Syöttöpumpulle menevät johdot?
Syöttöpumpulle menevät johdot?
Mikäs se kaksinapainen johto (ruskea ja punainen) on joka menee pumpun taka-osaan ja kumminpäin se siihen tulee? Ainakin omassa se menee kumminkinpäin paikoilleen?!
Ite kans värkkäilin tota punppua jokin aika sitte ja kyl mulla se liitin menee molemmin päin eikä siinä ole sitä mersun liittimissä tyypillistä "tappia" jo estää menemästä väärinpäin.Mut sen kyllä huomaa toimiik se vai ei.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Kiersin tyhjäkäyntiä reilusti isommalle;Katsos täältä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 095d48fb3b
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 095d48fb3b
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Tuolla linkissä käsitellään alipaineella toimivaa systeemiä. Tämä sähköinen ELR- järjestelmä toimii käytännössä siten, että se auttaa konetta käymään sopivilla kierroksilla, käytännössä vain kylmänä. Lämpimänä tuon johdon irroittelu ei tulisi juuri vaikuttaa tyhjäkäyntiin, paitsi jos sen niin säätää pienelle, että järjestelmä pyrkii sitä korjaamaan. Sillä kummin päin liitin on, ei ole vaikutusta, niin olen testannut, eikä minullakaan ole siinä mitään tappia määräämässä oikeaa asentoa.
Tyhjäkäynti säädetään näissä malleissa siten, että otetaan johto irti, niin ettei se häiritse säätöä ja sitten säädetään tyhjäkäynti. Lopuksi johto paikalleen. Järjestelmän toimimattomuuden huomaa siten, että heti kylmäkäynistyksen jälkeen moottori käy hitaasti ja raskaasti.
Itselläni on tyhjäkäynti heti kylmäkäynistyksen jälkeen yli 700 rpm ja se laskee aika äkkiä normaaliin 600 rpm. Jos autoa joutuu sahaamaan, jos käynistää hehkuttamatta, niin käynistyttyään auto käy 900 rpm, jotain kymmenen sekunttia, ennen kuin rauhoittuu.
Tyhjäkäynti säädetään näissä malleissa siten, että otetaan johto irti, niin ettei se häiritse säätöä ja sitten säädetään tyhjäkäynti. Lopuksi johto paikalleen. Järjestelmän toimimattomuuden huomaa siten, että heti kylmäkäynistyksen jälkeen moottori käy hitaasti ja raskaasti.
Itselläni on tyhjäkäynti heti kylmäkäynistyksen jälkeen yli 700 rpm ja se laskee aika äkkiä normaaliin 600 rpm. Jos autoa joutuu sahaamaan, jos käynistää hehkuttamatta, niin käynistyttyään auto käy 900 rpm, jotain kymmenen sekunttia, ennen kuin rauhoittuu.