Kulutus ML 270 cdi
Kulutus ML 270 cdi
Laittakaahan kulutus tietoja ML 270 cdi. Oma ostettu lastutettuna ja kulutus kesät talvet vaihtelevassa ajossa 10.5 ja enemmän. Eli kiinnostaa muitten kokemukset lastulla ja ilman.
sen kympin
Lastuttamaton 270 CDI vie matka-ajossa maantiella noin 9,5, motarilla 10.
kaupungissa jotain 11-12. Keskikulutus yleensä pyöreästi se 10 l/100 km.
kaupungissa jotain 11-12. Keskikulutus yleensä pyöreästi se 10 l/100 km.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Kiinnostava aihe. Itselläni on tuo ML ollut semmoinen pitkäaikainen unelma, nimenomaan diesel... Olis varmasti hyvä ja jämäkkä auto vedellä venettä eikä jäis ihan pieneen lumipaakkuunkaan kiinni talvella...!AM kirjoitti:Onko näissä oikeasti näin kauhea kulutus? Tietystihän isompi ilmanvastus ja jatkuva? neliveto lisää kulutusta. Kulutusero on vaan yllättävän suuri, taitaa olla n.3litraa pienempi e-mallissa.
Onko muilla samansuuntaisia kulutuslukemia ML:n kanssa?
Jotain ML 320:stä katselin joskus, mutta bensakutonen ja jatkuva neliveto = 11. litraa sadalle maantieajossa. Tuo 270 CDI:hän menee sitten melkein samoihin...? Yllättävää. Vai vaikuttaako esim. rengaspaineet / kaasujalka / automaattivaihteisto (saako niitä edes manuaalina?) tms. minkä verran?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
miksihän mä en ihmettele yhtään?AM kirjoitti:Onko näissä oikeasti näin kauhea kulutus? Tietystihän isompi ilmanvastus ja jatkuva? neliveto lisää kulutusta. Kulutusero on vaan yllättävän suuri, taitaa olla n.3litraa pienempi e-mallissa.
Onko muilla samansuuntaisia kulutuslukemia ML:n kanssa?
turuntuomiokirkkoon (painoa kuin kivikasassa ja ilmanvastus samaa luokkaa) pistetään alitehoinen (150hv?) moottori ja automaatti...njaa, voinee olla että kulutus on XX litraa.
miksei olis?....
mutta, edelleen nafta on 30c halvempaa litralta joten ajaminen on sen 20% halvempaa vaikka veis saman verran kuin bensa....
ja kyllä tollaseen torniin on parempi kone diesel hyvän alaväännön ja työkonemaisuuden takia...
jotenkin tuntuu että ML 320 ja 400 menee samalla kuin tuo 270 ?...
ja mitä painaa ML, 2000kg? ja E (w210) taitaa olla sen 1600kg....
ja onhan toi väyrynen aika virtaviivainen

Opel, "weird lieben autos"....
En ihmettele minäkään tuota ML 270 Cdi:n kulutusta ja juuri noista yllä mainituista syistä. Aikoinaan katselin tuollaista ML:ää itselleni, mutta totesin, että tehtaan insinöörillä on ollut kyllä krapulapäivä, kun on päättänyt laittaa alitehoisen koneen noin isoon ja painavaan autoon. Lopputuloksena on se, että ne molemmat diesel-mersun hyödyt (tehokas ja pienikulutteinen) katoavat tuollaisessa yhdistelmässä. Hautasin ostohaaveet aikoinaan juuri sen takia.
Uudemman mallin ML 320 Cdi onkin sitten ihan eri auto, varsinkin lastutettuna.
Uudemman mallin ML 320 Cdi onkin sitten ihan eri auto, varsinkin lastutettuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
kulutus
270cdi, 320:n turbolla ja ohjelmalla menee 7-8litraa maantiellä ja kaupungilla 10litraa. just ajoin reilu 1000km lenkin ja ihmettelin kulutusta kun on mielestäni pieni. vertaus 2.5tdi quattro audiin manuaalilla. sillä meni 7-8 samanlailla, taikka 270 cdi c sarja talven mulla oli niin eipä alle 8:n menny millään. ML:llä kärryn kanssa jossa amerikanrauta meni 10 litraa/100km. ja ajeltiin ihan sopivasti.
.
No, jos haluaa ajaa pienellä kulutuksella, niin kannattaisikko jo aluperinkin katsella hiukan erityyppistä kulkinetta.
Sellainen kympin kulutus on noille varmaankin merkistä riippumatta varsin tyypillistä.
Mistään tehon/väännöpuuttesta ei vakiossakaan voi kyllä mielestäni puhua ja automaattihan noissa toimii hienosti.
Lastutettuna ihan hyvät vedot.
Kun ahtimen vaihtaa 320cdi,stä ja vaihtaa mapin, jotka molemmat on ns. helppo toimenpide, tulee autosta jopa virkeä.
No, jos haluaa ajaa pienellä kulutuksella, niin kannattaisikko jo aluperinkin katsella hiukan erityyppistä kulkinetta.
Sellainen kympin kulutus on noille varmaankin merkistä riippumatta varsin tyypillistä.
Mistään tehon/väännöpuuttesta ei vakiossakaan voi kyllä mielestäni puhua ja automaattihan noissa toimii hienosti.
Lastutettuna ihan hyvät vedot.
Kun ahtimen vaihtaa 320cdi,stä ja vaihtaa mapin, jotka molemmat on ns. helppo toimenpide, tulee autosta jopa virkeä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
eipä se taho tuommonen iso auto kovin pienellä mennä.
itellä kokemuksia tuosta w164: sesta 320cdi koneella.
ajotietokoneen mukaan after reset
10500km
keski nopeus 44kmh
kulutus 10,40l
ajotyylini on kyllä aika räväkkä
ja niin kuin tuosta keskinopeudestakin voi päätellä että taajama ajoa suurimmaksi osaksi on.
tosin maantiellä voi päästä jopa johonki 8 litran hujakoille jos malttaa oikeen sievästi ajella, mikä joskus tuntuu todella vaikealta
tahtoo tulla aina kaikki autot perä edellä vastaan
itellä kokemuksia tuosta w164: sesta 320cdi koneella.
ajotietokoneen mukaan after reset
10500km
keski nopeus 44kmh
kulutus 10,40l
ajotyylini on kyllä aika räväkkä
ja niin kuin tuosta keskinopeudestakin voi päätellä että taajama ajoa suurimmaksi osaksi on.
tosin maantiellä voi päästä jopa johonki 8 litran hujakoille jos malttaa oikeen sievästi ajella, mikä joskus tuntuu todella vaikealta

tahtoo tulla aina kaikki autot perä edellä vastaan

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
AM kirjoitti:No näköjään tuo kulutus on sitten iso. Isohan se on kun Sprintteritkin vie vähemmän. Harmi, jää tuolla kulutuksella kyllä ostamatta. Vieköhän esim. X5 yhtä paljon ainetta?
en kyllä kulutuksen takia jättäis ostamatta, kyllähän ne muut ylläpitokulut on isompi syy miettiä kannattaako tuommosta panssarivaunua hankkia.
mutta onhan se niin mahtava ajaa että siitä "vähän" voipi maksaakin

Veipä se tuo entinen autokin vw tiguaan 2.0tdi koneella sekin neliveto ei tosin jatkuva ja painoa n.400kg vähemmän kuin mersussa, kulutus pyöri samanlaisella ajolla siellä 8.7-9.0 hujakoilla.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Kylläpä ML 270 vie sen kympin seka ajossa. En mie sitä kamalana pidä, 300 4-Matic vie saman verran ja minulla edesmennyt GD vei 14 litraa seka ajossa. Miten sen asian sitten suhteuttaa. ML:ssä on kokoa ja näköä ja siten myös tilaa kivasti. Ja ohjelmoituna kulkee 6 metrinen Matkaaja ihan vittulematta perässä. Joten ei se ihan ilmaiseksi pidäkkään kulkea. Toisaaltaan on pari kertaa mittaillut tankkauksen yhteydessä alle 8 litran kulutuksia pelkällä matka ajolla, mutta sitten taajamassa paino tekee tehtävänsä kulutuksen puolesta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Itsellä on alla vanha ML55 ja vaimolla uusi A-sarjan 160 BE. Olen ollut aika pettynyt siihen, että vaimon "ekomalli" vie käytännössä lähes 2 litraa kaikissa olosuhteissa tehtaan väittämää enemmän. Vaimo ajaa nätisti. Oma pirssi vie maksimissaan sen, mitä tehdas väittää. Minä en aja nätisti.
Veikkaan, että sama pätee kaikkiin uusiin autoihin. Kulutuslukemat ilmoitetaan liian optimistisiksi, koska useimmissa Euroopan maissa auton veroihin ja myyntihintoihin vaikuttaa nämä ilmoitetut kulutuslukemat.
Olen omassa pirssissä päätynyt samaan edellämainittuun laskelmaan, että säästäisin noin 1500 euroa vuodessa bensoissa, jos vaihtaisin uuteen pienikulutuksisempaan. Toisaalta menettäisin silloin vähintään 3000 euroa enemmän vuosittaisessa arvonalennuksessa.
Veikkaan, että sama pätee kaikkiin uusiin autoihin. Kulutuslukemat ilmoitetaan liian optimistisiksi, koska useimmissa Euroopan maissa auton veroihin ja myyntihintoihin vaikuttaa nämä ilmoitetut kulutuslukemat.
Olen omassa pirssissä päätynyt samaan edellämainittuun laskelmaan, että säästäisin noin 1500 euroa vuodessa bensoissa, jos vaihtaisin uuteen pienikulutuksisempaan. Toisaalta menettäisin silloin vähintään 3000 euroa enemmän vuosittaisessa arvonalennuksessa.
2004 SLK 320 Final Edition
Tuo on yksi huono puoli mikä ML:ssä olisi ollut, se on kuitenkin melko pieni sisätiloiltaan. Houkutteleva puoli taas neliveto ja henkilöautoa isompi istumakorkeus. Vaikka kuinka yrittäisin itselleni noita etuja perustella niin ei...en saa huijattua itseäniHMK kirjoitti: ML:ssä on kokoa ja näköä ja siten myös tilaa kivasti.

Samaa valhetta minäkin täällä olen aina sopivassa käänteessä parkunut, ja itkenpä taas. A150 vie maantievoittoisessa seka-ajossa aika tarkkaan 7,5 ja yhdistelmäkulutukseksi luvataan muistaakseni 6,2. Piernimmillään olen onnistunut tuolla kesällä "suoralla tasaisella taipaleella" hiljaa ajaen saamaan kulutukseksi jotain 6,6 ja ohjearvojen mukaan pitäisi mennä jo jollain viidellä.mnuut kirjoitti:Itsellä on alla vanha ML55 ja vaimolla uusi A-sarjan 160 BE. Olen ollut aika pettynyt siihen, että vaimon "ekomalli" vie käytännössä lähes 2 litraa kaikissa olosuhteissa tehtaan väittämää enemmän. Vaimo ajaa nätisti. Oma pirssi vie maksimissaan sen, mitä tehdas väittää. Minä en aja nätisti.
E430 on syönyt tämän vuoden aikana keskimäärin 10,6. Yhdistelmäkulutus pitäisi olla muistini mukaan 11,7. Joten



Pienellä talousihmeellä ei haamukulutuksiin pääse kuin unelmissa ja laboratoriossa. Isolla ja isompitehoisella autolla todellisuus on tarua ihmeellisempää.
Ne vuotuisverot vaan rehellisesti sanottuna v*****aa, vaikkei talous siihen kaadukaan. Rahastusta ...kele!
Sisätilat ei ole mitkään ihmeelliset, takapenkki on yhtä ahdas ja peräkontti lyhyempi kuin V70:ssä. Mutta kulutustahan tässä kyseltiin. Kesäkulutus oli 9,5L/100km maantieajossa, kylmäkone ja vakkari päällä. Auto on vakio. ML ei paljon rullaa, jatkuvan nelivedon vastuksen huomaa kaupunkiajossa kun ei tarvitse juuri jarruun koskea. Vakiossa on 163hv ja 400Nm, sillä ehtii aivan hyvin.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Tiloista täytyy jättää eriävä mielipide. W163:n takapenkki on huomattavasti Volvoa mukavampi paikka istua ainakin vähän ylipainoiselle keskimittaiselle miehelle. Uudemmasta korimallista en tiedä.nokileka kirjoitti:Sisätilat ei ole mitkään ihmeelliset, takapenkki on yhtä ahdas ja peräkontti lyhyempi kuin V70:ssä. Mutta kulutustahan tässä kyseltiin. Kesäkulutus oli 9,5L/100km maantieajossa, kylmäkone ja vakkari päällä. Auto on vakio. ML ei paljon rullaa, jatkuvan nelivedon vastuksen huomaa kaupunkiajossa kun ei tarvitse juuri jarruun koskea. Vakiossa on 163hv ja 400Nm, sillä ehtii aivan hyvin.
Tavaratila on myös maasturiksi hyvä, yli 600 litraa ilman penkkien kaatoa, mutta ei tosiaan yhtä pitkä kuin isoissa farmareissa. Korkeus on se, jota olen itse arvostanut. Isot tavarat menee helpolla sisään ja autoon saa tungettua vaikka 18 täyttä banaanilaatikkoa kerralla. Kuljetuskapasiteetti oli itselle oleellinen valintaperuste X5:n ML:n välillä. Bemarissa oli todella lapsellinen tavaratila.
2004 SLK 320 Final Edition