w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

CDI203 kirjoitti:Koneele tehty jotain?
Softattu, EGR poistettu käytöstä, flekti ei pyöri silloin kun lämmöt on tuossa hieman yli 40asteessa mihin ne saa nousemaan pidemmällä ajolla!
Mikä sen pikkukennon tarkoitus ylipäänsä on autossa kun on oikeakin syyläri ja onko se kaikissa w202 cdi:ssä :?:
xr kirjoitti:Voin laittaa tylemaan ohjelman jossa on pakokaasun kierrätys päällä niin laitat sen talveksi siihen autoon.
Tuo minun kwp2000 on niin epävarma että en uskalla sorkkia sillä mitään autoa kun Bemaristakin meni aikanaan niitä piirejä sekaisin ja Mersussa on piiri tinattu.
En tiedä miksi se toimii niin epäluotettavasti :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jube kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Koneele tehty jotain?
Softattu, EGR poistettu käytöstä, flekti ei pyöri silloin kun lämmöt on tuossa hieman yli 40asteessa mihin ne saa nousemaan pidemmällä ajolla!
Mikä sen pikkukennon tarkoitus ylipäänsä on autossa kun on oikeakin syyläri ja onko se kaikissa w202 cdi:ssä :?:
Pelkän EGR systeemin tukimisesen ei pitäisi vaikkutta noin paljoa
(yllensä vaan hidastaa lämpenmistä pikasen)
pikku syyläri=kylmien ilmojen jäähdytin(tarkempaan lämmön säätön)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Jube kirjoitti:
isk kirjoitti:moottorista irtoaa kyllä tarpeeksi lämpöä sellaisenaankin - kunnossa ollessaan.
Juuri kaivoin vanhan termarin tallin perukoilta esille ja tyyppivikaa siinä ainakaan ei ole, eli ei ole jumittunut milliäkään auki.
Mulla ne termostaatit on hajonnu silleen että aukeavat liian aikaisin, vaikka kylmänä ovatkin kiinni.
jamppa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:23
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Kyllä ton Webaston täytyy tossa mun w210 200cdi:ssä vm-00 pöhissä koko ajan nyt näillä liki -30c pakkasilla et pysyy lämpösenä vaikka on toi 92 termari. jos ottaa pois päältä niin silmissä tippuu lämpömittari.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Täytyy olla webastokin tosiaan kunnossa jos haluaa että pakkasillakin tarkenee. Mutta jotain muutakin vikaa tuossa on, näillä keleillä pitäisi kyllä lämmetä kohtuu äkkiä 60 nurkille, pitemmässä ajossa varmaan lämmöt nousee normaaliinkin.
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

Itsellä vito 110 cdi ja kylmä on kopissa.. jos ei ole eberi päällä.
lämpenee sitten kyllä sinne 80 nurkille helpostikkin.
Jos ei käytä eberiä niin vaikeaa on kaupungissa tareta. maantiellä lämmöt pysyy kohdallaan, varsinkin kun muurasin roiskeläppä kumilla koko keulan umpeen.
Termarin vaihdoin heti ensimmäisenä kun sain talliin auton. behr merkkiseen. :?
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

AM kirjoitti:Näillä keleillä pitäisi kyllä lämmetä kohtuu äkkiä 60 nurkille, pitemmässä ajossa varmaan lämmöt nousee normaaliinkin.
Eilen oli täälläpäin "nämä kelit" -26 astetta :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei ne vain tahdo nuo dieselit lämmetä, kun ovat liian tehokkaita tietyssä asiassa... omaan ducatoon vaihdoin uuden termarin ja vuorasin keulan, silti se on pakastin alle 30 km ajolla... eikä täällä ole ollut vasta kuin se -10 C pakkasta...

nyt ajattelin kiertää lämppärille menevän putken pakoputken ympärille, että saa edes ajettavan tuosta talveksi :P sieltä sais vähän sitä lämpöä kerättyä lämmitykseenkin... tai sitten otan taas bensamersun talveksi ajoon..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jamppa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:23
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Joo Webaston tarvii päälle koko ajan et pysyy tos 80 kohalla lämpö tasasesti. Kelit on juuri samat noi -26.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Itsekin pohjoisessa ajellut liki -40 asteen pakkasissa(asunut siellä) niin W210 (200CDI) ja nyt S211(280CDI):lla. Molemmissa lämmöt pysyneet +80 astetta. W210 lämpenee huomattavasti hitaammin kuin nykyinen (tosin kuluttikin vähemmän), vaati aina melkein 20km:n ajon ennenkuin normaalilämmössä. Aina lähdetty noissa lukemissa tolpan nokasta. Eli kyllä ne nykydieselit lämpenee jos kunnossa ovat, vai liekö omat olleet jotain erikoisyksilöitä. Keula on tukittu siistillä muovilämiskällä joita saa vaikka Veholta (kahdella ruuvilla kiinni).
Mutta kun auto jäänyt tyhjäkäynnille, niin silloin lämmöt pudonneet (tosin ei milloinkaan alle 60 asteen). Autot tosin vakioita ilman muutoksia. W202 220:n oli asia erikseen, ei siis CDI. Tahto lämmetä todella hitaasti, koskaan en ehtinyt vaihtaa termaria (lähti kiertoon), joten en tiedä oliko lopullinen vika siinä.
Jos omani ois niin lähtisin kyllä termareista liikenteeseen, vaikkakin muutaman kympin maksavatkin.
EQB 300 4-matic -23
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

On pikku syyläri edesä, mutta mikä se on, sitä en tiedä eikä mitään toista termaria löydy veholta eikä muualtakaan, miksi kylmillä alueilla tarvittais kaksi syyläriä, ei ymmärrä.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tobe kirjoitti:On pikku syyläri edesä, mutta mikä se on, sitä en tiedä eikä mitään toista termaria löydy veholta eikä muualtakaan, miksi kylmillä alueilla tarvittais kaksi syyläriä, ei ymmärrä.

Jos on se pikkusyyläri niin on se termarikin
E:jos ei ole joku vallan poistanut/muutoksia tehnyt(202 niin siinä kuskin puolen muovi päädyssä sokalla kiinni)Moro ja selitys miksi se siellä on lukee tässäkin ketjussa, ei löydy veholta? (osanumerolla mikä on tuolla aikaisemmin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jamppa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:23
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

omastani ei tota pikku syyläriä edes löydy ja termarikin on ihan uus mutta antaa sen webaston vaan pöhistä pääasia että tulee lämpöä hyttiin eihän tuosta mitään harmiakaan ole. ihmetyttää vain ettei sitä pikku syyläriä ole tuossa vaikka on ihan tänne suomen-pohjoseen uutena tullu.
tmosth
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Ke 31.05.2006 20:28

Viesti Kirjoittaja tmosth »

202 pikkutermari taitaa olla numeroltaan a 005 203 31 75, Kiinnitys on sellainen että termari naksahtaa paikalleen siihen kennon päätyyn muovi klipseillä. Kun vanhaa irroittelee niin tarkkana että termarin tiiviste ei putoa kennojen väliin niin kuin itsellä. Siinä sitten piti ruveta metsästämään oikean kokoista o-rengasta tilalle. :?

Itselläni lämmöt pysyy noin 80 asteessa kun maantiellä ajelee. Aluksi siinäkin seilaa noin viisarin verran jonkun aikaa josta jossain vaiheessa tasoittuu 80 asteeseen. Egr on tukossa ja keula ummessa. En tiedä sitten onko termari tulossa tiensä päähän kun meinaa lämmöt seilata, vaikka ikää alle 2v. Voisihan sinne 92 asteisen vaihtaa. Autossa kyllä tarkenee, mutta lämmittimen moottori välillä kitisee vttumaisesti.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17300
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jopa BEHR:in termostaatit on heikkolaatusia nykyään. Multa hajos alta vuoden KL:stä ostettu termari...
Osa on juuri sama kuin alkuperäinenkin, Behr paketissa olevasta on tosin viilattu orkkis varaosanumero pois.
Termarit ei kestä cdi:ssä, siis alkuperäisetkään, välttämättä kauaa.
Jos noin -00 mallin cdi tuntuu ilman webastoa lämpimältä talviautolta ei kyllä ole muita autoja edes kokeiltu.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tilasin juuri omaani (W203) sen pikkutermarin Veholta kun ei auto meinaa lämetä -5 asteessa kuin 70:een vaikka vaihdoin Behrin termostaatin vajaa vuosi sitten. Ainakin mun autoon osanumero on A 005 203 39 75, ja Vehon hinta 40,80 E. Lisäksi noin viikon odotus.
Saas nähdä auttaako, vai pitääkö taas hommata (jo neljäs) moottorin termari.
W203CDI
jamppa78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:23
Paikkakunta: pohjoislappi

Viesti Kirjoittaja jamppa78 »

Eihän tuo cdi kyllä ole yhtään kylmempi mitä noi edelliset 124:set ja 202:setkaan mitä on ollu itellä ennen kunhan vaan vastukset ja webasto toimii vaatii vaan pikkasen pitemmän ajon lämmetäkseen ensin ei ole ihan aamukahvin aikana pihalla lämmenny niin hyvin kuin edeltäjänsä :)
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Eniten ihmetyttää miksi lämmöt jää tuonne viisarinleveyden pari yli 40 astetta, kun ajaa hiemankaan pidempään, esim 15-20 minuuttia maantietä.
Itellä on ollut S202 220cdi webastolla, vm 1998 ja sekin lämpeni 60 asteeseen viallisella termarilla & webastolla normipakkasilla. Uus webasto maksoi jotain 400-500 euroa ja sen jälkeen lämpöä riitti, tehoa on kuitenkin noin 4-5Kw webastossa.
Samoin nykyinen S210 lämpeni roikasta lähtiessä 60 asteeseen milloin tahansa, myös >-25C 20 minuutin ajon jälkeen maantiellä ilman sähköistä lisälämppäriä (oli rikki). Nyt sähköinen lisälämppäri on uusittu ja tänään tunti roikassa (-12C), tyhjäkäyntiä pihassa 10min ja 3km ajon jälkeen lämmöt 60 astetta. 80 asteeseen lämpiäminen kestää pidempään, siihen meni noin 13 km ajoa maantiellä ja 10-15 minuuttia pihastä lähdettyä.
Vikaa en osaa valitettavasti tarkemmin sanoa, mutta kyllä noi CDI:kin lämpiää, etenkin jos webastot tai lisälämppärit on kunnossa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Asiaan perehdytty nyt huolella ja myytti murrettu :D
Cdi kyllä lämpenee, jos kaikki asiat on kunnossa!
Eli nyt on Webasto kunnossa ja pikkukennon termari tilattu Saksasta. Se pikkukennon termari vaikuttaa aivan oleellisesti lämpöjen nousemiseen/auton lämpenemiseen :idea:
Vaikka Webasto ja päätermari on kunnossa niin lämmöt ei nouse likikään 80 asteen tietämille kunnon pakkasella mikäli pikkutermari on rikki, em. termari ei minullekkaan ole vielä saapunut mutta tutkailin asiaa tälläkin foorumilla vaikuttavan Mersukorjaajan neuvomana siten että vaikka sain Webaston vastoinkäymisten kautta kuntoon niin lämmöt nousivat nopsaan sinne ~50 asteeseen ja siihen toppas, pikkukenno oli tuossa lämpötilassa jo kauttaaltaan lämmin = termari paskana :arrow: lukkopihdit pikkukennon letkuun niin johan hymy irtosi!
Lämpenee yli 80 asteeseen ja lämmöt myös pysyy siellä, pysyminen tietty edellyttää että Webasto toimii jotenka cdi:llä ajavat, jos ei lämpene niin vaihtakaa se pikkutermari :!:

Nyt on tullut perehdyttyä myös Webaston sielunelämään kun jouduin sen muutaman kerran autosta irrottamaan ja räjäyttämään atomeiksi pöydälle.
Ohjainkortti huollettiin ja paloilmapuhaltimen jouduin loppujenlopuksi vaihtamaan kokonaan uuteen mutta nyt pöhisee!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Hieno homma, kyllä nää CDI:t on lämpöisiä pelejä ;-)

Joskin tuon Webaston on hyvä olla kunnossa kun pakkasta oli täälläkin päin sen 20 tuossa pari päivää sitten...
230 C 1978
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja Jube »

En ole päässyt testaamaan kuin -17 asteen pakkasella mutta kyllä kuumaa ainakin tuolla kelillä tuli tupaan niin että sai lämpöjä pienentää mutta sen 10-15km tarvii maantie ajoa vaikka kaikki on kunnossa että lämmöt nousee tuonne viisarin yli 80 asteeseen.
Sen jälkeen ne kyllä pysyy siellä hyvin, käytin 20min tyhjäkäyntiä ajon jälkeen niin siihen ~80 asteen viivalle oli laskenut mutta ei alle mistä kiitos Webastolle!
Harmi vaan kun on Thermotop Z tuo w202 cdi orkkis Webasto niin ei pysty duunaamaan esilämmittimeksi ilman kiertovesipumpun lisäämistä ja ohjainkortti muutosta.
Toinen ikävä asia on se että tuota Webastoa ei oikein kesällä pysty käyttämään muuten kuin huijaamalla ulkolämpömittarin anturia, noita kun olisi hyvä käyttää myös kesällä vaikkapa kerran kuukaudessa toimintakunnon ylläpitämiseksi...

Eli yhteenvetona:
Kyllä pikku cdi:kin lämpenee ilman mitään pahvi virityksiä mutta kaiken (Webasto ja molemmat termarit) pitää olla viimeisenpäälle kunnossa koska moottorin hukkalämmön tuotto on niin minimaalinen, eteenkin EGR poistettuna :idea:
Vaan jos jotain hauskaakin niin onhan ne Uunoja Veholla kun suurin osa eivät tosiaakaan tiedä tuosta pikkutermarista mitään eivätkä löydä sitä edes varaosa-ohjelmasta vaikka ovat olevinaan "merkkiliike" Kuva
Soittelin maamme viisi suurinta Vehoa läpi kyselläkseni olisiko tuota osaa varastossa niin kolmessa sanottiin että "ainoastaan yksi termostaatti siellä on, 87 asteinen ja se maksaa xx(x) €" eli pitivät minua kaiketi täytenä pellenä mutta enpä alkanut heille tietoa oikaisemaan, jos juuri ovat tuolla kannalla että uskottelvat asiakkaillensa että ei se cdi vaan lämpene talvella niin se vain minulle passaa :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jube kirjoitti:En ole päässyt testaamaan kuin -17 asteen pakkasella mutta kyllä kuumaa ainakin tuolla kelillä tuli tupaan niin että sai lämpöjä pienentää mutta sen 10-15km tarvii maantie ajoa vaikka kaikki on kunnossa että lämmöt nousee tuonne viisarin yli 80 asteeseen.
Sen jälkeen ne kyllä pysyy siellä hyvin, käytin 20min tyhjäkäyntiä ajon jälkeen niin siihen ~80 asteen viivalle oli laskenut mutta ei alle mistä kiitos Webastolle!
Harmi vaan kun on Thermotop Z tuo w202 cdi orkkis Webasto niin ei pysty duunaamaan esilämmittimeksi ilman kiertovesipumpun lisäämistä ja ohjainkortti muutosta.
Toinen ikävä asia on se että tuota Webastoa ei oikein kesällä pysty käyttämään muuten kuin huijaamalla ulkolämpömittarin anturia, noita kun olisi hyvä käyttää myös kesällä vaikkapa kerran kuukaudessa toimintakunnon ylläpitämiseksi...

