
Xenon lamppujen vaihtaminen
Xenon lamppujen vaihtaminen
Kannattaako ruveta itse vaihtamaan (meni toinen lamppu vähitellen sinertäväksi, nyt ei enää syty) noita lamppuja? Meinaan vaan että kun on ne "pelottelu" tarrat siellä pellin alla. Toiseksi, tekeekö noilla motonetin 80:n egen tuikuilla mitään? Auto on 320CDI -99(jos sillä nyt on asiaan mitään merkitystä). Hellan lamput oli 150e kappale, ovat vissiin sitten paljon paremmat?? Ei, en ole paljoa sähkötöitä tehnyt.... 

Kannattaa vaihtaa kummatkin sitten kerralla, muuten jää eri sävyiseksi toinen lamppu. Xenonit muuttavat vanhemmiten aina väriä.
Vaihdon voi varmasti tehdä itsekin jos vähänkään tajuaa sähkötöistä. Jos onnistuu saamaan sähköiskun jo kodin lamppuja vaihtaessa, ei kannata edes ajatella Xenonien vaihtoa. 20 000 volttia nimittäin sattuu. Itse on tullut kokeiltua 4000 volttia eikä kokemuksen syvällä rintaäänellä se ole kivan tuntuista.
Vaihdon voi varmasti tehdä itsekin jos vähänkään tajuaa sähkötöistä. Jos onnistuu saamaan sähköiskun jo kodin lamppuja vaihtaessa, ei kannata edes ajatella Xenonien vaihtoa. 20 000 volttia nimittäin sattuu. Itse on tullut kokeiltua 4000 volttia eikä kokemuksen syvällä rintaäänellä se ole kivan tuntuista.
lamput
Joo ei muutaku ite vain vaihtaan näppärä homma.Ite vaihoin toisen oli osram vanha ja nyt on plipsi,,, ja syttyessä näyttää sinistä valoa ja kirkastuessa muuttuu kirkkaaksi.Onko jollain tietoa miksi?Kun pelaava vanha lamppu on sininen kokoajan.Merkillä väliä vai??
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
kato tuoltaMB kirjoitti:Millainen homma lie tuo W211 vm-04 xenon polttimon vaihto?
Kyseessä Bi-xenonit ja ajovalopoltin on siis palanut.
Onko ko. mallissa D2S polttimo?
-MB
http://www.xenonvalot.com/Applicationli ... _Xenon.pdf
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Vanha topikki, mutta vastataan nyt tähän, kun en tarkkoja ohjeita löytänyt haulla. Vaihdoin just w211 320CDI -03:een uudet D2S xenon polttimot, kun vanhohen teho oli silmämääräisesti selvästi huonompi kuin vaimon micran halogeenit. Lisäksi vasemmanpuoleisen xenonin väri oli muuttunut punertavaksi.
Philipsit tilasin täältä:
http://www.jussinmaki.net/polttimot-xen ... 98_34.html
Toimitus oli nopea, puolitoista vuorokautta nettitilauksesta postista tuli viesti että ovat noudettavissa.
Autosta valot pois ja virrat pois (avain taskuun). Akkua ei tarvitse irroittaa. Varoitustarrassakin sanotaan: "Danger - lights off". Ohjekirjassa tosin sanotaan että xenonpolttimoita ei saa vaihtaa itse - vie korjaamolle. Pyyhitään ko sivulla hanuria.
Oikeanpuoleisen polttimon vaihto on helppo. Polttimon suojapaneeli irti kiertämällä. Sytyttimen johto nyppäistään irti. Sytyttimen irroitus kiertämällä vastapäivään (siinä on päällä nuoli ja teksti minne käännetään). Sitten vaan D2S polttimon irroitus samaan tapaan kuin H4:n eli ne rautalankajouset käännetään auki molemmin puolin. Polttimon vaihto (kannan lovi ylöspäin). Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Vasemmalla puolella joutuu irroittamaan paisuntasäiliön. Kiinnitysruuvi auki ja sen jälkeen nostetaan säiliötä ylöspäin (letkuja ei tarvitse irroittaa). Muuten sama homma kuin oikealla. Kaikenkaikkiaan homma ei juuri eroa halogeenien vaihtamisesta. Aikaa meni ensikertalaiselta vajaa puolituntia opetellessa mkun ei tiennyt mitä sieltä tulee vastaan. Toisella kerralla menisi jo vartissa.
Philipsit tilasin täältä:
http://www.jussinmaki.net/polttimot-xen ... 98_34.html
Toimitus oli nopea, puolitoista vuorokautta nettitilauksesta postista tuli viesti että ovat noudettavissa.
Autosta valot pois ja virrat pois (avain taskuun). Akkua ei tarvitse irroittaa. Varoitustarrassakin sanotaan: "Danger - lights off". Ohjekirjassa tosin sanotaan että xenonpolttimoita ei saa vaihtaa itse - vie korjaamolle. Pyyhitään ko sivulla hanuria.
Oikeanpuoleisen polttimon vaihto on helppo. Polttimon suojapaneeli irti kiertämällä. Sytyttimen johto nyppäistään irti. Sytyttimen irroitus kiertämällä vastapäivään (siinä on päällä nuoli ja teksti minne käännetään). Sitten vaan D2S polttimon irroitus samaan tapaan kuin H4:n eli ne rautalankajouset käännetään auki molemmin puolin. Polttimon vaihto (kannan lovi ylöspäin). Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Vasemmalla puolella joutuu irroittamaan paisuntasäiliön. Kiinnitysruuvi auki ja sen jälkeen nostetaan säiliötä ylöspäin (letkuja ei tarvitse irroittaa). Muuten sama homma kuin oikealla. Kaikenkaikkiaan homma ei juuri eroa halogeenien vaihtamisesta. Aikaa meni ensikertalaiselta vajaa puolituntia opetellessa mkun ei tiennyt mitä sieltä tulee vastaan. Toisella kerralla menisi jo vartissa.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Olen itsekkin tutkinut niitä xenon lamppuja mutta vaihto askarruttaa. Olin näkevinäni siellä kolme torx ruuvia mitkä pitää irrottaa vai pitääkö. Olen huomannut että ovat himmenneet jonkin verran ja aattelin ensi vuonna vaihtaa uudet. Lamppu on D2R 35w. Veholla uusi maksaa 170e eli jostain muualta samoja lamppuja saanee puoleen hintaan tosta?Hannu H kirjoitti:Vanha topikki, mutta vastataan nyt tähän, kun en tarkkoja ohjeita löytänyt haulla. Vaihdoin just w211 320CDI -03:een uudet D2S xenon polttimot, kun vanhohen teho oli silmämääräisesti selvästi huonompi kuin vaimon micran halogeenit. Lisäksi vasemmanpuoleisen xenonin väri oli muuttunut punertavaksi.
Philipsit tilasin täältä:
http://www.jussinmaki.net/polttimot-xen ... 98_34.html
Toimitus oli nopea, puolitoista vuorokautta nettitilauksesta postista tuli viesti että ovat noudettavissa.
Autosta valot pois ja virrat pois (avain taskuun). Akkua ei tarvitse irroittaa. Varoitustarrassakin sanotaan: "Danger - lights off". Ohjekirjassa tosin sanotaan että xenonpolttimoita ei saa vaihtaa itse - vie korjaamolle. Pyyhitään ko sivulla hanuria.
Oikeanpuoleisen polttimon vaihto on helppo. Polttimon suojapaneeli irti kiertämällä. Sytyttimen johto nyppäistään irti. Sytyttimen irroitus kiertämällä vastapäivään (siinä on päällä nuoli ja teksti minne käännetään). Sitten vaan D2S polttimon irroitus samaan tapaan kuin H4:n eli ne rautalankajouset käännetään auki molemmin puolin. Polttimon vaihto (kannan lovi ylöspäin). Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Vasemmalla puolella joutuu irroittamaan paisuntasäiliön. Kiinnitysruuvi auki ja sen jälkeen nostetaan säiliötä ylöspäin (letkuja ei tarvitse irroittaa). Muuten sama homma kuin oikealla. Kaikenkaikkiaan homma ei juuri eroa halogeenien vaihtamisesta. Aikaa meni ensikertalaiselta vajaa puolituntia opetellessa mkun ei tiennyt mitä sieltä tulee vastaan. Toisella kerralla menisi jo vartissa.
Kävin katsomassa lamppujen hintoja ei maksanut D2R 35w ....25 euroa.
On halpaa kun vertaa Vehon hintoihin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
TÄYTYYPÄ KÄYDÄ KYSÄSEMÄSSÄ autoWatissa kun on tossa naapurissa. Viime vuonna Veho veloitti 210 euroo yhden lampun vaihdosta. Lampulle tuli hintaa 170e.JarkkoN kirjoitti:Autosähköliike luultavasti vaihtaa ilmaiseksi, kun ostat sieltä polttimot.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Aika hyvä hinta 15min työlle. (itse ekaa kertaa ihmettelemässä, eikä mennyt tuon kauempaa, joten "ammattilaiselta" ei pitäis mennä sitäkään)tempera kirjoitti:TÄYTYYPÄ KÄYDÄ KYSÄSEMÄSSÄ autoWatissa kun on tossa naapurissa. Viime vuonna Veho veloitti 210 euroo yhden lampun vaihdosta. Lampulle tuli hintaa 170e.JarkkoN kirjoitti:Autosähköliike luultavasti vaihtaa ilmaiseksi, kun ostat sieltä polttimot.
Niitä parin kympin kiinankikkareita ei kannata ostaa (itse väitin jokin aika sitten toisin, mutta siperia opettaa)
Tosin yli 100€ on ehdottomasti liikaa Philipsistä/osramistakin. (veho taitaa tarjota philipsiä???)
kuskin puolella lampunpesurin säiliön nostaa sivuun (letku pohjassa, älä nyppää irti, muuten säiliö tyhjenee) lampun roiskesuojan päistä klipsit sivuun ja roiskesuoja pois, sen jälkeen kolme mutteria auki (pre-faceliftissä on 10mm mutterit, faceliftistä en ole varma), mötikkä käteen ja vaihtaa polttimon, sitten vaan kaikki takasin.
Apparin puolella 320cdi:ssä on hyvin tilaa, tuossa 320bensassa oon nypänny ilmanputsarin pois tieltä (ilmanputsarin pohja lähtee nostamalla irti).
Tämä siis W210:aan, Hannu H antoikin jo hyvät ohjeet W211:een.
Niin, ja ne avaimet pidetään taskussa remontin ajan! 20000W ei satu, vaan pysäyttää sydämen. Defibrillaattorit on erikseen ja annetaan ammattilaisten käyttää niitä.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Joo helppo homma vaihtaa ainakin W211, noihin Hannu H:n ohjeisiin viä että virtaliitinkin lähtee automaattisesti irti sytyttimestä kun vaan kääntää sytytintä. Ite tilasin Philipsin polttimot: http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=417 halpa hinta, nopea toimitus, seuraavana päivänä oli matkahuollossa.
Eikös ne ollu kuiten voltteja...JeremyH kirjoitti:Aika hyvä hinta 15min työlle. (itse ekaa kertaa ihmettelemässä, eikä mennyt tuon kauempaa, joten "ammattilaiselta" ei pitäis mennä sitäkään)tempera kirjoitti:TÄYTYYPÄ KÄYDÄ KYSÄSEMÄSSÄ autoWatissa kun on tossa naapurissa. Viime vuonna Veho veloitti 210 euroo yhden lampun vaihdosta. Lampulle tuli hintaa 170e.JarkkoN kirjoitti:Autosähköliike luultavasti vaihtaa ilmaiseksi, kun ostat sieltä polttimot.
Niitä parin kympin kiinankikkareita ei kannata ostaa (itse väitin jokin aika sitten toisin, mutta siperia opettaa)
Tosin yli 100€ on ehdottomasti liikaa Philipsistä/osramistakin. (veho taitaa tarjota philipsiä???)
kuskin puolella lampunpesurin säiliön nostaa sivuun (letku pohjassa, älä nyppää irti, muuten säiliö tyhjenee) lampun roiskesuojan päistä klipsit sivuun ja roiskesuoja pois, sen jälkeen kolme mutteria auki (pre-faceliftissä on 10mm mutterit, faceliftistä en ole varma), mötikkä käteen ja vaihtaa polttimon, sitten vaan kaikki takasin.
Apparin puolella 320cdi:ssä on hyvin tilaa, tuossa 320bensassa oon nypänny ilmanputsarin pois tieltä (ilmanputsarin pohja lähtee nostamalla irti).
Tämä siis W210:aan, Hannu H antoikin jo hyvät ohjeet W211:een.
Niin, ja ne avaimet pidetään taskussa remontin ajan! 20000W ei satu, vaan pysäyttää sydämen. Defibrillaattorit on erikseen ja annetaan ammattilaisten käyttää niitä.
Jotakin semmostaAri89 kirjoitti:Eikös ne ollu kuiten voltteja...

