Ohjauskulmat W211
Ohjauskulmat W211
Kuinka tulisi olla että kulkee "kuin juna"
Eräs vanha pirssari sanoi että, eteen aurausta 1mm ja taakse 0mm
Kertokaa kokemuksista.
Eräs vanha pirssari sanoi että, eteen aurausta 1mm ja taakse 0mm
Kertokaa kokemuksista.
Re: Ohjauskulmat W211
Olin joskus 60 luvulla autokorjaamolla tsupparina ja silloin säätivät aurauskulmat silmämääräisesti kun ei ollut mitään hienoja lasereita. Etupyörät laitettiin hiukan sisäänpäin käännettynä. Sen kyllä huomas kun katsoi edestäpäin.taxari200 kirjoitti:Kuinka tulisi olla että kulkee "kuin juna"
Eräs vanha pirssari sanoi että, eteen aurausta 1mm ja taakse 0mm
Kertokaa kokemuksista.
Mittanauhalla mittasivat kulmat. Siitä yhdestä millistä en tiedä mitään.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kulmien säätäminen...
Kävin säädättämässä W211 (2004) ohjauskulmat. Eli sen takia vein kun etupään niveliä on vaihdettu. Nyt on kulmat säädetty ja ratti (yllätys yllätys) on hieman kallellaan vasemmalle suoraan ajaessa sekä kun ratista päästää irti niin alkaa samantien ohjaamaan oikealla päin (joo tiedän että tiet kaatavat ojaan päin, mutta tuo tosin on mielestäni vähän liikaa)...
Mitkä ne oikeaat tarkat säädöt pitää oikein olla (etu/taka)... Olen jostain joskus kuullut että varsinkin mersu on erittäin tarkka säädöistään...
Mitkä ne oikeaat tarkat säädöt pitää oikein olla (etu/taka)... Olen jostain joskus kuullut että varsinkin mersu on erittäin tarkka säädöistään...
Ei mese vetele mihinkään, eikä tien kaltevuus vaikuta ratin asentoon jos kulmat kohdallaan... (mulla renkaat molemmissa mesessä 235/40/18.)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
...
Tälläiset laittoivat kun kävin ohjauskulmat säätämässä. Hyvin kulkee.
Etu Auraus Oikea Alkutilanne(2.2mm) Ohjearvo(0.1-1.1mm) Lopputilanne(0.6mm)
Etu Auraus Vasen Alkutilanne(0.3mm) Ohjearvo(0.1-1.1mm) Lopputilanne(0.6mm)
Etu Caster Vasen Alkutilanne(10.08) Ohjearvo(9.48-10.48) Lopputilanne(10.18)
Etu Caster Oikea Alkutilanne(10.30) Ohjearvo(9.48-10.48) Lopputilanne(10.42)
Etu Camber Vasen Alkutilanne(-0.30) Ohjearvo(-0.52 - -0.09) Lopputilanne(-0.30)
Etu Camber Oikea Alkutilanne(-0.24) Ohjearvo(-0.52 - -0.09) Lopputilanne(-0.24)
Taka Auraus Oikea Alkutilanne(1.9mm) Ohjearvo(0.9-2.5mm) Lopputilanne(1.6mm)
Taka Auraus Vasen Alkutilanne(1.2mm) Ohjearvo(0.9-2.5mm) Lopputilanne(1.6mm)
Taka Camber Vasen Alkutilanne(-0.54) Ohjearvo(-1.38 - -0.38) Lopputilanne(-0.54)
Taka Camber Oikea Alkutilanne(-1.18) Ohjearvo(-1.38 - -0.38) Lopputilanne(-1.18)
Kulkukulma Alkutilanne(-0.03) Ohjearvo(0.15) Lopputilanne(0.00)
Ohjearvot ovat MB 2003, 203, C Class USA series and sport.
Etu Auraus Oikea Alkutilanne(2.2mm) Ohjearvo(0.1-1.1mm) Lopputilanne(0.6mm)
Etu Auraus Vasen Alkutilanne(0.3mm) Ohjearvo(0.1-1.1mm) Lopputilanne(0.6mm)
Etu Caster Vasen Alkutilanne(10.08) Ohjearvo(9.48-10.48) Lopputilanne(10.18)
Etu Caster Oikea Alkutilanne(10.30) Ohjearvo(9.48-10.48) Lopputilanne(10.42)
Etu Camber Vasen Alkutilanne(-0.30) Ohjearvo(-0.52 - -0.09) Lopputilanne(-0.30)
Etu Camber Oikea Alkutilanne(-0.24) Ohjearvo(-0.52 - -0.09) Lopputilanne(-0.24)
Taka Auraus Oikea Alkutilanne(1.9mm) Ohjearvo(0.9-2.5mm) Lopputilanne(1.6mm)
Taka Auraus Vasen Alkutilanne(1.2mm) Ohjearvo(0.9-2.5mm) Lopputilanne(1.6mm)
Taka Camber Vasen Alkutilanne(-0.54) Ohjearvo(-1.38 - -0.38) Lopputilanne(-0.54)
Taka Camber Oikea Alkutilanne(-1.18) Ohjearvo(-1.38 - -0.38) Lopputilanne(-1.18)
Kulkukulma Alkutilanne(-0.03) Ohjearvo(0.15) Lopputilanne(0.00)
Ohjearvot ovat MB 2003, 203, C Class USA series and sport.
C180 Komp -03 sport sedan
Re: Ohjauskulmat W211
Arvoista en tiedä mitään, mutta kulmat kannattaa laittaa/laitattaa paikalleen ja oikein. Olen nyt ajanut samalla autolla 8 v. ja 230 tkm. Muutama vuosi sitten laittoivat Vianorilla kulmat nelipyöräsuuntauksella paikalleen (?), mutten huomannut mitään erityistä parannusta/huononnusta kulussa. Nyt muutama kk sitten paikallinen mersuliike vaihtoi jarrulevyt/-palat ja koiranluut sekä sääti kulmat, kun oli vasen eturengas kulunut sisäreunastaan. Ja kumma kyllä, auto on aivan erilainen ajoltaan - ei vetänyt mihinkään ja kulkee sinne minne ohjaa - itse asiassa ei ole koskaan ollut parempi ajettava kuin nyt. Taisivat jäädä autonvaihtoajatukset hetkeksi - nyt mittarissa 310 tkm.taxari200 kirjoitti:Kuinka tulisi olla että kulkee "kuin juna"
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Jacka kirjoitti:Kuka vois laittaa ne W211:sen arvot? Tarvittais pikaisesti...
Mistäpäin olet?
Vaatii varmaan myös säädettävät epäkeskopultit taaksekkin, että saa kaikki kohdalleen. Ammattitaitoakin tarvittas senverran, että juuri ko mb malliin optimiasetukset tiedossa.
Pohjois-suomessa oulun veholla hyvä tietämys, kun muistaa pyytää Pentiltä kulmien erikoismiehen säätämään. Suosittelen.... ja ei ole edes kallista.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
No niin...
Kävin uudestaan säädättämässä. Kaikki oli ok. Caster-arvot olivat seuraavat: vasen 11*11 ja oikea 10*67. Ja me emme ainakaan löytäneet mitään säätöruuveja!?!
Eli puolen asteen ero on vasemmalla ja oikealla puolella. Tästä johtuu kait mersujen oikealle "vinnaaminen"... Säädettiin ihan hiukan lisää aurausta (1,5mm) ja ohjattavuus parani...
Kommentoikaa... =)
Kävin uudestaan säädättämässä. Kaikki oli ok. Caster-arvot olivat seuraavat: vasen 11*11 ja oikea 10*67. Ja me emme ainakaan löytäneet mitään säätöruuveja!?!
Eli puolen asteen ero on vasemmalla ja oikealla puolella. Tästä johtuu kait mersujen oikealle "vinnaaminen"... Säädettiin ihan hiukan lisää aurausta (1,5mm) ja ohjattavuus parani...
Kommentoikaa... =)
Viimeksi muokannut Jacka, Pe 19.11.2010 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se tuo oikealle kampeaminen ole yksin MB:n ominaisuus. Kyllä kaara kuin kaara pääsääntöisesti valmistajan suosittelemilla kulmilla kevyesti kampeaa oikealle yleisimmillä kotosuomen pääteillä... aurausta lisää niin oikealle "veto" vähenee... tarpeeksi lisää niin tulee oikein "uraohjus" tuo 1,5mm alkaa varmaan olla maksimi ainakin renkaan leveyden lisääntyessä ja profilin madaltuessa...
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
No nyt se diileri paljasti telemark kikankin...dealer kirjoitti:Casterpulteilla kannattaa laittaa oikea etupyörä niin eteen ja vasen niin taakse kuin mahdollista, tämä jo ennen kuin heittää kameroita kiinni.
...uskonpa hyvän ajettavuuden mersuun löytyvän pohjois-suomessa oulun vehon lisäksi siis myös ylivieskasta.
Meidän sianselkä-teille takaveto vaatii paneutumista pyöränkulmiin, jos haluaa siitä oikeasti erittäin hyvän ajaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Ei kait tuossa minunkaan tapaksessa itse säätäjäjän osaamisessa mitään puutetta ollut, vaan kun ei vaan löytynyt keinoja miten säätää...
Dealer (tai joku muukin voi vastata?), niillä säätöpulteillako ne caster-arvot saadaan kuntoon?!? Me kyllä yritettiin isolla kiristysliinalla vetää vasenta puolta taaksepäin ja oikeaa puolta eteenpäin, mutta eipä vaan arvot muuttuneet...
Dealer (tai joku muukin voi vastata?), niillä säätöpulteillako ne caster-arvot saadaan kuntoon?!? Me kyllä yritettiin isolla kiristysliinalla vetää vasenta puolta taaksepäin ja oikeaa puolta eteenpäin, mutta eipä vaan arvot muuttuneet...
Jos kyseessä etuakselin alempi etutukivarren säätö,josta oletan olevan kyse.Jacka kirjoitti:Ei kait tuossa minunkaan tapaksessa itse säätäjäjän osaamisessa mitään puutetta ollut, vaan kun ei vaan löytynyt keinoja miten säätää...
Dealer (tai joku muukin voi vastata?), niillä säätöpulteillako ne caster-arvot saadaan kuntoon?!? Me kyllä yritettiin isolla kiristysliinalla vetää vasenta puolta taaksepäin ja oikeaa puolta eteenpäin, mutta eipä vaan arvot muuttuneet...
Niin käytä koko pultti pois paikaltaan ,niin näät sen toiminta periatteen.
Siellä puslan sisällä on kaksi kohoumaa ja pultissa on samoin kaksi ohennusta .
Reikä on soikea,menee irtiollessa, ehkä, kaksi pulttia samaan reikään,
Elikkä täytyy kääntää pulttia ,mutterin löysäys ei välttämättä auta.
Yksinkertainen tuo säätää.
<en tiedä onko joka mallissa,näin ainakin omassa autossani.
Alle 170e? Sen maksaa merkkiliikkeessä ja paska tuli. Pelottava ajaa talvella, volvot meni 100 alueella 120 ohi ja itse uskalsi ajella sen 70!Kylmänraudanseppä kirjoitti:Jacka kirjoitti:Kuka vois laittaa ne W211:sen arvot? Tarvittais pikaisesti...
Mistäpäin olet?
Vaatii varmaan myös säädettävät epäkeskopultit taaksekkin, että saa kaikki kohdalleen. Ammattitaitoakin tarvittas senverran, että juuri ko mb malliin optimiasetukset tiedossa.
Pohjois-suomessa oulun veholla hyvä tietämys, kun muistaa pyytää Pentiltä kulmien erikoismiehen säätämään. Suosittelen.... ja ei ole edes kallista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
AK47 kirjoitti:Alle 170e? Sen maksaa merkkiliikkeessä ja paska tuli. Pelottava ajaa talvella, volvot meni 100 alueella 120 ohi ja itse uskalsi ajella sen 70!Kylmänraudanseppä kirjoitti:Jacka kirjoitti:Kuka vois laittaa ne W211:sen arvot? Tarvittais pikaisesti...
Mistäpäin olet?
Vaatii varmaan myös säädettävät epäkeskopultit taaksekkin, että saa kaikki kohdalleen. Ammattitaitoakin tarvittas senverran, että juuri ko mb malliin optimiasetukset tiedossa.
Pohjois-suomessa oulun veholla hyvä tietämys, kun muistaa pyytää Pentiltä kulmien erikoismiehen säätämään. Suosittelen.... ja ei ole edes kallista.
Missä merkkiliikkeessä säädätit?
Toki kulissit; seinät ja valomainokset ei ole koskaan tehnyt ainoatakaan työsuoritusta.
Lopputulos täysin kiinni asentajasta ja hänen taidoistaan... toki hyvät työkalut tarvitaan.
Itselle on oulun veholla säädetty taitavasti pyöränkulmat useaan mersuun. Asentaja oli erikoistunut ko työtehtävään vuosien ajan.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Härreguud onneksi eivät muuttuneet ... joo, alkuperäinen pultti on tavallinen ilman säätömahdollisuutta.Dealer (tai joku muukin voi vastata?), niillä säätöpulteillako ne caster-arvot saadaan kuntoon?!? Me kyllä yritettiin isolla kiristysliinalla vetää vasenta puolta taaksepäin ja oikeaa puolta eteenpäin, mutta eipä vaan arvot muuttuneet...
Säätöpultti voidaan asentaa kuten alkuperäinen tai sillä voidaan muuttaa casteria hieman jompaan kumpaan suuntaan, siis kolme eri asentoa käytettävissä.
Sitä ei pyöritellä vaan laitetaan paikalleen joko tai.
Säätöpultilla voi siis laittaa casterit asentoon jossa puoltaminen on mahdollisimman vähäistä, arvoja ei sen kummemmin kannata ihmetellä koska muuta säätömahdollisuutta casterille ei ole.
Minä kysyn auton omistajalta ennen suuntausta onko ollut puoltamisen kanssa ongelmia, jos on niin lykkään säätöpultit paikalleen ja sitten suuntaamaan.
Lisäksi on pari pikku juttua joilla puoltamista voi hienosäätää vähemmäksi mutta näitä "vippaskonsteja" ei viitsi julkisesti esitellä.
Re: Ohjauskulmat W211
Laitoin sposia KL-varaosiin ja sieltä kertoivat että ei ole mahdollista saada kuin Camberiin säätöpultteja. Kuinka niillä muka casteria säädetään?!?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: Ohjauskulmat W211
Reaktiotangon etupäässä on samanlainen säätö casterille kuin alatukivarressa camberille.Kuinka niillä muka casteria säädetään?!?
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
onkohan jollain noiden tarvittavien pulttien varaosanumeroroita jollei ne kl:stä osaa myydä oikeita ? oma wissi/epc ei suostu käynnisty enkä saa sieltä mitään ulos
Mitä pultteja sinne nyt tarvittiin eteen ja oliko taakse mahdollista saada jotain oem säätö pulttia myös ?
entäpä nuot camberin säädöt, edessä takana, onko mahdollista ja missä rajoisssa ? auto avantarge farkku jota madellettu noin 3-4cm lisää , näyttäisi että camberia tarttis saada vähennettyä.
Mitä pultteja sinne nyt tarvittiin eteen ja oliko taakse mahdollista saada jotain oem säätö pulttia myös ?
entäpä nuot camberin säädöt, edessä takana, onko mahdollista ja missä rajoisssa ? auto avantarge farkku jota madellettu noin 3-4cm lisää , näyttäisi että camberia tarttis saada vähennettyä.
Re: Ohjauskulmat W211
jahha, elikkäs pikku googlettelun jälkeen homma menee niin että eteen oem camber pultit jolla saa noin 0.5 astetta max korjattua, taakse ei saa mitään oem osaa. Sinne joko säädettävät ylätukivarret / k-macit aftermarkettina.
Perse edellä puuhun vedetty näemmä tehtaan puolesta tämä homma
täytynee kehittää taakse ylätukivarteen / muualle vähän epäkesko säätöä ? Mutta mites auraus takana, saako pahan miinus camberin pelastettua sen aurasta säätämällä ?
onko kellään arvoja isommmin madalletusta niin näkisi tarviiko niitä pelätä...
Perse edellä puuhun vedetty näemmä tehtaan puolesta tämä homma
täytynee kehittää taakse ylätukivarteen / muualle vähän epäkesko säätöä ? Mutta mites auraus takana, saako pahan miinus camberin pelastettua sen aurasta säätämällä ?
onko kellään arvoja isommmin madalletusta niin näkisi tarviiko niitä pelätä...
Re: Ohjauskulmat W211
Tällaiset pultit tuli mulle KL-varaosista viimeviikolla.
Sopii 203/211 camper ja caster säätöpulteiksi.
Sopii 203/211 camper ja caster säätöpulteiksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Re: Ohjauskulmat W211
elikkä sama pultti sopii caster + camber kulmille, 2kpl per puoli eli 4kpl tarvitaan ?
tuolla jotain juttua aiheesta : http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... -18-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
täällä hyvät kuvat aiheesta : http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... stion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja wissistä löytyy asennot casterille pultille myös ?
tuolla jotain juttua aiheesta : http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... -18-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
täällä hyvät kuvat aiheesta : http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... stion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja wissistä löytyy asennot casterille pultille myös ?
Re: Ohjauskulmat W211
http://www.wheels-inmotion.co.uk/forum/ ... topic=4541" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla on kerrottu mihin asentoon pitää laittaa korjauspultit että menee suoraan, HUOM, vasemman puoleisessa liikenteessä...
mites kun itse haluan liiallisen camberin pois ja samalla ojaan vedon pois niin ei kai siinä auta kuin laitttaa camber pultit ääriasentoon ja laittaa caster pultit näin : kuskin puoli max miinukselle ja hanttari max plussalle ?
tuolla on kerrottu mihin asentoon pitää laittaa korjauspultit että menee suoraan, HUOM, vasemman puoleisessa liikenteessä...
mites kun itse haluan liiallisen camberin pois ja samalla ojaan vedon pois niin ei kai siinä auta kuin laitttaa camber pultit ääriasentoon ja laittaa caster pultit näin : kuskin puoli max miinukselle ja hanttari max plussalle ?
Re: Ohjauskulmat W211
eikö ketään näitä ole laitellut ??
Re: Ohjauskulmat W211
Laita niin että "ojaan vedot" on minimissä, madalluksella pilattua camberia et pulteilla saa korjattua riittävästi.
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
elikkä max miinuksen puolelle molemmat caster pultit ?
Re: Ohjauskulmat W211
Eikun ohjeen mukaan, tai onko helpointa asentaessa vaan katsoa että oikea etupyörä tulee mahdollisimman eteen ja vasen taakse, sekä camber että caster pulteilla.elikkä max miinuksen puolelle molemmat caster pultit ?
wiimax.fi
Re: Ohjauskulmat W211
juu siitähän se onkin helpoin katsoa, ei kannata liikaa vaivata päätään noilla aste luvun "tulkinnoilla" liian vaikeesti yritin tätäkin taas selventää itselleni... ei muuta kuin pulttia paikalle ja aurauksen säätöön, katsoo kuinka paljon miinuksella mennään camberien suhteen ja pitääkö niiden eteen jotain toiminpiteitä tehdä .