Vesiruiskusuuttimien reijät ne on.juuso he kirjoitti:mitäs reikiä tuossa yhes 606 sarjassa alapuolella, ruisku suuttimien ?
Raptec - Projekteja Vol1
Re: Petehrin projekteja
Viimeviikolla tuli tehtyä pari OM606 tupla-plenum imusarjaa.
komia näkööstä aluhitsua, notta mistä noi komiaat innovaatiot ilimanvirtauksille suot repäästyä
jokohan ilimat menis tasan joka pyttyyn
...
yritystä taitaa olla 11 sekunniin kuparisen aika rikkua varttimaililla, lyörä historiahan kirjoohin .......
komia näkööstä aluhitsua, notta mistä noi komiaat innovaatiot ilimanvirtauksille suot repäästyä


jokohan ilimat menis tasan joka pyttyyn

...
yritystä taitaa olla 11 sekunniin kuparisen aika rikkua varttimaililla, lyörä historiahan kirjoohin .......

superturboa alkaen 2003
Re: Petehrin projekteja
No eipä tuo AMW tuplaplenum rakenne enään mitään avaruustekniikkaa ole. Tuntuu, että noita alkaa nykyään oleen joka toisessa vehkeessä.esko kirjoitti:komia näkööstä aluhitsua, notta mistä noi komiaat innovaatiot ilimanvirtauksille suot repäästyä![]()
![]()
jokohan ilimat menis tasan joka pyttyyn![]()
...
yritystä taitaa olla 11 sekunniin kuparisen aika rikkua varttimaililla, lyörä historiahan kirjoohin .......
Eiköhän ensikesänä päästä sinne 10s puolelle. Loppukesästäkin tuossa oli jo sen verran kulukua, että olis menny jos olis onnistunut edes yksi puhdas suoritus. Nooo...turha näitä selitellä. Ensikesä näyttää ja kello kertoo.

Re: Petehrin projekteja
Ei mitään järkeä ajella kymppejä. Ne on jo nähty...
Ja koska paino korkeintaan hieman nousee, niin woemonpaskoo ja eritoten pitoa tarvitaan lisää. Kilpuriin helppoa, mutta trailerikammoiseen käyttikseen hieman ongelmallista.
Mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa toi orkkisloota oksentaa sisuksensa...

Ja koska paino korkeintaan hieman nousee, niin woemonpaskoo ja eritoten pitoa tarvitaan lisää. Kilpuriin helppoa, mutta trailerikammoiseen käyttikseen hieman ongelmallista.
Mielenkiintoista nähdä missä vaiheessa toi orkkisloota oksentaa sisuksensa...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin projekteja
Ei olis eka kerta jos siekkinen lipsahtais... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Petehrin projekteja
Me taas luotetaan jätkään ku kallioon...Kummeli kirjoitti:Ei olis eka kerta jos siekkinen lipsahtais...

No, ehkäpä tämän kyseisen lootan kanssa on myös Siekkinen oppinut uusia kujeita tulevaisuuden mekkereitä varten...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin projekteja
Taitaapi olla että tulevaisuue mekkereis ei käytetä noita "mooseksen" aikasia lootia.norsu kirjoitti:
No, ehkäpä tämän kyseisen lootan kanssa on myös Siekkinen oppinut uusia kujeita tulevaisuuden mekkereitä varten...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Petehrin projekteja
Nykyisellä hintapolitiikalla 722.3 on käytössä vielä monta vuotta..
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Petehrin projekteja
no eiköhän jenkkien automaattilaatikot nyt kuitenkin aja hinnassa ja kestävyydessä monesta suuntaa 722.3 ohiDuPu kirjoitti:Nykyisellä hintapolitiikalla 722.3 on käytössä vielä monta vuotta..
DuPu


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Petehrin projekteja
Nii. Toiset saattaa käyttää ja toiset eiDuPu kirjoitti:Nykyisellä hintapolitiikalla 722.3 on käytössä vielä monta vuotta..
DuPu

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Petehrin projekteja
Heh, eipä täällä montaa uudistusmielistä ole tullut vielä tavattua.jeemu kirjoitti: Taitaapi olla että tulevaisuue mekkereis ei käytetä noita "mooseksen" aikasia lootia.

