Kestävää manuaalilaatikkoa...?
Kestävää manuaalilaatikkoa...?
Oon tässä tutkaillut jo jonkin aikaa eri manuaalilaatikoita mitä vois soveltaa käyttöön tuohon omaan mersuun. Nykyisellä kun ei paljon tohdi repiä, särkyy varmasti, ja taas tulee vähän päivitystä moottoripuolelle, niin saa alkaa pitämään hinausköyttä aina mukana! Eipä sillä reilusti on mersu aikanaan mitottanut laatikon kun väännöt on vakio 617 vaparista hieman kasvaneet, missä tuo laatikko on alkujaan ollut. Kestoa on koitettu auttaa Red Linen öljyillä ja tiheällä vaihtovälillä.
Pudjetti ei taivu uuteen laatikkoon joten täytyis joku käytetty keksiä. Kriteerinä olis 5 vaihdetta ja irrotettava kytkinkoppa, kun sellainen 617 perään sopiva aihio jo löytyy. 5 mielellään ylivaihde. Ja tietenkin se edullinen hinta.
Yks vaihtoehto olis Getrac 265 eli bmw:ssä ja opel:issa käytetty laatikko. Pitäis tieten kestää ihan hyvin? Ja olis se irtonainen koppa. Hankala löydettävä...
Toinen joka herätti kiinnostusta olis Borg warner T5 eli cossu sierroissa ja joissain mustangeissa käytetty laatikko. Mitä netistä oon lukenut jotkut kehuu kestoa ja toiset haukkuu heikoksi. Siihen saa varaosia aika hyvin (ymmärtääkseni) Eikä itse laatikko oo mahdottoman hintainen jos sattuu löytään...
Tietysti Tremec TKO olis vaihtoehto, mutta hinta jo hieman pompsahtaa!
Automaattia ei tähän autoon tule, harkittu kyllä on mutta on se vaan niin mukavaa kun saa ite hämmentää!
Pudjetti ei taivu uuteen laatikkoon joten täytyis joku käytetty keksiä. Kriteerinä olis 5 vaihdetta ja irrotettava kytkinkoppa, kun sellainen 617 perään sopiva aihio jo löytyy. 5 mielellään ylivaihde. Ja tietenkin se edullinen hinta.
Yks vaihtoehto olis Getrac 265 eli bmw:ssä ja opel:issa käytetty laatikko. Pitäis tieten kestää ihan hyvin? Ja olis se irtonainen koppa. Hankala löydettävä...
Toinen joka herätti kiinnostusta olis Borg warner T5 eli cossu sierroissa ja joissain mustangeissa käytetty laatikko. Mitä netistä oon lukenut jotkut kehuu kestoa ja toiset haukkuu heikoksi. Siihen saa varaosia aika hyvin (ymmärtääkseni) Eikä itse laatikko oo mahdottoman hintainen jos sattuu löytään...
Tietysti Tremec TKO olis vaihtoehto, mutta hinta jo hieman pompsahtaa!
Automaattia ei tähän autoon tule, harkittu kyllä on mutta on se vaan niin mukavaa kun saa ite hämmentää!
IG: @pyrytakkunen
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Googlettamisen ja sen jälkeen auton alla mitan kanssa heilumisen perusteella olis myös semmosilla mitoilla että mahtuis paikoilleen ilman että joutuu muokkaileen kardaanitunnelia. Keppi siirtyis vain vähän eteenpäin. Onhan siinä värkkäämistä että kaikki viimein pelaa, mutta ei mahdoton tehtävä!
IG: @pyrytakkunen
Osta SS motors:in automaatti. Kestää varmasti väännöt, ja saa ite vaihtaa. Napit ratin taakse ja gogogo.... Saa 7 vaihteisenakin jos haluaa... 2kpl ylivaihteita muistaakseni...?
Tietysti hinta on vähän eri, mutta olis ainakin varma...
Tietysti hinta on vähän eri, mutta olis ainakin varma...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Minulla ja monella muulla ei volvon neli/viisivaihteiset kestä. Kolmonen on nuissa tunnetusti heikko ja kun sitä säästeltiin porsi pääakseli niin ettei ollut enään yhtään vaihdetta. (m45/m46)
Nyt on käytössä Getrag 262 4v joka on kestänyt kovaakin repimistä toista-kolmatta kesää, vaikka voimaakin on tullut lisää. Etuna irtokoppa, voi sovittaa periaatteessa mihin vain lohkoon ja haverin sattuessa vaihtaa vain pelkän laatikon ilman kopan uudelleen hitsaamista. Matka-ajoon suosittelisin toki 265:sta, viisilovista mallia.
Myös ZF:llä on lujia laatikoita tarjolla, esim. tds bemuista, m bemareista.
