Ceelle seuraaja 220 vai 280 vai 320?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Ceelle seuraaja 220 vai 280 vai 320?

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Nyt on tullut vajaa pari vuotta ajeltua 220 CDI:llä ja hyvin on mennyt. Autokuume alkaa iskeä eikä yhtään hillitse se että se tietää rahanmenoa :( Vaihto olisi tarkoitus tehdä 211 faceliftiin ja malli on hakusessa. 220 on varma valinta, vähäkulutuksinen ja edullisin ja niitä on paljon tarjolla. Tuon nykyisen pirssin kävin ite hakemassa Germaaniasta. Te keillä on noita kuutoskoneita niin kertokaas onko ne lisähintansa väärtejä? Onko tuo veemoottori erilainen käytössä, vääntävämpi tai jotain ihan normiajossa. Hieman enemmän kai ainakin löpöä menee. Nippelipuolella plussana on messevämpi navigaattori :lol:
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

V6 mennee silleen mukavasti hyrskytellen pintakaasulla ja aika paljon vaikuttaa myös tuo 7-vaihteinen automaattiloota. 100km/h mittariin ja kiekat ~1500rpm 7-vaihteella.

Sanoisin että paljon hienostuneempi kuin 4-pyttyinen, ehkä jopa niin, että tuntuu eri autolta. Kulutus noin 0,5-1L/100km enemmän, huoltokulutkin suurinpiirtein samaa luokkaa.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

On monasti tuolla jonossa kahdeksaakymppiä ajellessa tullut mieleen että aivan mainiosti tähän hommaan riittäisi 200:nenkin. Keskikulutus meikäläisen ajossa on vähän yli seitsemän, pienempikoneiset menevät varmaankin vähintään puoli litraa pienemmällä. Toisaalta taasen käyntiääni on sangen miellyttävä ja voimaakin on sitten joskus jos sitä tarvitsee. Vääntöä 220:een verrattuna on 40nm enemmän mutta se on jo 1400 kierroksella (220 2000kierr/min). Aikalailla pintakaasulla siis pärjäilee.

En nyt ole hintoja seuraillut mutta ei kai 220 vs 280 hintaero kauhean suuri ole? Uutenakaan ei ollut kuin 2000 euroa eroa. Tuota viittausta messevämpään navigaattoriin en oikein tajunnut. Vakionahan sitä ei ole kummassakaan ja molempiin on saanut ihan samat navimallit lisävarusteina.
C220d T 4-Matic
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Itse hain reilu vuosi sitten (S211) 280 CDIA:n, päivääkään en ole katunut vaikka olihan tuolla hintaa. Olisi saanut uusiakin autoja...mutta kone toiminut moitteetta ja käy todella sievästi omaan korvaani. Voimaa omiin tarpeisiin aivan riittävästi aivan pieniltä kierroksilta lähtien. Käytän as.vaunun edessäkin (1600kg) jonkin verran ja ei tarvitse revittää. Automaatti toimii kuten pitääkin, on vaan huolehdittava että öljyt suodattimet vaihdeltu. Ainoana miinuksena voisi joku pitää että syö polttoainetta 8 litran molemmin puolin. Omassa nyt yli 50tkm nollaamaton keskikulutus koneelta 9,6l/100km. Se pitää Saksan maan motareita sisällään n. 15tkm, loput Suomessa ja vaununvetoa siitä 12-13tkm. Hiukkassuodatin kait lisää hieman kulutusta, mutta enemmänkin vakiorengastus 245/45/17. Nyt menee lyhyemmässäkin ajossa alle 7l, kun alla nastalliset talvirenkaat 225/55/16.
Kyllä sillä 220:lla pärjää ihan hyvin, tosin jos viritellä haluaa niin 220:lla tulee seinä vastaan varmaan nopeammin. Ainakin jos kestävyyttä ajattelee...maalaisjärjellä ajateltuna. Joillakin pitää vaan olla autossa reilusti yli 200 heppaa, vaikka käyttöä ei olisikaan. Vääntöä minusta 280 ihan kivasti, 440 Nm/olikohan 1400r/min?. Luulisi normiajossa riittävän?
Vaan makuasioistahan sitä aina kiistellään.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Millaista ajoa ajat? Oma autoni on hankittu siinä mielessä, että sillä on miellyttävä matkata, mutta ei ole rikkimeneviä osia ja kulkee mahdollisimman taloudellisesti. :) Autoni on siis 220.

Piikkinokassa on 220:ssä vielä 20 heppaa lisää ja vääntöäkin enemmän niin sen pitäisi kyllä riittää useimpiin tilanteisiin. Sitten jos haluaa todella boustailla niin 420 CDI, voiman puolesta riittää varmasti aina myös V6.
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Niin että millaista ajoa? Tavallista maantieajoa tavallisilla rajoituksilla :( . Ja ja sitten kaupungissa kans. Kilsoja tulee kyllä siinä 35 tuhatta per vuosi. Nykyisessä ceessä on se 150 hp ja oikein hyvin riittää. Ei siis sen takia lisää heppoja tarvita. Vähän tehoreserviä olisi kiva.. jos vaikka joutuu työkaverin 2 l bensabemarin kanssa viivalle.. En tiedä miten kuutosen kaasupoljin on ohjelmoitu, mutta melkein ainoa vika tuossa nykyisessä on että polkimessa on pitkä matka ennenkuin mitään tapahtuu. Kun olen kuunnellut lastuttajien kokemuksia niin yleensä kuulee että tuo ominaisuus on parantunut eli auto tuntuu pirteämmältä siinä kohtaa kun antaa vähän kaasua. Sehän taitaa olla vaan ohjelmointijuttu eli kaasupolkimen pieni muutos käskee ohjelmaa enemmän.
Onkos musiikkimiehiä, miten se kuutosen ääni?
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Avatar
Wäinämöinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 15.04.2009 13:54
Paikkakunta: Joensuu/Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Wäinämöinen »

Oon nyt parin vuoden ajan ajellu melko paljo tollasella facelift E220:llä.
On kyllä meikäläisen makuun mahtava auto. Vääntöä on riittävästi, jopa niin paljon ettei arvais neloskoneeksi, ja laatikko pelaa hienosti. Kaasupolkimessa en tässä versiossa ainakaan ite ole huomannu mitään erikoista. Kulutus ollu keskimäärin 6,5l/100km, vaihtelevassa ajossa.
Ja luulisin sen pensapemmin jäävän..

Mulle riittäs ainakin toi 220, mutta toisaalta onhan se kuutonen aina kuutonen...
C 280 Elegance W202
BMW 520 DA F10
Avatar
Wulfride
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 26.07.2009 23:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Wulfride »

Entäs se vaihteisto? Kuutosen mukana tulee 7-pykäläinen, onko se kovinkin erilainen verrattuna 5-pykäläiseen? Pitää yrittää keksiä syitä kutosen valintaan :shock:
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2721
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Saksasta tulomatkalla lkosson autoa ajaneena voin sanoa äänen olevan hieno. Ääni riittää jo hankinta perusteeksi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Vastaa Viestiin