w202 jäähdytysneste merkkivalo
w202 jäähdytysneste merkkivalo
Osaatteko sanoa missä on vika kun jäähdytysneste tason merkkivalo palaa mittaristossa? Nestettä on piripintaan ja uuden anturinkin jo vaihdoin, mutta kun laittaa piuhan paikalle niin valo jälleen palaa..
Re: w202 jäähdytysneste merkkivalo
ei ole paljon muuta kuin johdot katsot.spede kirjoitti:Osaatteko sanoa missä on vika kun jäähdytysneste tason merkkivalo palaa mittaristossa? Nestettä on piripintaan ja uuden anturinkin jo vaihdoin, mutta kun laittaa piuhan paikalle niin valo jälleen palaa..
Partanen.net
Anturi
Palaako myös pissapojan merkkivalo?
Itsellä paloi joskus 202:ssa molemmat merkkivalot.Ovat kai jotenkin sidoksissa toisiinsa.Vaihdoin pissapojan anturin ja molemmat valot sammuivat.
Itsellä paloi joskus 202:ssa molemmat merkkivalot.Ovat kai jotenkin sidoksissa toisiinsa.Vaihdoin pissapojan anturin ja molemmat valot sammuivat.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Anturi
Juu, nuo anturit ovat usein sarjassa. Kummallakin pitää olla oikea vastusarvo suljettuna ja avoimena, oikkaria tai avointa piiriä ei saa tulla. Kannattaa mitata kumpikin.Petromax kirjoitti:Palaako myös pissapojan merkkivalo?
Itsellä paloi joskus 202:ssa molemmat merkkivalot.Ovat kai jotenkin sidoksissa toisiinsa.Vaihdoin pissapojan anturin ja molemmat valot sammuivat.
Re: Anturi
Nyt eilen syttyi sekin merkkivalo, ei kyllä aikaisemmin ole palanut..Petromax kirjoitti:Palaako myös pissapojan merkkivalo?
Itsellä paloi joskus 202:ssa molemmat merkkivalot.Ovat kai jotenkin sidoksissa toisiinsa.Vaihdoin pissapojan anturin ja molemmat valot sammuivat.
Eli nyt palaa molemmat. Jäähdytysnesteen anturi uusittu ja seuraavaksi sitten varmaan toi pissapojan anturi uusimaan..
anturi
Täytin pissapojan niin merkkivalo sammui, oli vain päässyt sen verran tyhjäksi. Ei näyttäisi olevan sitten samanlainen vika. Jäähdytysnesteen merkkivalo palaa edelleen, johdot näyttäisi olevan kunnossa.
Pientä jäähdytysnesteen vuotoa näyttäisi olevan tuon anturin välistä.
Pientä jäähdytysnesteen vuotoa näyttäisi olevan tuon anturin välistä.
Anturi
Ei tuo pissapojan anturi ole järin kallis,vaikka vaihtais ihan kokeiluperiaatteella.Kl-varaosassa ei muistaakseni paljon maksanut.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Kerran jouduin tutkimaan samanlaista vikaa, eikä anturin ohittaminen johdonpätkällä tai johto irroittamalla toiminut, valo paloi silti. Syylliseksi paljastui sitten sähköflektin ohjausboksi vasemman etupyörän edessä. Se on alumiinikuorinen laatikko joka sisältää releen ja jotain elektroniikkaa. Tuolla pyöränkotelossa se on sellaisessa paikkaa että oli päässyt hapettumaan kuori halki ja siksi vesi oli päässyt sisään. Uusi maksoi n. 200 euroa ja se kyllä laitettiinkin sitten suojaisampaan paikkaan konehuoneen puolelle. Auto oli -99 w202
Wanhaa ylös kun asia on ajankohtainen. Eli mulla palaa myös tuo jäähdytinnesteen pintavalo vaikka nestettä on niin paisarissa kun pissapojassakin. Jos töpselin nappaa irti, niin silloin syttyy pissapojankin merkkivalo. Jos pissapojan anturin töpselin nappaa irti, niin jälleen palaa molemmat.
Löytyisikös joltain noita mainittuja vastusarvoja antureille? Pöljäähän antureita on summassa uusia...
Löytyisikös joltain noita mainittuja vastusarvoja antureille? Pöljäähän antureita on summassa uusia...
Tutkimusta tehty. Ei taida kumpikaan anturi olla viallinen. Pissapojan anturi näyttää 0/175 ohmia ja jäähdytinnesteen pinta-anturi taisi olla noin 105 ohmia. Pitää vielä tarkastaa nuo etten muista väärin. Kuitenkin mitattu vanhoista ja uusista samat. Pissapojan anturille tulee noin 5 V napoihin, ja sama jäähdytinnesteen anturille kunhan pissapojen anturin töpseli on kiinni.
Ei viittisi joku muukin mitata samoja niin saisi varmuuksia. Lähinnä kiinnostaisi nuo ehjästä autosta, mulla kun palaa jäähdytinnnesteen pintavalo sitkeästi. Boksivika lie, mutta kiva olisi pystyä toteamaan. Ei kellään olisi korjaamokäsikirjaa tai vastaavaa josta antureiden arvot löytyisi. Etenkin tuo jäähdytinnesteen anturi tuntui olevan lämpötilariippuva jossain määrin.
Ei viittisi joku muukin mitata samoja niin saisi varmuuksia. Lähinnä kiinnostaisi nuo ehjästä autosta, mulla kun palaa jäähdytinnnesteen pintavalo sitkeästi. Boksivika lie, mutta kiva olisi pystyä toteamaan. Ei kellään olisi korjaamokäsikirjaa tai vastaavaa josta antureiden arvot löytyisi. Etenkin tuo jäähdytinnesteen anturi tuntui olevan lämpötilariippuva jossain määrin.
Olipa tuossa 94-mallisessani oireita niin tulipa vaihdeltua anturipalikoita jolloin selveni että antureita on ns mustia ja valkoisia jotka eivät kokemukseni mukaan ole "vaihtokelpoisia".Lienevät nuo mustat tarkoitettu uudempiin malleihin vaikka samannäköisiä...
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Tarkoittanet tuota jäähdytysnesteen anturia? Se on ainakin mulla musta. Pissapojan pinta-anturi taas on valkoinen ja alapäässä musta lieriö jonka sisällä koho heiluu.
Ei ny kukaan viittis noita mitata? Ei montaa minuuttia mene. Pissapoika on tosia helppo ja ilmasuodatinkotelon kannen joutuu käyttämään pois tuon toisen takia, ettei hankala sekään. Jos joka edes viitisi mitata jännitteen sen pissapojan anturin (töpselin) napojen välistä?
Ei ny kukaan viittis noita mitata? Ei montaa minuuttia mene. Pissapoika on tosia helppo ja ilmasuodatinkotelon kannen joutuu käyttämään pois tuon toisen takia, ettei hankala sekään. Jos joka edes viitisi mitata jännitteen sen pissapojan anturin (töpselin) napojen välistä?
Nostellaas ylös vanhaa...
Itsellä on 2000 vm w202 korinen cdi mersu ja siinä palaa jäähdytinnesteen merkkivalo aina kun ulkolämpötila on yli 4 astetta tai jotain sinne päin:D
Autossa on siis vain yksi merkkivalo pissapojalle ja jäähdytinesteelle ja valo ei sammu vaikka ottaa jomman kumman tai molemmat anturin johdot pois.
Jos jomman kumman johto on irti niin valo syttyy saman tien, normaalisti valo syttyy vasta muutaman sekunnin viiveellä.
Missä anturissa / boxissa mahtaa olla vikaa?
Itsellä on 2000 vm w202 korinen cdi mersu ja siinä palaa jäähdytinnesteen merkkivalo aina kun ulkolämpötila on yli 4 astetta tai jotain sinne päin:D
Autossa on siis vain yksi merkkivalo pissapojalle ja jäähdytinesteelle ja valo ei sammu vaikka ottaa jomman kumman tai molemmat anturin johdot pois.
Jos jomman kumman johto on irti niin valo syttyy saman tien, normaalisti valo syttyy vasta muutaman sekunnin viiveellä.
