Ajoneuvovero 320CDI
Ajoneuvovero 320CDI
Olisin tiedustellut mitä veroa te muut maksatte kyseisestä ajoneuvosta sekä miten verotus tulee muuttumaan ensi vuoden maaliskuun jälkeen.
Eli ajoneuvoni :
MB w210 E320CDI farmari vm-2002
kokonaismassa 2340kg
co2 209
ajoneuvovero 732,16 euroa /per vuosi
Eli ajoneuvoni :
MB w210 E320CDI farmari vm-2002
kokonaismassa 2340kg
co2 209
ajoneuvovero 732,16 euroa /per vuosi
Katainen on ilmoittanut että ns dieselveroon tulee muutoksia vuoden vaihteessa kun dieselin litrahinta nousee veron noston takia. Muutoksen suurutta ei ole kerrottu vielä missään. Ennustetaan että vähäpäästöisten , alle 150 co2/km, dieselautojen dieselvero laskisi 50-80 euroa vuodessa mutta tämä on vain arvailua.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Pari päivää sitten väittivät radiouutisissa että muutokset (molempiin) tulevat vasta 2012. En tiedä onko faktaa vai fiktiota.sportsman kirjoitti:Katainen on ilmoittanut että ns dieselveroon tulee muutoksia vuoden vaihteessa kun dieselin litrahinta nousee veron noston takia. Muutoksen suurutta ei ole kerrottu vielä missään. Ennustetaan että vähäpäästöisten , alle 150 co2/km, dieselautojen dieselvero laskisi 50-80 euroa vuodessa mutta tämä on vain arvailua.
Tuon vertailukohtana C-sarjalaisen auton niin näkee vähän vertailua E sarjan veroihin
MB W203 farkku 320CDI 7G -05 Hiukkassuodattimella
Kokonaismassa 2205 kg
co2 208g verottajan mukaan
co2 201g ohjekirjan mukaan
Ajoneuvovero yhteensä 708€ / vuosi
Tiedä sitten miksi tuo verottajan näkemys on eri kuin mersun ohjekirjan..
Mitäs olette mieltä voiko tuohon co2 päästön määrään kuluttajana vaikuttaa että trafi saisi saman arvon kuin mikä oma (kuluttajan) näkemys on? Hinta vähän saattaisi muuttua omaksi eduksi.
MB W203 farkku 320CDI 7G -05 Hiukkassuodattimella
Kokonaismassa 2205 kg
co2 208g verottajan mukaan
co2 201g ohjekirjan mukaan
Ajoneuvovero yhteensä 708€ / vuosi
Tiedä sitten miksi tuo verottajan näkemys on eri kuin mersun ohjekirjan..
Mitäs olette mieltä voiko tuohon co2 päästön määrään kuluttajana vaikuttaa että trafi saisi saman arvon kuin mikä oma (kuluttajan) näkemys on? Hinta vähän saattaisi muuttua omaksi eduksi.
Valmistaja kertoo päästöt ec(coc) dokumentissaan. Yllättäen päästöt muutuvat samassa autossa jopa useastikin vuoden sisällä (riippuu esim rengastuksesta) . Hommaa mersulta ed.todistus ja mene katsastuskonttorille. Saksassa autoissa on tämä dokumentti yleensä mukana,mutta eihän sitä Suomessa normi kuluttuja näe. Tuo huoltokirja ei ole riittävän luotettava dokumenttiMiktoy kirjoitti:Tuon vertailukohtana C-sarjalaisen auton niin näkee vähän vertailua E sarjan veroihin
MB W203 farkku 320CDI 7G -05 Hiukkassuodattimella
Kokonaismassa 2205 kg
co2 208g verottajan mukaan
co2 201g ohjekirjan mukaan
Ajoneuvovero yhteensä 708€ / vuosi
Tiedä sitten miksi tuo verottajan näkemys on eri kuin mersun ohjekirjan..
Mitäs olette mieltä voiko tuohon co2 päästön määrään kuluttajana vaikuttaa että trafi saisi saman arvon kuin mikä oma (kuluttajan) näkemys on? Hinta vähän saattaisi muuttua omaksi eduksi.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tämä on osoittautunut aika mielenkiintoiseksi keskustelualueeksi.. Jotenkin johtopäätöksestäni tuttavien autoihin verrattuna (sama kuin minulla) vero on kaikilla hiukan eri joten olisi kiva tietää millä kaavalla toi traffi noita veroja laskee kunkin auton kohdalta. Taitaa olla sielläkin sama homma kuin tuntiauton veroissa että riippuu virkailijoiden päivästä millä jalalla ovat aamulla nousseet sängystä.
Kyl tämä maa on verojen luvattu maa...kohta varmaan takan lämmittämisestäkin on maksettava päästövero...
Kyl tämä maa on verojen luvattu maa...kohta varmaan takan lämmittämisestäkin on maksettava päästövero...
Jos parametrit on samat (kokonaismassa ja päästöt), niin kyllä ne verotkin on samat (nyt siirtymäaikana tietysti verokausikin vaikuttaa, kun tulee osalta aikaa vanhan ja osalta aikaa uuden systeemin mukaan).toniher kirjoitti:Tämä on osoittautunut aika mielenkiintoiseksi keskustelualueeksi.. Jotenkin johtopäätöksestäni tuttavien autoihin verrattuna (sama kuin minulla) vero on kaikilla hiukan eri joten olisi kiva tietää millä kaavalla toi traffi noita veroja laskee kunkin auton kohdalta. Taitaa olla sielläkin sama homma kuin tuntiauton veroissa että riippuu virkailijoiden päivästä millä jalalla ovat aamulla nousseet sängystä.
Olisi kiva kuulla esimerkkejä vaikka niistä tuttavien autoista.
En ole myöskään autoveropäätöksissä kuullut hirveistä heitoista Mahtin antamiin lukuihin (itselläni heitti massiiviset 13 senttiä), mutta ehkäpä niitä esiintyy.