo L. kirjoitti:Hmn, minun silmääni näyttää jotensakin hassulta R107:n alla. Tekee auton korkeamman näköiseksi, kun kumin profiili jää noin matalaksi.
Tuo SL on sen verran kevyemmän oloinen, että näyttää nuo vanteet übermassiivisilta sen alla. C:ssä on onneksi 30 cm lisäpituutta, joka osaltaan 'pehmentää' visuaalista efektiä.
"ajettavuudesta" sitten myöh. enemmän...
Kommentteja
Totta. Etenkin takaapäin, jolloin perä näyttää "leijuvan". SL:n profiilihan on takaa leveä ja matala.Timo L. kirjoitti:Hmn, minun silmääni näyttää jotensakin hassulta R107:n alla. Tekee auton korkeamman näköiseksi, kun kumin profiili jää noin matalaksi.
Tuohon autoon on tulossa alle barokit alkuperäisellä rengaskoolla (205/70-14). Eli originaalityyliä haetaan ja tulevaisuudessa saattaa museokatsastuskin olla edessä, hieman vaadittavista investoinneista riippuen. Toisena syynä paremman ajomukavuuden hakeminen ja hiljaisuus. Avossa kun nuo rengasäänet tulevat korvaan esteettömästi.
update!
No niin, tähän on edetty:
- takalyhtyjen vilkut ovat punaiset
- 17'' OZ-Racing -vanteet ja leveämmät ja matalammat renkaat alla
- kaikki jarrusatulat maalattu punaiseksi
- orig. takavaimennin vaihdettu suoriin putkiin
Koetan ehtiä napsimaan pari kuvaa ja laittamaan näytille tänne jatkoksi.
- takalyhtyjen vilkut ovat punaiset
- 17'' OZ-Racing -vanteet ja leveämmät ja matalammat renkaat alla
- kaikki jarrusatulat maalattu punaiseksi

- orig. takavaimennin vaihdettu suoriin putkiin

Koetan ehtiä napsimaan pari kuvaa ja laittamaan näytille tänne jatkoksi.
Re: update!
Mites tuo ääni puoli? siis koneenJori K kirjoitti:No niin, tähän on edetty:
- takalyhtyjen vilkut ovat punaiset
- 17'' OZ-Racing -vanteet ja leveämmät ja matalammat renkaat alla
- kaikki jarrusatulat maalattu punaiseksi![]()
- orig. takavaimennin vaihdettu suoriin putkiin![]()
Koetan ehtiä napsimaan pari kuvaa ja laittamaan näytille tänne jatkoksi.

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Re: update!
Tyhjäkäynti:enska kirjoitti:Mites tuo ääni puoli? siis koneen
1m päästä = 85 db
7m päästä = 75 db
"Kierrokset tapissa":
1m = 104 db
7m = 94 db
- eli ei sieltä hiljaisimmasta päästä