Eli yhteenvetona:
Kyllä pikku cdi:kin lämpenee ilman mitään pahvi virityksiä mutta kaiken (Webasto ja molemmat termarit) pitää olla viimeisenpäälle kunnossa koska moottorin hukkalämmön tuotto on niin minimaalinen, eteenkin EGR poistettuna :idea:
Vaan jos jotain hauskaakin niin onhan ne Uunoja Veholla kun suurin osa eivät tosiaakaan tiedä tuosta pikkutermarista mitään eivätkä löydä sitä edes varaosa-ohjelmasta vaikka ovat olevinaan "merkkiliike" [ http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/rolf.gif ]
Soittelin maamme viisi suurinta Vehoa läpi kyselläkseni olisiko tuota osaa varastossa niin kolmessa sanottiin että "ainoastaan yksi termostaatti siellä on, 87 asteinen ja se maksaa xx(x) €" eli pitivät minua kaiketi täytenä pellenä mutta enpä alkanut heille tietoa oikaisemaan, jos juuri ovat tuolla kannalla että uskottelvat asiakkaillensa että ei se cdi vaan lämpene talvella niin se vain minulle passaa :lol:
Oikeestaan ottaa porukan puolesta päähän kun en jo vuosia sitten tajunut että porukka ei tosiaan tiedä että siellä on kaksi termaria
(ihmettelin vaan näitä juttuja lukiessa että mitä ei lämpene vaikka on termaria vaihdeltu...)
pidin itsetään selvänä että kaikki termarit on vaihdettu,
mahdolinen tiedon julkaisun tarve selvisi kun tota osaa vehosta yhteen jouduin kerran tilaamaan
(kiirestä johtuen ei voinnut ottaa normi paikasta) ja jutut oli yllä kuvattua tasoa että ei ole muka kuin yksi(ja joo asene on kyllä monessa merkilikkessä ihan perseestä eivät usko että asikas voi myös jotain tietää "vaikka asikas voi olla tai voi olla ollut esim jonkun vaikka saksan mersulaa asentajan tai vaikka minä suunitelijan tosin on myös "vehoissa" ja tiskin takan olevissa eroja esim pitäjän mäestä saa osat)
mutta näitä ja muitakin autoja korjaillessa autta jos on edes jonkun laiset tiedot kohteena olevasta kulkimesta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Jube kirjoitti:Asiaan perehdytty nyt huolella ja myytti murrettu :D
Cdi kyllä lämpenee, jos kaikki asiat on kunnossa!
Eli nyt on Webasto kunnossa ja pikkukennon termari tilattu Saksasta. Se pikkukennon termari vaikuttaa aivan oleellisesti lämpöjen nousemiseen/auton lämpenemiseen :idea:
Vaikka Webasto ja päätermari on kunnossa niin lämmöt ei nouse likikään 80 asteen tietämille kunnon pakkasella mikäli pikkutermari on rikki, em. termari ei minullekkaan ole vielä saapunut mutta tutkailin asiaa tälläkin foorumilla vaikuttavan Mersukorjaajan neuvomana siten että vaikka sain Webaston vastoinkäymisten kautta kuntoon niin lämmöt nousivat nopsaan sinne ~50 asteeseen ja siihen toppas, pikkukenno oli tuossa lämpötilassa jo kauttaaltaan lämmin = termari paskana :arrow: lukkopihdit pikkukennon letkuun niin johan hymy irtosi!
Lämpenee yli 80 asteeseen ja lämmöt myös pysyy siellä, pysyminen tietty edellyttää että Webasto toimii jotenka cdi:llä ajavat, jos ei lämpene niin vaihtakaa se pikkutermari :!:

Nyt on tullut perehdyttyä myös Webaston sielunelämään kun jouduin sen muutaman kerran autosta irrottamaan ja räjäyttämään atomeiksi pöydälle.
Ohjainkortti huollettiin ja paloilmapuhaltimen jouduin loppujenlopuksi vaihtamaan kokonaan uuteen mutta nyt pöhisee!
Mistä saksasta saa ton pikkutermarin?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
JuntTi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 03.03.2005 15:57
Paikkakunta: Lumimetsä

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja JuntTi »

Mulla on koe meneillään kun käänsin moottorin ilmanoton ilmanputsarille konehuoneeseen päin, siis sen ilmanotto putken joka osoittaa syylärin sivusta eteenpäin. putki on kaksi osainen ja sen saa käännetyä toisinpäin. sitten jeesus teipillä keulaan menevä reikä tukkoon. vois olettaa että paikallaan lämpiäis paremmin kun ottaa moottorin sivusta lämmintä ilmaa.
MB 220 CDI W202
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sellainenkin asia ihmetytti että kahden Vehon edustajat jotka sanoivat että siellä on yksi termostaatti tiesivät että olen sen jo vaihtanut mutta kehoittivat kuitenkin tuomaan auton heille "tutkittavaksi" ja korjattavaksi :roll:
No kieltäydyin kohteliaasti koska sanoin olevan monen sadan kilometrin päästä.
Mutta se siitä, saattaahan ne oikeasti tietää ja varmaan tietääki mutta kunhan yrittävät joka lie ihan normaalia liike-elämässä...

Pääasia että homma tuli kuntoon :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
eemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 16.03.2008 18:15

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja eemi »

Itselläni 112 cdi Vito, mikä ei lämpene juuri lainkaan ilman Eberiä.23 km töihin ja saa ajaa 80 km/h , lämmöt 50*c.Ostin jo uuden termarin, 87*c.Onko hankala vaihtaa?Ja onko Vitossa joku muukin termari mistä aiemmin oli keskusteluissa puhetta?Mitä tarvii purkaa termarin vaihtaessa, ja millaisilla avaimilla irtoaa?Ei tarvis moneen kertaan aloittaa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sellaisen olen havainnut että Webastosta kuuluu syttymishetkellä muutaman sekunnin ajan sellainen "juriseva" ääni, mikähän tuon voi aiheuttaa kun eipä siellä TT Z:ssa pyöriviä osia ole muuta kuin tuo paloilmapuhallin joka on uusi :roll:
Palopesä/höyrystin oli hyvässä kunnossa, Webasto syttyy normaalisti ihan pölläyttelyä ja toimii kuten kuuluukin mutta ei tuollaista ääntä silti muista Webastoista ole kuulunut...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja hanta »

hanta kirjoitti:Tilasin juuri omaani (W203) sen pikkutermarin Veholta kun ei auto meinaa lämetä -5 asteessa kuin 70:een vaikka vaihdoin Behrin termostaatin vajaa vuosi sitten. Ainakin mun autoon osanumero on A 005 203 39 75, ja Vehon hinta 40,80 E. Lisäksi noin viikon odotus.
Saas nähdä auttaako, vai pitääkö taas hommata (jo neljäs) moottorin termari.
No nyt on pikkutermarikin vaihdettu ja auto lämpenee taas ihan mukavasti (moottori -> 85 astetta puolessa tunnissa) ainakin n. 10 asteen pakkasessa. :)

P.S. Viimasuoja nokalla, mutta sähköinen lisälämmitin poiskytkettynä.
W203CDI
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Tuleeko nesteitä minkä verran ulos, kun pikkutermarin vaihtaa??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w202 200cdi ei lämpene ollenkaan!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markkumara kirjoitti:Tuleeko nesteitä minkä verran ulos, kun pikkutermarin vaihtaa??
paljoa ei tule kun pistät niihin sen systeemin letkuihin ensin letkupihdit, lukkopihdit, tms puristimet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin