W168 Camber-kulmien säätö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sker
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 02.11.2010 15:41

W168 Camber-kulmien säätö?

Viesti Kirjoittaja sker »

Ongelmana on silminnähden liian suuri negatiivinen Camber-kulma sekä etu- että taka-akselilla (W168). Tuloksena sisäreunasta loppuun kuluneet kesärenkaat.

Onko tiedossa
- voiko W168 Camber-kulmia säätää?
- Jos voi, miten?
- Missä ko. homman voisi pääkaupunkiseudulla tehdä kerralla kuntoon? Tai siis kuka (muu kuin Veho) tuntee W168:n pyöräntuennan?

Vuosi sitten säädätin pyöränkulmat paikallisella Teboililla. Tuomiona oli, että Cambereita ei voi säätää. Syötettiinkö tuolloin pajunköyttä?
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kyllä siitä ainaki edestä pystyy säätämään iskarien alapään kiinnitystä löysäämässä. Tuossa ei vaan oo mitään epäkesko-pultteja, vaan ne pitää vaa löysätä "iholleen" ja sit kääntää pyörä kohalleen. Mie käytin tänä syksynä meijä Aan Imatran Vianorilla iskarien vaihdon jälkee säädettävänä, eikä nuo siellä valittanu ettäkö ei ois pystyny säätää.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Japetzu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 14.08.2007 16:57
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Japetzu »

Takaa ei pysty säätämään. Kannattaa tarkastaa tukivarren laakeroinnit. Ne tuossa mallissa yleensä pettää.
BMW 320D -03
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Väärä auraus/haritus syö kyllä normaalisti reilusti enempi renkaita kuin väärä camber-kulma. :wink:
Vastaa Viestiin