Viimeviikolla saatiin oma W211 -06 vihdoin viimein pelittämään, ei auttanut laturin vaihto, eikä pikku akku, vaan Veholla vaihtoivat johtoja uusiin. Johtojen eristeet murtuneet ja antoivat vikailmoitusta " Battery Protection. Convenience fuctions temporary unavailable". Noin rivien välistä kuunneltuna taitanee olla tavanomainen vika.piisptom kirjoitti:Normaalisti akkuvahti toiminee siten, että alkaa herjaamaan jos jännite tippuu alle säädetyn minimin. Jännite auton oman mittarin mukaan ei koskaan tipu alle 13,7v(kaikki kuormitus päällä), ja normaalisti 14,2v kun vikavalo syttyy näyttöön. n. 2min päästä häviää ja syttyy lähes heti uudelleen. Volteista voisi päätellä, että vika ei ainakaan ole isossa akussa eikä latauksessa. Latauksensäädin/hiilet?
MB:n alkuperäinen Italialainen Fiamm "pikkuakku/lyijyhyytelö?" eniten arveluttaa vian syyksi, täytynee tehdä kuormituskoe, kun eihän jännite seisontaajan jälkeenkään (12,7) oikeastaan mitään varmuutta anna kunnosta.. ja isosta akusta kenkä irti yöksiUusi pikkuakku kustantaa muistaakseni 50e suomessa..
Vika-veikkauksia tällähetkellä:
- Pikkuakku
- Lataussäädin/hiilet
- Ohjelmistovika asennettu tehtaalla
W211 akun vaihto
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma 09.11.2009 19:21
Nuo virheilmoitukset on kyllä tavallisia mutta enpä ole kuullut johtojen eristeongelmista (Airmatic kompuran liittimen johdotus ja alkusarjan SBC-pumpun liittimen viat eri juttu). Mistä kohtaa johdot oli rikki?vernando de hoto kirjoitti: Viimeviikolla saatiin oma W211 -06 vihdoin viimein pelittämään, ei auttanut laturin vaihto, eikä pikku akku, vaan Veholla vaihtoivat johtoja uusiin. Johtojen eristeet murtuneet ja antoivat vikailmoitusta " Battery Protection. Convenience fuctions temporary unavailable". Noin rivien välistä kuunneltuna taitanee olla tavanomainen vika.
"
Toistaiseksi en ole nähnyt 211-korisessa kuin AGM akkua alkuperäisenä, niitä on kahta eri kokoa."
Tutun E-sr vm-05 veho vaihtoi Varta silverin ostettaessa, kun alkuperäinen ei pitänyt virtaa..kait ne veholla tietää?
"Virtaongelmat saa kohtalaisen helposti korjattua kun ei yritä selvittää asiaa liian monen mutkan kautta."
Eihän virrassa mitään ongelmaa ole, ongelmana vaa tuo herja: visit workshop(suomeksi:käy viemässä rahaa veholle) vai miten se suomennetaankaan?
Jospa auto vaikka "unohtaisi" koko herjaamisen..
Toistaiseksi en ole nähnyt 211-korisessa kuin AGM akkua alkuperäisenä, niitä on kahta eri kokoa."
Tutun E-sr vm-05 veho vaihtoi Varta silverin ostettaessa, kun alkuperäinen ei pitänyt virtaa..kait ne veholla tietää?
"Virtaongelmat saa kohtalaisen helposti korjattua kun ei yritä selvittää asiaa liian monen mutkan kautta."
Eihän virrassa mitään ongelmaa ole, ongelmana vaa tuo herja: visit workshop(suomeksi:käy viemässä rahaa veholle) vai miten se suomennetaankaan?

Miksi ?[/quote]ja isosta akusta kenkä irti yöksi
Jospa auto vaikka "unohtaisi" koko herjaamisen..
"
Viimeviikolla saatiin oma W211 -06 vihdoin viimein pelittämään, ei auttanut laturin vaihto, eikä pikku akku, vaan Veholla vaihtoivat johtoja uusiin. Johtojen eristeet murtuneet ja antoivat vikailmoitusta " Battery Protection. Convenience fuctions temporary unavailable". Noin rivien välistä kuunneltuna taitanee olla tavanomainen vika.[/quote]"
Mihin vaihtoivat johtoja?
Akut oli yön yli irti, ja muutaman kerran varoitus vielä tuli. Ei ole enää tullut. Ehkäpä noiden johtojen ravistelu auttoi..
No, laatuonglmia merkillä riittää muutenkin. sain tietää että mm.luukkujen linjausten tarkastus kuuluu uuden auton ostajalle. Uuden mesen ostotilanteessa tämä olisi varmaankin hyvä&oleellista kertoa, että tarkista että ovet, luukut, puskurit ym. ovat paikallaan. Äkkiseltään luulisi että asentavat paikalleen tehtaalla tai ainakin ottavat vastuun virheestä. Linjausten heitto esim ovissa aiheutta kiveniskujen takija ruostumista, eli vika tulee esille yleensä vasta takuuajan jälkeen(tässä n. 2-3v iässä)=tehdas ei ota vastuuta eikä myöskään huolto. Millin heittoja kun ei huomaa ennenkuin vaurioita on syntynyt. Aikas ovelaa..
Viimeviikolla saatiin oma W211 -06 vihdoin viimein pelittämään, ei auttanut laturin vaihto, eikä pikku akku, vaan Veholla vaihtoivat johtoja uusiin. Johtojen eristeet murtuneet ja antoivat vikailmoitusta " Battery Protection. Convenience fuctions temporary unavailable". Noin rivien välistä kuunneltuna taitanee olla tavanomainen vika.[/quote]"
Mihin vaihtoivat johtoja?
Akut oli yön yli irti, ja muutaman kerran varoitus vielä tuli. Ei ole enää tullut. Ehkäpä noiden johtojen ravistelu auttoi..
No, laatuonglmia merkillä riittää muutenkin. sain tietää että mm.luukkujen linjausten tarkastus kuuluu uuden auton ostajalle. Uuden mesen ostotilanteessa tämä olisi varmaankin hyvä&oleellista kertoa, että tarkista että ovet, luukut, puskurit ym. ovat paikallaan. Äkkiseltään luulisi että asentavat paikalleen tehtaalla tai ainakin ottavat vastuun virheestä. Linjausten heitto esim ovissa aiheutta kiveniskujen takija ruostumista, eli vika tulee esille yleensä vasta takuuajan jälkeen(tässä n. 2-3v iässä)=tehdas ei ota vastuuta eikä myöskään huolto. Millin heittoja kun ei huomaa ennenkuin vaurioita on syntynyt. Aikas ovelaa..
Mullapa on 06 vuosimallia oleva w211 220cdi tehdasasenteisella webastolla varustettuna. Joo-o.. Kyllä... Siinä on silti aivan normaali eikä siis agm akku. Akku on myös vuosimallia 06 mersun logolla varustettu 100 ampeerinen. Eli kyllä näitä normaaliakkuja on näihin laitettu jo tehtaalla. Eli semmoset väitteet ettei w211 mersu toimi normaaliakulla voi unohtaa. Toki itsekin varmaankin laitan agm akun kun vaihto on tarpeen. Onha se ehkä parempi?
Siis väitätkö että normaali akku on asennettu jo tehtaalla? Eihän sitä väärää akkua mikään estä asentamasta eikä se autoa heti riko, eikä edes akkua mutta virheellisesti sitä ladataan.woke kirjoitti:Mullapa on 06 vuosimallia oleva w211 220cdi tehdasasenteisella webastolla varustettuna. Joo-o.. Kyllä... Siinä on silti aivan normaali eikä siis agm akku. Akku on myös vuosimallia 06 mersun logolla varustettu 100 ampeerinen. Eli kyllä näitä normaaliakkuja on näihin laitettu jo tehtaalla. Eli semmoset väitteet ettei w211 mersu toimi normaaliakulla voi unohtaa. Toki itsekin varmaankin laitan agm akun kun vaihto on tarpeen. Onha se ehkä parempi?
Mistä tunnistit sen akun normaaliakuksi?
