Projekti kaksnollaykköin -91

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Projekti kaksnollaykköin -91

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Nyt kun olis suunnitelmissa vähä suurempaa muutosta niin laitetaa nyt tänne rojektina jos joskus vaa valmistuis 8)

Saksasta tuotu vuonna 2001 ja autoliike oli ensinmäinen omistaja josta setämies sieltä sen osti ja siltä sen sit vuoden 2008 loppupuolella ostin kun ajettu oli 216tkm. Saksasta tuodessa kilometrejä oli jotain n.130tkm
Tekniikkana 2.0 ruisku automaatti

Ostaessani tässä kunnossa
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kesällä 2009 tuli sit hommattua vanteet ja tummennettua ikkunat

Kuva

Joululahjaksi 2009 itselleni ostin xenonit ja sit lediparkit
Kuva
Kuva

Nyt on päässy siihen kuntoon että isompaa rojektia vois tehä.
Tällä hetkellä on käynnissä kannen irroitus ja kannen tiivisteen vaihto kun pääs tiiviste meneen ja öljyä jäähdytin nesteen sekaan.
Alkaa kansi oleen iha just irti ja sit tutulle seetien tarkistukseen ja siinä samassa sit kannen oikaisu ja venttiilivarren kumien vaihto

Konepelti on päässy kulahtamaan todella pahasti joten ostan pellin jos jollain on ylimääräisenä ruosteeton

Uudenkonepellin vaihto kun on edessä niin siinä samallahan se auto voisi maalata kokonaan yli koska on päässy naarmua ja muuta elämää autoon hiukka tulemaan

Ebayta selatessa löytyi kirkkaat valot joten sellaset näytti ainakin mustassa tenavassa todella hyviltä avangarge maskin kanssa joten ton yhistelmän ku hommais sit rojektin edetessä

Kaukosäätöinen keskuslukituskin oli mielessä kun ei kai tuo nyt mikää vaikea oo tehä :D

Etuiskareiden yläpään laakeritkin vaihtokunnossa kun on se kumi halkeillu ja sit takaa jousesta vähä pois jotta tulis perä alemma. -40mm madallus jouset on papereiden mukaan asennettuna

Hattuhyllyn tein uudelleen kun oli 6x9 asennettuna ja vaihdoin ne spl dynamicsin 6 tuumaseen erkkasarjaan.
Edessä on vakioiden tilalle vaihdettuna 4 tuumanen dynamicsin erkkasarja

Nyt just ei muuta tuu mieleen mutta juttuu tulee minkä homma kerkee vaan edistyy
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Olis sulle maalivikanen, vähän kittihalkeillu, muttei mätö SEC- maskillinen pelli. Sunkympissä, eli Siuntiossa sijaitsee ja ois aivan joutava. Tarjoopa jottain, jos tuut hakemaan! :D
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Ihan normaali maskilla pelti on hakusessa että pysyy tuo olkokuori suht normaalina :)
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Päivitystä ei valitettavast oo päässy tulee ku on toinen auto kans pikku homman alla ku pitäs saada leimalle ja ei vilkut toimi sit ei millään.
Tietty tän oman mursun vois viedä jonnee korjaamollekkin jos jostain löytyis kouvolan seudulla edullisesti homman tekevä eli tuo ketjun vaihto sekä kannentiivisteen vaihto kun lumi ja pakkanen ei tota hommaa tossa pihalla ainakaa helpota yhtään :D
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Sitä ketjunlaahaimen tappia yritin ottaa sillä kierretanko systeemillä pois mitä neuvottiin mutta niin tiukassa se on että ei lähteny liikkumaan muuta ku et tangosta kierteet paskaks eli oisko muita kikkoja ??
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Vastakierre tapilla voit yrittää saada sen pyörähtämään.. sen jälkeen voi lähteä helpommin, jos saa jollain vielä vedettyä sitä ulospäin :oops:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Projekti kaksnollaykköin -91

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Ei etenen niin ei etene.. liukuvasaralla oon yrittäny nyt myös sitä tappia saaha mut ei!

Olen päätynyt ratkaisuun autokorjaamo, joten tietäiskö kukaan edullista paikkaa kouvolan seudulla jossa kansi ja jakopään rempan joku tekis tai vaihtoehtoisesti joku iha yksityinen henkilö jolla pikkurahasta puutetta ja voisi tehdä kyseisen homman omassa tallissa. Itse saisin osat hommattua suht halvalla ku pikkuveli varaosasissa töissä ni sais ihan sisäänosto hintaan osat ja kannenkii sais oikastuu itse mut muut työt jollekulle jäis.
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Projekti kaksnollaykköin -91

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Ei enää oma mielenkiinto riittänny tekemisee ni vein sit kaverille huhtikuus auton et tekee hommat ja ei ny oo edenny mitenkää kummosel vauhil ja vast selvis et on lohkon puolest vesikanavien ympärilt sypynny jonkii verran. saa ny nähä kui kauan se sit kestää ajossa ennen ku alkaa fuskaamaa vettä öljyn sekaan. ite olis tarkotus kasailla loppuun kuha kaveri saa kannen ja jakopään kasaa. Tuli jo mieleen et ku kone mahollisest tost sanois ittesä irti ni saksast hakis jonkuu 2,3 koneel olevan mis ois nahkasisutakii mut ehkä vähä liian kallis elinten luovuttaja siint tulis sit suomeen asti tuotuna
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Projekti kaksnollaykköin -91

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

No nyt on moottori saatu kasaan viimenään ja kävin katsastamassakin. Katsastuksessa ei mitään huomauttamista vaikka yli vuoden seisonut :thumbup:
Kerkesin kaksi päivää ajaa niin nyt onkii sit mennyt kansi halki ja uutta remonttia heti putkeen.
Moottorin vaihto olisi edessä ja ensi viikolla uuden moottorin saan työn alle. Uudessa moottorissa puuttuu imu ja pako sarja mutta nehän käy tietenkin vanhasta.
Suunnitelmana olis vaihtaa tuosta vanhasta koneesta kaikki uudet osat siihe uuteen koneeseen. Uusi kone olis 161tkm ajettu mutta onhan siihe hyvä vaihtaa nyt jo kaikki kun irti kerta on.
Uudet talvirenkaatkin tuli hommattua kokoa 195/50/15 ja nehän vähän raapii kääntyessä epätasaisella kaariin kiinne joten jos sitä vaihtais ne korkeimmat jousensäätö kumit ni auttaa ainakin vähäsen
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Projekti kaksnollaykköin -91

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Nopeeta toimintaa! Tänään vien vehkeen naapurin kylän korjaamolle ja siellä vaihtavat huomenna koneen tai mitä siitä nyt jälellä on ni on nopea homma. ite olen purkanut kaiken pois että ei muuta kuin lohko lootasta irti ja koneen korvat tiellä enää uutta ajatelle. Kun huomenna sen takaisin saa niin pitäs viel se jakopää purkaa molemmista ja vaihtaa ne vanhan koneen uudet osat uuteen moottoriin. Josko se nyt alkais jo etenemään kun on jo sen käytännössä 1v ja 4 kk seisonnut niitä kolmea päivää lukuunottamatta. kaverilla olis ollu tallissa mahdollisuus nostaa kone pois mutta ei prkl mese mahdu niin pitkälle että olis ite sen voinu tehdä ni korjaamon puolelle vietävä
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Projekti kaksnollaykköin -91

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Helvetin hyvä tuuri se vaan sai jatkoa taas.
Koneen vaihto oli suoritettu eilenä loppuun asti letkujenkin osalta ja sitä käyttelin jonkuu aikaa ja otin netissä sen liikenteeseen, pienelle koe ajelulle ja NAPS ****N naps kuului ja ketju poikki. vähän päälle kaks viikkoa kävin ukon tallilla hieromassa uutta tekniikkaa kuntoon ja se oli sit tollasen palkinnon arvonen työ. motivaatiot kyllä taas huipussaan näille autoille :cry:
Vastaa Viestiin