w211 heräte subivahvarille
w211 heräte subivahvarille
Elikkäs pitäis keksiä oikeat johdot peräkontista, mitkä menee takakaiuttimille, joista voisin sitten linjamuuntimella muuttaa rca:ksi ja saisi samalla herätteen.
Oisko jollain kokemusta tai jotain sähkökaavion tynkää heittää ettei käry käy..
Autossa comand aps, digiboksi, yms. Navin päällä on melkein samankokoinen boksi ja sen päällä pieni musta laatikko, oisko tuossa läjässä vahvistin vai oonko ihan hakoteillä?
Hattuhyllyllä ei mahtane olla kaiuttimia, tässä ei siis orkkis subbaria.
Ei innostais keulasta asti vetää piuhoja.
Oisko jollain kokemusta tai jotain sähkökaavion tynkää heittää ettei käry käy..
Autossa comand aps, digiboksi, yms. Navin päällä on melkein samankokoinen boksi ja sen päällä pieni musta laatikko, oisko tuossa läjässä vahvistin vai oonko ihan hakoteillä?
Hattuhyllyllä ei mahtane olla kaiuttimia, tässä ei siis orkkis subbaria.
Ei innostais keulasta asti vetää piuhoja.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: w211 heräte subivahvarille
Vuosimalli olisi vielä hyvä tietää, onko NTG1 vai NTG2.5 Comand?Kumipää kirjoitti:Elikkäs pitäis keksiä oikeat johdot peräkontista, mitkä menee takakaiuttimille, joista voisin sitten linjamuuntimella muuttaa rca:ksi ja saisi samalla herätteen.
Oisko jollain kokemusta tai jotain sähkökaavion tynkää heittää ettei käry käy..
Autossa comand aps, digiboksi, yms. Navin päällä on melkein samankokoinen boksi ja sen päällä pieni musta laatikko, oisko tuossa läjässä vahvistin vai oonko ihan hakoteillä?
Hattuhyllyllä ei mahtane olla kaiuttimia, tässä ei siis orkkis subbaria.
Ei innostais keulasta asti vetää piuhoja.
AGW:n antenniherätelinja voisi toimia, sen saa poimittua AGW:ltä, takaoven kynnyskotelon liittimestä tai taka-SAMilta.
Kai kytketyn virtapiirin (15) sulakkeeltakin taka-SAMista voisi herätteen ottaa mutta tuo ei kytke vahvistinta jos radiota kuunnellaan virrat pois päältä.
Siis se aktiivinen linjamuunnin generoi herätteen vahvistimelle? Paljonko tuo linjamuunnin kuluttaa sähköä, voiko sen pitää kytkettynä koko ajan vai tarvitseeko se oman herätesignaalin?Kumipää kirjoitti:2006, NTG1 vissiin?
Pitää ottaa tuo paketti pois ja kurkkia liitäntöjä, tärkeintä olis löytää kaiutinjohdot, koska aktiivinen linjamuunnin osaa ottaa niistä herätteen ja muuttaa ne vielä rca:ksi.
Jos värit tietäs esim takakaiuttimille, niin olis jees.
Onko autossa Sound System paketti (810) vai standardi audiot?
Juu juuri näin, mulla tulee tuonne vararengaskoteloon tuo subi, notta virrat saan siitä vierestä. En vielä tänään kerinnyt noita AGW:ta sun muita tutkimaan, meni tallilla taas ihmetellessä ja suhasin sitte massat pohjaan.S202 kirjoitti:Tuo aktiivinen linjamuunnin tarvitsee sähköä. Ei se kaiutinsignaalista sitä herätettä tee
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
No niinähän siinä ekassa postauksessa sanottiinkin. Paljonko se linjamuunnin mahtaa virtaa vaatia? Antennin herätesignaali ei ole isoille kuormille tehty, varsinkin 211:ssä jossa heräte menee SAMille joka varsinaisesti syöttää antennivahvistinta. Tietenkin tuolta SAMin lähdöstäkin sen herätteen/linjamuuntimen jännitteen voisi ottaa.Kumipää kirjoitti:Juu juuri näin, mulla tulee tuonne vararengaskoteloon tuo subi, notta virrat saan siitä vierestä. En vielä tänään kerinnyt noita AGW:ta sun muita tutkimaan, meni tallilla taas ihmetellessä ja suhasin sitte massat pohjaan.S202 kirjoitti:Tuo aktiivinen linjamuunnin tarvitsee sähköä. Ei se kaiutinsignaalista sitä herätettä tee
Ainakin tuossa omassa silloin kun erilliselle soittimelle herätettä etsin niin sen sai otettua helpoiten tupakinsytkältä.
Comandin takaa herätettä ottaessa laite ei enää suostunut käynnistymään lainkaan. Liekö siellä sitten joku piiri tuossa Comandin ketjussa, joka mittaa kuormia ja sammuttaa laitteet jos kuorma on normaalista poikkeava.
