peruna. kirjoitti:Tuosa kerroit eka sivulla että jäi konepelti kiinni eikä saa hantaakista auki. Niin miten sää sen selevitit ko mulla ois nyt sama ropleema?
Auton alta, etunurkista kun katsoo suoraan ylöspäin, näkee helposti ne hakaset ja pääsee naplaamaan.
Ahdinta vähän tänään testailin.
Hyvin toimii.
Aivan aavistus on piikitystaipumusta, mutta kuitenkin niin vähän (alle 0,1bar), etten nyt toistaiseksi välitä siitä ollenkaan.
Hiljainen ja paine nousee tosi ärhäkästi, mikä on paineohjatussa moottorissa hieno asia.
Täydet sata milliä on nyt syöttöjä ohjelmassa ja max ahdot 1,7bar, joka riittääkin pitkälle, vääntöjen ja tehojenkin puolesta.
Kompurakartassa on kyllä vielä tarvittaessa varojakin, sekin on hyvä.
Tasapainoituslappu oli 13000rpm asti, joka riittää kompurakartassa lähes 2bar max mahtoihin ja 1,7bar parhaan tehon kohdalla.
Kerrankin mukava, ettei tarvi koko ajan ylikierroksilla kierrättää.
Pakopainetta ei ole mitattu, vielä.
Tasakaasulla 80 vauhdissa ahdot noin 0,1 bar.
Ja satasessa 0,2-0,25 bar.
Eli siinä ohjelman pyynnössä aika tarkalleen mennään.
Herää todella hyvin.
Ja paine todellakin seuraa nyt kaasupolkimen liikkeitä johdonmukaisesti, eli siellä on muitakin painetasoja, kun max/min, mikä ei nyt niin yleistä ole....
Näytöstäisi näiden vakiosuuttimien antaman tiedon valossa, että Finturbolla olisi onnistuttu hyvin, ainakin hyvältä näyttää.
Enkä oikein usko, että suuremmillakaan suuttimilla tulee mitään maatakaatavaa ongelmaa säädön suhteen, kun mulla on AMG,n suuttimille jo valmiiksi toimiviksi naplatut suutinkartat.
Kunhan Antti vaan kerkiää kaikki suuttimet tekemään, niin niiden kanssa sitten jatkuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5