w211 ja lataussoftan päivitys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja woke »

Näihin on vissinkin ollut joskus huoltoaktiona joku lataussoftan päivitys? Nyt kun pakkaset tuli ja vähänkään jos webastoa käyttää niin menee siihen virransäästötilaan ja webastokin sammuu. Vaihdoin jo akun ja latasin sen täyteen mutta ongelma ei poistunut. Ilosesti kyllä aina starttaa käyntiin eli tuntuu että turhan herkillä on jännitevahti.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti:Näihin on vissinkin ollut joskus huoltoaktiona joku lataussoftan päivitys? Nyt kun pakkaset tuli ja vähänkään jos webastoa käyttää niin menee siihen virransäästötilaan ja webastokin sammuu. Vaihdoin jo akun ja latasin sen täyteen mutta ongelma ei poistunut. Ilosesti kyllä aina starttaa käyntiin eli tuntuu että turhan herkillä on jännitevahti.
Outoa olisi jos sitä lataussoftaa ei olisi päivitetty huoltokutsuna tai huollon yhteydessä jos auto on valtuutetussa huollossa käynyt. Voihan sen silti tarkistaa.

Mutta jos uusi akku ei pitänyt sähköjä edes laturilla ladattuna niin eihän se autonkaan laturi sille kapasiteettia saa. Oliko tuo uusi akku AGM-mallia?

Webasto siis lähtee käyntiin aamulla mutta sammuu kesken kun tulee ilmoitus liian alhaisesta akkujännitteestä (tai ilmoitus taitaa olla jotain consumereiden poiskytkennästä)?

Auto saattaa startata heikollakin akulla iloisesti jos webasto on ehtinyt sitä vähän lämmitellä mutta oliskohan sittenkin koodattu liian korkea pois kytkennän raja webastolle?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

woke kirjoitti:Näihin on vissinkin ollut joskus huoltoaktiona joku lataussoftan päivitys? Nyt kun pakkaset tuli ja vähänkään jos webastoa käyttää niin menee siihen virransäästötilaan ja webastokin sammuu. Vaihdoin jo akun ja latasin sen täyteen mutta ongelma ei poistunut. Ilosesti kyllä aina starttaa käyntiin eli tuntuu että turhan herkillä on jännitevahti.
jonekin *:rin pihan päähän tarkistamaan webaston jännite raja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: w211 ja lataussoftan päivitys?

Viesti Kirjoittaja woke »

DBFI kirjoitti:
woke kirjoitti:Näihin on vissinkin ollut joskus huoltoaktiona joku lataussoftan päivitys? Nyt kun pakkaset tuli ja vähänkään jos webastoa käyttää niin menee siihen virransäästötilaan ja webastokin sammuu. Vaihdoin jo akun ja latasin sen täyteen mutta ongelma ei poistunut. Ilosesti kyllä aina starttaa käyntiin eli tuntuu että turhan herkillä on jännitevahti.
Outoa olisi jos sitä lataussoftaa ei olisi päivitetty huoltokutsuna tai huollon yhteydessä jos auto on valtuutetussa huollossa käynyt. Voihan sen silti tarkistaa.

Mutta jos uusi akku ei pitänyt sähköjä edes laturilla ladattuna niin eihän se autonkaan laturi sille kapasiteettia saa. Oliko tuo uusi akku AGM-mallia?

Webasto siis lähtee käyntiin aamulla mutta sammuu kesken kun tulee ilmoitus liian alhaisesta akkujännitteestä (tai ilmoitus taitaa olla jotain consumereiden poiskytkennästä)?

Auto saattaa startata heikollakin akulla iloisesti jos webasto on ehtinyt sitä vähän lämmitellä mutta oliskohan sittenkin koodattu liian korkea pois kytkennän raja webastolle?
Nonnii.Pakkasta 15 astetta ja akun jännite akulta mitattuna 12.53v. Laitoin webaston tulille niin 12 minuuttia kesti olla päällä kunnes sammu. Mittasin välittömästi akun jännitteen suoraan akulta niin oli 12v. Menin autoon ja virrat päälle niin heti hälytti sitä convience functionia. Minuutin ajelin niin se häly poistui. Ajelin sitten paikalliseen mersun merkkihuoltoon niin katsoi sieltä koneelta että mitään lataukseen liittyviä huoltoaktioita ei minuun autooni ole ollut. Sanoi sitten että autooni voidaan asentaa pohjolan olosuhteisiin paremmin toimiva lataussofta jossa on sitte alemmat nuo jänniterajat.Homma kustantaa 75€. Meinas että tuolla mukavuustoiminnoilla ja webastolla on erikseen omat jänniterajat eikä niitä voi erikseen muutella vaan täytyy laittaa se koko ohjelma joka sitten sisältää nuo alemmat jänniterajat. Ensi tiistaina saan auton piuhan päähän niin sitten se selviää paraneeko se tuolla päivityksellä.

Ps. Niin ja akku on nimenomaan agm-mallia...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kyllä webastolla pitäisi olla oma erikseen asetava jännite raja
minkä jälkeen tipahtaa pois päältä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

CDI203 kirjoitti:Kyllä webastolla pitäisi olla oma erikseen asetava jännite raja
minkä jälkeen tipahtaa pois päältä
Voi olla mutta jos itse akkuvahdin raja on ylempämä niin se pysäyttää webastonkin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Kyllä webastolla pitäisi olla oma erikseen asetava jännite raja
minkä jälkeen tipahtaa pois päältä
Mitä mieltä olet tuosta "Pohjolan oloihin paremmin sopivasta lataussoftasta"? En ole koskaan kuullut että noita olisi erilaisia eri alueille. Vähän haiskahtaa taas tuo "asiantuntijoiden" kommentointi.

Kyllä sille webastolle tietenkin on oma katkaisuraja ja CDI203 jos kuka tietää sen. Sitä en ulkoa muistakaan että missä järjestyksessä auto kytkee kuluttajia pois päältä, pitääköhän paikkaansa että webasto olisi osa noita eri vaiheissa pois kytkettäviä. Silloinhan se webaston oma raja olisi aika turha.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Mulle on ihan sama millä nimellä se on. pääasia että saa jänniterajat alemmas ja webaston pysymään päällä :-)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti:Mulle on ihan sama millä nimellä se on. pääasia että saa jänniterajat alemmas ja webaston pysymään päällä :-)
Varmaan muillekin ihan sama mutta siitä mitä kerroit sai sen kuvan että korjaamolla ei oikein oltu perillä asioista ja itse ainakin pidän tärkeänä sitä että korjaamolla tiedettäisiin autosta vähän enemmän kuin omistaja.
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja ana007 »

mulla ei o webastoa mut softa päivitettiin syksyllä ja nyt ei pitäis niin herkästi herjata akusta. v2005 auto ja nyt vasta päivitettiin vaikka merkkihuollot aina tehty. En tiedä mikä nyt rajana ja onko pohjolasofta vai yleispäivitys vaan.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Webaston jänniteraja tiputtaa sen pois käytöstä sillon kun auto ei käy(myös käydessä jos raja ylempänä kuin mukaavus laitteita tiputtelevan "akkuvahdin" raja)
mukavuus laiteet karsiva raj(akkuvahdin raja) tiputtele laiteita pois auton käydessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

CDI203 kirjoitti:Webaston jänniteraja tiputtaa sen pois käytöstä sillon kun auto ei käy(myös käydessä jos raja ylempänä kuin mukaavus laitteita tiputtelevan "akkuvahdin" raja)
mukavuus laiteet karsiva raj(akkuvahdin raja) tiputtele laiteita pois auton käydessä
Okei. Tämä selvensi asiaa. No mites pystyykö sitä weban jänniterajaa erikseen starilla muuttamaan vai puhuko se jeppe siellä huollossa aivan puutaheinää että pitää koko softa laittaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

woke kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Webaston jänniteraja tiputtaa sen pois käytöstä sillon kun auto ei käy(myös käydessä jos raja ylempänä kuin mukaavus laitteita tiputtelevan "akkuvahdin" raja)
mukavuus laiteet karsiva raj(akkuvahdin raja) tiputtele laiteita pois auton käydessä
Okei. Tämä selvensi asiaa. No mites pystyykö sitä weban jänniterajaa erikseen starilla muuttamaan vai puhuko se jeppe siellä huollossa aivan puutaheinää että pitää koko softa laittaa?
Ainkin niistä mitä tutkinut on se webaston raja ollut mahdolista asettaa
(saataa rippua *:rista, jos on malli missä ei ole kaikkia valikoita"normali avaimet" käytössä
"usein näin vehossa" niin ei ehkä onnistu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

webaston raja
STH
Unterspannungsabschaltgrenze
pudotus valikosta voltit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Nonnii... Nyt on webaston jänniteraja muutettu. Jänniteraja oli 11.8V ja se muutettiin 10.2 volttiin. Jospa se nyt pysyis kovemmalla pakkasella pidempään päällä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

woke kirjoitti:Nonnii... Nyt on webaston jänniteraja muutettu. Jänniteraja oli 11.8V ja se muutettiin 10.2 volttiin. Jospa se nyt pysyis kovemmalla pakkasella pidempään päällä.
Oliko sama paikka missä päivitystä tarjosivat?

Tarkastitko samalla sen toisen rajan mikä tiputta niitä mukavuus toimintoja pois?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

woke kirjoitti:Nonnii... Nyt on webaston jänniteraja muutettu. Jänniteraja oli 11.8V ja se muutettiin 10.2 volttiin. Jospa se nyt pysyis kovemmalla pakkasella pidempään päällä.
Lähteekö lie käyntiin enää tuolla 10.2 voltila :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Kyllä webastolla pitäisi olla oma erikseen asetava jännite raja
minkä jälkeen tipahtaa pois päältä
Mitä mieltä olet tuosta "Pohjolan oloihin paremmin sopivasta lataussoftasta"? En ole koskaan kuullut että noita olisi erilaisia eri alueille. Vähän haiskahtaa taas tuo "asiantuntijoiden" kommentointi.

Kyllä sille webastolle tietenkin on oma katkaisuraja ja CDI203 jos kuka tietää sen. Sitä en ulkoa muistakaan että missä järjestyksessä auto kytkee kuluttajia pois päältä, pitääköhän paikkaansa että webasto olisi osa noita eri vaiheissa pois kytkettäviä. Silloinhan se webaston oma raja olisi aika turha.
Muista alueelisita päivityksistä en ole kuulut,
muuta kun niistä mitä maaversioden eroja on
(esim joku mittariston juttu eri tavalla ja niihin sitten jotain päivityksiä)
lataus/virta päivitys kaikkin sama maasta riipumatta(sen vähän mukaan mitä tiedän ;) )
taannoin yksi firma koitti selasta myydä cd levyllä ~300€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

simppa80 kirjoitti:
woke kirjoitti:Nonnii... Nyt on webaston jänniteraja muutettu. Jänniteraja oli 11.8V ja se muutettiin 10.2 volttiin. Jospa se nyt pysyis kovemmalla pakkasella pidempään päällä.
Lähteekö lie käyntiin enää tuolla 10.2 voltila :roll:
Niinpä. Tuohon sen kuitenkin muistaakseni pystyy alimmillaan säätämään. :shock:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:webaston raja
STH
Unterspannungsabschaltgrenze
pudotus valikosta voltit
Ja Veholle sekä niille jotka eivät halua käyttää developer-asetuksia, tuon jänniterajan saa muutettua ihan DAS:in perusvalikosta, STH versiokoodausten kohdalta: STH ohjainlaitteen "Koodauksen lukeminen ja tarvittaessa muuttaminen". Webaston "Alijännitteen aiheuttaman poiskytkennän rajajännite" voi kuulostaa tutummalta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:webaston raja
STH
Unterspannungsabschaltgrenze
pudotus valikosta voltit
Ja Veholle sekä niille jotka eivät halua käyttää developer-asetuksia, tuon jänniterajan saa muutettua ihan DAS:in perusvalikosta, STH versiokoodausten kohdalta: STH ohjainlaitteen "Koodauksen lukeminen ja tarvittaessa muuttaminen". Webaston "Alijännitteen aiheuttaman poiskytkennän rajajännite" voi kuulostaa tutummalta.
Pari kertaa käynnyt niin että ei silti muutos ole tulut voimaan pelkästään sillä alli jänniten aiheutaman pois kytkennä rajajännite kohdan muutoksella (mikä lie syy)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti: Lähteekö lie käyntiin enää tuolla 10.2 voltila :roll:
tiukoilla on varsinkin jos akku alkkaa olemaan hiukan huonompi,
kertaalen koitettu uudella akulla ja sillä lähti hetken odotelun jälkeen,
katkaisuun riittää että voltit käy ihan hetken alle rajan vaikka pumpun naksautaessa(jos on vaikka rajan 12V niin helposti kyykähtää heti webaston käynistyksen jälkeen alle kun on juuri ollut hekutus, syttymisen jälkeen hakee tehoja)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

CDI203 kirjoitti:
woke kirjoitti:Nonnii... Nyt on webaston jänniteraja muutettu. Jänniteraja oli 11.8V ja se muutettiin 10.2 volttiin. Jospa se nyt pysyis kovemmalla pakkasella pidempään päällä.
Oliko sama paikka missä päivitystä tarjosivat?

Tarkastitko samalla sen toisen rajan mikä tiputta niitä mukavuus toimintoja pois?
Sama paikka kyseessä. Siitä toisesta rajasta en kyllä huomannut enään kysyä. Niin se pelkkä webaston käyttöhän ei paljon vie virtaa mutta paljonkohan se auton oma lämppäri kuluttaa kun lämmittää kabiinia. Paljon enemmän varmaankin ku itse webasto. Eipä se kyllä tuon jänniterajan muutoksen jälkeenkään pysynyt päällä ku puoli tuntia. Toki se on jo aivan riittävästi ja huomattava parannus edelliseen jolloin pysyi päällä sen 12 minuuttia samoilla pakkaslukemilla. Mites muuten lämppärin asetukset. Kannattaako olla siinä auto asennossa vai säätää puhallusta manuaalisesti pienemmälle jolloin kuluttas varmaankin vähemmän virtaa. Vai huomioiko se webastokäytössä niitä asetuksia?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti: Sama paikka kyseessä. Siitä toisesta rajasta en kyllä huomannut enään kysyä. Niin se pelkkä webaston käyttöhän ei paljon vie virtaa mutta paljonkohan se auton oma lämppäri kuluttaa kun lämmittää kabiinia. Paljon enemmän varmaankin ku itse webasto. Eipä se kyllä tuon jänniterajan muutoksen jälkeenkään pysynyt päällä ku puoli tuntia. Toki se on jo aivan riittävästi ja huomattava parannus edelliseen jolloin pysyi päällä sen 12 minuuttia samoilla pakkaslukemilla. Mites muuten lämppärin asetukset. Kannattaako olla siinä auto asennossa vai säätää puhallusta manuaalisesti pienemmälle jolloin kuluttas varmaankin vähemmän virtaa. Vai huomioiko se webastokäytössä niitä asetuksia?
Puhallusnopeuden säätö ei vaikuta kun webastoa käytetään itsekseen, pienin (tai pieni) puhallinnopeus menee aina päälle. Se puhaltimen moottori vie tuossakin nopeudessa aika paljon sähköä. Itse lämmityslaitteen sähkövastus ei tietenkään ole päällä.

Lämpötilan voi asettaa alemmas jos haluaa että moottorille menee enemmän/aiemmin lämpöä. Suuntauksista en olekaan varma menevätkö oletusarvoihin vai vaikuttaako manuaaliasetukset.

Eipä kai sitä käyttöaikaa tuosta enää saa parannettua kuin akkua paremmaksi vaihtamalla?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

woke kirjoitti:[ Sama paikka kyseessä. Siitä toisesta rajasta en kyllä huomannut enään kysyä. Niin se pelkkä webaston käyttöhän ei paljon vie virtaa mutta paljonkohan se auton oma lämppäri kuluttaa kun lämmittää kabiinia. Paljon enemmän varmaankin ku itse webasto. Eipä se kyllä tuon jänniterajan muutoksen jälkeenkään pysynyt päällä ku puoli tuntia. Toki se on jo aivan riittävästi ja huomattava parannus edelliseen jolloin pysyi päällä sen 12 minuuttia samoilla pakkaslukemilla. Mites muuten lämppärin asetukset. Kannattaako olla siinä auto asennossa vai säätää puhallusta manuaalisesti pienemmälle jolloin kuluttas varmaankin vähemmän virtaa. Vai huomioiko se webastokäytössä niitä asetuksia?
Mitenhän oli maxs lämmitys aikaraja asetettu usein se on justiinsa 30min(jos sitä ei ole asetettu ollenkaan)
myös puhallus/lämity suhteen saa asetettua
(lisäksi jos tankissa polttoa ainetta vähän sammutta webaston)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Mitenhän oli maxs lämmitys aikaraja asetettu usein se on justiinsa 30min(jos sitä ei ole asetettu ollenkaan)
Hyvä huomio, en itse tuota lämmitysaikaa yli 30 minuutin asettaisikaan.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

CDI203 kirjoitti:
woke kirjoitti:[ Sama paikka kyseessä. Siitä toisesta rajasta en kyllä huomannut enään kysyä. Niin se pelkkä webaston käyttöhän ei paljon vie virtaa mutta paljonkohan se auton oma lämppäri kuluttaa kun lämmittää kabiinia. Paljon enemmän varmaankin ku itse webasto. Eipä se kyllä tuon jänniterajan muutoksen jälkeenkään pysynyt päällä ku puoli tuntia. Toki se on jo aivan riittävästi ja huomattava parannus edelliseen jolloin pysyi päällä sen 12 minuuttia samoilla pakkaslukemilla. Mites muuten lämppärin asetukset. Kannattaako olla siinä auto asennossa vai säätää puhallusta manuaalisesti pienemmälle jolloin kuluttas varmaankin vähemmän virtaa. Vai huomioiko se webastokäytössä niitä asetuksia?
Mitenhän oli maxs lämmitys aikaraja asetettu usein se on justiinsa 30min(jos sitä ei ole asetettu ollenkaan)
myös puhallus/lämity suhteen saa asetettua
(lisäksi jos tankissa polttoa ainetta vähän sammutta webaston)
Aikarajasta en tiedä. Ohjekirjan mukaan se on 50 minuuttia. Mitä tuo puhallus/lämmitys suhde käytännössä tarkottaa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13758
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

woke kirjoitti:Aikarajasta en tiedä. Ohjekirjan mukaan se on 50 minuuttia. Mitä tuo puhallus/lämmitys suhde käytännössä tarkottaa?
Puhallus/lämmitys-suhde asettaa maksimiajan "jäähdytykselle" eli kun kesällä laittaa "webaston päälle" niin auto ei tietenkään ala lämmittää webastolla vaan kytkee lämmityslaitteen puhaltimen jäähdyttämään auringossa lämmennyttä kabiinia.

Tuo tuuletusaika rajataan tällä kertoimella suhteessa asetettuun lämmitysaikaan. Vähän nurinkurinen tuo asetus vaan kun tuuletusajan saa maksimissaan samaksi kuin lämmitysaika. Pelkkä tuuletus kun syö vähemmän sähköä kuin lämmitys ja tuuletusajan uskaltaisi laittaa suuremmaksikin.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Vähän epilyttää noinkin iso jännitteen muutos.
Voi olla -30 pakkasella aika vaikea saada käyntiin,kun webasto on jo ottanut osansa.

Ei ole riittänyt akuissa potku AMG akulla en ole kokeillut tavan akut ei pelitä lyhyillä matkoilla ,jos ei lataa ulkopuolisella laturilla akkua.
esim, Ctek

Tässä asiaa tulevale talvelle.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Tutkimukset jatkuu. Tänään taas testailin webaston toimintaa. Pakkasta -15 ja akun lepojännite 12.6V, eli ei nyt aivan täysi mutta pitäis riittää. Laitoin webaston tulille ja samalla mittailin akun jännitettä suoraan akun navoilta. Webasto sammui kun jännite meni mittariilla mitattuna vähän alle 12 voltin, eli samoilla lukemilla kuin ennenkin vaikka jänniteraja muutettiin 10.2 volttiin.Menin tietysti takaisin huoltoon että katsovat sen uudestaan. Kyllä ne väittivät että jänniteraja on nyt se 10.2 tulosti siitä lapunkin. Sen itse akunohjainlaitteen jänniterajan sanoivat olevan 11V joten ei senkään pitäisi webastoa jännitteen puolesta pysäyttää ja eihän se vissiinkään tähän vaikutakkaan koska auto ei ole käynnissä. Epäilivät sitten seuraavaksi että akku on liian heikko että ei jaksa antaa virtaa.Akku on siis vasta uusittu ja nimenomaan agm akku. No sehän täytyy sitten testata. Vien auton huollon pihalle jököttään yöksi niin saavat sitten huomenna testailla autoa autenttisissa pakkasolosuhteissa.Saapa nähä...
Vastaa Viestiin