Olenko ainoa kieroutunut mersukuski?
Kai tämä oli joku susipaska läppä tai edes sarkasmia tai jotakin?LopenUupunut kirjoitti:
kuin noilla mersuilla (paitsi maticit) pääsee edes kunnon luisuun kun eihän noissa ole pitoa niin paljon että talvella löytäis suoran jossa sais sen 100 vauhtia....saa helsingistä kiihdyttää turkusen lähelle että on sata vauhtia...sutiisutiisutii...jne.
samalla suoralla jossa sain mersulla kaasupohjassa 55 vauhtia sain samalla kelillä audilla 120....että siinä on ero etuvedon ja takavedon pidon suhteen.....
jos pitää kovaa ajaa niin etuveto se on millä mennään...tai nelikko.
ja jos pitää ajaa näyttävästi 30-60kmh niin mersun takavedolla tai jollain volgalla....
Tai sitten meni minulla jokin hyvin jännä pointti tässä ohi.
Eli siis pähkinänkuoressa: Onko joku ihan oikeasti niin tampio että kuvittelee saavuttavansa takavetoisella autolla jäisellä tiellä maksimaalisen kiihtyvyyden lyömällä samantien kaasun pohjaan?

All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Olenko ainoa kieroutunut mersukuski?
olen samoilla rallipoluilla kuin sinä, tosin toivottavasti eri aikaanbongo kirjoitti:![]()
löytyykö muita, jotka nauttivat jollain kierolla tavalla siitä, että autossa EI ole kaikkia mahdollisia ajoturvallisuutta lisääviä hilavitkuttimia? Eli auto on vanha ja takavetoinen, ja ehkä hivenen haasteellinen ajettava liukkailla...mutta jotenkin käsittämättömästi nautin tästäkin puolesta. Tuntee oikeasti ajavansa, eikä vain istuvansa kyytissä. Ja tiedän joo, kovalla vauhdilla saa taatusti samat fiilikset autossa, kun autossa, mutta kyse ei ole siitä.

yksi parhaimmista autoistani, vaikkakin ite auto oli aika romu, siinä oli parhaat auton ominaisuudet, viritetty 2.3-16v, getrakki ja lukkoperä.
Ja miks ylipäätään tarvitsee noin kovia nopeuksia talvella? tuollaisissa olosuhteissa se 55kmh riittää hyvin etenemiseen, ei se neliveto sen paremmin pysähdy vaikka lähteeki melkee ku kesällä.Mulsu kirjoitti:Kai tämä oli joku susipaska läppä tai edes sarkasmia tai jotakin?LopenUupunut kirjoitti: vauhtia sain samalla kelillä audilla 120....
Tai sitten meni minulla jokin hyvin jännä pointti tässä ohi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
olis tollanen kehäIII ramppi tuonne turkuseen päin.....pitäis päästä ainakin muun liikenteen vauhtiin....mutta kun ei, mersun kaasupoljinta pitää käsitellä kuin kipetää pillua niin asr päällä kuin ilmankin....sutii tai raksuttaa...ei pääse minnekään.Sergey kirjoitti:Ja miks ylipäätään tarvitsee noin kovia nopeuksia talvella? tuollaisissa olosuhteissa se 55kmh riittää hyvin etenemiseen, ei se neliveto sen paremmin pysähdy vaikka lähteeki melkee ku kesällä.Mulsu kirjoitti:Kai tämä oli joku susipaska läppä tai edes sarkasmia tai jotakin?LopenUupunut kirjoitti: vauhtia sain samalla kelillä audilla 120....
Tai sitten meni minulla jokin hyvin jännä pointti tässä ohi.
kyllähän toi mersu on ihan paska kun tulee noi liukkaat kelit....turha sitä on kenenkään mersumiehen turhaan paskaa jauhaa että etenee samalla tavalla tavalla kuin etuvedot ja matikit jne.
vielä vähemmän että olis mukava ajettava talven liukkailla....sitten kyllä on ihan jees kun pakkaset nousee ja on normi talvi.
mitä mukavuutta se on että pitää ajella koko ajan miettien missä kohtaa lähdetään metsään ja missä ei....esim. audilla voi ajella miettimättä mitään sen kummempaa kuin omaa kaistaa ja juttelemista vieruskaverin kanssa tai kuunnella musiikkia...
vastaavasti mersussa, kokoajan "rallimieli" päällä josko vähän oltais kohta sladissa...voitte käydä koittamassa vaikka nyt tossa rautakoskentiellä miten kivaa on mersulla....voin tulla ducatolla sitten kiertämään ympyrää mersujen ympärille

samassa paikassa missä kuvasin mersun kiihtyvyyden, ihan sama millä avuilla, saan helposti audilla sen 100-120 vauhtia ja luistonesto päällä tai poissa....ei renkaat hakkaa yhtään tyhjää turhaan....saa painaa pedaalin vaikka pohjaan asti niin eteneminen vaan jatkuu...kun mersussa välkkyy kolmio tai sitten ollaan kahva edellä.
eilen kävin ulkoiluttamassa ducatoa ja lähtee tuosta oman mökin pihasta kuin raketti, samassa pienessä ylämäessä mersu vikuroi ja määntelee joka suuntaan...ei mitään pitoa...
voihan sitä jokainen mersukuski luulla olevansa huippukuski kun auto on sladissa jo liikennevaloissa...tosin muut on jo poistuneet kun mersukuski leikkii vatasta....

Opel, "weird lieben autos"....
Voisiko kyse olla sitten paskoista renkaista? Mersumiehethän ovat tunnetusti ainakin rengasliikkeissä yleinen vitsi noiden renkaidensa kanssa. Käytettyjä tai halvimpia mahdollisia. Itse laitoin Bridgestonen Noranza Evo 2 kumit alle ja ei luisu enää mihinkään suuntaan. Kaasua saa antaa helvetisti ja ajelen lähes päivittäin tien jossa on todella jyrkkiä mutkia, nopeutta aina se 120km/h. Ei luisu mutkassa mihinkään. Ikinä en ole mersulla jäänyt kiinni mihinkään, ikinä ei ole ollut kolari lähellä vaikka joskus tuli paskoilla renkaillakin ajettua, koskaan ei ole lähtenyt auto tahtomatta sivuluisuun.
Eli ei se ole autosta kiinni. Kyllä se vika on joko ratin takana tai sitten renkaissa.
On se kumma jos tehokkaalla mersulla ei pääse rampista liikenteen mukaan, kun itselläni ei tee tiukkaa päästä edes 2l diisselimersulla jolla on ajettu relu 600.000km ja tehoa on uutenkin vain vajaa 60 heppaa.
Eli kuten todettu, ei todellakaan ole autosta vaan ihan puhtaasti kuskista kiinni.
Se on vähän sama kuin naisilla, jos ajaa auton ojaan, niin tottakai se on auton syy kun itsellä ei ole liukkaalle kelille vaadittavia ajotaitoja.
Eli ei se ole autosta kiinni. Kyllä se vika on joko ratin takana tai sitten renkaissa.
On se kumma jos tehokkaalla mersulla ei pääse rampista liikenteen mukaan, kun itselläni ei tee tiukkaa päästä edes 2l diisselimersulla jolla on ajettu relu 600.000km ja tehoa on uutenkin vain vajaa 60 heppaa.
Eli kuten todettu, ei todellakaan ole autosta vaan ihan puhtaasti kuskista kiinni.
Se on vähän sama kuin naisilla, jos ajaa auton ojaan, niin tottakai se on auton syy kun itsellä ei ole liukkaalle kelille vaadittavia ajotaitoja.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
totta....vika on aina ratin ja penkin välissä, ei renkaissa....ne renkaathan ei ajattele mitään...aina ei kuskikaanMulsu kirjoitti:Voisiko kyse olla sitten paskoista renkaista? Mersumiehethän ovat tunnetusti ainakin rengasliikkeissä yleinen vitsi noiden renkaidensa kanssa. Käytettyjä tai halvimpia mahdollisia. Itse laitoin Bridgestonen Noranza Evo 2 kumit alle ja ei luisu enää mihinkään suuntaan. Kaasua saa antaa helvetisti ja ajelen lähes päivittäin tien jossa on todella jyrkkiä mutkia, nopeutta aina se 120km/h. Ei luisu mutkassa mihinkään.
Eli ei se ole autosta kiinni. Kyllä se vika on joko ratin takana tai sitten renkaissa.

oman mersun renkaita taisinkin tuossa jossain vaiheessa kritisoida...hakka4 nastat ja ihan paskat.

tää menee kyllä offtopic silleen että bongohan kysyi että tykkääkö muuta ajella "ei avusteisella" autolla ja takavedolla....
minä en tykkää...en pelkää ajaa mutta en kyllä nautikaan kovin tuolla mersulla liukasta tietä ajella....eilen tulin rautakoskentien (karkkila räyskälä välillä) 60kmh vauhtia, ei huvittanut ajella kokoajan sladissa....päästelin etuvedot ohi ihan suosiolla aina bussipysäkkien kohdalla....
ihan sama ajoiko mutkaan tasanopeudella (80) oli perä aina edellä heti mutkassa...joten ainoa fiksu idea oli nopeuden laskeminen 60kmh nopeuteen.
oli sitten pakko käydä lataamassa illalla ducaton akkua ja samalla tiellä 80 ei ollut mikään ongelma, ajaminen tuntui todella turvalliselle ja helpolle...ei mitään ylimääräistä ohjelmaa...helposti olisi voinut nostaa nopeuden yli sadan...

että on siinä vetotavassa eroa....

Opel, "weird lieben autos"....
Minähän en asiasta mitään ymmärrä mutta mieleen tulee ajatus että auto ei ole ihan suora tai sitten on pyöränkulmat ihan päin persettä. Ei tuolla tavalla mikään ehjä auto käyttäydy hyvillä renkailla.LopenUupunut kirjoitti:Mulsu kirjoitti:
ei huvittanut ajella kokoajan sladissa....päästelin etuvedot ohi ihan suosiolla aina bussipysäkkien kohdalla....
ihan sama ajoiko mutkaan tasanopeudella (80) oli perä aina edellä heti mutkassa...joten ainoa fiksu idea oli nopeuden laskeminen 60kmh nopeuteen.
Ei mutta kyseessähän täytyykin olla trolli johon tartuin...
C220d T 4-Matic
Uutena Mersukuskina (C220 automaatti bensa -96 )ja eka talvi menossa.
Vertailuautona perheen toinen auto (Primera-04) Todettava että tuossa
nollan tienoilla kovettuneella lumella ilman hiekoitusta molemmilla
autoilla
oltava tarkkana kaarteissa, sillä erolla että nissan puskee ja mersu
menee sladiin.
Vähän kun tulee pakkasta lisää, Primeran käytös muuttuu
"kesäkelimäiseksi"
mutta Mersu jatkaa sladitteluaan
Jarrutusmatkat samaa luokkaa, suolasohjossa suoraan ajettaessa
molemmat menevät "riuhtomatta" suoraan eteenpäin.
Paikaltaan lähtöä vaikea verrata kun Mersu on automaatti, mutta ei
vaikuta Mersukaan mitenkään hankalalta (ainakaan tähän astisten
kokemuste perusteella)
Mersussa uudet Hakkikset ja Primerassa 2 talvea ajetut Misukan
nastarenkaat.
Pelkäsin että Mersu tulisi olemaan samanlainen talviauto kuin Sierra
aikanaan, mutta onneksi pelko oli turha!

Vertailuautona perheen toinen auto (Primera-04) Todettava että tuossa
nollan tienoilla kovettuneella lumella ilman hiekoitusta molemmilla
autoilla
oltava tarkkana kaarteissa, sillä erolla että nissan puskee ja mersu
menee sladiin.
Vähän kun tulee pakkasta lisää, Primeran käytös muuttuu
"kesäkelimäiseksi"
mutta Mersu jatkaa sladitteluaan

Jarrutusmatkat samaa luokkaa, suolasohjossa suoraan ajettaessa
molemmat menevät "riuhtomatta" suoraan eteenpäin.
Paikaltaan lähtöä vaikea verrata kun Mersu on automaatti, mutta ei
vaikuta Mersukaan mitenkään hankalalta (ainakaan tähän astisten
kokemuste perusteella)
Mersussa uudet Hakkikset ja Primerassa 2 talvea ajetut Misukan
nastarenkaat.
Pelkäsin että Mersu tulisi olemaan samanlainen talviauto kuin Sierra
aikanaan, mutta onneksi pelko oli turha!

-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no eilen (ja tänäänkin) oli juuri kuvaamasi keli eli vähän pakkasta ja tie ihan tasaisesti kovettunutta pintakiiltävää lumijäätä....P4si kirjoitti:Uutena Mersukuskina (C220 automaatti bensa -96 )ja eka talvi menossa.
Vertailuautona perheen toinen auto (Primera-04) Todettava että tuossa
nollan tienoilla kovettuneella lumella ilman hiekoitusta molemmilla
autoilla
oltava tarkkana kaarteissa, sillä erolla että nissan puskee ja mersu
menee sladiin.
Vähän kun tulee pakkasta lisää, Primeran käytös muuttuu
"kesäkelimäiseksi"
mutta Mersu jatkaa sladitteluaan![]()
Jarrutusmatkat samaa luokkaa, suolasohjossa suoraan ajettaessa
molemmat menevät "riuhtomatta" suoraan eteenpäin.
Paikaltaan lähtöä vaikea verrata kun Mersu on automaatti, mutta ei
vaikuta Mersukaan mitenkään hankalalta (ainakaan tähän astisten
kokemuste perusteella)
Mersussa uudet Hakkikset ja Primerassa 2 talvea ajetut Misukan
nastarenkaat.
Pelkäsin että Mersu tulisi olemaan samanlainen talviauto kuin Sierra
aikanaan, mutta onneksi pelko oli turha!
etuvedolla on vaan niin paljon helpompi "ottaa" kaarre haltuun pelkäämättä sitä että luisto lähtee lapasesta ja päädytäään vastaan tulevan tukkirekan keulamerkkiin...
kävin äsken kävelemässä tuossa tiellä ja se on todella luikas kävelläkin.
(kirjoitan kohta muuten sellaisen sovinistivitsein tuonne huumoripaltalle että oksat pois

mol
mitä tulee mersun suoruuteen...voi ollakin että on kiero tai kulmat vinksallaan....pelkääjän puolen etunen kuluu enemmän mutta todella vähän verrattuna muihin renkaisiin...esim.kesäset oli kuluneet ihan tasaisesti slickseiksi, paitsi se pelkääjän puolen etunen vähän ulkosyrjältä enempi.
edelleen olen sitä mieltä että takaveto on kesällä paras, etuveto on talvella huomattavasti parempi ja neliveto on yliveto...paitsi kesällä sillä ei tee mitään....siis mitään bonusta se ei tuo ajoon....paitsi plussapisteet tankilla on isommat

Opel, "weird lieben autos"....
Lopen Uupunut täysin oikeassa. Itseä häiritsee eniten matka-ajossa ohitustilanteet liukkaalla verrattuna etuvetoihin eli vaimon V70 Volvoon, jolla ajan mieluummin huonossa kelissä. Mersussa saa kytätä sitä pisintä suoraa, että ohi pääsee ilman perän heilumista ja ESP:n vilkkumista. Volvo syöksyy kaasun sanelemana suoraan ja ohi. Ja Volvossa 60 hv vähemmän tehoa.
Vain köyhillä on kiire. Tämä oli provo kaasu pohjassa ajaville audimiehille.
Keskustelu on karannut vähän aiheesta, mutta ihan mielenkiintoisia kommenttejakin täällä on noiden kekeruuspereiden seassa.
Ei liene kenellekään epäselvää että mersut eivät talviautotestien kärkisijoja hätyyttele. Silti vaikka kuinka pahalta saattaakin joistain tuntua, niin toiset niillä tykkää ajella. Ajotapa pitää suhteuttaa olosuhteiden mukaan autolle sopivaksi. Silloin mersulla mennään hissuksiin eikä kauheasti ohitella.
Jos se ottaa ohimoon, niin saa sitä muullakin ajaa. Se ei silti tee mersukuskeista idiootteja ja mersusta huonoa autoa.
Edelleen olen sitä mieltä että palaute kuljettajalle on takavetoisessa vanhassa autossa huippuluokkaa. Se tuottaa luottamusta kulkineeseen kun tietää missä se menee milloinkin. Vauhti ei sitten silmiä hivele ja ylämäessä liikennevaloissa on joskus hyvä olla eväät mukana. Tuo rampille liikenteen sekaan ehtiminen tekee vanhalla mersulla välillä kesälläkin tiukkaa. Talvella kannattaa harkita tarkkaan mihin väliin puskee. Taaskin pärjää jos kuski ajaa autoa, eikä auto kuskia.
Takavetoisia oikeitakin talviautoja löytyy joilla pesee mennen tullen nykykikottimet. Mersu on alustaltaan tehty enemmän pitävälle alustalle ajettavaksi, kuin esim 240 volvo. Mersullakin pärjää kyllä kun ottaa vielä siivua rauhallisemmin tuolla liikenteessä...
Keskustelu on karannut vähän aiheesta, mutta ihan mielenkiintoisia kommenttejakin täällä on noiden kekeruuspereiden seassa.
Ei liene kenellekään epäselvää että mersut eivät talviautotestien kärkisijoja hätyyttele. Silti vaikka kuinka pahalta saattaakin joistain tuntua, niin toiset niillä tykkää ajella. Ajotapa pitää suhteuttaa olosuhteiden mukaan autolle sopivaksi. Silloin mersulla mennään hissuksiin eikä kauheasti ohitella.
Jos se ottaa ohimoon, niin saa sitä muullakin ajaa. Se ei silti tee mersukuskeista idiootteja ja mersusta huonoa autoa.
Edelleen olen sitä mieltä että palaute kuljettajalle on takavetoisessa vanhassa autossa huippuluokkaa. Se tuottaa luottamusta kulkineeseen kun tietää missä se menee milloinkin. Vauhti ei sitten silmiä hivele ja ylämäessä liikennevaloissa on joskus hyvä olla eväät mukana. Tuo rampille liikenteen sekaan ehtiminen tekee vanhalla mersulla välillä kesälläkin tiukkaa. Talvella kannattaa harkita tarkkaan mihin väliin puskee. Taaskin pärjää jos kuski ajaa autoa, eikä auto kuskia.
Takavetoisia oikeitakin talviautoja löytyy joilla pesee mennen tullen nykykikottimet. Mersu on alustaltaan tehty enemmän pitävälle alustalle ajettavaksi, kuin esim 240 volvo. Mersullakin pärjää kyllä kun ottaa vielä siivua rauhallisemmin tuolla liikenteessä...
Viimeksi muokannut Huikko, La 20.11.2010 13:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Juu kiire on talvimersuilijan pahin vihollinen.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
kyllä ne renkaatkin vaukuttaa aikas paljon. mää jouduin pari päivää ajeleen tolla w124 farkulla ja kesäkumeilla, meno oli aikas luikasta..
no, sitten pääsin ajaan w124 sedanilla, missä oli uudet nokian nastarenkaat alla. pito oli vähintäänkin hyvä ja turhat luisut jäi aikalailla nollille.
sitten sain tohon farkkuuni talvirenkaat. alle laitettiin yokohaman kitkat. uskokaa, tai älkää, mutta pito on ihan uskomaton. voin valehtelematta sanoa, että jos autossa olis koneena vakio 250d, niin renkaita ei oikein sais sutimaan ykköstä isommilla vaihteilla, vaikka yrittäis. pito on paljon parempi, kun tossa sedanissa, missä on uudet nokialaiset alla. ja mutkiinkin mentäessä ei mitään yllättäviä sladituskohtauksia synny.
toki kitkarenkaiden pito on hyvää vaan asfaltilla ja lumella. jäällä sitten eriasia.
mersuhan on aina mersu, eikä takapäänpidon vuoksi välttämättä paras talviauto, ellei sitten tykkää sladitella. renkaat vaikuttaa asiaan todella paljon.
no, sitten pääsin ajaan w124 sedanilla, missä oli uudet nokian nastarenkaat alla. pito oli vähintäänkin hyvä ja turhat luisut jäi aikalailla nollille.
sitten sain tohon farkkuuni talvirenkaat. alle laitettiin yokohaman kitkat. uskokaa, tai älkää, mutta pito on ihan uskomaton. voin valehtelematta sanoa, että jos autossa olis koneena vakio 250d, niin renkaita ei oikein sais sutimaan ykköstä isommilla vaihteilla, vaikka yrittäis. pito on paljon parempi, kun tossa sedanissa, missä on uudet nokialaiset alla. ja mutkiinkin mentäessä ei mitään yllättäviä sladituskohtauksia synny.
toki kitkarenkaiden pito on hyvää vaan asfaltilla ja lumella. jäällä sitten eriasia.
mersuhan on aina mersu, eikä takapäänpidon vuoksi välttämättä paras talviauto, ellei sitten tykkää sladitella. renkaat vaikuttaa asiaan todella paljon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
no huh, huh
Lopenuupunut: sun juttujas ei usko se kuuluisa Erkkikään...
eli täytyy olla provo...
Itse olen ajellut mersuilla kelissä kuin kelissä, enkä ole huomannut mainittavampia ongelmia. Eikä tapanani ole silti ajella hissutellen tientukkona. Ajelen ihan normi vauhtia...yleensä nopeusrajoitusten mukaan, tai himpun verran kovempaa. Toki se vauhti täytyy suhteuttaa keliin, mutta väittäisin kyllä ettei mersu ole sen paskempi talviauto kuin muutkaan merkit. Etuvetoa en huolisi...sehän se nyt vasta kaamea on kun lähtee puskemaan...
Ja jos on ihan tosi, tosi huono keli (esim ihan jäinen ja vähän vettä päällä) niin kyllä siinä on vaikeaa melkein autolla kun autolla.
Tässä viikollakin oli vähän lumipöllyinen keli yms. ja kyllä ne oli ne etuvedot jotka siellä mateli 50 km/ h....itse vetäisin mersulla ohi, enkä huomannut mitään luistamisia tms.
Pitää osata ajaa!!
Tasainen kaasu, eikä turhaa jarrun käyttöä. Myönnetään, että esim. tuo coupe saattaa vähän lipsutella jos lähtee liukkaalla turhan painavalla kaasujalalla, mutta jäiselläkin tiellä tasaisella (kovemmallakin vauhdilla) imaisee kyllä kiinni tiehen, eikä mutkissakaan tunnu yhtään siltä että lähtisi hanskasta...
Enkä muuten ole kertaakaan ajanut mersua ojaan tai lyhtypylvääseen tms. vaikka olen naiskuski!, ja ajanut mersuilla viimeiset 10 vuotta kesät talvet...
Siinä kyllä komppaan edellisiä kirjoittajia, että kunnun renkaat täytyy olla....mutta senhän nyt sanoo jo terve järkikin.
En kai nyt voi kuulua pieneen vähemmistöön, joka pitää mersua myös hyvänä talviautona??

Itse olen ajellut mersuilla kelissä kuin kelissä, enkä ole huomannut mainittavampia ongelmia. Eikä tapanani ole silti ajella hissutellen tientukkona. Ajelen ihan normi vauhtia...yleensä nopeusrajoitusten mukaan, tai himpun verran kovempaa. Toki se vauhti täytyy suhteuttaa keliin, mutta väittäisin kyllä ettei mersu ole sen paskempi talviauto kuin muutkaan merkit. Etuvetoa en huolisi...sehän se nyt vasta kaamea on kun lähtee puskemaan...
Ja jos on ihan tosi, tosi huono keli (esim ihan jäinen ja vähän vettä päällä) niin kyllä siinä on vaikeaa melkein autolla kun autolla.
Tässä viikollakin oli vähän lumipöllyinen keli yms. ja kyllä ne oli ne etuvedot jotka siellä mateli 50 km/ h....itse vetäisin mersulla ohi, enkä huomannut mitään luistamisia tms.
Pitää osata ajaa!!

Tasainen kaasu, eikä turhaa jarrun käyttöä. Myönnetään, että esim. tuo coupe saattaa vähän lipsutella jos lähtee liukkaalla turhan painavalla kaasujalalla, mutta jäiselläkin tiellä tasaisella (kovemmallakin vauhdilla) imaisee kyllä kiinni tiehen, eikä mutkissakaan tunnu yhtään siltä että lähtisi hanskasta...
Enkä muuten ole kertaakaan ajanut mersua ojaan tai lyhtypylvääseen tms. vaikka olen naiskuski!, ja ajanut mersuilla viimeiset 10 vuotta kesät talvet...

Siinä kyllä komppaan edellisiä kirjoittajia, että kunnun renkaat täytyy olla....mutta senhän nyt sanoo jo terve järkikin.
En kai nyt voi kuulua pieneen vähemmistöön, joka pitää mersua myös hyvänä talviautona??

mersumimmi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: no huh, huh
bongo kirjoitti:Lopenuupunut: sun juttujas ei usko se kuuluisa Erkkikään...eli täytyy olla provo...
Itse olen ajellut mersuilla kelissä kuin kelissä, enkä ole huomannut mainittavampia ongelmia. Eikä tapanani ole silti ajella hissutellen tientukkona. Ajelen ihan normi vauhtia...yleensä nopeusrajoitusten mukaan, tai himpun verran kovempaa. Toki se vauhti täytyy suhteuttaa keliin, mutta väittäisin kyllä ettei mersu ole sen paskempi talviauto kuin muutkaan merkit. Etuvetoa en huolisi...sehän se nyt vasta kaamea on kun lähtee puskemaan...
Ja jos on ihan tosi, tosi huono keli (esim ihan jäinen ja vähän vettä päällä) niin kyllä siinä on vaikeaa melkein autolla kun autolla.
Tässä viikollakin oli vähän lumipöllyinen keli yms. ja kyllä ne oli ne etuvedot jotka siellä mateli 50 km/ h....itse vetäisin mersulla ohi, enkä huomannut mitään luistamisia tms.
Pitää osata ajaa!!![]()
Tasainen kaasu, eikä turhaa jarrun käyttöä. Myönnetään, että esim. tuo coupe saattaa vähän lipsutella jos lähtee liukkaalla turhan painavalla kaasujalalla, mutta jäiselläkin tiellä tasaisella (kovemmallakin vauhdilla) imaisee kyllä kiinni tiehen, eikä mutkissakaan tunnu yhtään siltä että lähtisi hanskasta...
Enkä muuten ole kertaakaan ajanut mersua ojaan tai lyhtypylvääseen tms. vaikka olen naiskuski!, ja ajanut mersuilla viimeiset 10 vuotta kesät talvet...![]()
Siinä kyllä komppaan edellisiä kirjoittajia, että kunnun renkaat täytyy olla....mutta senhän nyt sanoo jo terve järkikin.
En kai nyt voi kuulua pieneen vähemmistöön, joka pitää mersua myös hyvänä talviautona??
ihan totta, pitää osata ajaa.....tosin asialla ei ole yhteyttä taka/etuvedon pidon menetykseen....kyllähän mersu on "kirves" ajoltaan talviluikkalla...melkein yhtäläinen natsiporschen (kupla) kanssa...
eikä ole provo, ihan omakohtaista "purnutusta"....

onhan noita autoja ollut monenloisia....90% etuvetoisia, ehkä siksi on tuo etuveto niin tuttu ja turvallinen?....kyllähän se on totta että pitkän akselivälin autoissa kuten volvo 240 jollaisen omistin aikoinaan luistoon lähdetään "hitaasti" ja ne on näyttäviä...mutta siihen luistoon lähdetään jo paljon ennen kuin etuveto alkaa puskea....
etkä varmaan kuulu vähemmistöön, kun katsoo näitä vastauksia niin kyllä mersua pidetään hyvänä talviautona, sitähän se onkin en minäkään sitä kiellä....poikkeuksena vaan nuo liukkaat kelit.
muutenhan ainakin oma pikku bensakrematorio on parhaasta päästä talvioiminaisuuksiltaan, lämpeää nopeasti, on webasto ja "res" jne...
mutta jos saisin valita, tai saanhan minä.....ottaisin kyllä omani nelikkona....talvikäyttöön.
muuten, paras takavetoinen talviautoni (liukkaalla) on ollut skoda 120L.....jätin eilisen kaltaisessa kelissä aikanaan corveten raapimaan kehäI:n liikennevaloihin katua....lähdettiin copran essolta ja corvette tuli ohi vasta leppävaaran maxin kohdalla....


Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: no huh, huh
bongo kirjoitti:Lopenuupunut: sun juttujas ei usko se kuuluisa Erkkikään...eli täytyy olla provo...
Itse olen ajellut mersuilla kelissä kuin kelissä, enkä ole huomannut mainittavampia ongelmia. Eikä tapanani ole silti ajella hissutellen tientukkona. Ajelen ihan normi vauhtia...yleensä nopeusrajoitusten mukaan, tai himpun verran kovempaa. Toki se vauhti täytyy suhteuttaa keliin, mutta väittäisin kyllä ettei mersu ole sen paskempi talviauto kuin muutkaan merkit. Etuvetoa en huolisi...sehän se nyt vasta kaamea on kun lähtee puskemaan...
Ja jos on ihan tosi, tosi huono keli (esim ihan jäinen ja vähän vettä päällä) niin kyllä siinä on vaikeaa melkein autolla kun autolla.
Tässä viikollakin oli vähän lumipöllyinen keli yms. ja kyllä ne oli ne etuvedot jotka siellä mateli 50 km/ h....itse vetäisin mersulla ohi, enkä huomannut mitään luistamisia tms.
Pitää osata ajaa!!![]()
Tasainen kaasu, eikä turhaa jarrun käyttöä. Myönnetään, että esim. tuo coupe saattaa vähän lipsutella jos lähtee liukkaalla turhan painavalla kaasujalalla, mutta jäiselläkin tiellä tasaisella (kovemmallakin vauhdilla) imaisee kyllä kiinni tiehen, eikä mutkissakaan tunnu yhtään siltä että lähtisi hanskasta...
Enkä muuten ole kertaakaan ajanut mersua ojaan tai lyhtypylvääseen tms. vaikka olen naiskuski!, ja ajanut mersuilla viimeiset 10 vuotta kesät talvet...![]()
Siinä kyllä komppaan edellisiä kirjoittajia, että kunnun renkaat täytyy olla....mutta senhän nyt sanoo jo terve järkikin.
En kai nyt voi kuulua pieneen vähemmistöön, joka pitää mersua myös hyvänä talviautona??
ihan totta, pitää osata ajaa.....tosin asialla ei ole yhteyttä taka/etuvedon pidon menetykseen....kyllähän mersu on "kirves" ajoltaan talviluikkalla...melkein yhtäläinen natsiporschen (kupla) kanssa...
eikä ole provo, ihan omakohtaista "purnutusta"....

onhan noita autoja ollut monenloisia....90% etuvetoisia, ehkä siksi on tuo etuveto niin tuttu ja turvallinen?....kyllähän se on totta että pitkän akselivälin autoissa kuten volvo 240 jollaisen omistin aikoinaan luistoon lähdetään "hitaasti" ja ne on näyttäviä...mutta siihen luistoon lähdetään jo paljon ennen kuin etuveto alkaa puskea....
etkä varmaan kuulu vähemmistöön, kun katsoo näitä vastauksia niin kyllä mersua pidetään hyvänä talviautona, sitähän se onkin en minäkään sitä kiellä....poikkeuksena vaan nuo liukkaat kelit.
muutenhan ainakin oma pikku bensakrematorio on parhaasta päästä talvioiminaisuuksiltaan, lämpeää nopeasti, on webasto ja "res" jne...
mutta jos saisin valita, tai saanhan minä.....ottaisin kyllä omani nelikkona....talvikäyttöön.
muuten, paras takavetoinen talviautoni (liukkaalla) on ollut skoda 120L.....jätin eilisen kaltaisessa kelissä aikanaan corveten raapimaan kehäI:n liikennevaloihin katua....lähdettiin copran essolta ja corvette tuli ohi vasta leppävaaran maxin kohdalla....


Opel, "weird lieben autos"....
Ajellaan rauhallisesti vaan
. Iltalehdestä äsken pubissa luin ku purnataan uutta päästöveroa; osa kansasta kun_vaan_haluaa _ajaa vanhalla autolla. Toiset pakosta
.
Viime lauantaina laitoin nastat alle lankkuun. Ja tänään autolla ajettiin eka kertaa, viikko meni välissä.


Viime lauantaina laitoin nastat alle lankkuun. Ja tänään autolla ajettiin eka kertaa, viikko meni välissä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Takavedon hauskuus on jotain, mihin ei etuvetoisella kykene. Tai siis en ainakaan minä. Ja tuo "etenemiskyky" tai johdonmukaisuus riippunee täysin sitä mihin kuljettaja on tottunut.
Muakin naurattaa nämä ABS-vei-minut-ojaan kommentit. Jos se vehje keksii ruveta potkimaan jarrutuksessa vastaan, niin silloin on liukasta. Tämä on tullut itse koettua. Ajelin 850 Volvolla kotio hakemaan omaa 124sta. Vilkku päälle, ja jarrua. TÄK-TÄK-TÄK mitä hellvv??? No ajetaan risteyksen ohi ja tullaan takaisin. Hidastuvuutta ei tullut kertakaikkiaan ollenkaan.
Myöhemmin samana päivänä tulin omalla absittomalla 124sella samaan risteykseen. Tie oli aivan peilijäässä, pienikin jarrunhipaisu lukitti heti etupyörät. Eikä vaihtu hidastunut pätkääkään. Ei olis ollut mitään tsäänssejä normaalilla ajotavalla kääntyä risteykseen.
Mä oon sitä mieltä, että nuo ABS- sun muut järjestelmät on todella hyödyllisiä. Luo vain joillekin ihmisille turhaa turvallisuudentuntua "Kyllä minä, mutta kun tuo ABS/ESP/DSTC/whåtever." W124kin on aivan hanurista ajaa talvella, jos ei oo painoa perässä. Aivan turha kuvitella pääsevänsä liikkelle kunnolla mistään, tai että perä ei luistelisi.
Mutta sitähän me takavetokuskit haluamme.
P.S. Molemmissa autoissa oli nastarenkaat, suurinpiirtein samankuntoiset.
Muakin naurattaa nämä ABS-vei-minut-ojaan kommentit. Jos se vehje keksii ruveta potkimaan jarrutuksessa vastaan, niin silloin on liukasta. Tämä on tullut itse koettua. Ajelin 850 Volvolla kotio hakemaan omaa 124sta. Vilkku päälle, ja jarrua. TÄK-TÄK-TÄK mitä hellvv??? No ajetaan risteyksen ohi ja tullaan takaisin. Hidastuvuutta ei tullut kertakaikkiaan ollenkaan.
Myöhemmin samana päivänä tulin omalla absittomalla 124sella samaan risteykseen. Tie oli aivan peilijäässä, pienikin jarrunhipaisu lukitti heti etupyörät. Eikä vaihtu hidastunut pätkääkään. Ei olis ollut mitään tsäänssejä normaalilla ajotavalla kääntyä risteykseen.

Mä oon sitä mieltä, että nuo ABS- sun muut järjestelmät on todella hyödyllisiä. Luo vain joillekin ihmisille turhaa turvallisuudentuntua "Kyllä minä, mutta kun tuo ABS/ESP/DSTC/whåtever." W124kin on aivan hanurista ajaa talvella, jos ei oo painoa perässä. Aivan turha kuvitella pääsevänsä liikkelle kunnolla mistään, tai että perä ei luistelisi.



P.S. Molemmissa autoissa oli nastarenkaat, suurinpiirtein samankuntoiset.

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
En kyllä allekirjoita w124:n huonoa kulkua talvella. ASD perä ja hyvät nastarenkaat, niin ei tarvitse jäädä suttaamaan lumella tai jäällä. Pikku etuveto kipot pienellä koneella on kyllä vihoviimesiä vehkeitä lähteä liikkeelle valoista ja päästä eteenpäin, niin ettei meno ole vain sitä siksakkia kaistan laidalta toiselle, kun ei ole pitoa.
Kylläpä tuo emännyksen vrs Fabiakin on aika mielenkiintoinen ajettava, kun on tottunut takapotkuun. Espi vilikkuu koko ajan ja lähtö on nykivää. Renkaat on hyvät nastat. mutta minkäs voi kun pitoa ei ole ja ohjaavat renkaat koittaa vetää "massaa".
Kylläpä tuo emännyksen vrs Fabiakin on aika mielenkiintoinen ajettava, kun on tottunut takapotkuun. Espi vilikkuu koko ajan ja lähtö on nykivää. Renkaat on hyvät nastat. mutta minkäs voi kun pitoa ei ole ja ohjaavat renkaat koittaa vetää "massaa".
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Näinpä... Itse kysyin jo tuossa aikaisemmin että mitä iloa niistä lukkituvista jarruista on mainitsemassasi tilanteessa ja aika hiljasta on ollu sen kysymyksen suhteenThaBandit^ kirjoitti:Muakin naurattaa nämä ABS-vei-minut-ojaan kommentit. Jos se vehje keksii ruveta potkimaan jarrutuksessa vastaan, niin silloin on liukasta. Tämä on tullut itse koettua. Ajelin 850 Volvolla kotio hakemaan omaa 124sta. Vilkku päälle, ja jarrua. TÄK-TÄK-TÄK mitä hellvv??? No ajetaan risteyksen ohi ja tullaan takaisin. Hidastuvuutta ei tullut kertakaikkiaan ollenkaan.
Myöhemmin samana päivänä tulin omalla absittomalla 124sella samaan risteykseen. Tie oli aivan peilijäässä, pienikin jarrunhipaisu lukitti heti etupyörät. Eikä vaihtu hidastunut pätkääkään. Ei olis ollut mitään tsäänssejä normaalilla ajotavalla kääntyä risteykseen.

Omat vaaratilanteet takavedolla on useimmiten johtunu juuri tuosta kehnosta liikkeellelähdöstä esim. moottoritietä ylittäessä ja siinä tilanteessa ASD/ASR/ESP:llä varustettu auto vie 10-0 sellaista autoa missä niitä ei ole.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: no huh, huh
Ihan pakko kommentoida. Kanttikertaakanttivolvossa (=240) on muistaakseni auton ulkomittoihin nähden aika vaatimaton akseliväli, jotain 15cm vähemmän kuin samanikäisessä ja -kokoisessa W123:ssa. Eli siis suorastaan lyhyt. Melkein samaa luokkaa kuin tuossa alle nelimetrisessä W169:ssä.LopenUupunut kirjoitti:kyllähän se on totta että pitkän akselivälin autoissa kuten volvo 240 jollaisen omistin aikoinaan luistoon lähdetään "hitaasti" ja ne on näyttäviä...mutta siihen luistoon lähdetään jo paljon ennen kuin etuveto alkaa puskea....
Ja pakko osallistua tähän muutoinkin taas. Itse tulin just kotiin paavolla. Täys talvikeli päällä, eikä mulla ollut jo puolikuluneista conteista huolimatta mitään ongelmia. Lähtee risteyksistä pehmeästi sutimatta liikkelle, kun edessä olevat etuvetokinnerit suttaa tyhjää niin että rapa lentää. Ottaa nopeutta maantiellä. Toki kolmio vähän vilkahtelee välillä.
Ja entisellä S124:llä, jossa oli ASD, oli riemu pinkaista liikkeelle liikennevaloissa. Yleensä vain nelivetoiset pysyi vauhdissa mukana.
Kyllä minun täytyy sanoa, että nelivetoihin tottuneena, en saa mersua pysymään tiellä kuin korkeintaan kävelyvauhdissa ilman esp:tä.
Nykyisessä koslassakin, kun tänään testasin pari kertaa ilman esp:tä leikkiä niin ei se kovin helppo ollut hallita. 225 leveät uudenkarheat, eli hyvin pitävät nastat + kone tällä hetkellä ilman virisoftaa, tekee sen, että pintakaasulla kone herää hitaasti ja sitten, kun turbo alkaa varoittamatta viiveellä hönkimään niin käsistä lähtee välittömästi.
Kyllä mersu yksi paskimmista talviautoista on vaikka siitä kuinka paljon muuten pidänkin. Toisaalta täytyy kyllä sanoa sekin, että auton painosta on paljon hyötyä huonoilla keleillä. Tänään olin yksi ainoista autoista joka ajoi nopeampaa kaistaa ilman mitään ongelmia, kun tienpinnalla oli 3-4 cm kohtuu ikävää sohjoa ja kaistanvaihdotkin sujuivat isommalla vauhdilla, jonkinmoisesta loskapolanteesta huolimatta. Tosin jännitysmomentti oli silti aika moninkertainen nelivetoon verrattuna ja etuvetoonkin verrattuna.
Nykyisessä koslassakin, kun tänään testasin pari kertaa ilman esp:tä leikkiä niin ei se kovin helppo ollut hallita. 225 leveät uudenkarheat, eli hyvin pitävät nastat + kone tällä hetkellä ilman virisoftaa, tekee sen, että pintakaasulla kone herää hitaasti ja sitten, kun turbo alkaa varoittamatta viiveellä hönkimään niin käsistä lähtee välittömästi.
Kyllä mersu yksi paskimmista talviautoista on vaikka siitä kuinka paljon muuten pidänkin. Toisaalta täytyy kyllä sanoa sekin, että auton painosta on paljon hyötyä huonoilla keleillä. Tänään olin yksi ainoista autoista joka ajoi nopeampaa kaistaa ilman mitään ongelmia, kun tienpinnalla oli 3-4 cm kohtuu ikävää sohjoa ja kaistanvaihdotkin sujuivat isommalla vauhdilla, jonkinmoisesta loskapolanteesta huolimatta. Tosin jännitysmomentti oli silti aika moninkertainen nelivetoon verrattuna ja etuvetoonkin verrattuna.
Viimeksi muokannut Division, La 20.11.2010 23:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: no huh, huh
Juu näin se on. Volvolle kävi "vahinko" 200-sarjan kanssa ja se toimi talvella kuin tauti. Voitti testejä mennen tullen ja oli pitkään tuotannossa (1974-1994).Ihan pakko kommentoida. Kanttikertaakanttivolvossa (=240) on muistaakseni auton ulkomittoihin nähden aika vaatimaton akseliväli, jotain 15cm vähemmän kuin samanikäisessä ja -kokoisessa W123:ssa. Eli siis suorastaan lyhyt. Melkein samaa luokkaa kuin tuossa alle nelimetrisessä W169:ssä.
Jos se ei olisi ollut vahinko niin se olisi kai toistettu myöhempien volvon takavetomallien kanssa

201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Ettei mene OT:ksi niin täytyy muistaa, että autoa ja sen talviominaisuuksia tässä mitataan eikä kuskia.Mulsu kirjoitti: Eli kuten todettu, ei todellakaan ole autosta vaan ihan puhtaasti kuskista kiinni.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Omaa yllä olevaa komenttiani sen verran kuitenkin rikkoen, eli ot:na sellainen asia, että kehnohkoista talviominaisuuksista huolimatta en silti vaihtaisi takavetoa mistään hinnasta pois. Ei millään muulla vetotavalla saavuta puolestaan kesäkelillä samaa fiilistä ja se on juuri se mitä autolta tällä hetkellä haen.
Mikään ei voita kiihdytyksen fiilistä takavetoiseen verrattuna. Kyllä se perän vieno sladittaminen kuivalla ja pikkukaasulla märällä on ihan omaa luokkaansa tuomaan pientä lisää arjen harmauteen. Sen takia kärsii mielellään muutamat kiinnijäämiset jäisissä ylämäissä talvella.
Mikään ei voita kiihdytyksen fiilistä takavetoiseen verrattuna. Kyllä se perän vieno sladittaminen kuivalla ja pikkukaasulla märällä on ihan omaa luokkaansa tuomaan pientä lisää arjen harmauteen. Sen takia kärsii mielellään muutamat kiinnijäämiset jäisissä ylämäissä talvella.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Niin, minulla on ollut pitkälti toistakymmentä autoa.... kuusi viimeisintä takaveto mersua.
Yrittäkääpä vetää märällä peilijäällä sianselkätiellä vauhdikkaasti liikenteen mukana painavaa kärryä etuvedolla.... olen aiemmin tehnyt sitäkin.
Takaveto 211 mersu on tällöinkin erinomainen... neliveto 211 voisi olla vieläkin parempi.
Hyvillä nastarenkailla minulla ei ole ollut mitään ongelmia esim nykyisellä w211 V6 CDi faceliftillä ajonvakautus päällä maantiellä... kärryn kanssa tai ilman.
Usein runsaslumisella mökkitielläni lapissa tapaan ajaa kiinteällä vaihteella, ilman ajonvakautusta. Etuvedolla en olisi useinkaan selvinnyt mökille asti painavan kärryni kanssa ko olosuhteissa.
Yrittäkääpä vetää märällä peilijäällä sianselkätiellä vauhdikkaasti liikenteen mukana painavaa kärryä etuvedolla.... olen aiemmin tehnyt sitäkin.
Takaveto 211 mersu on tällöinkin erinomainen... neliveto 211 voisi olla vieläkin parempi.
Hyvillä nastarenkailla minulla ei ole ollut mitään ongelmia esim nykyisellä w211 V6 CDi faceliftillä ajonvakautus päällä maantiellä... kärryn kanssa tai ilman.
Usein runsaslumisella mökkitielläni lapissa tapaan ajaa kiinteällä vaihteella, ilman ajonvakautusta. Etuvedolla en olisi useinkaan selvinnyt mökille asti painavan kärryni kanssa ko olosuhteissa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89