220 cdi:n imusarjan läpät?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petri79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 15.01.2006 21:44
Paikkakunta: Keminmaa

220 cdi:n imusarjan läpät?

Viesti Kirjoittaja petri79 »

Mulla on w203:nen 220 cdi, jossa imusarjan läpät on irronnut. onko kukaan ottanut niitä kokonaan pois? jos on niin mitenkä vaikutti auton suoritus kykyyn? vai pitääkö suosiolla ostaa uusi imusarja...
- w202 c 180 esprit -98
- w203 c 220 cdi avantgarde -01
- w210 e 220 d classic -96
- w210 e 220 cdi classic -02
- w220 s 320 cdi -01
- w140 s 350 td -95
- w210 e 50 amg avantgarde -96
- w124 e 300 td -90
- w124 e 250 d -93
- w140 s 420 -97
- w211 220 cdi -05
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4764
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Voit ottaa suosiolla poikkeen.
Et toiminnassa huomaa mitään eroa.

Se säätömoottori pitää jättää paikoilleen, muuten tulee vikakoodi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
AMV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:18

Viesti Kirjoittaja AMV »

tuikku kirjoitti:.
Voit ottaa suosiolla poikkeen.
Et toiminnassa huomaa mitään eroa.

Se säätömoottori pitää jättää paikoilleen, muuten tulee vikakoodi.
Miten on vaikuttaakohan läppien poisto päästöihin mitenkään??
AMV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:18

Viesti Kirjoittaja AMV »

Poistin läpät kokonaan, korjaussarjaa niihin ei ole saatavilla vaikka ovat purettavia. Uusi imusarja olisi ollut 400-500€. Nyt pelaa nuinkin ihan suosiolla ja kiihtyy huomattavasti paremmin mitä ennen kun läpät oli miten sattuu. Läppiä liikuttavien tappien tilalle vuolin puutapit ja laitoin ne silikoonin kera reikiin että ei vedä ilmoja sieltä. Samalla oli helppo asentaa lohkolämmitin...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13726
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AMV kirjoitti: Läppiä liikuttavien tappien tilalle vuolin puutapit ja laitoin ne silikoonin kera reikiin että ei vedä ilmoja sieltä.
Olisko tuossa kaivattu uusi markkinarako Suomen metsäteollisuudelle? :)
AMV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:18

Viesti Kirjoittaja AMV »

DBFI kirjoitti:
AMV kirjoitti: Läppiä liikuttavien tappien tilalle vuolin puutapit ja laitoin ne silikoonin kera reikiin että ei vedä ilmoja sieltä.
Olisko tuossa kaivattu uusi markkinarako Suomen metsäteollisuudelle? :)
Se voisi olla:D
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mites pystyy toteamaan imusarjaa purkamatta ettei läpät toiimi kunnolla?

Oma auto siis c200 cdi vm 2000 ja paikallaan kaasuttamalla ei tapahdu mitään liikettä läppien tangossa... Kummassa päässä tankoa liikuttava moottori on ?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

AMV kirjoitti: Läppiä liikuttavien tappien tilalle vuolin puutapit ja laitoin ne silikoonin kera reikiin että ei vedä ilmoja sieltä.
Kuulostaa pelottavalta!
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Seuraavalle omistajalle vähän ihmettelisen aihetta ... :D
Niin, onkos jotain keinoa nähdä tai tutkia että onko läpät toiminnassa ennen kun ottaa imusarjan pois?
tmosth
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ke 31.05.2006 20:28

Viesti Kirjoittaja tmosth »

Jos ei läpät liiku kaasutellessa niin köytä ne vaikka nippusiteellä auki asentoon niin johan toimii. Sikälimikäli ettei ole jo läppiä irti :)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

tmosth kirjoitti:Jos ei läpät liiku kaasutellessa niin köytä ne vaikka nippusiteellä auki asentoon niin johan toimii. Sikälimikäli ettei ole jo läppiä irti :)
Ei liiku kaasuttaessa mikään vipu.. Kumpaas suuntaan sitä tankoa pitää liikuttaa että läpät olis auki asennossa? Entä missä kohtaa se niitu liikuttava moottori on?
jaakko.er
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 16.11.2010 02:43
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jaakko.er »

mulla meni aikasemmasta mersusta c 220 cdi w203 noi läpät ja säätömoottori veholla vaihtovat 1680€ meni onneksi autoliikkeen piikkiin nykysestä w211 220 cdi:stä kävin pernulla sulkemassa koko egr ohjelman makso muutaman euron eikä tarvi huolehtii niistä. kaverilla meni noi samat juukelin läpät niin tukki itsetehdyillä muovilätkillä ne aukot ja hyvä tuli :shock: ps: se moottori on tuulilasin puolella ja muistaakseni eteen ku työntää niin aukee
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Läppien toimintaa voi testata *:rila

jos läpät pottuilee niin ei muuta kun pois vaan ja tulppa ne akselin reijät jollain, jättä vaan sen mootorin surisemaan sinne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jaakko.er
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 16.11.2010 02:43
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jaakko.er »

oonko oikeessa että jos sulkee ton egr:rän niin ei tuu vika ilmotusta vaikka säätömoottori onki rikki :idea:
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

Viallinen säätömoottori antaa vikakoodin
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Eli riittää kun ottaa läpät pois niin egr on pois pelistä? Ei tarvitse erikseen ohjelmoida pois?

Säätömootttorin pitäisi olla kunnossa, ainakaan Star-testi ei antanut vikakoodia muutama viikko sitten.

Auto ei kyllä oireile milläänlailla, ajettu on 304tkm niin ajattelin että varmaan olisi terveellistä tutkia imusarjan kunto ja ottaa kierratys samalla pois.
230 C 1978
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Marko M kirjoitti:Eli riittää kun ottaa läpät pois niin egr on pois pelistä? Ei tarvitse erikseen ohjelmoida pois?

Säätömootttorin pitäisi olla kunnossa, ainakaan Star-testi ei antanut vikakoodia muutama viikko sitten.
imusarjan läpät ja egr ovat 2 eriasiaa
jos ottaa imusarjan läpät pois se ei poista egr systeemiä käytöstä
(läpät, niiten vivut, akselit voi poistaa rittä että niiten säätö mootori jää sinne ja toimii)

egr täytyy poistaa ohjelmasta, muuten jos sen poistaa niin tulee vika tila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin