w211 vikailmoitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PaHa kirjoitti:[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00234/6876313.t.jpg] ][/URL]
Eli tuollainen vikailmoitus tullut nyt pari kertaa.. Ilmoittaa myös aluksi jotain esp:stä mutta se vain vilahtaa ja katoaa. Tämä jää muistiin niin kauaksi kunnes taas uudelleen käynnistää niin resetoituu.

Pääseekö tuosta vikailmoitus tilasta vielä syvemmällä ilman testereitä? Eli näkemään jokin koodin tms?

Vika ilmennyt pienehkön seisonnan jälkeen. Olisiko tuo "pikkuakku" lopuillaan? Missäpäin se sijaitsee, konepellin alla? Varsinainen akku on vaihdettu noin vuosi sitten eli ei varmaan siitä johdu.

Muilla vastaavia ongelmia?
Yleensä tuo tulee siitä että pääakkua on käytetty liikaa kun auto ei ole ollut käytössä ja auto pudottaa kuluttajia pois ettei akku mene ihan tyhjäksi.

Jos sinulla pääakku on oikeasti kunnossa niin todennäköisimmin kyse on huonosta pikkuakusta. Mittaa jännitteet kummastakin kun auto on ollut vaikka yön yli parkissa.

Pikkuakku löytyy lämmityslaitteen ilmasuodatinkotelon alta. Lähtee irti aika helposti, yksi ruuvi ja joku klipsu.
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Mulla oli w211 -05 pikkuakku pari kuukautta sökö, jotain 10.2V eikä ottanu virtaa vastaan. Silloin tuli punanen ruutu jossa Akku ja visit workshop. Sitten kun paino jarrua pysähdyksissä eli se SBC Hold systeemi herjas SBC Hold unavailable. Isosta akusta joskus talvella herjas muistaakseni "battery low" ja "jotain unavailable" punasella ruudulla kun oli kovat pakkaset. Otti penkin-ja takalasinlämmittäjät ainakin pois ja sitten jossain 5 min päästä tuli ilmotus että taas on käytettävissä. Kato ennen käynnistystä paljo on jännite akussa, käännä avain asentoon 1 ja paina kolme kertaa sitä tripin reset nappia niin tulee voltit ruutuun. Jotain 12.1 on mulla nyt normaalisti eikä herjaa mitään. Pikku-akku ei tohon mittaukseen vaikuttanu mitään vaan se tarvii oikeesti mitata mittarilla.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä tuo oikeastaan ole edes vikailmoitus, kertoilee vaan että jännite on sen verran alhaalla ettei kaikkia sähkölaitteita käytetä.
Varsinainen akku on vaihdettu noin vuosi sitten eli ei varmaan siitä johdu.
Ei varmaankaan, voisi johtua akusta vain ellei paikallaan ole AGM akku.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PaHa kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Pikkuakku löytyy lämmityslaitteen ilmasuodatinkotelon alta. Lähtee irti aika helposti, yksi ruuvi ja joku klipsu.
Eli tarkemmin sanoen konepellin alta jostain muovisuojien seasta?
dealer kirjoitti:
Varsinainen akku on vaihdettu noin vuosi sitten eli ei varmaan siitä johdu.
Ei varmaankaan, voisi johtua akusta vain ellei paikallaan ole AGM akku.
Niin.. Lisätään akusta sen verran että edellinen omistaja vaihdattanut (oletettavasti veholla). Tap merkkinen kuulemma on, en ole tarkistanut paremmin kun on suojien alla piilossa.
Tuulilasin etureunan lähellä hantin puolella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Täältä löytyy kuvia,sivu 7.
Tuon kopan alta akku löytyy.
Tarkista samalla ,jotta veden tulvimis reikä on auki.
Vettä ei saa olla akun kotelossa.

Jos reikä on tukossa vaatii etulokarin takaosan irroituksen,

http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf


Haulla pikkuakku löytyy asiasta lisää.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PaHa kirjoitti:Tohtiiko tuon pikkuakun akun kengän irroittaa jännite mittauksen ajaksi? Sekoaako koko auto?

Akun kengät kiinni yleismittari näytti 12,72v eli hyvät arvot. Mutta ilmeisesti on yhteydessä siihen toiseenkin takaluukussa olevaan akkuun, eli lukema ei ollut oikea?

Pikkuakku näytti olevan alkuperäinen, n.8v vanha.
Jos autosta on virrat pois jonkin aikaa niin SBC-akun kuuma johto on jo valmiiksi releellä irrotettu taka-akusta, jos rele toimii.

Jos virta on pois päältä niin ei siinä akun irrotuksessa tapahdu mitään, tietenkin kannattaa ottaa maakenkä irti ensin tai ainakin varoa kuumaa johtoa normaaliin tapaan.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tallainen akku sielä sisäilmasuodatinkotelon alla on.
A2115410001


Tämä akku sopii myös sinne.

