Ajoneuvovero 320CDI

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Ajoneuvovero 320CDI

Viesti Kirjoittaja toniher »

Olisin tiedustellut mitä veroa te muut maksatte kyseisestä ajoneuvosta sekä miten verotus tulee muuttumaan ensi vuoden maaliskuun jälkeen.
Eli ajoneuvoni :
MB w210 E320CDI farmari vm-2002
kokonaismassa 2340kg
co2 209
ajoneuvovero 732,16 euroa /per vuosi
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ajoneuvovero 170,820€. Käyttövoimavero (572,247€) mahtaa pysyä ainakin vielä samana kuin ennen. Nämä on laskettu netistä löytyneiden ohjeiden mukaan, joten oikeellisuudesta en mene sanomaan mitään.
Ex. S202 cdi -99
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Katainen on ilmoittanut että ns dieselveroon tulee muutoksia vuoden vaihteessa kun dieselin litrahinta nousee veron noston takia. Muutoksen suurutta ei ole kerrottu vielä missään. Ennustetaan että vähäpäästöisten , alle 150 co2/km, dieselautojen dieselvero laskisi 50-80 euroa vuodessa mutta tämä on vain arvailua.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

sportsman kirjoitti:Katainen on ilmoittanut että ns dieselveroon tulee muutoksia vuoden vaihteessa kun dieselin litrahinta nousee veron noston takia. Muutoksen suurutta ei ole kerrottu vielä missään. Ennustetaan että vähäpäästöisten , alle 150 co2/km, dieselautojen dieselvero laskisi 50-80 euroa vuodessa mutta tämä on vain arvailua.
Pari päivää sitten väittivät radiouutisissa että muutokset (molempiin) tulevat vasta 2012. En tiedä onko faktaa vai fiktiota.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei trafin sivuilla mitään mainintaa että olis aikataulut menossa uusiksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Miktoy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 15.08.2010 23:08
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Miktoy »

Tuon vertailukohtana C-sarjalaisen auton niin näkee vähän vertailua E sarjan veroihin

MB W203 farkku 320CDI 7G -05 Hiukkassuodattimella

Kokonaismassa 2205 kg
co2 208g verottajan mukaan
co2 201g ohjekirjan mukaan

Ajoneuvovero yhteensä 708€ / vuosi


Tiedä sitten miksi tuo verottajan näkemys on eri kuin mersun ohjekirjan..

Mitäs olette mieltä voiko tuohon co2 päästön määrään kuluttajana vaikuttaa että trafi saisi saman arvon kuin mikä oma (kuluttajan) näkemys on? Hinta vähän saattaisi muuttua omaksi eduksi.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Sergey kirjoitti:ei trafin sivuilla mitään mainintaa että olis aikataulut menossa uusiksi.
Itse en löytänyt Trafin sivuilta ylipäätään mitään mainintaa koko asiasta, puusilmä kun olen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Miktoy kirjoitti:Tuon vertailukohtana C-sarjalaisen auton niin näkee vähän vertailua E sarjan veroihin

MB W203 farkku 320CDI 7G -05 Hiukkassuodattimella

Kokonaismassa 2205 kg
co2 208g verottajan mukaan
co2 201g ohjekirjan mukaan

Ajoneuvovero yhteensä 708€ / vuosi


Tiedä sitten miksi tuo verottajan näkemys on eri kuin mersun ohjekirjan..

Mitäs olette mieltä voiko tuohon co2 päästön määrään kuluttajana vaikuttaa että trafi saisi saman arvon kuin mikä oma (kuluttajan) näkemys on? Hinta vähän saattaisi muuttua omaksi eduksi.
Valmistaja kertoo päästöt ec(coc) dokumentissaan. Yllättäen päästöt muutuvat samassa autossa jopa useastikin vuoden sisällä (riippuu esim rengastuksesta) . Hommaa mersulta ed.todistus ja mene katsastuskonttorille. Saksassa autoissa on tämä dokumentti yleensä mukana,mutta eihän sitä Suomessa normi kuluttuja näe. Tuo huoltokirja ei ole riittävän luotettava dokumentti
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
toniher
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:37

Viesti Kirjoittaja toniher »

Tämä on osoittautunut aika mielenkiintoiseksi keskustelualueeksi.. Jotenkin johtopäätöksestäni tuttavien autoihin verrattuna (sama kuin minulla) vero on kaikilla hiukan eri joten olisi kiva tietää millä kaavalla toi traffi noita veroja laskee kunkin auton kohdalta. Taitaa olla sielläkin sama homma kuin tuntiauton veroissa että riippuu virkailijoiden päivästä millä jalalla ovat aamulla nousseet sängystä.
Kyl tämä maa on verojen luvattu maa...kohta varmaan takan lämmittämisestäkin on maksettava päästövero...
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

toniher kirjoitti:Tämä on osoittautunut aika mielenkiintoiseksi keskustelualueeksi.. Jotenkin johtopäätöksestäni tuttavien autoihin verrattuna (sama kuin minulla) vero on kaikilla hiukan eri joten olisi kiva tietää millä kaavalla toi traffi noita veroja laskee kunkin auton kohdalta. Taitaa olla sielläkin sama homma kuin tuntiauton veroissa että riippuu virkailijoiden päivästä millä jalalla ovat aamulla nousseet sängystä.
Jos parametrit on samat (kokonaismassa ja päästöt), niin kyllä ne verotkin on samat (nyt siirtymäaikana tietysti verokausikin vaikuttaa, kun tulee osalta aikaa vanhan ja osalta aikaa uuden systeemin mukaan).

Olisi kiva kuulla esimerkkejä vaikka niistä tuttavien autoista.

En ole myöskään autoveropäätöksissä kuullut hirveistä heitoista Mahtin antamiin lukuihin (itselläni heitti massiiviset 13 senttiä), mutta ehkäpä niitä esiintyy.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin