MB W 211 FARMARI -2003/04 TAKAPÄÄ MAKAA ALHAALLA
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 20.11.2010 11:14
- Paikkakunta: krs
MB W 211 FARMARI -2003/04 TAKAPÄÄ MAKAA ALHAALLA
ELIKKÄ SYTTYI NS.NORMI VAROITUS AJOTIETOKONEESEEN MISSÄ OLI AUTONKUVA JA NUOLI YLÖSPÄIN IHMETTELIN ET MITÄ MAHTAA TARKOTTAA.. SITÄ VILKUTTELI SIINÄ PARIPÄIVÄÄ ENKÄ HUOMANNUT MITÄÄN ERITYISTÄ MUTTA EILEN SAMA KUVA PUNAISELLA JA TEKSTI: STOP CAR TOO LOW NO PYSÄHDYIN JA HUOMASIN HETI ETTÄ PERSE MAKAA IHAN ALHAALLA AUTOSSA SIIS ILMALLA TOIMIVA TASONSÄÄTÖ VAIN TAKANA ELI EI AIRMATIC JÄRJESTELMÄÄ. MISTÄ KANNATTAISI VIKAA ETSIÄ JA MISSÄ YLIPÄÄTÄÄN SIJAITSEE SE KOMPURA? ONKO SE TAKALUUKUNPUOLELLA SIELÄ SIVUSSA SE MUSTA MIHIN TULEE KAKSI LETKUA VAI ONKO JOSSAIN MUUALLA? SULAKKEET EHJÄT JA AUTO SIIS LASKI PARIN KOLMENPÄIVÄNAIKANA EI KERTALAAKISTA JA MOLEMMAT PUOLET SAMANLAILLA ALHAALLA ELIKKÄ TUSKIN NE ILMAPUSSITKAAN RÄJÄHTÄNEET EIKÄ MITÄÄN ÄÄNIÄ AINAKAAN KUULUNUT.. TOINEN KYSYMYS VOIKO ILMAPALKEET TÄYTTÄÄ JOTAINKAUTTA ESIM. ILMAPILLILLÄ KUN OLEMME KYLÄREISSULLA JA PITÄISI AJAA 500KM KOTIIN/TUTKIMAAN VIKAA PAREMMIN JOS JOSTAIN PYSTYY PÄÄSTÄMÄÄN SINNE ILMANPAINETTA NIIN USKON ETTÄ KOTIMATKA ONNISTUU NORMAALISTI KUN TOSIAAN KESTI SEN MUUTAMANPÄIVÄN ENNENKUIN PERÄ OLI TOTAALISEN MAASSA VAIKKA ILMOITTELIKIN VIASTA NIIN TUSKIN TYHJENEE HETI JOS SINNE VAIN JOSTAIN ILMAA SAA LAITETTUA.. KIITOS VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 20.11.2010 11:14
- Paikkakunta: krs
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 20.11.2010 11:14
- Paikkakunta: krs
Tuolla airmatic juttu osiossa oli kirjotettu että pystyy tyhjentää ja täyttää kotikonstein.. Oliko väärää tietoa jos ei niin miten pystyy?? Ja mikä tässä nyt todennäköisin vika kun molemmatpuolet yhtäaikaa tippu alas voiko joku tunnistin olla viallinen tms. ja pakkastahan oli peräti -7.5 astetta kun tämä tapahtuidealer kirjoitti:Samassa paikassa on ja tietääkseni ei pysty täyttämään.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siinä kyse ehjästä järjestelmästä(mikä muista syistä tyhjäksi ja täyteen)Kolmosauto kirjoitti:Tuolla airmatic juttu osiossa oli kirjotettu että pystyy tyhjentää ja täyttää kotikonstein.. Oliko väärää tietoa jos ei niin miten pystyy?? Ja mikä tässä nyt todennäköisin vika kun molemmatpuolet yhtäaikaa tippu alas voiko joku tunnistin olla viallinen tms. ja pakkastahan oli peräti -7.5 astetta kun tämä tapahtuidealer kirjoitti:Samassa paikassa on ja tietääkseni ei pysty täyttämään.
kompuran sulakket/rele kunnossa?
koittaa syöttä virtaa suoraan kompuralle
paineen tunistimen kautta voi myös saada sen pörisemään
pakkasta vaan -7.5


Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 20.11.2010 11:14
- Paikkakunta: krs
Onko se paineentunnistin missä jos sitä koittaisin liikutella? kun auto on suht uusi tuttavuus ollut minulla 9 päivää... sulake oli kunnossa se oli 5 amppeerin sulake siinä kojetaulun sivussa kun avasin sen "luukun". releestä en tiedä enkä tiedä missä se on..CDI203 kirjoitti:Siinä kyse ehjästä järjestelmästä(mikä muista syistä tyhjäksi ja täyteen)Kolmosauto kirjoitti:Tuolla airmatic juttu osiossa oli kirjotettu että pystyy tyhjentää ja täyttää kotikonstein.. Oliko väärää tietoa jos ei niin miten pystyy?? Ja mikä tässä nyt todennäköisin vika kun molemmatpuolet yhtäaikaa tippu alas voiko joku tunnistin olla viallinen tms. ja pakkastahan oli peräti -7.5 astetta kun tämä tapahtuidealer kirjoitti:Samassa paikassa on ja tietääkseni ei pysty täyttämään.
kompuran sulakket/rele kunnossa?
koittaa syöttä virtaa suoraan kompuralle
paineen tunistimen kautta voi myös saada sen pörisemään
pakkasta vaan -7.5ja järjestelmän kunto aina säänönölisesti tarkistettu/huollettu
Mutta jos nut aluksi koitan syöttää virtaa suoraan kompuralle tästä kaikesta tekee hankalaa se ettei ole kotitallin auvoista lämpöä vaan tossa pihassa ilman työkaluja yritettävä näprätä.. Helve..i
Onko autossa mitään takuuta,kun on noinkin uusi tuttavuus?
Nyt olisi kyllä hyvä saada auto lämpimään.
Vika voi olla niin yksinkertainen,että jossakin on kosteutta ja jäätynyt.
Ittellä oli tuossa autossa seuraavanlainen vika,jottamalla sain uudet johdot kiinni.
Tuli näyttöön sama vika ilmoitus ja vika oli kompuralle menevissä ohkasissa johdoissa,on kaksi johtoa.
Oli poikki aivan siitä littimen juuresta,kompuran yhteysessä liitin,kun otat lokarin irti niin on heti siinä näkyvillä,johdot voi näyttää äkkiseltään ehjiltä,vedä varovasti johdosta niin jos on rikki ,lähtee kuorikin irti.
Tuossa on kuvakin siitä kompurasta,päävirta johdot on ne paksummat .
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... c&start=90
klikkaa kuvaa,niin se suurenee,näät yleiskuvan kompurasta.
Nyt olisi kyllä hyvä saada auto lämpimään.
Vika voi olla niin yksinkertainen,että jossakin on kosteutta ja jäätynyt.
Ittellä oli tuossa autossa seuraavanlainen vika,jottamalla sain uudet johdot kiinni.
Tuli näyttöön sama vika ilmoitus ja vika oli kompuralle menevissä ohkasissa johdoissa,on kaksi johtoa.
Oli poikki aivan siitä littimen juuresta,kompuran yhteysessä liitin,kun otat lokarin irti niin on heti siinä näkyvillä,johdot voi näyttää äkkiseltään ehjiltä,vedä varovasti johdosta niin jos on rikki ,lähtee kuorikin irti.
Tuossa on kuvakin siitä kompurasta,päävirta johdot on ne paksummat .
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... c&start=90
klikkaa kuvaa,niin se suurenee,näät yleiskuvan kompurasta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 20.11.2010 11:14
- Paikkakunta: krs
Kiitos paljon vastauksista ja vinkeistä/kuvasta harmi vaan ettei sitä nyt talliinkaan saatu kaveri yrittänyt kysyä muutamalta tutultaan.. no huomenna ajan sen kotiin ja suoraan talliin saa ruveta tutkimaan vikaa ja toivottavasti selviää vähällä.. Eipä kai tuossa mitään tauuta kun ei itsekkään mielellään takuita anna jos jonkun auton vaihtanu/myyny vanhojahan nämä jo on ja ajettukin jo n.500tkm.. Kai ne ilmapussit nyt sitten vaurioituu/hajoaa mun tuurilla viimeistään tällä huomisella taipaleella n.300km mitä kotiin matkaa vai miten herkkiä mahtavat olla onko kokemusta siitä? eli ajettu sitten kun kotona perä maassa n. 400km..nautseri kirjoitti:Onko autossa mitään takuuta,kun on noinkin uusi tuttavuus?
Nyt olisi kyllä hyvä saada auto lämpimään.
Vika voi olla niin yksinkertainen,että jossakin on kosteutta ja jäätynyt.
Ittellä oli tuossa autossa seuraavanlainen vika,jottamalla sain uudet johdot kiinni.
Tuli näyttöön sama vika ilmoitus ja vika oli kompuralle menevissä ohkasissa johdoissa,on kaksi johtoa.
Oli poikki aivan siitä littimen juuresta,kompuran yhteysessä liitin,kun otat lokarin irti niin on heti siinä näkyvillä,johdot voi näyttää äkkiseltään ehjiltä,vedä varovasti johdosta niin jos on rikki ,lähtee kuorikin irti.
Tuossa on kuvakin siitä kompurasta,päävirta johdot on ne paksummat .
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... c&start=90
klikkaa kuvaa,niin se suurenee,näät yleiskuvan kompurasta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 20.11.2010 11:14
- Paikkakunta: krs
ilmajouset
Kiitoksia vaan vinkeistä auto oli tallissa paripäivää tunkattuna takaakselin alta takapää ylhäällä siten ettei renkaat ottaneet maahan laskin auton ja toivoin että se siitä herää kun sulanutjne.. ei noussut. sitten kompura esille sisälokasuja irti no koputtelin kompuraa raudanpätkällä irrotin liittimet ruiskutin crc:tä ja sitten irrotin kompuralle menevän kumiletkun minkä välissä jokin suodatinkin on auto käymään ja puhalsin rengaspainemittarilla ilmaa suoraan siitä putkesta mikä kompurassa kiinni ei vaikutusta pyörä kiinni auto tunkilta alas peruutin hiukan ja kas siellähän se kompura alko höristö no äkkiä vielä pyörä linkkuun ja ruiskutin crc tä suoraan putkeen mistä ilmaa imee kompuran käydessä laitoin sisälokasuojan kiinni ja pyörä paikalleen taas virta päälle ja koitin vielä kuormankanssa nostin 3 kesärengasta kyytiin ei mitään heitin neljännen ja taas lähti pörisemään eli TOIMII!! ja nyt ajellut muutamanpäivän eikä moitittavaa ja mittanauhalla pyöränkaaresta mittaillut niin pysyy samana eli perse maassa lokasuojanreunasta vanteen reunaan oli 9 cm. ja nyt 15cm ja pitää sen siinä.
Saatto olla jäätymisestäjohtuva vika,liittimet hapettuneet jokin johto menossa poikki tai kompura jo huonohko ja heräs jotenkin sillä ilmanpaineella.. en tiedä mutta näillä eväin tuli kuntoon
Saatto olla jäätymisestäjohtuva vika,liittimet hapettuneet jokin johto menossa poikki tai kompura jo huonohko ja heräs jotenkin sillä ilmanpaineella.. en tiedä mutta näillä eväin tuli kuntoon
MB S211 -08 takapää makaa alhaalla
On tää vaan aika ritsa hintaisekseen autoksi
Viitisen kuukautta on yhteistä eloa takana alle 50 tkm ajetun vm. -08 S211 200K:n kanssa. Tuli talvikelit ja pakkasta parinkympin vaiheilla. Ja aamulla auton perä makas alhaalla
. Siis melkein uudessa autossa. Ja lämppärin puhallin huutaa kans pakkasella, taitaa olla laakerissa kesärasvat. Tavallisestikin tahmea ohjaus on pakkasella ihan kuin puuroa kauhalla pyörittäis. Ei tää auto taida olla näihin pohjoisen oloihin ollenkaan tarkoitettu. Ei talviautoilu Saabin kanssa tämmöstä ollut...
