Sprinter 312 vedot yhä kateissa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rallijore
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 02.02.2010 07:40
Paikkakunta: Kuopio

Sprinter 312 vedot yhä kateissa..

Viesti Kirjoittaja rallijore »

Autonani 312 vm.1998 ajettu 400000km.

Autoa käytetty kaksi kertaa Veholla vetojen takia.
Välillä vetää todella kevyesti ja välillä taas todella raskaasti.

Eka kerralla laittoivat johtonipun mustassa muovipussissa paremmin, liittimet auki ja voitelua. Kertoivat, että jakoketju venynyt, syöttöpumpun ennekonsäätö magneettiventtiliä vikamuisti ilmoittaa.

Toisella kerralla vaihdettiin jakoketju ja säädettiin ajoituskohdalleen
(mitattu 0,7 ja pitäis olla 2,1, nyt on 2,1), mutta samaa tekee vieläkin vetojen kanssa.

Voiko olla, että magneettiventtili olis rikki ja sen takia temppuilee vedot..?
Onko sitä mahdollista vaihtaa vai meneekö koko pumppu uusiksi..?
rintteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 23.09.2009 16:10
Paikkakunta: etelä-savo

Re: Sprinter 312 vedot yhä kateissa..

Viesti Kirjoittaja rintteri »

rallijore kirjoitti:Autonani 312 vm.1998 ajettu 400000km.

Autoa käytetty kaksi kertaa Veholla vetojen takia.
Välillä vetää todella kevyesti ja välillä taas todella raskaasti.

Eka kerralla laittoivat johtonipun mustassa muovipussissa paremmin, liittimet auki ja voitelua. Kertoivat, että jakoketju venynyt, syöttöpumpun ennekonsäätö magneettiventtiliä vikamuisti ilmoittaa.

Toisella kerralla vaihdettiin jakoketju ja säädettiin ajoituskohdalleen
(mitattu 0,7 ja pitäis olla 2,1, nyt on 2,1), mutta samaa tekee vieläkin vetojen kanssa.

Voiko olla, että magneettiventtili olis rikki ja sen takia temppuilee vedot..?
Onko sitä mahdollista vaihtaa vai meneekö koko pumppu uusiksi..?

mulla oli samoja oireita niin ykkös pytyn suutin meni uusis.merkki liikkeessä suutin maksaa muistaakseni 700€ kl-varaosista ostin niin makso noin 300€
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suutin missä on se tunnistin kun pottuilee niin tekee ton kaltaisia oireita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Viesti Kirjoittaja etrade »

Eikö Vehon testerin olisi pitänyt ilmoittaa tuo suutinvika?

Ainakin uudemmassa Cdi mallissa näkyy suutinviat vai miten olivat tienneet että pitäis vaihtaa 3 suutinta kun lähti käytiin vain antamalla piristettä ahtoputkeen, mutta käydessä toimi normaalisti...
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Ettei olisi katalysaattorissa rojut irti ja tukkii pakopuolta välillä :?
nosturilla kattia kolistelemalla voisi kuulla onko siellä mitään irti!
ML W164
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Se suutin on se ainoa mistä lähtee johto. Ekassa tai tokassa sylinterissä. Sen voi mitata kun on vika päällä. Arvoina sallitut oli muistaakseni 80-120 ohmia. Jos on jotain muuta niin suutin on rikki, eli sen rungon sisältä on lanka poikki.
Star
Vastaa Viestiin