W123 200 D on ihan hyvä !
W123 200 D on ihan hyvä !
no päätinpä sitten liittyä joukkoon mukaan. usein aina mollataan 200 D mallia. sen hitauden takia ilmeisesti. vai onko jokin muukin huonoa ?,ei kai. itsellä 81 200 D ja olen ollut tyytyväinen. hiljainen moottori , pieni kulutus , ottaa kierroksiakin nopeammin kuin 240 koska tää on lyhyemmällä iskulla. peräkärryäkin on tullut vedettyä. onko muita kaks satasen puolustajia !. suurin osa kaikista maailman W123 autoista on muuten 200 D mallia. enemmän näitä on myyty kuin kolme satasia. hinta tietenkin vaikuttaa mutta on niitä monia ihan riittävän varakkaita ollut joille tämän suorituskyky on riittänyt. olen ollut tyytyväinen !.
Hähää, hähähähää
Ohan se oikein mainio peli. Kulkee sen verran ku tarvii ja on yllättävän mukava pitkälläkin matkalla. Ja osat on halpoja, jos jotain joskus sattuis särkymään. Emmä oikein keksi pahaa sanottavaa, paitsi että pyyhkijöissä sais olla kertapyyhkäisy ilman että tarvii kääntää tihkulle ja takas. On mulla ollut uudempia ja kalliimpia pelejä, mutta ei niihin ole samalla tavalla mieltynyt. Taitaa olla päässä peruuttamatonta vikaa.
Isoin kuorma, mitä oon 200D:llä vetänyt oli autotraileri kera pienen auton. Painojen puolesta tais nipinnapin mennä vielä sallitun rajoissa. Siinä oli jo ylämaissa kohtalainen tekemisen meininki.

Ohan se oikein mainio peli. Kulkee sen verran ku tarvii ja on yllättävän mukava pitkälläkin matkalla. Ja osat on halpoja, jos jotain joskus sattuis särkymään. Emmä oikein keksi pahaa sanottavaa, paitsi että pyyhkijöissä sais olla kertapyyhkäisy ilman että tarvii kääntää tihkulle ja takas. On mulla ollut uudempia ja kalliimpia pelejä, mutta ei niihin ole samalla tavalla mieltynyt. Taitaa olla päässä peruuttamatonta vikaa.
Isoin kuorma, mitä oon 200D:llä vetänyt oli autotraileri kera pienen auton. Painojen puolesta tais nipinnapin mennä vielä sallitun rajoissa. Siinä oli jo ylämaissa kohtalainen tekemisen meininki.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Olen ehdottomasti samaa mieltä, että valitsemasi auto on hyvä auto, mikäli on hyväkuntoinen yksilö. 123-mersut ja vastaavanikäiset Volvot ovat ikäluokassaan ajovarmuudessa ja luotettavuudessa ihan omassa sarjassaan. 200D iästä riippuen 60 tai 65hv moottorillaan on sopiva ihmiselle, joka ei aseta omaa henkeään extremeohituksilla minuutin välein altiiksi kuolemalle ja jolla ei ole kovin usein tarvetta vetää suuria kuormia perävaunussa. Yli 1000 kilon perävaunupainoille ei teho yksinkertaisesti riitä, matkanopeus jää silloin 2-vaihteella saavutettaville nopeuksille. 200D:ssä korimallissa 123 ikävintä on mielestäni polttoaineenkulutus maantieajossa, se kymppi satasella kun tahtoo mennä, ajoit niin taikka näin, 300D:llä 5-vaihteisena pääsee yleensä noin 7-8 litran kulutuksella/100km. Kaverilla oli noin 15-vuotta 200D -80 ja jostain syystä se ei hyvinkään huolettuna ja pidettynä käynnistynyt yhtä hyvin pakkasessa kuin oma kolmesataseni. Oma 220D, ei myöskään ollut kovin hyvä käynnistymään, mutta se oli kyllä vanhemmalla konetyypilläkin.
Kiteytettynä, W123 200D on erittäin luotettava ja käyttövarma auto ihmiselle, joka ei piittaa trendeistä ja haluaa huoltaa autonsa itse.
Kiteytettynä, W123 200D on erittäin luotettava ja käyttövarma auto ihmiselle, joka ei piittaa trendeistä ja haluaa huoltaa autonsa itse.
Tuo kuulostaa kyllä todella paljolle. Ikinä en ole saanut tuota omaani viemään yli kahdeksaa ja olen lähes joka tankkauksen laskenut 20tkm ajalta.Nuffield56 kirjoitti:200D:ssä korimallissa 123 ikävintä on mielestäni polttoaineenkulutus maantieajossa, se kymppi satasella kun tahtoo mennä, ajoit niin taikka näin
Täysin samaa mieltä. Naapurit naurakoon.Kiteytettynä, W123 200D on erittäin luotettava ja käyttövarma auto ihmiselle, joka ei piittaa trendeistä ja haluaa huoltaa autonsa itse.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
kyl se alle 7.5l
mene ihan kirkkaasti matka ajossa. Taitaa käsjarru laahata. Hyvä auto, ittellä eka mersu oli 200D. Itte asiaassa mul on ollut kaikki 123 diiseli, 200, 220, 240 ja 300.
220d moottorin voisin ostaakin, kun on vissiin tallikin tullut hankittua.
220d moottorin voisin ostaakin, kun on vissiin tallikin tullut hankittua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
No kaverilla 200D vei 15-vuotta 10l/100km, tm:n koeajossa se vei sen ja valmistajan ilmoituksen mukaan sen kuuluu se viedä
8-kulutus edellyttää kyllä perin alhaista keskinopeutta, koska lyhyt kokonaisvälitys nostaa kulutusta luontaisesti pakostakin nopeuden kasvaessa. 200D jaksaa kyllä ylläpitää juuri tuosta syystä varsin korkeaa matkanopeutta, kuten aikoinaan Moottoriviestin koeajossa kirjoitettiin 220D:stä, MB-dieselissä matkanopeus on yhtä kuin huippunopeus
Minun 220D myös vei 10l/100km, niin maantiellä kuin kaupungissa. Ajotapa? Ehkä, mutta me molemmat olemme päässeet kolmisatkulla seiskalla alkaviin lukemiin...
Mites onrella käynnistyy 200D talvella? Oma 300D on käynnistynyt parhaimmillaan 32 asteen pakasessa, mutta kakssatasissa, joista kokemusta, on tupannut jo 20 tuottamaan päänvaivaa, sattumaa vai faktaa? Voiko vitonen potkia herkemmin itsensä tulille kylmänä? Tuulilasin talvitestissä muistaakseni käynnistyi 25 pakasessa 200D uutena 299 sekunnin yhtäjaksoisella starttauksella, vuosi taisi olla tuolloin 1981.


Mites onrella käynnistyy 200D talvella? Oma 300D on käynnistynyt parhaimmillaan 32 asteen pakasessa, mutta kakssatasissa, joista kokemusta, on tupannut jo 20 tuottamaan päänvaivaa, sattumaa vai faktaa? Voiko vitonen potkia herkemmin itsensä tulille kylmänä? Tuulilasin talvitestissä muistaakseni käynnistyi 25 pakasessa 200D uutena 299 sekunnin yhtäjaksoisella starttauksella, vuosi taisi olla tuolloin 1981.
Voiko tämä liittyä niihin erilaisiin ruiskutuspumppuihin? Mun vanha 200D oli selkeästi tätä nykyistä janoisempi, ja siinä oli alipainesäätöinen pumppu, tässä mekaaninen. Tuon mukana tulleessa käyttöohjekirjassa oltiin kyllä suht painokkaasti sitä mieltä että se kulutus olisi jossain seitsemän ja kahdeksan litran välimaastossa jos yhdeksääkymppiä mennään, tai näin ainakin muistaisin.Nuffield56 kirjoitti:No kaverilla 200D vei 15-vuotta 10l/100km, tm:n koeajossa se vei sen ja valmistajan ilmoituksen mukaan sen kuuluu se viedä8-kulutus edellyttää kyllä perin alhaista keskinopeutta, koska lyhyt kokonaisvälitys nostaa kulutusta luontaisesti pakostakin nopeuden kasvaessa. 200D jaksaa kyllä ylläpitää juuri tuosta syystä varsin korkeaa matkanopeutta, kuten aikoinaan Moottoriviestin koeajossa kirjoitettiin 220D:stä, MB-dieselissä matkanopeus on yhtä kuin huippunopeus
Minun 220D myös vei 10l/100km, niin maantiellä kuin kaupungissa. Ajotapa? Ehkä, mutta me molemmat olemme päässeet kolmisatkulla seiskalla alkaviin lukemiin...
Noi on kai ton suhteen olleet aika yksilöitä. Vanha 200D, joka on koivun alla mökillä, ei tahtonu lähteä enää viidestäkään pakkasasteesta käymään. Nykyisellä kovin pakkaslukema on juuri tuo miinus kaksikymmentä. Kaksi hehkutusta peräkkäin ja kyllähän se sitten lähti. Pienellä kaasulla sai pitää hetken käynnissä ennenkuin tyhjäkäynti oli sellasta että kehtas kuunnella. Pitäis sitä tyhjäkäynnin säätimen vaijeria vähän fiksata, on varmaan puolet liikkeestä tyhjää nykyisellään.Mites onrella käynnistyy 200D talvella? Oma 300D on käynnistynyt parhaimmillaan 32 asteen pakasessa, mutta kakssatasissa, joista kokemusta, on tupannut jo 20 tuottamaan päänvaivaa, sattumaa vai faktaa? Voiko vitonen potkia herkemmin itsensä tulille kylmänä? Tuulilasin talvitestissä muistaakseni käynnistyi 25 pakasessa 200D uutena 299 sekunnin yhtäjaksoisella starttauksella, vuosi taisi olla tuolloin 1981.
katselin tossa Saksalaista Auto Katalog Pumaskaa. siinä luvataan kulutukseksi tasan 10 litraa satkulla. 81-Mallille siis. jo 60 hv Moottori. omani vie 9 satkulla. ei ne Mersulla alakanttiin ainakaan väännä noita kulutuksia.
onre kirjoitti:Tuo kuulostaa kyllä todella paljolle. Ikinä en ole saanut tuota omaani viemään yli kahdeksaa ja olen lähes joka tankkauksen laskenut 20tkm ajalta.Nuffield56 kirjoitti:200D:ssä korimallissa 123 ikävintä on mielestäni polttoaineenkulutus maantieajossa, se kymppi satasella kun tahtoo mennä, ajoit niin taikka näin
Täysin samaa mieltä. Naapurit naurakoon.Kiteytettynä, W123 200D on erittäin luotettava ja käyttövarma auto ihmiselle, joka ei piittaa trendeistä ja haluaa huoltaa autonsa itse.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: W123 200 D on ihan hyvä !
Tässä lista, missä näkyy valmistusmääriä http://mb123.motovanker.com/ajalugu_eng.phpPummisetä kirjoitti:no päätinpä sitten liittyä joukkoon mukaan. usein aina mollataan 200 D mallia. sen hitauden takia ilmeisesti. vai onko jokin muukin huonoa ?,ei kai. itsellä 81 200 D ja olen ollut tyytyväinen. hiljainen moottori , pieni kulutus , ottaa kierroksiakin nopeammin kuin 240 koska tää on lyhyemmällä iskulla. peräkärryäkin on tullut vedettyä. onko muita kaks satasen puolustajia !. suurin osa kaikista maailman W123 autoista on muuten 200 D mallia. enemmän näitä on myyty kuin kolme satasia. hinta tietenkin vaikuttaa mutta on niitä monia ihan riittävän varakkaita ollut joille tämän suorituskyky on riittänyt. olen ollut tyytyväinen !.
Mietityttää tuo 300D Turbo, ilmeisesti turbokoneen sitten sai ihan tavalliseen sedaniinkin, jos ymmärsi pyytää, koska niitä näkyy 1981-85 tehdyn peräti yli 75000 autoa.
Re: W123 200 D on ihan hyvä !
Eikös niitä tehty jenkkimarkkinoille? Ainakin coupea ko. koneella sai siellä.Nuffield56 kirjoitti: Mietityttää tuo 300D Turbo, ilmeisesti turbokoneen sitten sai ihan tavalliseen sedaniinkin, jos ymmärsi pyytää, koska niitä näkyy 1981-85 tehdyn peräti yli 75000 autoa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: W123 200 D on ihan hyvä !
Niin, mutta ne on tuossa listassa ymmärtääkseni kohdassa 300CD...onre kirjoitti:Eikös niitä tehty jenkkimarkkinoille? Ainakin coupea ko. koneella sai siellä.Nuffield56 kirjoitti: Mietityttää tuo 300D Turbo, ilmeisesti turbokoneen sitten sai ihan tavalliseen sedaniinkin, jos ymmärsi pyytää, koska niitä näkyy 1981-85 tehdyn peräti yli 75000 autoa.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ihmetellä täytyy noita 11-15 litran kulutuksia. Ettei olis jarrut laahanneet?
Mulla vei uudemman mallinen täysrempattu OM616, 3.92 ja 5-vee Getrag yhdistelmä pystärissä pienimmillään matka-ajossa alle 7 litraa;
791 kilometriä, kulutus 54 litraa - tekee 100lla kilometrillä 6,82 litraa.
Tämän kulutuksen mittasin kesäreissulla navigaattorilla ja tankki-täyteen x 2 kertaa -menetelmällä. Toki nopeus oli jotain 90 Km/h pääasiassa ja kaupunkiajoa tuli tehtyä aika lievästi.. Mitä nyt Turussa eksyneenä ajelin.
Mulla vei uudemman mallinen täysrempattu OM616, 3.92 ja 5-vee Getrag yhdistelmä pystärissä pienimmillään matka-ajossa alle 7 litraa;
791 kilometriä, kulutus 54 litraa - tekee 100lla kilometrillä 6,82 litraa.
Tämän kulutuksen mittasin kesäreissulla navigaattorilla ja tankki-täyteen x 2 kertaa -menetelmällä. Toki nopeus oli jotain 90 Km/h pääasiassa ja kaupunkiajoa tuli tehtyä aika lievästi.. Mitä nyt Turussa eksyneenä ajelin.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 91
- Liittynyt: Su 08.01.2006 12:08
200d
Turhaa puhetta tuo tehottomuus.Kun liikenteessä seuraa niin nakumersujen perässä tulee aina pitkä jono noita jälkeenjääneitä!
toi meikäläisen 230 bensa kaasari kuluttaa nyt ku sen rassasin puhtaaks tuon 12l/100 automaattilootal... Miten diesel ni kovasti? mä hankin 1992 tollasen mannelavetin 1985 200D ja sen kulutus oi siel 7-8. tosin mittarissaki oli alle 300tkm ku sen hankin ja rullasin sen kuuteen sataan enne ku luovuin siitä 2001.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
123 rules!!!
Se ainoa oikea!
Tuo kulutuskirjo ihmetyttää? Meidän perheessä noita oli kaksin kappalein 240D koneella kumpikin, sedan ~15 vuotta. Kulutus pyöri molemmilla haarukassa 8-9 litraa/100km.

Tuo kulutuskirjo ihmetyttää? Meidän perheessä noita oli kaksin kappalein 240D koneella kumpikin, sedan ~15 vuotta. Kulutus pyöri molemmilla haarukassa 8-9 litraa/100km.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Ai niin!
Triviaalitietoa: jos kaikki valmistetut 123:t laitettaisiin peräkkäin, tulisi siitä 12 743 kilometriä pitkä jono (puskuri puskurissa).
Olisi siinä aika komia letka!
Triviaalitietoa: jos kaikki valmistetut 123:t laitettaisiin peräkkäin, tulisi siitä 12 743 kilometriä pitkä jono (puskuri puskurissa).
Olisi siinä aika komia letka!

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Mulla ei jarrut laahannu, sen tietää siitäkin että kulutus tosiaan tippu parhaimmillaan 3 litraa satasella kun vaihto konetta litraa suurempaan
. En mä kyllä mitään säästöajoa ikinä oo harrastunutkaan muuta kuin silloin kun remontoin joskus vapari 300D:n ja se tuli ajeltua varovasti sisään. Silloin taisi olla kulutus pienimmillään 7,7 litraa satkulla mutta eipä sillä hurjasteltukkaan.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Nyt kun näilläkin leveysasteilla on tuota lunta ja jäätä, niin pitää mainita myös että 123-mersulla on helppoa ja hauskaa ajaa suhtkoht törkeässäkin kohtauskulmassa suoraan, ja erityisesti tässä 200D-mallissa miellyttää tuo sisäänrakennettu luistonesto, joka on nykytoteutuksista poiketen aikaansaatu matalatehoisella ja suht hitaasti kierroksia nostavalla moottorilla 

- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ostin tässä pari vuotta sitten varaosiksi koriltaan hiukan ruosteisen 200D:n, kun olis kuulemma mittava katsastusremontti ollut edessä. 150 € maksoin, uusi startti oli kiinni. Paskanruskea, ihan aito. Ei ohjaustehostinta.
Mutta kylläpä kulki kuin juna Jyväskylästä Porvooseen talvikelissä vanhoillakin talvirenkailla! En kyllä uskaltanut moottoritiellä ihan hirveää vauhtia huristella..
Lystikäs muuten oli vetohehkustartti, uutta mulle kun pystärissä on 240D 3.0:n avainhehku.
Vieläköhän sitä uskaltautuis yhden jonakin päivänä, vähän farkku kiinnostaisi. On vaan tainneet mennä Afrikkaan tai Lähi-Itään kaik.
Mutta kylläpä kulki kuin juna Jyväskylästä Porvooseen talvikelissä vanhoillakin talvirenkailla! En kyllä uskaltanut moottoritiellä ihan hirveää vauhtia huristella..
Lystikäs muuten oli vetohehkustartti, uutta mulle kun pystärissä on 240D 3.0:n avainhehku.
Vieläköhän sitä uskaltautuis yhden jonakin päivänä, vähän farkku kiinnostaisi. On vaan tainneet mennä Afrikkaan tai Lähi-Itään kaik.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Heh, tästä tuli mieleeni ensimmäinen ajokokemukseni 123:lla Mesellä. Nykyinen vaimoni oli tuolloin ensimmäistä kertaa käymässä luonani isänsä 200d:llä. Uuttavuotta elettiin ja pakkastakin oli, joten Mersa piti saada roikkaan. Ei ollu omaa tolppapaikkaa, joten lämmitys hoitui rivitaloasunnon ulko-oven edessä. Auto piti peruuttaa oven eteen, jotta piuha riitti ulkovaraston seinässä olevaan pistokkeeseen. Vaimo sanoi, että peruuta sinä, kun paremmin kerta osaat.onre kirjoitti:erityisesti tässä 200D-mallissa miellyttää tuo sisäänrakennettu luistonesto, joka on nykytoteutuksista poiketen aikaansaatu matalatehoisella ja suht hitaasti kierroksia nostavalla moottorilla
Ja minä poikahan lähdin Mersun rattiin. Sammui se sen viisi kertaa vähintään, ennenkun uskoin että kaasua pitää antaa REILUSTI ennen kytkimen nostoa...

Tuolloin vannoin, ettei perskeles tämmösellä kukaan normaali aja. Ja mikäs nyt onkaan alla? Vähän isommalla koneella tosin.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
En pysty muiden ajotapaa tai kulutuksia arvioimaan, mutta nyt ajoni on lähes täydellistä matka-ajoa. Kulutus 15" renkailla-195-65, alumiinigetracilla ja 5 pyttysellä koneella jää poikkeuksetta alle 7,5 litraa/100 km. Viimeisin tankkaus oli sen 6,8, kun keskinopeus jäi hieman alle 90 km/h. Tämä siis ajettu noin pikkupakkasella viime viikolla. Olen pirun tyytyväinen ollut noihin kulutuslukemiin. Ja mun kokemus on tuosta autosta n. 15 vuotta ja 300 tkm. Niin se tärkein juttu - en ole kertaakaan jäänyt tielle!! Siis en kertaakaan 15 vuoden aikana! Ja alusta on pirun hyvä ja varsinkin huonoilla polanteisilla ja kuoppaisilla teillä saa mennä huoletta. Yllättävän hyvä auto ikäänsä nähden, sillä ajettuani taksivuoron 2004 Volvo V70 autolla, ja lähdettyäni kotiin, niin tuntui uskomattomalta todeta kuinka selvästi jämäkämpi alusta W123:sessa oli-ihmettelin sitä todella! Ja vaikka W123:sia ei ole niin paljon kuin W124:sia liikenteessä, niin foorumeilla on yllättävän vähän W123:seen liittyviä ongelmia-ei tarvitse puhua kansista ja niiden tiivisteistä, ei vetoakseleiden katkeamisista, perän ulinasta, lämmityslaitteen magneettiventtiilien jumimisesta, etukallistuksenvakaajan tukirautojen katkeamisista, tuulilasinpyyhkimien jumiutumisesta, ei mene alakerran laakerit, ei lotkota venttiilinnostajat, ei pärrää hihnankiristinsysteemi, ei vuoda pumput ulospäin o-renkaista......ym. Eli jos W124:sta pidetään yleisesti kestävänä autona, niin miten W123:sta pitää luonnehtia? No se on muinaisjäänne, joiden valmistamisessa ei olisi mitään järkeä autotehtaille-siinähän kaivaisi oman firman alta perustuksen pois. Se on nykypäivän kestävyyskriteerien pohjalta liian hyvin tehty.
Juuri näin! Sanonta "Ikiliikkuja" on aika todenperäinen!kardaani kirjoitti: Eli jos W124:sta pidetään yleisesti kestävänä autona, niin miten W123:sta pitää luonnehtia? No se on muinaisjäänne, joiden valmistamisessa ei olisi mitään järkeä autotehtaille-siinähän kaivaisi oman firman alta perustuksen pois. Se on nykypäivän kestävyyskriteerien pohjalta liian hyvin tehty.
Sanotaanhan tosin Volvo Amazonista samanlaisia superlatiiveja...

Arkhimedes sanoi: ”Antakaa minulle kiinteä piste, niin minä vipuan maan paikaltaan!,”
Sitä hieman muunnellen:
" Antakaa minulle ruosteeton 123, niin ajan sillä maailman tappiin"


Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Ensi kokemus 123 korin vauhtihirmusta oli hieman OT eli 220D. Oli jos lähes 800tkm ajettu ilman koneen avaamista ja kyllä parhaan puhtinsa jo menettänyt ilmeisesti. Rovaniemeltä pystyi ajamaan Ylitorniolle kesäkelillä koko matkan kaasu pohjassa siten, että Sinetässä ja Songassa hieman hölläsi, muuten ei ollut pelkoa ylinopeudesta. Noissa paikoissa kun on 60km/h rajoitus.
eli juurikaan ei nopeus noussut sadan yli missään.
No, sittemmin oma 300D tuli hankittua automaattina ja kyllähän sillä jo pääsi ohikin ja muutenkin ihan kiva kärry, kulutus noin 8,5-11 l/100km.
Mutta kyllä noilla pienempikoneisilla 123 dieseleillä ymmärtää vanhempien mersumiesten sanonnan jotta "onnistunut ohitus perustuu aina yllätykseen"
Hienoja autoja kertakaikkiaan.

No, sittemmin oma 300D tuli hankittua automaattina ja kyllähän sillä jo pääsi ohikin ja muutenkin ihan kiva kärry, kulutus noin 8,5-11 l/100km.
Mutta kyllä noilla pienempikoneisilla 123 dieseleillä ymmärtää vanhempien mersumiesten sanonnan jotta "onnistunut ohitus perustuu aina yllätykseen"
Hienoja autoja kertakaikkiaan.
300td -91, manuaali.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Minulla oli 123:nen ajoautona vuosia ja pidän sitä yhä parempana autona ajaa kuin 202 Mersu, joka on nyt ajoautona....
Nyt tuo W123 250:nen on säilöttynä tuleville polville, jos ne alkaisi harrastamaan Mersuja
ja entisöisi tämän projektin...
Tässä tuleva W123 kuski ( nyt 3,5 vuotta ) kuivaharjoittelee ajamista tulevalla autollaan:

Ja tässä itse "projekti" :

Nyt tuo W123 250:nen on säilöttynä tuleville polville, jos ne alkaisi harrastamaan Mersuja

Tässä tuleva W123 kuski ( nyt 3,5 vuotta ) kuivaharjoittelee ajamista tulevalla autollaan:

Ja tässä itse "projekti" :

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0