Eli kysymys lykykäisyydessään kuuluu:
Mikä on 124sen 300E:n (bensamalli) pakoputken halkaisija ennen viimeistä vaimenninta, eli se yhdellä putkella osuus viimeiseen vaimentimeen (sisääntulo)?
Ulostulohan on kahdella putkella, mutta ei puututa siihen..
Ajatuksena ostaa joku yleismallin vaimennin, josta väkertämällä sais alkuperäisen korvikkeen. Oma veikkaus (ennen tarkempaa tutkimista) on 2", mutta liekkö tosi vai onko joku välikoko johon ei sovi mikään standardimalli..
Pakoputken halkaisija (ennen viimeistä vaimenninta, 300E)?
Pakoputken halkaisija (ennen viimeistä vaimenninta, 300E)?
E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
ex. 300E 4-Matic -89
Re: Pakoputken halkaisija (ennen viimeistä vaimenninta, 300E
Taitaa olla 60 mm ulkohalkaisijaltaan.Touho kirjoitti:Eli kysymys lykykäisyydessään kuuluu:
Mikä on 124sen 300E:n (bensamalli) pakoputken halkaisija ennen viimeistä vaimenninta, eli se yhdellä putkella osuus viimeiseen vaimentimeen (sisääntulo)?
Ulostulohan on kahdella putkella, mutta ei puututa siihen..
Ajatuksena ostaa joku yleismallin vaimennin, josta väkertämällä sais alkuperäisen korvikkeen. Oma veikkaus (ennen tarkempaa tutkimista) on 2", mutta liekkö tosi vai onko joku välikoko johon ei sovi mikään standardimalli..
Ei, farkussa se menee yhtenä loppuun asti, ei oo teinikahdennusta välissäTouho kirjoitti:Ja nii, tarkoitin seedanimallia, ilmeisesti putken halkaisija on sama farkussa ja seedanissa..?
Tai onko pakoputki samanlainen loppuun saakka farkussakin? (ihan mielenkiinnosta kyselen)
Kiitokset vastauksesta, eiku putkikauppaan mars.

Mutta se alkuputki lienee samaa paksuutta.
Nojoo, menee se seedanissakin yhdellä putkella katilta sinne viimeiselle vaimentimelle, siitä sitte on vaan pari putkea vaimentimesta ulkomaailmaan törröttämässä..
Kait se sitte hoitaa teinituuningin virkaa ne kaks ulostuloa (mehupilliä)...
Joskos vielä joku on tuon toteuttanut, nii vetäsenkö rälläkällä siitä vaimentimen eestä (siis moottorin puolelta) raakasti poikki ja siihen tarvike kiinni vai rustaanko koko mutkahässäkän, kuten alkuperäisessäkin?
Alkuperäisenä siinä on pari mutkaa ennen vaimenninta ja kiinnityskohta on jotakuinkin vissiin taka-akselin kohilla.
Kait se sitte hoitaa teinituuningin virkaa ne kaks ulostuloa (mehupilliä)...

Joskos vielä joku on tuon toteuttanut, nii vetäsenkö rälläkällä siitä vaimentimen eestä (siis moottorin puolelta) raakasti poikki ja siihen tarvike kiinni vai rustaanko koko mutkahässäkän, kuten alkuperäisessäkin?
Alkuperäisenä siinä on pari mutkaa ennen vaimenninta ja kiinnityskohta on jotakuinkin vissiin taka-akselin kohilla.
E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
ex. 300E 4-Matic -89
No siitähän se oli poikki viimesen vaimentimen etupuolelta, ei tarttenu ku pari kertaa heilauttaa, ni katkes kokonaan. Oli siitä alkuperäsestä sisukset ihan muusina, paloja tulee pihalle ku nostaa sen pystyyn, ei varmaan ihan enää suunnitellussa kunnossa siis.
Ei muutaku lähimpään varaosaliikkeeseen, ostin pari 30 asteen mutkaputkea, yhden marteliuksen perus-ovaalivaimentimen ja muutaman putkenkiristäjän. Sitte vähän sovitttelua ja rälläköintiä ja sielähän se on paikallaan, pikkusen äänet koveni ku polkasee, mutta tyhjäkäynnillä kuullostaa ihan hienolta..
Vaimentimen joutu jättään vähän pystyasentoon, mutta eipä se sieltä alta juurikaan näy, sen verran on tilaa alkuperäisen vaimentimen paikalla.
Kaikkinensa osat makso 80 euroa, ei paha, jos ei työlle laske hintaa.
Tekis kyllä mieli jossain vaiheessa uusia koko putki, muulla ku alkuperäsellä, katti sais lähöt alka aikayksikön.. Mutta olkoon ny vielä ku muutoin ihan hyvässä kunnossa on vaimentimet ja putket.

Ei muutaku lähimpään varaosaliikkeeseen, ostin pari 30 asteen mutkaputkea, yhden marteliuksen perus-ovaalivaimentimen ja muutaman putkenkiristäjän. Sitte vähän sovitttelua ja rälläköintiä ja sielähän se on paikallaan, pikkusen äänet koveni ku polkasee, mutta tyhjäkäynnillä kuullostaa ihan hienolta..
Vaimentimen joutu jättään vähän pystyasentoon, mutta eipä se sieltä alta juurikaan näy, sen verran on tilaa alkuperäisen vaimentimen paikalla.
Kaikkinensa osat makso 80 euroa, ei paha, jos ei työlle laske hintaa.

Tekis kyllä mieli jossain vaiheessa uusia koko putki, muulla ku alkuperäsellä, katti sais lähöt alka aikayksikön.. Mutta olkoon ny vielä ku muutoin ihan hyvässä kunnossa on vaimentimet ja putket.
E200 Cdi -03
ex. 300E 4-Matic -89
ex. 300E 4-Matic -89