SLCn viemäröinti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
slc100
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

SLCn viemäröinti

Viesti Kirjoittaja slc100 »

Mitä kautta w107:ssa pitäisi sadeveden poistua A tolpasta sekä ilmanottoaukoista?
Vesikanava näyttäisi menevän etulokasuojan sisään ja sieltä vesi poistoaukosta ovensaranan kohtaan kynnyksen päälle. Ongelmana on että kynnyksen päällä on ovaalin muotoiset aukot joista vesi menee kynnyksen sisään. Ei kai tuon veden pitäisi päästä tuonne kynnykseen? Kuuluisiko noissa aukoissa olla jotkin peitekumit tms.? Kynnyksissä on kyllä vedenpostoaukot peräpäässä mutta apukuskin puolella auton sisällä kynnyksen ja lattian raja on hieman ruosteessa joten vesi tulee kynnyksen sisältä auton lattialle.
Moottoritilaan vievät tyhjennysaukot on kyllä auki joten enimmät ilmanottoaukkojen vedet menee konetilaan ihan oikein.
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Kynnyksen päällä olevan reiän kuuluisi jatkua kanavana helman läpi. Ulostuloaukko on näkyvillä katsottaessa alaviistosta ja on myös ovaalin muotoinen.

Itse rakentelen ilmastointikanavan pohjaa uudestaan ja tarvitsisin tietoa miten veden kuuluisi poistua kanavan ulkoreunasta. Lähteekö sieltä alunperin joku putki? Ilmeisesti poistuminen ei ainakaan minun autossa ole ollut kauhean tehokasta, ennen kuin pohja ruostui totaalisen puhki.
slc100
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joku on näköjään tietämättään/tahallaan tukkinut mun autossa nuo ulostuloaukot.
Hiukan kun massaa raaputtelin pois niin näyttäisi että jonkinlaiset aukot siinä on ollut.
slsl77
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

tarkoitatko koteloa mihin tulee puhallinmoottori, niin sieltä menee kumiputket kardaanitunneliin
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Raitisilmaläpän alla olevan kotelon pohja on muotoilultaan kaareva, jolloin osa vedestä valuu puhaltimen kotelossa oleviin putkiin. Osa taas valuu toiseen suuntaan eli A-pilariin päin. Jostain syystä vesi ei autossani ole tuolta kunnolla poistunut, joten jälki on karua. Kotelon pohjassa A-pilarin vieressä oli nyrkin kokoinen reikä.
slc100
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Näyttää siltä että sinne A pilarin lähelle kertyy helposti moskaa. Ainakin mun autossa tuolla oli vähäisessä määrin jotakin moskaa. Mun autossa vesi näyttää lähtevän alaspäin ihan sieltä A pilarin puoleisesta nurkasta.
Ainakaan täällä:
http://www.sls-hh-shop.de/index.php/lan ... ml#cat_194
olevista kuvista ei löytynyt mitään erillistä putkea joka olisi siellä A pilarin puolella.
Vastaa Viestiin