W211 Keyless-GO ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

W211 Keyless-GO ongelma

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Taloon astui viime viikolla uusi asukki, W211 320 CDI farkku -04 (rekisteröity jo -03). Kaikki Keyless-Go -hilppeet autosta löytyy, mutta ne eivät toimi. Ilmeisesti vuoden 2002 jälkeen tuolle tunnistusjärjestelmälle ei ole erikseen avainta ollut, vaan noilla normaaleilla avaimilla pitäisi toimia..? Onko vika avaimissa, vai autossa vaiko molemmissa? Kun kerta olemassa, olisi mukava saada myös toimimaan :roll:

Toinen asia koskee auton toista avainta. Patteritkin vaihdoin, vaan silti ei suostu ovia kauko-ohjauksella aukaisemaan. Käyntiin kuitenkin saa tuollakin. Kameralla katsoen ei näytä avaimesta nappia painamalla mitään signaalia tulevan ulos. Taitaa olla melkolailla korjauskelvoton?

Vielä yksi asia on peräluukku. Aukaisemalla aukeaa hyvin ja lähtee nousemaan, mutta pysähtyy melko alas. Hieman käsin työntämällä nousee ylöspäin ja "naksahtaa" jonkun pykälän yli. Onko tuo pykälä ihan "varuste" ja jos on niin onko se jotenkin ohitettavissa. Ikävä kun luukku jää niin alas että ihan kumarassa pitää autoa lähestyä. :roll:

Muuten on kyllä ollut mainio auto, ei ole noin hyvää nelipyöräistä tässä taloudessa aiemmin nähty :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis KG avain ei ole tavallinen avain vaikka nykyisin siltä näyttää. Oliskohan autoon koodattu tuollainen tavallinen avain tai sitten oikeaa KG avainta ei ole oikein koodattu.

Kannattaisi avata se heikosti toimiva avain. Jos se toimii virtalukossa niin joko paristojen kanssa on joku ongelma (onhan siihen uusittu paristot?) tai sitten sieltä on kytkin rikki.

Onko siinä vakio peräluukku, vai olikos S211:ssä vakiona sähköinen avaus? Sähköisessä (hydraulisessa) luukussa on puolittaisen avaamisen asetus mutta ei taida tuosta olla kyse.
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

DBFI kirjoitti:Siis KG avain ei ole tavallinen avain vaikka nykyisin siltä näyttää. Oliskohan autoon koodattu tuollainen tavallinen avain tai sitten oikeaa KG avainta ei ole oikein koodattu.
Ainakaan mukana ei tullut kuin nuo kaksi avainta. Entiselle omistajalle lähetettiin kuitenkin kirje varmuuden vuoksi, jos hänellä joku kolmas avain sattuisi olemaan (ainut omistaja ennen Suomeen tuontia). Onko tuota KG:n ohjelmointia mahdollista tehdä itse?
DBFI kirjoitti:Kannattaisi avata se heikosti toimiva avain. Jos se toimii virtalukossa niin joko paristojen kanssa on joku ongelma (onhan siihen uusittu paristot?) tai sitten sieltä on kytkin rikki.
Paristot on vaihdettu. Miten tuon saa avattua? Patteriluukun saan toki auki, mutta siitä eteenpäin ei ole onnistunut, hirveitä väkivaltakeinojakaan kun ei ole uskaltanut käyttää. :)
DBFI kirjoitti:Onko siinä vakio peräluukku, vai olikos S211:ssä vakiona sähköinen avaus? Sähköisessä (hydraulisessa) luukussa on puolittaisen avaamisen asetus mutta ei taida tuosta olla kyse.
Normiluukku on, eli ei sähköistä avausta/sulkemista. Ja kyseessä siis W211 (vai onko sama kuin S211? :oops: )
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Henkka1000 kirjoitti: Ainakaan mukana ei tullut kuin nuo kaksi avainta. Entiselle omistajalle lähetettiin kuitenkin kirje varmuuden vuoksi, jos hänellä joku kolmas avain sattuisi olemaan (ainut omistaja ennen Suomeen tuontia). Onko tuota KG:n ohjelmointia mahdollista tehdä itse?

Paristot on vaihdettu. Miten tuon saa avattua? Patteriluukun saan toki auki, mutta siitä eteenpäin ei ole onnistunut, hirveitä väkivaltakeinojakaan kun ei ole uskaltanut käyttää. :)
Ei taida avaimen päältä nähdä onko se KG-malli vai ei.

Paristot kun ottaa pois ja laittaa terävän veitsen piirilevyn ja kuoren väliin niin sen piirilevyn pitäisi irrota kotelosta.

Se farkku 211 on S211, sedan on W211.
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

DBFI kirjoitti: Ei taida avaimen päältä nähdä onko se KG-malli vai ei.

Paristot kun ottaa pois ja laittaa terävän veitsen piirilevyn ja kuoren väliin niin sen piirilevyn pitäisi irrota kotelosta.

Se farkku 211 on S211, sedan on W211.
Näkeekö sen KG-valmiuden jotenkin sitten avaimen sisältä?

Ja kiitokset noista tiedoista, nyt on tuo avain auki ja päässä on pari asiaa enemmän :) Auki olevasta avaimesta tuli sisältä nyt yksi erillinen komponentti, jolle löytyi paikka piirilevyltä. on kyllä niin pienet juotospaikat, että taitaa olla mahdottomuus tuota enää takaisin kolvata :(
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

jos on kyseessä farkku niin kun luukku nousee siihen "puoliasentoon" niin sen jälkeen pikkasen painaa luukkua kiinnipäin niin se avautuu täysin auki jos vaan on kunnossa. itsellä niin ei jostain syystä tällähetkellä tapahdu. nousee vaivalloisesti puoliasentoon mutta ei ollenkaan siitä ylöspäin, muuten kuin käsin. eli mikäs vikana? onko siellä joku jousi rikki vai?! osaako joku kertoa?
sori kun lainaan tätä sun topiccia...:)
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

villeeino kirjoitti:jos on kyseessä farkku niin kun luukku nousee siihen "puoliasentoon" niin sen jälkeen pikkasen painaa luukkua kiinnipäin niin se avautuu täysin auki jos vaan on kunnossa. itsellä niin ei jostain syystä tällähetkellä tapahdu. nousee vaivalloisesti puoliasentoon mutta ei ollenkaan siitä ylöspäin, muuten kuin käsin. eli mikäs vikana? onko siellä joku jousi rikki vai?! osaako joku kertoa?
sori kun lainaan tätä sun topiccia...:)
Jos noin pitäisi käyttäytyä, niin veikkaan että jouset alkaa väsyä. Toinen tietysti sitten että jos saranat on jostain syystä jäykettyny. Sinne väliin eka rasvaa ja jos ei auta ni sitten pumppuja vaihtoon. Tämä siis täysin mutua, paremmin tietävät korjatkoon jos puhun läpiä päähäni :wink:
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

juu se pumppu voi olla väsyny ku tuli erään toisen homman takia vähä purettua takaluukun sisustaa niin kevyempänä se nousi paljon paremmin...pumppukaupoille...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
kaspe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 21.07.2010 10:40

Viesti Kirjoittaja kaspe »

Meillä vika ratkesi takaluukussa kun vaihtoi hydraulisen takaluukun moottorin. aluksi toimi moitteettomasti mutta paheni koko ajan ja ensinmäisen talven jälkeen ei toiminut juuri ollenkaan. Nyt kun kone vaihettu sinne niin toimii vieläkin kuin uusi. (3v sitten vaihdettu)
------------------------
S 500
E50 AMG
C30 CDI AMG
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Auton aiemmalle omistajalle pistettiin kirje, jossa kysyttiin, josko autoon olisi vielä joku avain. Vastaus tuli, että K-G:n avaimet olivat mukana, tarvitsevat vain uudelleenohjelmoinnin.
Tänään kävi auto Veholla arvuutettavana, sanoivat etteivät saa avainta ohjelmoitua K-G:n kanssa toimimaan. Uusi pitäisi tilata, maksaa 500e. :?
Tuli tuossa mieleen, että onko K-G:tä edes noissa muovisissa avaimissa ja eikös Avantgarde-malliversion avaimet pitäisi muutenkin olla kromisia? Etteivät olisi Saksan autoliikkeessä ottaneet parempia avaimia itselleen ja pistäneet puolitoista perusavainta mukaan.. :x
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Henkka1000 kirjoitti:Auton aiemmalle omistajalle pistettiin kirje, jossa kysyttiin, josko autoon olisi vielä joku avain. Vastaus tuli, että K-G:n avaimet olivat mukana, tarvitsevat vain uudelleenohjelmoinnin.
Tänään kävi auto Veholla arvuutettavana, sanoivat etteivät saa avainta ohjelmoitua K-G:n kanssa toimimaan. Uusi pitäisi tilata, maksaa 500e. :?
Tuli tuossa mieleen, että onko K-G:tä edes noissa muovisissa avaimissa ja eikös Avantgarde-malliversion avaimet pitäisi muutenkin olla kromisia? Etteivät olisi Saksan autoliikkeessä ottaneet parempia avaimia itselleen ja pistäneet puolitoista perusavainta mukaan.. :x
Ei 2004 mallissa vielä ollut kromiavaimia ja kun ne tuli, tulivat malliversiosta riippumatta.
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Tuon ikäisessä mesessä on samanlaiset kromittomat avaimet kaikissa malliversioissa.
Kun tilaat uuden avaimen saat kromisen, muovisia ei enään myydäkkään.

Keyless avainta ei erota tavallisesta ulkonäön perusteella.

Vaasasta kun kyselin Keyless avainta kertoivat hinnaksi noin 200€...

Erikoiselta kuullostaa että molemmista avaimista olisi koodaukset kadonneet? Voisiko olla että autoon on vaihdettu joku toinen keylessiin vaikuttava osa jota ei ole koodattu yhteen järjestelmän kanssa?
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 179
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

maku kirjoitti:Tuon ikäisessä mesessä on samanlaiset kromittomat avaimet kaikissa malliversioissa.
Kun tilaat uuden avaimen saat kromisen, muovisia ei enään myydäkkään.

Keyless avainta ei erota tavallisesta ulkonäön perusteella.

Vaasasta kun kyselin Keyless avainta kertoivat hinnaksi noin 200€...
Täällä avaimen hinta oli ~250e, sisään tuleva metallinen avain ~70e ja loput tulee ohjelmoinnista.
maku kirjoitti:Erikoiselta kuullostaa että molemmista avaimista olisi koodaukset kadonneet? Voisiko olla että autoon on vaihdettu joku toinen keylessiin vaikuttava osa jota ei ole koodattu yhteen järjestelmän kanssa?
Voisiko olla mahdollista, että Keyless-Go on ollutkin vaan toisessa avaimista? Siitä toisesta kun on yksi resistori tai mikä lie irti ja ei toimi kauko-ohjaus mitenkään päin. (aiemmat viestit)
Vastaa Viestiin