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re:
Hannu H kirjoitti:Vanha topikki, mutta vastataan nyt tähän, kun en tarkkoja ohjeita löytänyt haulla. Vaihdoin just w211 320CDI -03:een uudet D2S xenon polttimot, kun vanhohen teho oli silmämääräisesti selvästi huonompi kuin vaimon micran halogeenit. Lisäksi vasemmanpuoleisen xenonin väri oli muuttunut punertavaksi.
Philipsit tilasin täältä:
http://www.jussinmaki.net/polttimot-xen" onclick="window.open(this.href);return false; ... 98_34.html
Toimitus oli nopea, puolitoista vuorokautta nettitilauksesta postista tuli viesti että ovat noudettavissa.
Autosta valot pois ja virrat pois (avain taskuun). Akkua ei tarvitse irroittaa. Varoitustarrassakin sanotaan: "Danger - lights off". Ohjekirjassa tosin sanotaan että xenonpolttimoita ei saa vaihtaa itse - vie korjaamolle. Pyyhitään ko sivulla hanuria.
Oikeanpuoleisen polttimon vaihto on helppo. Polttimon suojapaneeli irti kiertämällä. Sytyttimen johto nyppäistään irti. Sytyttimen irroitus kiertämällä vastapäivään (siinä on päällä nuoli ja teksti minne käännetään). Sitten vaan D2S polttimon irroitus samaan tapaan kuin H4:n eli ne rautalankajouset käännetään auki molemmin puolin. Polttimon vaihto (kannan lovi ylöspäin). Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Vasemmalla puolella joutuu irroittamaan paisuntasäiliön. Kiinnitysruuvi auki ja sen jälkeen nostetaan säiliötä ylöspäin (letkuja ei tarvitse irroittaa). Muuten sama homma kuin oikealla. Kaikenkaikkiaan homma ei juuri eroa halogeenien vaihtamisesta. Aikaa meni ensikertalaiselta vajaa puolituntia opetellessa mkun ei tiennyt mitä sieltä tulee vastaan. Toisella kerralla menisi jo vartissa.
Kiitos hyvistä ohjeista. Voihdoin tänään omaani polttimot, kun 5 vuotta vanhoina alkoivat todellakin olla vaihdon tarpeessa. Eikä vaihtotyöhön mennyt kun 30 min maksmissaan. Ihmetyttää kyllä jos veho todellakin on veloittanut yli 200 euroa vaihtotyöstä toiselle puolelle. Philipsin poltin maksoi 58euroa motonetissa.
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Hei
Luin tätä xenon valojen vaihtoon liittyvää topicia ja tuli vaan mieleen, että montako tuhatta kilsaa polttimot on olleet käytössä, siis niissä tapauksissa kun vaihdettu paremman valotehon toivossa? Onko valot heikenneet vähitellen, vai putoaako xenonien valoteho jossain vaiheessa oikein romahtamalla? Omassa kans xenonit lyhyissä ja mielestäni kyllä hyvätehoiset, mutta olisko vieläkin paremmat jos vaihtais polttimot...
JM
Luin tätä xenon valojen vaihtoon liittyvää topicia ja tuli vaan mieleen, että montako tuhatta kilsaa polttimot on olleet käytössä, siis niissä tapauksissa kun vaihdettu paremman valotehon toivossa? Onko valot heikenneet vähitellen, vai putoaako xenonien valoteho jossain vaiheessa oikein romahtamalla? Omassa kans xenonit lyhyissä ja mielestäni kyllä hyvätehoiset, mutta olisko vieläkin paremmat jos vaihtais polttimot...
JM
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Mä vaihdoin kans omaani polttimot. Tilasin Saksasta parin 4300k philipsejä 58e hintaan (sis. postikulut). Vaihtoon meni ehkä vartti. Värisävy alkuperäistä vastaava.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Mistä tilasit? Pitäis kans vaihtaa omat, ennen ku hajoo, ku toinen on ihan keltanen. Edellinen omistaja ilmeisesti vaihtanu vaan toisen. Ite vois vaihtaa molemmat ettei olis niin tyhmän näköinen ku on eri sävyiset.Mänis kirjoitti:Mä vaihdoin kans omaani polttimot. Tilasin Saksasta parin 4300k philipsejä 58e hintaan (sis. postikulut). Vaihtoon meni ehkä vartti. Värisävy alkuperäistä vastaava.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re:
Mutta ethän sä kuole paimenpoikaankaan, sielläkin jännitteet on tuota luokkaa?JeremyH kirjoitti: Niin, ja ne avaimet pidetään taskussa remontin ajan! 20'000V ei satu, vaan pysäyttää sydämen. Defibrillaattorit on erikseen ja annetaan ammattilaisten käyttää niitä.

