Kannen irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Kannen irroitus

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Hommana olis ottaa 190e vm 91 2.0i kansi pois mutta en oo saanu vielä inahtamaankaa sitä liikkeelle :S Kannen pultit on irti ja pakosarja sekä imusarja, laturin ylimmät mutterit. automaatti laatikon mittatikku on vielä kiinni kun en saa selville mikä avain siihe käy? neuvoa tarvitaan!! laahaimen se poikkitappikin on kiinni ja siihe löysin täältä tavan jola se irroittaa mutta eihä se kantta mitenkää varmaan kiinne pidä ku ei liiku yhtää se. Vai onko se kansi muutenvaan yleensä todella tiukasti jämähtänyt? ei itsellä nyttule yhtää enempi mieleen mikä sitä vois pitää vielä kiinni joten tietävät auttakaa kiitos :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Olisko vaan kansipahvi tiukasti kiinni? Pistä esim puukapula (esim kakkoskakkonen) kantta vasten ja lyö lekalla toiseen päähän mojova isku.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tarkista vielä kerran onko kaikki pultit auki. Ei se ihmeempiä hakkauksia tarvitse kun pultit on irti.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Viel ku sais sen tiedon mikä se laatikon mittatikun mutteri on tai millä kannalla ku ei siihen näy eikä saa kokeiltuukaa oikee millää ku ahasta. 6 mm kuusiokolo liian pieni ja 8 liian iso et ei kai se nyt oo sit se 7 mm mitä ei koko pakista löydy -.- vai onko jollaa muulla kannalla?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1802
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Oiskohan tuo ryökäle tähtikololla?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
kolehmainen2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kolehmainen2 »

Rempsu kirjoitti:Viel ku sais sen tiedon mikä se laatikon mittatikun mutteri on tai millä kannalla ku ei siihen näy eikä saa kokeiltuukaa oikee millää ku ahasta. 6 mm kuusiokolo liian pieni ja 8 liian iso et ei kai se nyt oo sit se 7 mm mitä ei koko pakista löydy -.- vai onko jollaa muulla kannalla?
muistelisin että on 7mm kuusiokolo :)
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko ketjukopan kohilta "pienet kansipultit" pois?
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

oletkos ottanut nokka-akselin pois ja sen alta kannenpultit auki ihan näin niin kuin varoiksi kysyn...ja kansi kyllä yleensä nousee ihan nostamalla.... ei kun sehän on tärpätti kone :D no onko varma ettei jossain ole pultti kiinni vielä
Itse tein ja säästin
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

ei ollu ainakaa 7 mm kuusiokolo :evil:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Jos on oikeesti pultit pois niin kevyesti naputtelet vaikka kumivasaralla ympäri kantta ni pitäis jo lähtee nostamalla.

Mikset ota sitä laatikon mittatikkua kannesta irti? Se on muistaakseni 13mm kannen takapuolen kulmassa kiinni.

E: ääh, ajatuskatko nii siis mm :D
Viimeksi muokannut EeKi, Su 07.11.2010 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

eepi kirjoitti:Se on muistaakseni 13 tuumasella kannen takapuolen kulmassa kiinni.
Kohtuu kookas avain :D
S210 220 CDI A -02
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

MatKa kirjoitti:
eepi kirjoitti:Se on muistaakseni 13 tuumasella kannen takapuolen kulmassa kiinni.
Kohtuu kookas avain :D
Miten niin? Eihän se ole kuin 325millinen lenkki-avain! :lol:
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

no sen verta siinä tuli tarkemmin katottua ku ostin ton korjaus oppaan niin yks kannen ja jakokopan välinen pultti on vielä kiinne ja sen saa sit ku se laahaimen tappi on saatu irti sillä liukuvasaralla ku jostaa saa hommattua..
mutta siis se laatikon mittatikku taitaa olla kuusiokolo mutta minkäkokoinen :O 8 mm just kokeilin ja piti lyhentää sitä mutta kyllä oli liian iso ja seiskan sai kun sellasen hylsyn tuhos ni oli liian pieni sit taas.. joku helvetin 7,5 mm sekö sit on :D
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei tarte liukuvasaraa. Kierrät pohjaan asti pitkäjenkasen 6mm pultin tai kierretankoa sinne tappiin, siten että reiän päälle tulee pala sopivaa putkea tai hylsy, johon tappi mahtuu sisään ja putken suulle koriprikka ja mutteri. Mutterista, ei pultista kiertäen tappi lähtee pois.

6mm ruuvilla ja massavasaralla se on paras asentaakin kasatessa. :idea:
Avatar
Rempsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: La 18.10.2008 11:06
Paikkakunta: Inkeroinen

Viesti Kirjoittaja Rempsu »

Nonii nyt on mittatikku irti ja sehän oli kuitenkii 8 mm kuusiokololla mutta ei sattunu vaan paikoilleen ku rälläkäl oli katkottu ja lukkopihdeillähän se nyt lähti jotka tänään ostin. enää tuo laahaimen tappi ni alkaa olee jo irti
TiHu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 18.08.2006 19:54
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja TiHu »

Täällä kävi silleen et katkes tuo prkl tappi. Ensin murtu se kierreosa ja sit vielä lopuks siinä taistellessa katkes kannen juuresta. :roll: Ehdotuksia otetaan vastaan!
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

TiHu kirjoitti:Täällä kävi silleen et katkes tuo prkl tappi. Ensin murtu se kierreosa ja sit vielä lopuks siinä taistellessa katkes kannen juuresta. :roll: Ehdotuksia otetaan vastaan!
Tarkoititko juuri sitä laahaimen tappia? Porakone käyntiin ja uusi tappi tilalle.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
TiHu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 18.08.2006 19:54
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja TiHu »

jartuo kirjoitti: Tarkoititko juuri sitä laahaimen tappia? Porakone käyntiin ja uusi tappi tilalle.
Just sitä. Niin arvelinki. Täytyy kokeilla.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitä sille porausjätteelle tapahtuu siellä öljypohjassa :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

veskola kirjoitti:Mitä sille porausjätteelle tapahtuu siellä öljypohjassa :lol:
Kansi on vissiin poratessa pöyvällä. :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jaa mä luulin että tappi estää kannen pois noston :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Pakkohan se on porata vaikka paikoillaan.
Voihan siinä käyttää imuria tai tunkea rättiä alapuolelle.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
TiHu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 18.08.2006 19:54
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja TiHu »

Joo paikallaanhan se kansi vielä on. Pitää kokeilla estää niitten romujen meno sinne. Jos ei onnistu niin ottaa sen öljypohjan irti. Kunhan nyt sais sen kannen ees pois. Joululomaa odotellassa, että pääsis auton tykö :D
Vastaa Viestiin