Kyllä mulla semmonen pito on että tuo paikallaan oleva akku on laitettu jo tehtaalla. Aivan satavarma en tietty voi olla mutta olettaisin että jos akku olis jossain vaiheessa vaihdettu niin kyllä se varmaankin olisi uudempi kuin 06.DBFI kirjoitti:Siis väitätkö että normaali akku on asennettu jo tehtaalla? Eihän sitä väärää akkua mikään estä asentamasta eikä se autoa heti riko, eikä edes akkua mutta virheellisesti sitä ladataan.woke kirjoitti:Mullapa on 06 vuosimallia oleva w211 220cdi tehdasasenteisella webastolla varustettuna. Joo-o.. Kyllä... Siinä on silti aivan normaali eikä siis agm akku. Akku on myös vuosimallia 06 mersun logolla varustettu 100 ampeerinen. Eli kyllä näitä normaaliakkuja on näihin laitettu jo tehtaalla. Eli semmoset väitteet ettei w211 mersu toimi normaaliakulla voi unohtaa. Toki itsekin varmaankin laitan agm akun kun vaihto on tarpeen. Onha se ehkä parempi?
Mistä tunnistit sen akun normaaliakuksi?
Normaaliakuksi tunnistin sen siitä että on ne aukaistavat korkit että voi akkuvettä lisätä. AGM akkuun ei tietääkseni voi akkuvettä lisäillä. Voin tietty olla väärässäkin.

Tulipa sitten vaihdettua mersuun uusi akku koska entinen oli vääränlainen eli normaali nesteakku. Nut tuli paikalleen energie merkkinen agm-akku. Pitäs vissiinki olla ihan hyvä? Hinta oli 150€ ja asennettuna tottakait. Eipähän nyt heti hyydy jos tulee kovat pakkaset ja tarttee webastoa laulattaa vähän pidempään. Edelleenkään en kyllä tiedä mitä varsinaista vikaa tuo ns. normaali akku sitten voi aiheuttaa ja miksi?
Re: W211 akun vaihto
meneekös tuommoinen Bosch Silver S6013/S6002 95AH (353L x 175W x 190H) heittämällä S211 paikalle ? samankokoinen mitä Vartan G14.
Minkäpituisen takuun suomessa saa noille AGM akuille ? ulkomailta tilattaessa näytti saavan 6v takuun tuolle boschille...
Minkäpituisen takuun suomessa saa noille AGM akuille ? ulkomailta tilattaessa näytti saavan 6v takuun tuolle boschille...
Re: W211 akun vaihto
Eiks 95 AH ole aina 'saman' kokoinen, eli menis heittämällä?
2 vuotta tais mun Vartassa olla takuu...
2 vuotta tais mun Vartassa olla takuu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 akun vaihto
mitattu, sinne menee. Tilasin täältä, boschille 6v takuu, 188e kotiovelle. Varta G14 olis ollu vielä halvempi mutta takuu vähän lyhkäisempi.
http://www.justcarbatteries.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.justcarbatteries.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 akun vaihto
Ilmainen kuljetus suomeen, jos meni oikein kun vein tuotteen ostoskoriinepk kirjoitti:mitattu, sinne menee. Tilasin täältä, boschille 6v takuu, 188e kotiovelle. Varta G14 olis ollu vielä halvempi mutta takuu vähän lyhkäisempi.
http://www.justcarbatteries.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

(jotain on maailmassa tai suomessa vialla, kuka nää oikeesti maksaa kun ympäri maailmaa saa ilmaiseksi tai 'kirjeen' hinnalla preäsuomeen asti mitä vaan. Ei nuokaan tuota persnetolla tee. Sitten jos suosisuomalaista niin maksat 30-50% enemmän, kaikesta.)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 akun vaihto
jeeep 

Re: W211 akun vaihto
Se on tämä suomen verotus...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 akun vaihto
Tarviiko w211 e320cdi "ohjelmoida" uusiksi merkkiliikkeessä, jos asentaa isomman akun, kun on ns. tuontipeli ja originali taitaa olla amg 72ah? jos tilalle asentaisi amg 95/105ah akun, tulevaa talvea varten.
Re: W211 akun vaihto
Ei tarvitse ohjelmoida.
Online toimivia Star testereitä löytyy muualtakin kuin merkkiliikkeistä, kun johonkin tarvitaan.
Online toimivia Star testereitä löytyy muualtakin kuin merkkiliikkeistä, kun johonkin tarvitaan.
wiimax.fi
Re: W211 akun vaihto
MiHe kirjoitti:Ilmainen kuljetus suomeen, jos meni oikein kun vein tuotteen ostoskoriinepk kirjoitti:mitattu, sinne menee. Tilasin täältä, boschille 6v takuu, 188e kotiovelle. Varta G14 olis ollu vielä halvempi mutta takuu vähän lyhkäisempi.
http://www.justcarbatteries.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
(jotain on maailmassa tai suomessa vialla, kuka nää oikeesti maksaa kun ympäri maailmaa saa ilmaiseksi tai 'kirjeen' hinnalla preäsuomeen asti mitä vaan. Ei nuokaan tuota persnetolla tee. Sitten jos suosisuomalaista niin maksat 30-50% enemmän, kaikesta.)