En sitten tullut testanneeksi vahvistimille herätettä takana olevasta boksista, kun se tuli mulla siitä erillisestä soittimesta, joka ei ollut comandin kanssa missään tekemisissä.
Comandin takaa herätettä ottaessa laite ei enää suostunut käynnistymään lainkaan. Liekö siellä sitten joku piiri tuossa Comandin ketjussa, joka mittaa kuormia ja sammuttaa laitteet jos kuorma on normaalista poikkeava.
En sitten tullut testanneeksi vahvistimille herätettä takana olevasta boksista, kun se tuli mulla siitä erillisestä soittimesta, joka ei ollut comandin kanssa missään tekemisissä.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Mitä signaalia käytit sieltä Comandin takaa? En oikein keksi mikä siellä olisi sopiva.Antti K. kirjoitti:Ainakin tuossa omassa silloin kun erilliselle soittimelle herätettä etsin niin sen sai otettua helpoiten tupakinsytkältä.
Comandin takaa herätettä ottaessa laite ei enää suostunut käynnistymään lainkaan. Liekö siellä sitten joku piiri tuossa Comandin ketjussa, joka mittaa kuormia ja sammuttaa laitteet jos kuorma on normaalista poikkeava.
En sitten tullut testanneeksi vahvistimille herätettä takana olevasta boksista, kun se tuli mulla siitä erillisestä soittimesta, joka ei ollut comandin kanssa missään tekemisissä.
Switched power/circuit 15 löytyy kyllä helpommin taka-SAMista ja vastaa sytkäriä mutta silloinhan vahvistin ei kytkeydy päälle jos radiota käyttää kun virta on pois päältä. Ei tosin haittaa kauheasti jos kyse on "vain" subbarista.
En kyllä nyt yhtäkkiä muista mikä johto se siitä nipusta oli, mutta mittarin mukaan tähän johtoon tuli heräte kun käänsi virrat päälle.DBFI kirjoitti:
Mitä signaalia käytit sieltä Comandin takaa? En oikein keksi mikä siellä olisi sopiva.
Switched power/circuit 15 löytyy kyllä helpommin taka-SAMista ja vastaa sytkäriä mutta silloinhan vahvistin ei kytkeydy päälle jos radiota käyttää kun virta on pois päältä. Ei tosin haittaa kauheasti jos kyse on "vain" subbarista.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Oliskohan ollut MOST wake-up signaali, pinkki johto. Tuota ei kyllä parane kytkeä mihinkään muualle kuin MOST-laitteille kyseiseen tarkoitukseen.Antti K. kirjoitti: En kyllä nyt yhtäkkiä muista mikä johto se siitä nipusta oli, mutta mittarin mukaan tähän johtoon tuli heräte kun käänsi virrat päälle.
Kiitos vaan nautserille tarjouksesta, mutta tuon subikotelon mukana tuli tuollainen muunnin: http://www.powerset.fi/autohifi/helix/aac.html
Toivottavasti tuo on käypänen, ei ole kokemusta moisista, Antti K. osaa
varmaan kommentoida.
Mutta tuli muitakin mutkia matkaan, kotelo oli vararengaskotelon mukaan just tehty, ja mulla on tuo kääntyvän vetokoukku sydeemin kahva, joten eihän se passaa
Voisin pirautella sulle Antti sinne ykan suuntaan,tarvis muutenki jelppiä, löytyskö numeroa vaikka yv.
Toivottavasti tuo on käypänen, ei ole kokemusta moisista, Antti K. osaa
varmaan kommentoida.
Mutta tuli muitakin mutkia matkaan, kotelo oli vararengaskotelon mukaan just tehty, ja mulla on tuo kääntyvän vetokoukku sydeemin kahva, joten eihän se passaa

Voisin pirautella sulle Antti sinne ykan suuntaan,tarvis muutenki jelppiä, löytyskö numeroa vaikka yv.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Kyllähän tuo Helix lienee ihan toimiva laitos. Kaverilla on käsittääkseni juuri tuollainen kytkettynä Comandin perään että saa radion kuulumaan samanlaisessa soitin systeemissä kuin mulla oli aiemmin. Laitoin yv:tä numerosta.Kumipää kirjoitti:Kiitos vaan nautserille tarjouksesta, mutta tuon subikotelon mukana tuli tuollainen muunnin: http://www.powerset.fi/autohifi/helix/aac.html
Toivottavasti tuo on käypänen, ei ole kokemusta moisista, Antti K. osaa
varmaan kommentoida.
Mutta tuli muitakin mutkia matkaan, kotelo oli vararengaskotelon mukaan just tehty, ja mulla on tuo kääntyvän vetokoukku sydeemin kahva, joten eihän se passaa![]()
Voisin pirautella sulle Antti sinne ykan suuntaan,tarvis muutenki jelppiä, löytyskö numeroa vaikka yv.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition