
Hile maalaus
mielummin spraylla, kuin huonolla kompuralla/ruiskulla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sulla kun on tuota kokemusta niin vastaa tuohon kysymykseen että paljonko pitäisi kompurassa tuotto olla että riittää ruiskulla maalaamiseen.eepi kirjoitti:Nyt on kyllä semmosta juttua että hohhoijjaa.![]()
Jos vähänkään ymmärtää maalaamisesta, noi kaikki edellämainitut saa unohtaa.
Mutta jos haluaa kiroilla kun ei tuu painetta, täysin uusi ruisku ei toimi ja "vit tu tästä tule mitää" lausahduksia tulee 2 min välein niin en estä...
Kompura tuottaa paineilmaa, varmaankin ne hyvät kompurat laittaa siihen ilmaan sitten jotain lisämolekyylejä että on parempi maalata?
No se sadan euron 24 litran Gern kompura tuottaa hieman yli 200L/min ja sen pitäisi ainakin pikaisella netin selauksella riittää auton maalamiseen, joten ehkä se 69€ kompura ei tässä kohtaa toimikaan. Ruiskuja saa muutamalla kympillä netin mukaan, jotkut on tyytyväisiä niihin ja toiset ei. Ja onhan siinä vuoden takuu, jos hajoaa niin vaihtaa.
Halvallahan ei saa hyvää, mutta ehkäpä kohtuullista. Luulisi kuitenkin telan päihittävän mennen tullen.
Ja tuossa vasta tulee huokeella, öljyjäkään ei tartte vaihtaa:
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/Su ... sp?id=1789
"Mulla on ollut kompurassa jo 30 vuotta samat öljyt, tavallinen30 :n yksiaste moottoriöljy.Ja rutkasti tullut tunteja joka vuosi.Omatekonenkin se kompura on.Sisu kuorkin 2-pyttynen kompura,opel kadetin öljypumppu,linjurin painesäiliö,vesiautomaatin painekytkin ja 2KW suoraveto 3-Vaihemoottori.ei ole eds tarvinnut lisätä öljyä!Teho on piisannut kaikkiin hommiin piikkauksesta maalaukseen."

Halvallahan ei saa hyvää, mutta ehkäpä kohtuullista. Luulisi kuitenkin telan päihittävän mennen tullen.
Ja tuossa vasta tulee huokeella, öljyjäkään ei tartte vaihtaa:
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/Su ... sp?id=1789
"Mulla on ollut kompurassa jo 30 vuotta samat öljyt, tavallinen30 :n yksiaste moottoriöljy.Ja rutkasti tullut tunteja joka vuosi.Omatekonenkin se kompura on.Sisu kuorkin 2-pyttynen kompura,opel kadetin öljypumppu,linjurin painesäiliö,vesiautomaatin painekytkin ja 2KW suoraveto 3-Vaihemoottori.ei ole eds tarvinnut lisätä öljyä!Teho on piisannut kaikkiin hommiin piikkauksesta maalaukseen."

no just tollanen 24l gern se tuoki oli. se tuottaa kylmänä ehkä just hikiseen 200l mut ootappa ku lämpenee ni tuotto putoaa alle puoleen. Ja se lämpenee nopeesti. Itseasias se ku käy 4min tauotta ni se lämpöleikkaa ja jäsähtää jumiin. Maalatessa se ei muuta teekkää ku pärisee. Ei sil auta moista tehdä
Vaan kyl me tehtiin silti!! Just edellä mainittua Temadur maalia pruutattiin kympin ruiskul.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Hile maalaus
Entäs yliteippaus?
Re: Hile maalaus
Joulua kaikille mersu miehille ja naisille