No vakavammin puhuen toi takapää on nyt taas pysynyt ylhäällä, kun on ollut lämpimämpää, mutta kai siellä jokin paikka sitten vuotaa, kun on tarpeeksi kylmää.

Viitisen kuukautta on yhteistä eloa takana alle 50 tkm ajetun vm. -08 S211 200K:n kanssa. Tuli talvikelit ja pakkasta parinkympin vaiheilla. Ja aamulla auton perä makas alhaalla

No vakavammin puhuen toi takapää on nyt taas pysynyt ylhäällä, kun on ollut lämpimämpää, mutta kai siellä jokin paikka sitten vuotaa, kun on tarpeeksi kylmää.
------------------------------
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
Re: MB W 211 FARMARI -2003/04 TAKAPÄÄ MAKAA ALHAALLA
Täällä putoaa myös airmatic-alustan perä tonttiin vaikka pakkasta ei ole 10 astettakaan. Kompura ei lähtenyt käyntiin ollenkaan, ennen kuin painoi korotusnappia. Sitten kompura heräsi kovaäänisesti. Auto on ostettu alle 2kk sitten, mitäpä luulette myyjäliikkeen vastaavan kun ilmoittaa autossa olevan vikaa...? Autohan on E facelift -06 183tkm vasta ajettu.
W211 E320cdi V6
Re: MB S211 -08 takapää makaa alhaalla
Minäpä kaivan suosiolla yli kymmenen asteen pakkasella tallista tuon lähes kolmekymmentä vuotta vanhan 99 Saabbin ja ajelen herroiksiOiler kirjoitti:On tää vaan aika ritsa hintaisekseen autoksi![]()
Viitisen kuukautta on yhteistä eloa takana alle 50 tkm ajetun vm. -08 S211 200K:n kanssa. Tuli talvikelit ja pakkasta parinkympin vaiheilla. Ja aamulla auton perä makas alhaalla. Siis melkein uudessa autossa. Ja lämppärin puhallin huutaa kans pakkasella, taitaa olla laakerissa kesärasvat. Tavallisestikin tahmea ohjaus on pakkasella ihan kuin puuroa kauhalla pyörittäis. Ei tää auto taida olla näihin pohjoisen oloihin ollenkaan tarkoitettu. Ei talviautoilu Saabin kanssa tämmöstä ollut...

Joo meittin S211 laski toista takakulmaa alas viime talvena kolmenkympin pakkasilla, nyt ko oli pakkasta kakskymppää, niin ongelmia ei vielä ollut.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: MB W 211 FARMARI -2003/04 TAKAPÄÄ MAKAA ALHAALLA
Muillakin näkyy olevan samoja ongelmia kuin minulla, heh.. Kun oli kovat pakkaset oli peräpää alhaalla mutta heräsi kyllä eloon kun auton laittoi
käyntiin=) Oliskohan niin että jos on tarpeeksi kylmää niin auto laskee itsensä tontiin? No toivon että tämän talven pääsisin ilman ongelmia, mut eihän sitä koskaan tiedä, hmmm?? Kesällä ei lähteny kompura käyntiin ja auto oli maassa, sit se vaan päätti jostain syystä käynnistyä kun rankkasin nappuloita ja käytin ovia lukossa ja auki
Silloin oli kyllä satanut monta päivää ja luulen että kosteus oli aiheuttanut tuon, tiedä häntä!
Tänään katselin jenkkilästä tolppia ja opiskelin vähän miten tilaus tehdään, edessä se on ennen pitkään kumminkin kun autolla on 11v ikää jo kumminkin...
käyntiin=) Oliskohan niin että jos on tarpeeksi kylmää niin auto laskee itsensä tontiin? No toivon että tämän talven pääsisin ilman ongelmia, mut eihän sitä koskaan tiedä, hmmm?? Kesällä ei lähteny kompura käyntiin ja auto oli maassa, sit se vaan päätti jostain syystä käynnistyä kun rankkasin nappuloita ja käytin ovia lukossa ja auki

Tänään katselin jenkkilästä tolppia ja opiskelin vähän miten tilaus tehdään, edessä se on ennen pitkään kumminkin kun autolla on 11v ikää jo kumminkin...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu