.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 22:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kannattaneeko talavinakkeja ottaa auton mukana? Onhan se toki vaivatonta, mutta miten hinta ja valikoima? Toki jos pääsee tinkiettäisyyvelle keskusteluissa kauppiaan kanssa.

Ex työkaveri osti KIAn iliman ainuttakaan rengasta. Meinas olla hankalaa. Ei ollu autokauppiaalla varmaan tullu vastaan aiemmin asiakkaana rengasmyyjää joka tulee rattaat kainalossa auton ostoon. :lol: No Kiian tehdaspyörät jäi autokaupan halliin ja tinki piti. :?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Automaatti tietenkin ja kääntyvät takapenkit on hyvä mutta kannattaako ottaa tehdasvarusteista koukkua jos budjettia tasapainottelee eri optioiden kesken?

Valot siihen kannattaa ottaa (Xenonit). 16 tuuman vanteet on hyvät.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

DBFI kirjoitti:Automaatti tietenkin ja kääntyvät takapenkit on hyvä mutta kannattaako ottaa tehdasvarusteista koukkua jos budjettia tasapainottelee eri optioiden kesken?

Valot siihen kannattaa ottaa (Xenonit). 16 tuuman vanteet on hyvät.
Jos uuden Mersun ostaa niin mitä sitä pihistelemään. Kaikki herkut vaan mitä löytyy. Vaimolle vielä repsikan paikalle hierova penkki.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Tuo ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on hyvä olla ja ei ilmeisesti ole edes hirveän kallis? Ainakin 211 korimallissa tuo normiohjaus pitäisi olla lailla kielletty. :roll:
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

DBFI kirjoitti:Automaatti tietenkin ja kääntyvät takapenkit on hyvä mutta kannattaako ottaa tehdasvarusteista koukkua
Tuosta vetokoukusta olen kyllä DBFIin kanssa jyrkästi erimieltä. Itselläni on ollut jos jonkinmerkkistä autoa ja lähes kaikissa on ollut vetokoukku. Kaikki tätä viimeistä lukuunottamatta on ollut Suomessa asennetulla koukulla ja näissä kaikissa on ollut jos jonkin näköistä vikaa. Nyt on mulla Sprintterissä tehdas koukku ja siinä sähkösarjana tuo 13 piikkinen, kertoo ajotietokoneessa kaikki perävaunun valoviat, muuttaa ESP:in ohjelmaa, kun kärry perässä ja kaikista suurin, SE TOIMII. Eli jos koukkua tuntee tarvitsevansa, ottaa sen alkuperäisenä tehdas-asennuksena.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
juissi2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:08
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja juissi2 »

Taitaa viel olla et tehdasasenteisella koukulla vetää suurempaa taakkaa.
Ainakin mun glk-kiesissä maininta siitä
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 13.02.2021 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Antti V kirjoitti: Tuosta vetokoukusta olen kyllä DBFIin kanssa jyrkästi erimieltä. Itselläni on ollut jos jonkinmerkkistä autoa ja lähes kaikissa on ollut vetokoukku. Kaikki tätä viimeistä lukuunottamatta on ollut Suomessa asennetulla koukulla ja näissä kaikissa on ollut jos jonkin näköistä vikaa. Nyt on mulla Sprintterissä tehdas koukku ja siinä sähkösarjana tuo 13 piikkinen, kertoo ajotietokoneessa kaikki perävaunun valoviat, muuttaa ESP:in ohjelmaa, kun kärry perässä ja kaikista suurin, SE TOIMII. Eli jos koukkua tuntee tarvitsevansa, ottaa sen alkuperäisenä tehdas-asennuksena.
Tehdaskoukku on yleensä siitä hyvä että sen saa käännettyä piiloon likaamatta käsiään. Onko myös Sprinterin tehdaskoukku tuollainen piiloon käännettävä? Luulisi siinä olevan enemmän "vikaantumista" eli voitelun tarvetta vaikka huoltoahan nuo yksinkertaisemmatkin irrotettavat koukut vaativat.

Nuo ESP:t ja polttimovaroitukset ei tule siitä koukusta vaan sähkösarjasta ja tuollaisen sähkösarjan saa kyllä eBaystä ostettujen koukkujen mukana (niitäkin varmaan erilaisia). Kai se koukku mekaanisesti sentään toimii kaikissa eli vetää kärryä perässä?

Painorajat tulee autosta jos koukku on oikein mitoitettu kyseiseen autoon ja alkuperäisille painoille hyväksytty. Kai sinne rekisteriotteeseen saa merkinnät pienemmistäkin painoista jos niitä pyytää jonkun pienemmille painoille hyväksytyn koukun kanssa (vai saako tuollaisia hyväksyttää?).

Omasta mielestäni tehdaskoukku on ehdottoman kätevä varuste mutta pidän sitä vaan suhteettoman kalliina kun hyvän koukun saa kohtuuhintaan jälkiasennettua (jopa tehdaskoukun jos onnistuu hankkimaan osat edullisesti). Mutta ihan hyvä että tulee eriäviä mielipiteitä auttamaan auton ostajan päätöstä oikeaan suuntaan. Riippuuhan tuo päätös siitäkin kuinka paljon koukkua tarvitsee. Itse käytän hyvin harvoin ja tämän auton ostaja saattaa käyttää sitä päivittäin.
Bahnfahrer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 17.02.2010 12:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bahnfahrer »

Omaani en ole tuota ohjausta kaivannut. Ohjaus on paljon parempi,kuin W211:ssa. W203:sta on kokemusta tuosta ajonopeuden mukaan säätyvästä ja olihan se toki hyvä.
Alumiinisomisteet vaihtaisin linnunsilmävaahteraan ja ortopedi-istuimia harkitsisin.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

DBFI kirjoitti:Tehdaskoukku on yleensä siitä hyvä että sen saa käännettyä piiloon likaamatta käsiään. Onko myös Sprinterin tehdaskoukku tuollainen piiloon käännettävä? Luulisi siinä olevan enemmän "vikaantumista" eli voitelun tarvetta vaikka huoltoahan nuo yksinkertaisemmatkin irrotettavat koukut vaativat.
Kyllä saa irroitettavan koukun, mutta en nähnyt siinä mitään järkeä itselleni, sillä tulee tuota kärryä aina silloin tällöin vedettyä perässä, että nopeasti alkaisi jäädä koukku irroittamatta ja täten siitä tulisi kiinteä.
DBFI kirjoitti:Omasta mielestäni tehdaskoukku on ehdottoman kätevä varuste mutta pidän sitä vaan suhteettoman kalliina kun hyvän koukun saa kohtuuhintaan jälkiasennettua (jopa tehdaskoukun jos onnistuu hankkimaan osat edullisesti). Mutta ihan hyvä että tulee eriäviä mielipiteitä auttamaan auton ostajan päätöstä oikeaan suuntaan. Riippuuhan tuo päätös siitäkin kuinka paljon koukkua tarvitsee. Itse käytän hyvin harvoin ja tämän auton ostaja saattaa käyttää sitä päivittäin.
Tuo hintavuus on kyllä ihan totta, mutta minulla on tuo matkailuauto ja siinä niin auto, kuin varusteet ovat verottomia, ei hinnanero Suomessa asennettuun jäänyt kuin kymppeihin, joten..
Niin ja kuten sanoit, erittäin hyvä että on näkemyseroja, tulee ajateltua asioita monelta kantilta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mak10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 31.08.2010 22:53
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mak10 »

Itse laskisin ääneni tehdaskoukulle. Meillä tuli firmalle uusi KIA Ceéd, johon ei otettu koukkua lisävarusteena, vaikka olikin täysin varmaa että autolla kärryä vedetään. Tämän takia auto meni koukun asennukseen, jossa piti käydä kahdesti, koska eivät saaneet sähköjä toimimaan ensimmäisellä yrityksellä ja sen lisäksi vielä rek. otteeseen uusi merkintä koukusta.

Hinta veti kuitenkin ihan samoihin tehdaskoukun kanssa, jonka olisi saanut vain ruksaamalla listaan, kun nyt joutui ajelemaan ympäri kyliä ja odottelemaan autoa pajalta.

Ja kyllähän siitä vaivattomuudesta vähän on valmis köyhtymäänkin...
With cannon, you cann.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Eikö avantcarde paketissa tule 17" renkaat,mitä olen koeajanut niin oli tosi hyvä tuntuma tiehen.
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 13.02.2021 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

RikuK kirjoitti:Tuo ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on hyvä olla ja ei ilmeisesti ole edes hirveän kallis? Ainakin 211 korimallissa tuo normiohjaus pitäisi olla lailla kielletty. :roll:
Täyttä totta!! Kerran kokeillut ja kaverin A6:n käänsi vielä veistä selässä. Hyvä-kiva varuste!!!
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
ago54
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 10.11.2010 01:37
Paikkakunta: Piäkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja ago54 »

Pekka Kaleva kirjoitti:
RikuK kirjoitti:Tuo ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on hyvä olla ja ei ilmeisesti ole edes hirveän kallis? Ainakin 211 korimallissa tuo normiohjaus pitäisi olla lailla kielletty. :roll:
Täyttä totta!! Kerran kokeillut ja kaverin A6:n käänsi vielä veistä selässä. Hyvä-kiva varuste!!!
Tuo on tosiaan hyvä. Ja sitten vielä jos on musiikkimiehiä, niin ei mulla oo koskaan kotonakaan ollut noin hyviä reteoita, kun tossa Märtshussa, eli Harman Kardonin systeemi. Vakionopeudensäädin on mainio (myös manuaalin kanssa), ja toi takaluukun automatikka myös (mulla farkku). Ittelle tuli lämmitettävä tuulilasin pesujärjestelmä. Tiä sitten, onko siitä mitään hyötyä. Kuulosti vaan hyvältä varusteelta.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

ago54 kirjoitti: Ittelle tuli lämmitettävä tuulilasin pesujärjestelmä. Tiä sitten, onko siitä mitään hyötyä. Kuulosti vaan hyvältä varusteelta.
Oho, piti oikein tarkistaa eikö tuo olekaan enää vakiovarusteena? Ei näköjään ollut. Muistaakseni 124:sissakin se jo oli vakiona mutta näköjään ottavat siitäkin nykyään 220 euroa. Keittääköhän se nykyään tuohon hintaan jo sen nesteenkin? Ennenhän oli kai ainoastaan lämmitettävät suuttimet.
C220d T 4-Matic
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mol kirjoitti:
Oho, piti oikein tarkistaa eikö tuo olekaan enää vakiovarusteena? Ei näköjään ollut. Muistaakseni 124:sissakin se jo oli vakiona mutta näköjään ottavat siitäkin nykyään 220 euroa. Keittääköhän se nykyään tuohon hintaan jo sen nesteenkin? Ennenhän oli kai ainoastaan lämmitettävät suuttimet.
Kyllä tuo 875 lisävaruste sisältää pissapojan säiliön lämmitysvastukset, ei se muistaakseni 124.ssa ollut vakiona.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

mielestäni KAIKKI mitä siihen saa...

ihan turha ostaa uutta autoa jos vuoden kuluttua alat miettimään mitä siitä jäi pois...webaston kello tai nahkapenkit jne.

tietty mersua tilatessa ei voi tehdä samoin kun isäukkoni tilatessa nissanin potkulautaa maininnalla "kaikki mitä siihen saa"...mutta vanhoilla päivillä (en tosin ikääsi tiedä) ei kannata tinkiä...ellet vaihda sitten vuoden tai kahden kuluttua uuteen?

tärkeimmät on kuitenkin:
webaston kaukosäätö, minimi kello.
nahkat
vetokoukku
cruise
ilmastointi
soitin
etu/takatutkat
xenonit
automaatti.

noilla jo pääsee alkuun...lisää tietty takapenkin lämmitys,bose tai hk, sähköpenkit,kattoluukku,ilmajousitus,tehokas kone...jne.

tämä pitää vielä lisätä, mistään hinnasta en luopuisi noista mukavuusturvavöistä!!!...en tiedä onko jo mersuissa vakiona?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Jos ottaa tehdasasennetun vetokoukun, tuleeko automaattivaihteiseen vielä jokin lisä jäähdytin vaihteiston öljylle?? tuleeko sellainen esim. W/S211:seen??
Sellasta olisin kuullu Esson paarisa.
Viimeksi muokannut nh1131, To 11.11.2010 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

SL-pappa kirjoitti:Myyjä kertoi että nuo Premium Business mallit tulee pienemmän autoveron takia 195/60x16 renkailla. 17 tuuman renkaat vaikutaa päästöihin ja autoveron määrään. :oops:
Taitaa olla kumminkin syynä se, että se perusrengastus on selvästi halvempi myyjälle kuin se, mitä se todellisuudessa vaikuttaisi päästöihin ja tätä kautta autoveroon.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

tn62634 kirjoitti:
SL-pappa kirjoitti:Myyjä kertoi että nuo Premium Business mallit tulee pienemmän autoveron takia 195/60x16 renkailla. 17 tuuman renkaat vaikutaa päästöihin ja autoveron määrään. :oops:
Taitaa olla kumminkin syynä se, että se perusrengastus on selvästi halvempi myyjälle kuin se, mitä se todellisuudessa vaikuttaisi päästöihin ja tätä kautta autoveroon.
Kyllähän ne laittaa ensiasennusrenkaat tehtaalla, myyjällä ei osaa eikä arpaa asiaan.

Itse mitä on varusteisiin kiintynyt.
-Xenon
-tutkat
-automaatti
-koukku
-iso comand tai vastaava viihdekeskus
-webasto kaukosäätimellä
-kumimatot ja roiskeläpät
Joku mersupurkaamo??
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tarkoitin lähinnä sitä, että maahantuoja hankkii tuollaisen "bisnesmallin" sopuhintaan ja sitten myyjät perustelevat huonompaa varustelua veroilla yms. Todellisuudessa he ajavat omaa etuaan eikä asiakkaan etua. Asiakas sen autoveron maksaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

DBFI kirjoitti:
mol kirjoitti:
Oho, piti oikein tarkistaa eikö tuo olekaan enää vakiovarusteena? Ei näköjään ollut. Muistaakseni 124:sissakin se jo oli vakiona mutta näköjään ottavat siitäkin nykyään 220 euroa. Keittääköhän se nykyään tuohon hintaan jo sen nesteenkin? Ennenhän oli kai ainoastaan lämmitettävät suuttimet.
Kyllä tuo 875 lisävaruste sisältää pissapojan säiliön lämmitysvastukset, ei se muistaakseni 124.ssa ollut vakiona.
Kyllä vain oli, jostain 1987 tai 1988 lähtien.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo L. kirjoitti: Kyllä vain oli, jostain 1987 tai 1988 lähtien.
No sittenhän 204 ehtii vielä tasoihin jos laittavat jostain vuosimallista lähtien tuon vakioksi. :)

Tuo selittänee sen että yhdessä omassa 124:ssa lämmitintä ei ollut mutta uudemmassa oli, en kyllä muista sen vuosimallia.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

RikuK kirjoitti:Tuo ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on hyvä olla ja ei ilmeisesti ole edes hirveän kallis? Ainakin 211 korimallissa tuo normiohjaus pitäisi olla lailla kielletty. :roll:

Ehdottomasti näin!

Lisäksi ainakin;
-Xenon
-V6 CDI kone
-7G automaatti
-Avantcarde varustelu+alusta
-Lasi kattoluukku
-Nahkasisustus
-Kääntyvät takapenkit
-tutkat
-iso comand
-Metalliväri
-Eberi kännykkäohjauksella (jälkiasennettuna)
-Pyyhinautomatiikka
-roiskeläpät


Toki uutena suomesta ostaessa kateusautovero lisätään varusteiden hintaan.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eugen »

nahka vai vinyyli penkit :oops:
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Avatar
JRitola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 25.08.2009 09:55

Viesti Kirjoittaja JRitola »

Tuohon rengas asiaa, jos kuvitellaan että autolla hintaa 40000 sis autoveron ja vaihtoauto 20000 niin väliraha 20000e.
Uudessa autossa on 16" renkaat, haluaakin siihen esim 18" vanteet =>autoveron määrä muuttuu tuossa 40000.ssa jolloin väliraha voipi olla 21500e....eli tulee tosi kalliit vanteet ja renkaat!
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 13.02.2021 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

autosta...

Viesti Kirjoittaja Budder »

Jos autosi tulee tammikuussa luovutukseen, niin eikö olisi järkevämpää ottaa (merkki)talvirenkailla eikä kesärenkailla.
Keväällä tai kesällä rengasliikkeestä sopiva kesärengas/vanne-koko alle.
Talvivarusteeksi ottaisin lisälämmittimen jos sellainen ei ole jo vakiona?
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Vastaa Viestiin