Itse on tullut positiivisesti yllätyttyä ton antiikkilootan suhteen: erittäin mukava käyttiksenä (jos nyt automaatista sattuu yleensä pitämään) ja täysvedossa näyttäis kestävän enempi kuin auton muut ominaisuudet antaa periksi, jopa liimaradalla. 1,509s 60 jalkanen ja pidon irtoaminen kolmosella Alastarossa tarkoittaa sitä, ettei laatikko ole ensimmäisenä murheissa. Ehkei tolla nyt driftaaman kannata mennä kuitenkaan... Alkaa vaan tollaset 1200Nm kestävät lootat olemaan harvinaisuuksia, mikäli tuollaisella on tarkoitus ajella muuallakin kuin radalla, vetää kärryä, ym. Tuskimpa enskesä tulee olemaan ainakaan helpompi laatikolle...

DuPun kanssa samaa mieltä. Tämä laatikko tulee olemaan vielä pitkään käytössä hintapolitiikkansa ja ominaisuuksiensa puolesta. Luisuttelupulkkiin, ratakinnereihin ja kaikkein totisimpiin varttiritsoihin ehkä sitten jotain muuta.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin projekteja
Kyllä tuollainen uusimpien oppien mukaan vahvistettu 722.3 tuntuu uskomattoman lujalta "vakiolaatikoksi". Hieman kun soveltaa ja käyttää sopivia osia on mahdollisuus päästä tosiaan 1.5s 60ft aikoja ja jopa kovempiakin. Ei se jenkkilaatikko mikään oikotie onneen ole. Osat on ehkä halpoja, mutta kaikki vehkeet missä on tuumasia pultteja on perseestä ja syvältä.
Jos joku saa Siekkisen vahvistaman 722.3 lootan luistamaan tai muuten paskaksi, niin vika yleensä löytyy käyttäjästä tai laatikosta itsestään. Vahvistukset on kuitenkin vain mekaanisia muutoksia jotka tehdään lähes samanlailla kaikkiin laatikoihin. Monesti esim. paineen säätimen jousi on kuoleentunut ajansaatossa eikä pidä vaihteistossa riittävää vaihtopainetta. Tällainen ongelma on vaikea huomata, kun laatikko on muttereina pöydällä. Tämän tyyppiset asiat käyttäjän pitäisi aina itse huomioida ajossa jos luistoa ilmenee ja laittaa kuntoon ennenkuin polttaa laatikon pilalle.
Tuota 722.6 käyttöönottoa viritouhuihin pidän kyllä mukavana uutisena, mutta tuskin tulee yleistymään hintansa vuoksi lähivuosina niinkuin "DuPu" mainitsi. Jotenkin vaan laitan tuon samaan osastoon sähköpumpun ja sähköohjatun vnt ahtimen kanssa. Kaikki varmasti hienoja ja toimivia systeemejä kunhan vaan saa toimimaan.
Jos joku saa Siekkisen vahvistaman 722.3 lootan luistamaan tai muuten paskaksi, niin vika yleensä löytyy käyttäjästä tai laatikosta itsestään. Vahvistukset on kuitenkin vain mekaanisia muutoksia jotka tehdään lähes samanlailla kaikkiin laatikoihin. Monesti esim. paineen säätimen jousi on kuoleentunut ajansaatossa eikä pidä vaihteistossa riittävää vaihtopainetta. Tällainen ongelma on vaikea huomata, kun laatikko on muttereina pöydällä. Tämän tyyppiset asiat käyttäjän pitäisi aina itse huomioida ajossa jos luistoa ilmenee ja laittaa kuntoon ennenkuin polttaa laatikon pilalle.
Tuota 722.6 käyttöönottoa viritouhuihin pidän kyllä mukavana uutisena, mutta tuskin tulee yleistymään hintansa vuoksi lähivuosina niinkuin "DuPu" mainitsi. Jotenkin vaan laitan tuon samaan osastoon sähköpumpun ja sähköohjatun vnt ahtimen kanssa. Kaikki varmasti hienoja ja toimivia systeemejä kunhan vaan saa toimimaan.