Toki, nippaa tuo vallan pirusti. Ja erona toki se, että paimenpojasta ei taida millään tavalla saada samoja virtoja ulos, mitä tuolta tulee?

Vaarallisinta kuitenkin on se, kuinka paljon virtaa pääsee menemään kehon lävitse ja mistä kohdasta mihin. Samoten jos on vaihtosähköä, niin taajuus on pahasta, sekottaa sydämmen rytmiä. Tasasähkö ei niinkään vaarallista taas sen suhteen.
Mutta parasta kun on varovainen, valot sammuksissa, ja ei koske sinne xenonin perään tulevan pistokkeen liitososiin.

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 619
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Beekköseen meni alle 5 min/puoli kun vaihdoin. Polttimo oli kylläkin D1S joka ei käynyt paikalleen kuin yhdellä tapaa.
(suojakuppi irti - lamppu irti - uusi paikalleen - suojakupu kiinni.)
On muuten valtava ero valotehossa uusilla lampuilla.
(suojakuppi irti - lamppu irti - uusi paikalleen - suojakupu kiinni.)
On muuten valtava ero valotehossa uusilla lampuilla.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Mänis kirjoitti:Mä vaihdoin kans omaani polttimot. Tilasin Saksasta parin 4300k philipsejä 58e hintaan (sis. postikulut). Vaihtoon meni ehkä vartti. Värisävy alkuperäistä vastaava.
Oliko sulla minkä ikäiset lamput ? Mikä keskimääräinen xenonin käyttöikä ? En tarkoita, et muuttuu jo violetiksi, vaan että on käyttökelpoinen ?
Vieressä oli tänään Volvo, ja härregood mitkä valot !!! omia ei juurikaan huomannu. Auto on ollut vuoden enkä tiedä milloin on polttimot vaihdettu.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Mulla oli vanhojen polttimoiden lasi "palanut" ihan harmaaksi ja valoteho uusilla polttimoilla liki tuplaantui. Käyttöiästä en osaa sanoa, muutakuin vähintään 1500 tuntia, koska lie edellinen omistaja vaihtanut
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Xenonien valoteho puolituu noin 60000km kohdalla, loppua kohden valo muuttuu keltaisenmaksi ja lopuksi sammu itsestäänMaastis kirjoitti:Hei
Luin tätä xenon valojen vaihtoon liittyvää topicia ja tuli vaan mieleen, että montako tuhatta kilsaa polttimot on olleet käytössä, siis niissä tapauksissa kun vaihdettu paremman valotehon toivossa? Onko valot heikenneet vähitellen, vai putoaako xenonien valoteho jossain vaiheessa oikein romahtamalla? Omassa kans xenonit lyhyissä ja mielestäni kyllä hyvätehoiset, mutta olisko vieläkin paremmat jos vaihtais polttimot...
Tämä on muistikuva jostakin TM testistä.
Itse olen vaihtanut 3 vuoden välein ja eron on huomannut uusien ja vanhojen vällä.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
Mun mielestä uudehkoissa volvoissa, joissa on xenonit, on ihan järjettömän tehokkaat valot, ainakin kun sellanen tulee vastaan, niin oikeen mietityttää, tarviiko tuollasella autolla ollenkaan lisäpitkiä.tony kirjoitti:...Vieressä oli tänään Volvo, ja härregood mitkä valot !!! omia ei juurikaan huomannu.

Veikkaisin että umpio + poltin on kummatkin suunniteltu viimisen päälle toimimaan yhteen ja näkymään.

Saksalaisissa ei mun mielestä oo ollu "koskaan" niin hyviä valoja kuin ruotsalaisissa, hurrit ymmärtää valojen päälle enemmän. Sprintterissä on kyllä pitkät ihan 9½ arvoset jo sellasenaan, ei paljoa vois parempaa toivoa alkuperäisillä valoilla.


meni vähä ot...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Re: Xenon lamppujen vaihtaminen
W210. Niitä ruuveja ei tarvi avata, polttimot lähtee näppärästi muutenkin.
Ei sen kummempi kuin halogenipolttimon vaihtokaan!
Tilaa tosin ei kuskin puolella liikaa ole
D2r polttimoita saa edullisesti meronet.com. N.55€/kpl postikuluineen
Ei sen kummempi kuin halogenipolttimon vaihtokaan!
Tilaa tosin ei kuskin puolella liikaa ole

D2r polttimoita saa edullisesti meronet.com. N.55€/kpl postikuluineen
Jii
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D