Nyt on käytössä Getrag 262 4v joka on kestänyt kovaakin repimistä toista-kolmatta kesää, vaikka voimaakin on tullut lisää. Etuna irtokoppa, voi sovittaa periaatteessa mihin vain lohkoon ja haverin sattuessa vaihtaa vain pelkän laatikon ilman kopan uudelleen hitsaamista. Matka-ajoon suosittelisin toki 265:sta, viisilovista mallia.
Myös ZF:llä on lujia laatikoita tarjolla, esim. tds bemuista, m bemareista.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Näissä vissiin on kiinteä koppa.?mamu kirjoitti:ruotsin pojilla on alle 10sek bemuissa käytössä ZF:n loota, mitä löytyy E36 328 ja M3 -malleista.
Sanovat kestäväksi.
Kyllä pitäis olla se 5 vaihde kun tiekäytössä auto on ja yli 3.00 välitteistä perää olis ajatus käyttää. Onko nuo Getragin 5 vaihteiset samoja kun neloset. Lisänä vain ylivaihde?
IG: @pyrytakkunen
Volvon M90 kestää kyllä kohtuudella ja on viisilovinen, mutta kiinteällä kopalla.
Minun ymmärtääkseni 262:ssa ja 265:ssa on sama peruslaatikko. Näiden kanssa kannattaa sitten muistaa että ikä painaa ja kunnoissa on suuria eroja.
Minun ymmärtääkseni 262:ssa ja 265:ssa on sama peruslaatikko. Näiden kanssa kannattaa sitten muistaa että ikä painaa ja kunnoissa on suuria eroja.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Eikös toi Supran aski ollut sama, kuin jossain hyötyajoneuvossa, olisiko just ollut Hiluxi, vai jopa Dyna. Tulee vaan se Supra lisä äkkiä noihin laatikoihin. Meillä oli joskus rata-autossa tuollainen ja siinä oli todellakin irroitettava kaaveli. Niin ja noihin sai kohtuu hinnalla välityksiäkin.laineracing kirjoitti:mites tojon r154? semmonen supran aski,neki kai jottai kestää.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ittehän en harrasta toijootia ni ei mittäää tietämyksia niistäAntti V kirjoitti:Eikös toi Supran aski ollut sama, kuin jossain hyötyajoneuvossa, olisiko just ollut Hiluxi, vai jopa Dyna. Tulee vaan se Supra lisä äkkiä noihin laatikoihin. Meillä oli joskus rata-autossa tuollainen ja siinä oli todellakin irroitettava kaaveli. Niin ja noihin sai kohtuu hinnalla välityksiäkin.laineracing kirjoitti:mites tojon r154? semmonen supran aski,neki kai jottai kestää.
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1050307
siinä on supra loota ja 5-vaihetta
siinä on supra loota ja 5-vaihetta
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Yv:tä laitettu.Allu D. kirjoitti:Onko nayttaa toimivaa laitetta?? ;DKummeli kirjoitti:Napit ratin taakse ja gogogo.... Saa 7 vaihteisenakin jos haluaa...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Näköjään myyty josunbeam kirjoitti:http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1050307
siinä on supra loota ja 5-vaihetta
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Haisulissa(Hiace) oli sammaa lootaa....Antti V kirjoitti:Eikös toi Supran aski ollut sama, kuin jossain hyötyajoneuvossa, olisiko just ollut Hiluxi, vai jopa Dyna. Tulee vaan se Supra lisä äkkiä noihin laatikoihin. Meillä oli joskus rata-autossa tuollainen ja siinä oli todellakin irroitettava kaaveli. Niin ja noihin sai kohtuu hinnalla välityksiäkin.laineracing kirjoitti:mites tojon r154? semmonen supran aski,neki kai jottai kestää.
märssua odotellaan....
154 -askia on ainoastaan turbo suprissa 86-93 ,Soarer , cresta jne...Eli tuo 3 korisen supran aski lienee helpoin löytää.. Hilux &hiace on W-Sarjalainen aski jota myös löytyy Suprasta...Vaparista tosin..Ei kestä lähellekkään niin paljon kuin R sarjan askit.. Mutta monet ovat yli 500hv noitten W askien läpi ajaneet...Mutta pienistä bensapannuista..Taitaa olla mersus enempi vääntöä
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Kestävää manuaalilaatikkoa...?
Vanha keskustelu..... Mutta tuo Borg Warner T5 käy suoraan mesen mottiin, jos sen nappaa Ssang Yong Mussosta...PTracing kirjoitti:Toinen joka herätti kiinnostusta olis Borg warner T5 eli cossu sierroissa ja joissain mustangeissa käytetty laatikko. Mitä netistä oon lukenut jotkut kehuu kestoa ja toiset haukkuu heikoksi. Siihen saa varaosia aika hyvin (ymmärtääkseni) Eikä itse laatikko oo mahdottoman hintainen jos sattuu löytään...