Missä anturissa / boxissa mahtaa olla vikaa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: To 26.08.2010 08:41
w202 -93 c 180 pissapojan anturista 5,7 ohmia kun tyhjä ja täytenä ei mitään. syylärin pinta-anturista ei tule mitään arvoja on se sitten sielä paikoillaan ja normaali veden korkeus tai ylösnostettuna. sen anturin alapää on valkoinen puikko joka ei ole kyllä märkä vaikka se näyttäsi olevan reilusti nesteen alapuolella. aika outo. Molemmat valot kuitenkin toimii ihan oikein. tiiä sit tuosta sen enempää 

Vaihdoin molemmat anturit uusiksi. Vika ei vaan poistunut. Jäähdytysveden varoitusvalo palaa koko ajan. Pissapojan valo taas ei toimi ollenkaan. Varaosaluetteloissa on tarjolla molemmista antureista kahta erilaista mallia. Muutoshetki on syyskuu 1995.
Lisäksi irrotimme ja avasimme P. Lanttolan mainitseman jäähdytyslaitteen ohjausboksin, joka oli oikean etupyörä edessä. Sen kuori ja saumat olivat ehjiä, koska lokarit ja alustamassa suojaavat sitä. Sisäkalut olivat puhtaat eikä kylmäjuotoksia näkynyt.
Otanko varoitusmittarin polttimon pois kokonaan vai mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi?
Auton mittaristossa on toinenkin häikkä. Siitä lisää aiheessa "Bensamittari kuntoon".
Auto on W202 C180 vuosimalli 1996.
Lisäksi irrotimme ja avasimme P. Lanttolan mainitseman jäähdytyslaitteen ohjausboksin, joka oli oikean etupyörä edessä. Sen kuori ja saumat olivat ehjiä, koska lokarit ja alustamassa suojaavat sitä. Sisäkalut olivat puhtaat eikä kylmäjuotoksia näkynyt.
Otanko varoitusmittarin polttimon pois kokonaan vai mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi?
Auton mittaristossa on toinenkin häikkä. Siitä lisää aiheessa "Bensamittari kuntoon".
Auto on W202 C180 vuosimalli 1996.
Mulla oli pissapojan säiliön anturin johdossa liitin löysällä/kylmäjuotos. Se aiheitti diskovalot mittaristoon säiliöistä.
Se liitin on avointa suojaamatonta mallia ja se saa päällensä raakaa kossua silloin tällöin joka ei tee sille hyvää. Avaa se liitin ja juota uudelleen liittimet. Muutenkin se johto on lapsellisen ohutta.
Se liitin on avointa suojaamatonta mallia ja se saa päällensä raakaa kossua silloin tällöin joka ei tee sille hyvää. Avaa se liitin ja juota uudelleen liittimet. Muutenkin se johto on lapsellisen ohutta.
Re: w202 jäähdytysneste merkkivalo
Onko kellään ollut jäähdytin-neste merkkivalon kanssa semmosta ongelmaa että kun valo palaa niin flekti lähtee samalla käyntiin??? Itselläni tälläinen ongelma!!
Re: w202 jäähdytysneste merkkivalo
No viimeinkin merkkivalovika tuli korjattua. Vaihdoin jäähdytysnesteen muovisen paisuntasäiliön tilalle toisen vastaavan. Sekä jäähdystysveden että pesunesteen varoitusvalojen häiröt hävisivät. Älkää kysykö minulta miksi.
Re: w202 jäähdytysneste merkkivalo
Tutkin toimintaperiaatetta, sielä anturissa on 2 metallikärkeä todella lähellä toisiaan lasiputken sisässä ja paisuntasäiliön sisässä koho jossa magneettirengas ja sopivalla korkeudella siellä sitte kärjet osuu yhteen ku magneettikenttä riittävän likellä, itellä uus anturi ja valo myös palaa eikä sammunu vaikka vei magneetin lähelle ja korvalla kuuli pienen naks ku kärjet veti yhteenEGJ kirjoitti:No viimeinkin merkkivalovika tuli korjattua. Vaihdoin jäähdytysnesteen muovisen paisuntasäiliön tilalle toisen vastaavan. Sekä jäähdystysveden että pesunesteen varoitusvalojen häiröt hävisivät. Älkää kysykö minulta miksi.
Sulla ollu koho jumissa säiliössä, siks vaihto autto, liuotinpesuki ois voinu auttaa.