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=300&L=20" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.allright.fi/documents/Street" onclick="window.open(this.href);return false; ... 50-251.pdf

Oleellista on akun tyyppi ,koko ja kapasiteetti

12V 12AH 170 ,on akun arvot.

YTX12-BS

Myös muita vaihtoehtoja samalla sivulla.
Tarvike akun kiinnitys ei ole aivan yhtä helppo kuin alkuperäisen.
Tarvike akussa ei ole kierteitä akun navoissa ,vaan täytyy laittaa mutterit napojen alle.
Huomio myös akun napaisuus.
Myös koko.
Tässä samaa aihetta foorumilla.


Hakua käyttämällä löytyy aiheesta lisää.



Kuvia ,
,
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W" onclick="window.open(this.href);return false; ... -29-02.pdf

Idea
Viimeksi muokannut nautseri, La 18.12.2010 19:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja kari v »

PaHa kirjoitti:[ [url=http://i9.aijaa.com/t/00234/6876313.t.jpg] ][/URL]
Eli tuollainen vikailmoitus tullut nyt pari kertaa.. Ilmoittaa myös aluksi jotain esp:stä mutta se vain vilahtaa ja katoaa. Tämä jää muistiin niin kauaksi kunnes taas uudelleen käynnistää niin resetoituu.

Pääseekö tuosta vikailmoitus tilasta vielä syvemmällä ilman testereitä? Eli näkemään jokin koodin tms?

Vika ilmennyt pienehkön seisonnan jälkeen. Olisiko tuo "pikkuakku" lopuillaan? Missäpäin se sijaitsee, konepellin alla? Varsinainen akku on vaihdettu noin vuosi sitten eli ei varmaan siitä johdu.

Muilla vastaavia ongelmia?
Mulla hetki sitten sama ilmoitus...
Nyt tulee faktaa! Vika on laitteessa nimeltään "akun ohjain laite".
Tilapäisen virran vähyyden vuoksi kyseinen laite jättää muistiin asian,
laite ei ymmärrä korjata asiaa itse, koska virtaa ei ollut mitä jakaa.
Kyllä sulla on edessä Veholla tai muussa valtuutetussa MB-huollossa käynti, siellä tyhjäävät vikakoodin ja syöttävät uuden ohjelman. Näin ainakin mulla W 211 E 500 vm.-04 Farkussa kys.laite on akun vieressä takakontissa... :wink:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kari v kirjoitti: Kyllä sulla on edessä Veholla tai muussa valtuutetussa MB-huollossa käynti, siellä tyhjäävät vikakoodin ja syöttävät uuden ohjelman. Näin ainakin mulla W 211 E 500 vm.-04 Farkussa kys.laite on akun vieressä takakontissa... :wink:
Miksi tarvitaan käynti valtuutetussa MB-huollossa? eikös riitä että käytettävisä
tarvitavat työkalut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja kari v »

CDI203 kirjoitti:
kari v kirjoitti: Kyllä sulla on edessä Veholla tai muussa valtuutetussa MB-huollossa käynti, siellä tyhjäävät vikakoodin ja syöttävät uuden ohjelman. Näin ainakin mulla W 211 E 500 vm.-04 Farkussa kys.laite on akun vieressä takakontissa... :wink:
Miksi tarvitaan käynti valtuutetussa MB-huollossa? eikös riitä että käytettävisä
tarvitavat työkalut
Toki, toki, jos sattuu olemaan tarvittavat kalut ja laitteet, mulla, eikä kotikulmilla ole kyseisiä kapineita, six ajatti Veholle... :x
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kari v kirjoitti: Toki, toki, jos sattuu olemaan tarvittavat kalut ja laitteet, mulla, eikä kotikulmilla ole kyseisiä kapineita, six ajatti Veholle... :x
Mutta samalla paikkakunnallahan asut kuin CDI203, eikös Etelä-Suomi ole osa Kotisuomea? :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kari v kirjoitti:,

Mulla hetki sitten sama ilmoitus...
Nyt tulee faktaa! Vika on laitteessa nimeltään "akun ohjain laite".
Tilapäisen virran vähyyden vuoksi kyseinen laite jättää muistiin asian,
laite ei ymmärrä korjata asiaa itse, koska virtaa ei ollut mitä jakaa.
Kyllä sulla on edessä Veholla tai muussa valtuutetussa MB-huollossa käynti, siellä tyhjäävät vikakoodin ja syöttävät uuden ohjelman. Näin ainakin mulla W 211 E 500 vm.-04 Farkussa kys.laite on akun vieressä takakontissa... :wink:
Onko kummallakaan vaihdettu taka-SAMia?

Threadin autosta ymmärsin että akkujännitteet oli mitattu olevan kunnossa mutta oliko mittausta tehty silloin kun se vikailmoitus tulee näytölle?

Tuleeko se ilmoitus näytölle ajon aikana?

Ihan alkupään akkuohjainlaitteissa oli tuollainen vika joka korjaantui softapäivityksellä mutta nuo piti tehdä recall'ina kaikkiin autoihin. Sitten on tuoreempi ongelma jos on asennettu uusi taka-SAM, sen koodaus voi olla virheellinen jolloin auto heittää noita ilmoituksia vaikka jännitteet olisi kunnossa.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

jos akunohjainlaitteen joutuu vaihtaa niin ei ole mikään halpa mötikkä. mulle vaihettiin ("varalta" valtuutetun [ei kuitenkaan veho] liikkeen, väärän diagnoosin toimesta) uus ohjainlaite autoon. hinta 709€ (varmasti ilmaakin on). tosin en loppujen lopuksi maksanut siitä mitään.... :)
Audi Q7

Ex: E-mersuja
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Juu, mitään osia esim. SAM-yksikköä ei ole vaihdettu. Jännitteet/lataus kunnossa. Akut vaihdettu uusiin.
Vika tuli esiin vain virran kytkemisen jälkeen, jonka jälkeen sai nollattuu resetti-napista. Että näin... :D ps. Asun kaukana etelästä... :wink:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Akun jännitettä voi seurata auton omasta mittarista,

Virta-avain 1 asentoon.
Paina rippimittarin painiketta (mittarin vasemmassa reunassa) kolme kertaa nopeasti.
Näyttöön tulee jännite lukema.
Sitten vaan auto käyntiin.
Onnistuu seurata ajonkin aikana.
Nuolinäppäimillä saat muitakin tietoja samasta valikosta.
Jos painat laatikon kuvaa tiedot häviää ja vaatii uuden alustuksen.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PaHa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kari v kirjoitti: Kyllä sulla on edessä Veholla tai muussa valtuutetussa MB-huollossa käynti, siellä tyhjäävät vikakoodin ja syöttävät uuden ohjelman. Näin ainakin mulla W 211 E 500 vm.-04 Farkussa kys.laite on akun vieressä takakontissa... :wink:
Miksi tarvitaan käynti valtuutetussa MB-huollossa? eikös riitä että käytettävisä
tarvitavat työkalut
Siis mitä pitää vaihtaa/korjata, se pääakun vieressä oleva musta muoviboksi? Ja mitkä avaimet, kait ihan normi torx jne avaimet passaa :shock:
Oliko jossain maininta jostain avaimista :?: en kyllä huomanut :roll:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PaHa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Oliko jossain maininta jostain avaimista :?: en kyllä huomanut :roll:
Siis testeriä tarkoitit, vai mitä nuo työkalut ovat?
kari v kirjoitti: Kyllä sulla on edessä Veholla tai muussa valtuutetussa MB-huollossa käynti, siellä tyhjäävät vikakoodin ja syöttävät uuden ohjelman. Näin ainakin mulla W 211 E 500 vm.-04 Farkussa kys.laite on akun vieressä takakontissa... :wink:
Sitä, edelä mainuttua ei valitettavasti saa tehtyä vasaralla/ruuvimeisselillä(mikä olisi kyllä hyvä :) ei tarvitsisi koskea tietokone nimiseen työkaluun)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vernando de hoto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 09.11.2009 19:21

Viesti Kirjoittaja vernando de hoto »

Viimekesänä taistelin tuon asian kanssa. Vaihdettiin laturi ja pikkuakku, mutta ei auttanut. Mitattiin isoakku, käytettiin piuhanpääsä yksityisellä ja Veholla. Korjattiin Veholla ja syynä sähköjohtojen eristys murtunut, laturi turbo alueelta. Veholla 2 utta piuhan pätkää yhteensä 1.80E ja työ >500E.
Koko "vika" tuli maksamaan 1000E, vaikka mitään todellista vikaa ei ole. Ikävä vain, kun pätkii lämmityksen ym. pois ja tulee tuo hälytys näyttöön. Ajokkihan on W211 200CDI 06. Saas nähdä palaako takaisin talven kosteudessa.[/url]
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

vernando de hoto kirjoitti:Viimekesänä taistelin tuon asian kanssa. Vaihdettiin laturi ja pikkuakku, mutta ei auttanut. Mitattiin isoakku, käytettiin piuhanpääsä yksityisellä ja Veholla. Korjattiin Veholla ja syynä sähköjohtojen eristys murtunut, laturi turbo alueelta. Veholla 2 utta piuhan pätkää yhteensä 1.80E ja työ >500E.
Koko "vika" tuli maksamaan 1000E, vaikka mitään todellista vikaa ei ole. Ikävä vain, kun pätkii lämmityksen ym. pois ja tulee tuo hälytys näyttöön. Ajokkihan on W211 200CDI 06. Saas nähdä palaako takaisin talven kosteudessa.
Mahtaakohan olla yleinen vika, kannattaa tietenkin tarkistaa tästä toisestakin autosta. Eikös toinen johdotusongelma ollut pikkuakun alla vai oliko se takaluukun alueella, en nyt ulkoa muista mutta taisi joku täälläkin siitä kertoa.
Vastaa Viestiin