GTB1752vk:lle korvaajaa?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

GTB1752vk:lle korvaajaa?

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Elikkäs tarviis tietoa, mikä olis noille parempi kaveri tuonne OM629 uumeniin?
Jos ihan näin teoriassa ajateltas, että joku haluaisi parantaa tuommoisen koneen hengitystä, niin mitäpä ehoteltas, oisko volkkarimiehillä jotain parempaa, voiko tuosta tehä hybriidiä vai mennäänkö suoraan hx-linjalle :lol:

Ei paljoa tietoa vielä löytynyt näin pikagooglella.

Semmosia ajatuksia..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
320cdi,n ahtimet.
2 X gt2359.
Noilla pystyy väh. 2bar ahtoihin hyvällä hyötysuhteella, luulisin, että riittää.

Tai löytyy niitä valmiiksi sähköohjattuina 270,sen ahtimiakin.
Pikkuisen pienempi, gt2256.
Vakiosuuttimille varmaan paremmat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Tuotanoin, onkos sitten noita pietsosuuttimia erikokoisia?
Vai pystyykös näihinkin jotain amg suuttimen osia laittamaan.

Tuota ahdin politiikkaa pitäneekin miettiä, starin mukaan vähän jo turhan lämpöistä.

Harmi kun itsellä ei ole vielä minkäänlaista dataa, mistä voisi kattella osia ja osanumeroita..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On niitä, mutta kaikki ne taitaa olla selvästikkin amg,tä suurempia.
Viimekädessä ohjelmasta sen näkisi, kun suutinkartasta katsoo.

Onko sulla joku ohjelma siellä.
Suutinkartan napluu nostaa pakolämpöjä helposti, samoin ne lisäboxit.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Jep, ohjelmaa on, kyllä se mustaa pöläyttää ihan reippaasti, mutta ois kiva saada varmuus siihen, että millainen.

Sen kun saisi jollain piuhalla ulos, voisi viisaammat analysoida.
Nopeudenrajoittimia ei ainakaan ole, se on varmaa.

Eikä putkissakaan tukkoja ole.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Kumipää kirjoitti:Jep, ohjelmaa on, kyllä se mustaa pöläyttää ihan reippaasti, mutta ois kiva saada varmuus siihen, että millainen.

Sen kun saisi jollain piuhalla ulos, voisi viisaammat analysoida.
Nopeudenrajoittimia ei ainakaan ole, se on varmaa.

Eikä putkissakaan tukkoja ole.
Jos pahasti pölläyttelee mustaa ohjelman vuoksi, niin herää epäilys onko lastuttaja pätevä.
S212 & W639
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

-jorkki- kirjoitti:
Kumipää kirjoitti:Jep, ohjelmaa on, kyllä se mustaa pöläyttää ihan reippaasti, mutta ois kiva saada varmuus siihen, että millainen.

Sen kun saisi jollain piuhalla ulos, voisi viisaammat analysoida.
Nopeudenrajoittimia ei ainakaan ole, se on varmaa.

Eikä putkissakaan tukkoja ole.
Jos pahasti pölläyttelee mustaa ohjelman vuoksi, niin herää epäilys onko lastuttaja pätevä.
Jos pölläyttely o lastuttajan mitta, nii täs maasa ei oo ainuttakaa :lol:

Mitä toho Kumipään vasaraan tulee, nii eikö toi liiku jo iha riittävästi :?:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Noo ei tämä nyt sillain savua mitä entinen st, ohittaessa kun runttaa pohjaan, niin pöläyttää mustat.

Jeemu:

The Finns are scared of them because they aren't as cheap, they need electronics and they don't revv to insane RPMs like the IDI engines.
:lol: :lol:

Kulkeehan se, kunhan vaan tuumiskelin..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Nälkä kasvaa tunnetusti syödessä. :wink:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Kumipää kirjoitti:Jep, ohjelmaa on, kyllä se mustaa pöläyttää ihan reippaasti, mutta ois kiva saada varmuus siihen, että millainen.

Sen kun saisi jollain piuhalla ulos, voisi viisaammat analysoida.
Nopeudenrajoittimia ei ainakaan ole, se on varmaa.

Eikä putkissakaan tukkoja ole.
Joo, mistähän se tästä maasta löytyisi se sellainen viisaampi, joka osaisi analysoida tota. :lol:
Varsinkaan, jos ei alkuperäistä filettä enää ole.
Tarviiko tuohon mitään enää lisää...

Nuohon on käytännössä kaikki tuontiautoja, ei noita ole uutena tarvinnut montaa täällä myydä.
Eli ei tässä maassa mahda kyllä kellään olla sen kummempaa kokemusta noista.
Jos vääntöjä on 100nm/syl, tai enemmän, meinaa se sitä käytännössä, että tuolla ohjelmalla varustetussa autossa on jo suutikarttaa ropeloitu.
Ja savukin se kyllä vahvistaa.
Aika paljonkin pitää syöttöjä sieltä noille suuttimille lisätä, jotta savua oikeasti saa, ne on niin isot.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

No joo pitää katella mitä tuon kanssa keksii, pitääkö hakia toinen samanmoinen jostain esille ja nykästä sieltä kartat ulos, eihän tuohon nyt maailma kaadu.

Tuntus että onkai tuommosessa jotain reserviä sopivilla ahtimilla.

Ei siinä nyt sentään nokikikkareita takapuskurissa ole, mutta perässätulijat näkee pölläyksen kun polkaisee, ehkä vähän liioteltua sanoa reippaasti.

On se nyt talven telakalla, joten aikaa rapailla, jäähdytystehoa ja ahdinpolitiikkaa.
Näkeekö muuten starilla, onko egr toiminnassa?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, jos sulla on sellainen neljänsadan lastu siellä, niin käytännössä varmaan se on tehty juuri samalla tavalla, kun sellainen kolmensadan lastu V6,seen, eli suutinkarttaan suunnilleen 20% lisää.
Tuon verran niihin ihan maksimissaan voi laittaa, sen jälkeen lisääntyy vaan savu, ei teho, ruiskutus menee niin paljon pieleen.

Suuttimissa on kyllä oikeasti potentiaalia paaaljon enempäänkin, siellä vakio suutinkartoissa on vaan syöttöjä 90millin asti, vaan.
Eli jokatapauksessa joutuu sinne menemään ja jos senkin jälkeen koettaa tehdä sen lastun niin, että todellinen syöttömäärä näkyy, niin joutuu kamalasti naplaamaan.

Staarilla näkee egr,n
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuikku kirjoitti:.
No joo, jos sulla on sellainen neljänsadan lastu siellä, niin käytännössä varmaan se on tehty juuri samalla tavalla, kun sellainen kolmensadan lastu V6,seen, eli suutinkarttaan suunnilleen 20% lisää.
Tuon verran niihin ihan maksimissaan voi laittaa, sen jälkeen lisääntyy vaan savu, ei teho, ruiskutus menee niin paljon pieleen.

Suuttimissa on kyllä oikeasti potentiaalia paaaljon enempäänkin, siellä vakio suutinkartoissa on vaan syöttöjä 90millin asti, vaan.
Eli jokatapauksessa joutuu sinne menemään ja jos senkin jälkeen koettaa tehdä sen lastun niin, että todellinen syöttömäärä näkyy, niin joutuu kamalasti naplaamaan.
Puhutko nyt v8 vai v6 mootorisen max 90mm suutinkartoissa?
Jos jollakin ois tommosen 400cdi vakio ohjelma niin voisin ihan huvikseen vilkaista sitä, vois laittaa s-postiin..

edit..Avattu olssi ja tarkastettu.
Koska olen päättänyt jättää suutinkartat rauhaan, niin sen takia en ole huomannu tota suutinkartta hommaa, ajattelin automaattisesti et on 100mm laskettu ajat :( . Nyt max syöttö 88.7mm starilla luettuna tossa vaimon farkussa.
Yrittäny rakentaa kartat niin et max syöttö ois 97mm ja ihmetelly miksei näin tapahdu..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

tuikku kirjoitti:.
No joo, jos sulla on sellainen neljänsadan lastu siellä, niin käytännössä varmaan se on tehty juuri samalla tavalla, kun sellainen kolmensadan lastu V6,seen, eli suutinkarttaan suunnilleen 20% lisää.
Tuon verran niihin ihan maksimissaan voi laittaa, sen jälkeen lisääntyy vaan savu, ei teho, ruiskutus menee niin paljon pieleen.

Suuttimissa on kyllä oikeasti potentiaalia paaaljon enempäänkin, siellä vakio suutinkartoissa on vaan syöttöjä 90millin asti, vaan.
Eli jokatapauksessa joutuu sinne menemään ja jos senkin jälkeen koettaa tehdä sen lastun niin, että todellinen syöttömäärä näkyy, niin joutuu kamalasti naplaamaan.

Staarilla näkee egr,n
Joo, siellä neljänsadan kantturoissa.
Pystysköhän noita orkkis ahtimien sähköohjauksia käyttään gt2359:ssä?

Ahasta on, kone poikkeen jos aikoo nähä jotain..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kumipää kirjoitti:Pystysköhän noita orkkis ahtimien sähköohjauksia käyttään gt2359:ssä?
Ahasta on, kone poikkeen jos aikoo nähä jotain..
jos GT2359 "V" muutuva siipinen niin
Voi jonkun verran sovitelu ja tangon säätelyä teetää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Niitä 2359,jä on myös sähköohjattuna, juuri siinä samassa korimallissa W211.
Tupla-ahtimissa kannattaakin käyttää juuri sitä sähköohjausta, saa toimimaan yhtäaikaa.
Jos niissä ahtimien toiminnan samalaiseksi saattamisessa mahtaa olla tarpeeksi touhua, ei enää alipaine-eroja tuohon kaipaa.
Voi siis käyttää niitä orkkiksia, jota suosittelen, tai ahtimen mukana tulleita säätömoottoreita.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin