Morjesta. Liian kauan tullut kuunneltua tenavassa musiikkia vakiovehkeillä ja nyt olis tarkotus laittaa hieman jotain päivitystä.. eli minkäkokoiset kaiuttimet noihin oviin menee kivuttomasti (etu/taka)? Joku erillissarja kai pitää hommata eteen ainakin
Peräkonttiin odottaa varastossa asennusta pari vanhaa 12" SPL dynamicsiä, joku taantuminen amisaikoihin ilmeisesti vaivaa näin kevään koittaessa
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
Etuoviin menee 6,5" elementti vaatii koroke palan joko ostaa tai tekee ite. Ja pienet diskantit menee vakio paikoille, sinusliveltä löyty sopivan kokoiset diskantit, mulla on koko erillissarja sinusliveä löytyy poppikoneet.com.
Takaovissa on erikoiskokoiset kajarit ne on 4"-5" väliltä fanatic audiolta löytyy ainaskin. Ja hyvä erillis-sarja riittää edessä, taka kajareita ei tartte.
Kiitoksia, täytyypi päivällä perehtyä tarkemmin. Luulen kanssa että noi takakajarit saa pysyä vakiona ainakin toistaiseks..
EDIT: Infinityn Reference 6,5"-erkkasarja tuli hommattua paikallisesta hifiliikkeestä. Ovikaiuttimet meni heittämällä paikoilleen ilman mitään välipaloja
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
Itsellä myös kohtapuolin kaiuttimien päivitys edessä.. etuovien tilanne olikin selvillä, että 6,5" menee.. Mites johdot, onko ovien läpivienneissä pistokkeita vai saako uudet piuhat nätisti?
Ja meneekö takaoviin korokerenkailla 5,25" tai jopa 6,5" sarja sinnekkin?
Minun mielestä takapenkillä on paljon kivempi kuunnella musiikkia jos sielläkin on kaiuttimet, jos pelkästään edessä niin ei oikein tahdo normaalilla voluumilla kuulua taakse...
Ei kai sitä taakse tarvitte laittaa muutakun alapään kaiuttimet. Tai tietty subbari takakonttiin, mut ite en suostu tohon, säästän mielummin sen tilan jos ja kun tulee tarvetta, nimimerkillä "kaverille naureskellut kun on se 15" ground zero pultattuna kiinni". Mites onko kellään kokemusta noista lättänöistä penkin alle asennettavista subbareista? En oikeen tahdo uskoo että niistä ois mihinkään.
Onko kellään muuten kokomusta W202 mersun vararengaskoteloon rakennetusta subikotelosta? Lähinnä ajan tällä takaa sitä että saako sitä soimaan koskaan kunnolla verrattuna normikoteloon?
Ainut vaan että mersussa on umpikontti ja tuossa ibizassa on kontti auton sisätiloihin yhteydessä niin sointi on siinätapauksessa paljon kovempaa ja parempaa pienemmilläkin virityksillä. Mutta tuossa on aika paljon hyvää asiaa ja ideaa että kuinka kannattaa auton takakonttia tehä. Kiitos linkistä.
Lainataampas ketjua..Miten on peilikolmiot kiinni w202 faceliftissä kun näyttäs olevan yhtä ikkunan karmien kanssa,ovipahvin joutuu ainakin varmaan irrottamaan?
Kippari76 kirjoitti:Saavat olla diskanttien asennuksen jälkeen rauhassa kun vaan tietäs ensin kuinka nuo kolmiot irrotetaan
Mulla on peilikolmioihin rakenneltu diskanteille paikat. Ovipahvi pitää ottaa irti ku se peilikolmio menee sen ovipahvin alle. Siinä peilikolmion mukana tosiaan tulee se koko oven yläreunan kiertävä muovi
Ja tuo ikkunan ympärillä oleva muovi on varmaankin jollain klipsuilla kiinni?Onko tässä uudemmassa ovimallissa johtojen läpivienti vielä ilman pistokkeita että saa uudet johdot helposti?
korhonen_ kirjoitti:Onko kellään muuten kokomusta W202 mersun vararengaskoteloon rakennetusta subikotelosta? Lähinnä ajan tällä takaa sitä että saako sitä soimaan koskaan kunnolla verrattuna normikoteloon?
Onhan siitä kokemusta useamman vuoden ajalta.
Kotelo oli noin 70l suljettu ja siinä ehti käymään parit erilaiset 12" elementit. Hyvin se sieltä hönki.
Tuossa on kuvakin siitä viritelmästä viimeisimmäksi jääneessä kokoonpanossa http://www.duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... _small.jpg
korhonen_ kirjoitti:Onko kellään muuten kokomusta W202 mersun vararengaskoteloon rakennetusta subikotelosta? Lähinnä ajan tällä takaa sitä että saako sitä soimaan koskaan kunnolla verrattuna normikoteloon?
Onhan siitä kokemusta useamman vuoden ajalta.
Kotelo oli noin 70l suljettu ja siinä ehti käymään parit erilaiset 12" elementit. Hyvin se sieltä hönki.
Tuossa on kuvakin siitä viritelmästä viimeisimmäksi jääneessä kokoonpanossa http://www.duke.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/ ... _small.jpg
Juuuuu sinähän oot jaksanu näperrellä takakontin kanssa. oon itekkin ajatellu jotain tollasta vastaavaa mutta pitäs keksiä vielä vaan joku ratkasu tohon kotelo juttuun että pääsis helposti käsiks akkuun ja kaikkeen tarvittavaan sieltä takaa. jos sulla on jotain ideoita tai kuvia rakentelu vaiheista niin vinkkejä otetaan vastaan.
DaAmigo kirjoitti:Mites tollaseen -94seen saa helpoiten uudet piuhat oviin kaiuttimille? Jotain siellä on tiellä kun koitin pelkästään työnnellä, pistoke?
Mites paljon w202 on etupäässä mideille tilaa? Mikä saa olla midien asennussyvyys että mahtuu vielä jollain tavalla paikalleen ? Dls midit suunnitteilla ja niillä 72mm upotussyvyys..
Upotussyvyys ei välttämättä ole ongelma, mutta ovipellissä oleva asennusaukko on sen verran tyhmästi muotoiltu, että saattaa ahdistaa jos magneetti tai sen runko on halkaisijaltaan iso. Joutuu luultavasti muotoilemaan aukkoa uudestaan dremelillä, tai sitten pitää tehdä korotuspalat mideille.
korhonen_ kirjoitti:
Juuuuu sinähän oot jaksanu näperrellä takakontin kanssa. oon itekkin ajatellu jotain tollasta vastaavaa mutta pitäs keksiä vielä vaan joku ratkasu tohon kotelo juttuun että pääsis helposti käsiks akkuun ja kaikkeen tarvittavaan sieltä takaa. jos sulla on jotain ideoita tai kuvia rakentelu vaiheista niin vinkkejä otetaan vastaan.
Mulla tuo akulle pääsy oli toteutettu siten että leikkasin pohjalevyyn reiän akun ja sulakkepesän kohdalle ja tein siihen kohdalle irrotettavan kannen.
Tuolta löytyy jotain kuvia tuosta rakentamisesta jos jaksaa kahlata läpi http://andy.propelli.cou.fi/Asennus/
Aika vähän on näköjään vaan säilynyt kuvia rakennusvaiheista kun siitä jo aikaa on kuitenkin 6-7 vuotta.