Hommana olis ottaa 190e vm 91 2.0i kansi pois mutta en oo saanu vielä inahtamaankaa sitä liikkeelle :S Kannen pultit on irti ja pakosarja sekä imusarja, laturin ylimmät mutterit. automaatti laatikon mittatikku on vielä kiinni kun en saa selville mikä avain siihe käy? neuvoa tarvitaan!! laahaimen se poikkitappikin on kiinni ja siihe löysin täältä tavan jola se irroittaa mutta eihä se kantta mitenkää varmaan kiinne pidä ku ei liiku yhtää se. Vai onko se kansi muutenvaan yleensä todella tiukasti jämähtänyt? ei itsellä nyttule yhtää enempi mieleen mikä sitä vois pitää vielä kiinni joten tietävät auttakaa kiitos
Viel ku sais sen tiedon mikä se laatikon mittatikun mutteri on tai millä kannalla ku ei siihen näy eikä saa kokeiltuukaa oikee millää ku ahasta. 6 mm kuusiokolo liian pieni ja 8 liian iso et ei kai se nyt oo sit se 7 mm mitä ei koko pakista löydy -.- vai onko jollaa muulla kannalla?
Rempsu kirjoitti:Viel ku sais sen tiedon mikä se laatikon mittatikun mutteri on tai millä kannalla ku ei siihen näy eikä saa kokeiltuukaa oikee millää ku ahasta. 6 mm kuusiokolo liian pieni ja 8 liian iso et ei kai se nyt oo sit se 7 mm mitä ei koko pakista löydy -.- vai onko jollaa muulla kannalla?
oletkos ottanut nokka-akselin pois ja sen alta kannenpultit auki ihan näin niin kuin varoiksi kysyn...ja kansi kyllä yleensä nousee ihan nostamalla.... ei kun sehän on tärpätti kone no onko varma ettei jossain ole pultti kiinni vielä
no sen verta siinä tuli tarkemmin katottua ku ostin ton korjaus oppaan niin yks kannen ja jakokopan välinen pultti on vielä kiinne ja sen saa sit ku se laahaimen tappi on saatu irti sillä liukuvasaralla ku jostaa saa hommattua..
mutta siis se laatikon mittatikku taitaa olla kuusiokolo mutta minkäkokoinen :O 8 mm just kokeilin ja piti lyhentää sitä mutta kyllä oli liian iso ja seiskan sai kun sellasen hylsyn tuhos ni oli liian pieni sit taas.. joku helvetin 7,5 mm sekö sit on
Ei tarte liukuvasaraa. Kierrät pohjaan asti pitkäjenkasen 6mm pultin tai kierretankoa sinne tappiin, siten että reiän päälle tulee pala sopivaa putkea tai hylsy, johon tappi mahtuu sisään ja putken suulle koriprikka ja mutteri. Mutterista, ei pultista kiertäen tappi lähtee pois.
6mm ruuvilla ja massavasaralla se on paras asentaakin kasatessa.
Nonii nyt on mittatikku irti ja sehän oli kuitenkii 8 mm kuusiokololla mutta ei sattunu vaan paikoilleen ku rälläkäl oli katkottu ja lukkopihdeillähän se nyt lähti jotka tänään ostin. enää tuo laahaimen tappi ni alkaa olee jo irti
Täällä kävi silleen et katkes tuo prkl tappi. Ensin murtu se kierreosa ja sit vielä lopuks siinä taistellessa katkes kannen juuresta. Ehdotuksia otetaan vastaan!
TiHu kirjoitti:Täällä kävi silleen et katkes tuo prkl tappi. Ensin murtu se kierreosa ja sit vielä lopuks siinä taistellessa katkes kannen juuresta. Ehdotuksia otetaan vastaan!
Tarkoititko juuri sitä laahaimen tappia? Porakone käyntiin ja uusi tappi tilalle.
Joo paikallaanhan se kansi vielä on. Pitää kokeilla estää niitten romujen meno sinne. Jos ei onnistu niin ottaa sen öljypohjan irti. Kunhan nyt sais sen kannen ees pois. Joululomaa odotellassa, että pääsis auton tykö