Ikävä kolahdus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Blobbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ikävä kolahdus.

Viesti Kirjoittaja Blobbers »

Eli kun nostaa oikein nopeasti kytkimen ylös kuuluu kova kolahdus/pamaus aika samanlainen ääni ku löis moskalla kumipöytään. Vikaa olen yrittänyt nopeasti silmämääräisesti katsella mut ei oikee oo viel tietoo tosta vetopuolesta. Nii voisko joku viisaampi sanoo mitä siin nyt ensimmäisenä ois viisainta tarkistaa. oma veikkaus ois toi kardaanin kannatinkumi tai laakeri en sit tiiä voisko ne tehä noi kovaa ääntä?

Ja mersuha on 190 2.0l -89
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

perämurikan takimmaiset kiinnikkeet kuluneet. elikkäs "häränsilmät" loppu.
W201 250DT 20V
w201 190E
AK47
Mersumies
Mersumies

Re: Ikävä kolahdus.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Blobbers kirjoitti:Eli kun nostaa oikein nopeasti kytkimen ylös kuuluu kova kolahdus/pamaus aika samanlainen ääni ku löis moskalla kumipöytään. Vikaa olen yrittänyt nopeasti silmämääräisesti katsella mut ei oikee oo viel tietoo tosta vetopuolesta. Nii voisko joku viisaampi sanoo mitä siin nyt ensimmäisenä ois viisainta tarkistaa. oma veikkaus ois toi kardaanin kannatinkumi tai laakeri en sit tiiä voisko ne tehä noi kovaa ääntä?

Oon kuullu kuminuijasta ja jopa kumihousuista, mutta kumipöytä on jotain uutta ;) No, eipähän mene rikki helposti jos lyö moskalla pöytään

Samanlainen ääni kylläkin tutun autossa, syy ei ole vielä selvinnyt. Mistäpäin se sinun kulkineessa kuuluu tarkemmin? Tässä kuuluu kuulemma keskeltä tai takapenkin alta tai siitä välimaastosta kun havanoija istuu kuskinpenkillä kytkintä polkemassa (w124 kyseessä) :shock:
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Blobbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Ikävä kolahdus.

Viesti Kirjoittaja Blobbers »

AK47 kirjoitti:
Blobbers kirjoitti:Eli kun nostaa oikein nopeasti kytkimen ylös kuuluu kova kolahdus/pamaus aika samanlainen ääni ku löis moskalla kumipöytään. Vikaa olen yrittänyt nopeasti silmämääräisesti katsella mut ei oikee oo viel tietoo tosta vetopuolesta. Nii voisko joku viisaampi sanoo mitä siin nyt ensimmäisenä ois viisainta tarkistaa. oma veikkaus ois toi kardaanin kannatinkumi tai laakeri en sit tiiä voisko ne tehä noi kovaa ääntä?

Oon kuullu kuminuijasta ja jopa kumihousuista, mutta kumipöytä on jotain uutta ;) No, eipähän mene rikki helposti jos lyö moskalla pöytään

Samanlainen ääni kylläkin tutun autossa, syy ei ole vielä selvinnyt. Mistäpäin se sinun kulkineessa kuuluu tarkemmin? Tässä kuuluu kuulemma keskeltä tai takapenkin alta tai siitä välimaastosta kun havanoija istuu kuskinpenkillä kytkintä polkemassa (w124 kyseessä) :shock:
Juu, kumipöytä oli kyl aika kaukaa haettu, mut jokainen kyllä osaa päätellä asian oikein ;). Ääni kuuluu takapenkin alta tai ainakii itse näin päättelin, pitää nyt vkl alkaa korjaamaa asiaa ettei mitää muuta riko.
sompio
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sompio »

Takakelkan etutyynyt.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Itsellä sama ääni, ainakin voisi kuvitella.. Kuuluu myös jos lyö tyhjää renkaat montulla olevalla jäällä.. Juurikin ne häränsilmät aivan lopussa, perä pääsee heilumaan jos veto muuttuu nopeasti. Osat halvat (muistaakseni 7e/kpl), työtä vähän enemmän, toistaseksi itellä vielä vaihtamatta..
joni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja joni88 »

ettei vaa olis pakoputken kannatinkumit loppu ja putki ottas pohjaa kiinni?
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Ari89 kirjoitti:Itsellä sama ääni, ainakin voisi kuvitella.. Kuuluu myös jos lyö tyhjää renkaat montulla olevalla jäällä.. Juurikin ne häränsilmät aivan lopussa, perä pääsee heilumaan jos veto muuttuu nopeasti. Osat halvat (muistaakseni 7e/kpl), työtä vähän enemmän, toistaseksi itellä vielä vaihtamatta..
olisko mitään tietoa, että kuinka noi vaihdetaan? joutuuko ottaan perän pois paikoiltaan, vai lähteekö häränsilmät pois, kun pultit on pois? pitäis kans vaihtaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

On kerrottu, että pitäisi laskea perä alas, eli vetarit ainakin irti. Lähtevät vain taakse päin. Varmaa tietoa ei tietenkään ole, mutta kahdelta tutulta olen näin kuullut ja taisi foorumillakin näin joku kertoa.
Vastaa Viestiin