38£ näyttää postikulut suomeen, kun sen valikosta hakee.
Siinä on erikseen täppä, mistä se pitää sitten valita mukaan. Jätitkö sen ottamatta ja tuli ilman postikuluja?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: W211 akun vaihto
Eei... kyllä se oli ilmaista (siis minähän en tilannut tuolta, kävin vain tarkistamassa hinnat ja silloin shipping costs oli 0), honeymoon on näköjään ohi tuonkin firman osalta 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 akun vaihto
Juuri tulin parkkipaikalta akun vaihtohommista. Nyt on Bosch 95Ah AGM w211:n kontissa. Vanha oli "normi" 100Ah Varta. Ongelmia sen kanssa oli asennuksesta lähtien ja tällä viikolla se tilttas totaalisesti reilun 2v:n jälkeen. Jospa nyt kestäis hiukan kauemmin ja pysyis mukavuuslaitteet päällä ja virrat akussa
Itse työnä tuo ei ny kummonen ollut, vaikka näitä pelotteluviestejä 6000€ rempoista onkin tullu foorumeilta luettua.
- irti,kumihanska napaan,+ irti kumihanska napaan. Vanha pois, uusi tilalle. + kiinni, - kiinni. Tupakkitauon kanssa n.30min.
Mitään herjoja ei mittaristoon tullut. Ei ensimmäistäkään. Ikkunoiden opetus, Radioon virta päälle ja kellon aikaan säätö oli ainoat mitä joutui tekemään. 30min seisotin autoa ennen vaihtoa ja avaimen pidin visusti taskussa.
Minkäänlaista virtalähdettä en napoihin kytkenyt vaihdon ajaksi.

Itse työnä tuo ei ny kummonen ollut, vaikka näitä pelotteluviestejä 6000€ rempoista onkin tullu foorumeilta luettua.
- irti,kumihanska napaan,+ irti kumihanska napaan. Vanha pois, uusi tilalle. + kiinni, - kiinni. Tupakkitauon kanssa n.30min.
Mitään herjoja ei mittaristoon tullut. Ei ensimmäistäkään. Ikkunoiden opetus, Radioon virta päälle ja kellon aikaan säätö oli ainoat mitä joutui tekemään. 30min seisotin autoa ennen vaihtoa ja avaimen pidin visusti taskussa.
Minkäänlaista virtalähdettä en napoihin kytkenyt vaihdon ajaksi.
Re: W211 akun vaihto
Eipä sitä tarvikkaan jos teke just noin, ainut mikä voi vähän aikaa killitää on abs valo joka sammuu kolmannen startin jälkeen. Mutta moni on jättänyt avaimet lukkoon ja vaihtanut akun.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 akun vaihto
Mutta katsotaan nyt onko siitä paljon puhutusta AGM:stä mihinkään. Toi edellinen on kyllä tähän viikkoon asti käynnistänyt, mutta on herjaa ollut näyttö täynnä aina 2 viimeistä talvea ja tämä lähes +asteinen talvi. Tosin ajot on aika lyhyttä ja raakakäynnistyksiä aina. Mielestäni silti akun pitää kestää edes 3v.
Re: W211 akun vaihto
Minä vaihdoin alkutalvesta omani W212 alkuperäisen 3 vuotta taksikäytössä olleen AGM-akun uuteen vastaavaan Bilteman 95Ah akkuun. Bilteman AGM-akut ovat Korealaisen AtlasBX:n http://www.atlasbx.co.kr/eng/main/mainAction/Init.do valmistamia ja tulevat 4 vuoden takuulla, joka tässä tapauksessa ratkaisi valinnan Bilteman hyväksi samanhintaisten Vartan tai Exiden sijaan, joissa takuuaika olisi ollut vain kaksi vuotta ja kilpailukykyisen hinnan saamiseksi Saksasta / Briteistä tilattessa olisi mahdollinen takuuvaihto ollut vaikea ja kallis.
Uudessa akussa lepojännite täyteen varattuna on 13.0 V, kun vanhassa se oli 12.7 V. Eberin käynnistyessä uudessa jännite laskee tasoon 12.4 V, kun vanhassa se meni 11.9 V. Vanhakaan akku ei silti ollut loppu, kertakaan se ei jättänyt käynnistämättä, mutta ero uuteen on joka tapauksessa selkeä. Hyvin on tämä Bilteman AGM-akku toiminut nyt ensimmäisen talven, käytössä jossa tyypillisesti useita päiviä peräkkäin ovat Eberin käyttöjaksot olleet pidempiä kuin auton akkua lataava ajoaika ja akkua ei ole kertaakaan ladattu millään auton ulkopuolisella laturilla.
Uudessa akussa lepojännite täyteen varattuna on 13.0 V, kun vanhassa se oli 12.7 V. Eberin käynnistyessä uudessa jännite laskee tasoon 12.4 V, kun vanhassa se meni 11.9 V. Vanhakaan akku ei silti ollut loppu, kertakaan se ei jättänyt käynnistämättä, mutta ero uuteen on joka tapauksessa selkeä. Hyvin on tämä Bilteman AGM-akku toiminut nyt ensimmäisen talven, käytössä jossa tyypillisesti useita päiviä peräkkäin ovat Eberin käyttöjaksot olleet pidempiä kuin auton akkua lataava ajoaika ja akkua ei ole kertaakaan ladattu millään auton ulkopuolisella laturilla.
Re: W211 akun vaihto
Ihme pelottelua kyllä täällä. Itse en ole ainakaan mitään saanut ikinä rikki tai edes valoja palamaan vaikka E:hen, CLSään ja MLään vaihdellut akkuja ja auto ollut kuukausiakin ilman virtaa. Hifihommissakin moneen kertaa akkua irrotellut ilman yhtäkään ongelmaa. AGM akkuun kannattaa sijoittaa, kestää pidempään mutta "normaalikin" akku toimii aivan hyvin. 10 minuutin homma.
Re: W211 akun vaihto
Ei kestä S211:n akku 12v. Eilen loppui virta akusta ja on lähdettävä uutta hakemaan. Auto -04
Nykyinen:S211 E 320 CDI -04
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Re: W211 akun vaihto
Jaa no mulla ei sitten vielä hätää kun on Varta akku ja 32/06 leimattu. Oliko -04:ssakin Varta?masa62 kirjoitti:Ei kestä S211:n akku 12v. Eilen loppui virta akusta ja on lähdettävä uutta hakemaan. Auto -04
Tullut sellinen tunnelma että Varta kestää pidempään kuin esim EXCIDE.
Raktoreissa on Vartat kestäny pitempään.
Excide hyytyy aina syksyllä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 akun vaihto
Vein s211 Tampereella vuosikymmeniä toimineeseen akkuliikkeeseen jotta akku vaihdettaisiin oikein. Meinattiin myydä perinteinen akku mutta erityisesti Dealerin suoritusten perusteella päädyin Varta G14:n.
Auto otettiin välittömästi työn alle, ei lisävirtaa annettu ja kengät irrotettiin ja kiinnitettiin niin että kipinät sinkoili. Mikään ei tainnut kuitenkaan hajota koska kaikki toimii normaalisti, vain ikkunat piti normittaa uudelleen ja ajotietokoneen kulutus nollaantui.
Olisin vaihtanut itse ja hakenut akun halvemmalla Motonetistä jos olisin tiennyt kuinka tuolla toimitaan
Auto otettiin välittömästi työn alle, ei lisävirtaa annettu ja kengät irrotettiin ja kiinnitettiin niin että kipinät sinkoili. Mikään ei tainnut kuitenkaan hajota koska kaikki toimii normaalisti, vain ikkunat piti normittaa uudelleen ja ajotietokoneen kulutus nollaantui.
Olisin vaihtanut itse ja hakenut akun halvemmalla Motonetistä jos olisin tiennyt kuinka tuolla toimitaan

230 C 1978
Re: W211 akun vaihto
S320 CDI -04 on ilmeisesti 2 akkua, koska ei tiennyt mitään kun miinuskenkä oli päiväkausia irti, kun koitin että radio kuulus paremmin. Eipä auttanut, mutta ei tullut mitään vikatiloja tuosta. Siispä akun vaihto onnistuu tuosta vaan, jos ei tuosta mikään boksi seonnut.