.
Musta värihän säteilee lämpöä tehokkaammin kuin kirkas, esim. en ainakaan ihan heti muista nähneeni muita kuin mustia syylareita. Toisaalta taas siihen kirkkaaseen alumiinipintaakin ilmestyy uusi alumiinioksidikerros aika pian, eli alkaa siihenkin sitä eristystä tulla lyhyen ajan sisällä. Joka tapauksessa olisi ollut mielenkiintoista nähdä jotain mittauksia miten lämpö häipyy vahvarista kirkaan tai mustan pinnan kautta.
Taitaa joka tapauksessa olla niin pienistä eroista kyse ettei sillä ole käytännön merkitystä.
Taitaa joka tapauksessa olla niin pienistä eroista kyse ettei sillä ole käytännön merkitystä.
Nonniin tässä olis nyt kuvaa kuinka luukku edistyy.. eli kuva vahvistinräkistä. Kyhäelmä on varapyöränkotelossa. Räkki on 4mm alumiiinia ja sen alla on vielä erillinen "kehikko" antamassa lisätukea. Tähän kuuluu vielä kuuluisa hifistely lausahdus " se on vielä kesken.."
niinku se onkin
http://www.cc.puv.fi/~e0000762/php/alarakki.jpg
http://www.cc.puv.fi/~e0000762/php/vahvrakki.jpg


http://www.cc.puv.fi/~e0000762/php/alarakki.jpg
http://www.cc.puv.fi/~e0000762/php/vahvrakki.jpg
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Hiukan eri yhteydestä löytyi juttua hyvältä vaikuttavasta kiillotusaineesta.
Suomalainen artikkeli aineen käytöstä ja valmistajan kotisivut.
Suomalainen artikkeli aineen käytöstä ja valmistajan kotisivut.
On se jäähtyminen tehokkaampaa mustalla pinnalla, mut en usko et vahvistin niin kovasti kuumenee että sil suuri merkitys olis.Bf109 kirjoitti:Onko tota jossain mittailtu paljonko vaikuttaa vahvistimen jäähtymiseen tuo kiillotus? Jonkun verran tehokkaampaa se on mustalla pinnalla (näin ainakin muistelen joskun koulusta päähän tarttuneen), mutta ei liene merkittävä ero käytännössä?

"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Ex. W123 200D -85