Re: Petehrin projekteja
mikä muuten nykyään on tilanne 722.3 laatikon osalta tehonkestossa, koska kaikki kuitenkin kehittyy, myös vanhat asiat
viimeksi oli kuulemma jotain 900 Nm, mutta ei ainakaan silloin 1 ja 2 vaihteella kuulemma saanut sitä rasittaa niin suurella voimalla...
jos tuo norsun kertoma asia, että 1200 Nm kestää 722.3 laatikko (jokaisella vaihteella
), niin ei silloin tietysti ole mitään mieltä vielä alkaa suunnittelemaan jenkki laatikkoa... ja missä hinnoissa ne vahvistukset liikkuu? jos tonnilla saa sellaisen laatikon mitä ei pitäis rikki saada 1200 Nm, jos ei rikkomalla riko tai aja väärillä säädöillä, niin kiinnostaahan se tietysti enemmän, kuin alkaa sovittelemaan erimerkkisestä laatikkoa...

jos tuo norsun kertoma asia, että 1200 Nm kestää 722.3 laatikko (jokaisella vaihteella

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Petehrin projekteja
Väännön kestosta en oikein osaa sanoa, kun viimekesän säädöillä ei päästy penkkiin. Norsun lukemissa on ehkä parisataa nm ylimäärästä, mutta uskoisin tuollaisen ottavan vastaan sen 1000nm isommilla vaihteilla. Pikkuvaihteilla ei oikein tahdo saada vielä täyttävoimaa tuollaisesta koneesta, kuin hetkellisesti....säälittävästä vetoalueesta johtuen. Jos ahtimen sais heräämään alempaa alkaisi varmasti murheet vaihteiston väännönkeston kanssa.
1 & 2 vaihde tuossa tuntuu kestävän ihan hyvin, mutta 4 alkoi luisteleen. Siihenkin on kyllä jo lääkkeet olemassa ja luisto saatiin kuriin jo loppukesästä.
1 & 2 vaihde tuossa tuntuu kestävän ihan hyvin, mutta 4 alkoi luisteleen. Siihenkin on kyllä jo lääkkeet olemassa ja luisto saatiin kuriin jo loppukesästä.
Re: Petehrin projekteja
dieseleissä on tosiaan omat murheet vetoalueen kanssa, ainakin jos vain yhdellä isolla turbolla mennään... mullakin kun olis bensakoneesta kyse mekaanisella ja turboahtimella, niin ei ole vetoalueesta kiinni ihan niin paljoaPetehri kirjoitti:Väännön kestosta en oikein osaa sanoa, kun viimekesän säädöillä ei päästy penkkiin. Norsun lukemissa on ehkä parisataa nm ylimäärästä, mutta uskoisin tuollaisen ottavan vastaan sen 1000nm isommilla vaihteilla. Pikkuvaihteilla ei oikein tahdo saada vielä täyttävoimaa tuollaisesta koneesta, kuin hetkellisesti....säälittävästä vetoalueesta johtuen. Jos ahtimen sais heräämään alempaa alkaisi varmasti murheet vaihteiston väännönkeston kanssa.
1 & 2 vaihde tuossa tuntuu kestävän ihan hyvin, mutta 4 alkoi luisteleen. Siihenkin on kyllä jo lääkkeet olemassa ja luisto saatiin kuriin jo loppukesästä.

pitää kai soittaa itse siekkiselle ja kysellä sen mielipidettä asiasta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Petehrin projekteja
Joo ihan totta on tuo, että hyvä laatikko ja pitkään on käyttäjien suosiossa. Mutta tuo 722.6 kiinnostais siinä mielessä, että suht. halvalla sais mukavan käyttöauton, ja todella nopean varttiauton. Jos sääddettävän stallin saa pojat vielä kuntoon, ni sitte mennään. Nimittäin yhen isonkin ahtimen saa hereille, kun painaa kaasun pohjaan ja jarrua vastaan alkaa stallia "laskemaan", jos vaan jarrut jaksaa pitää vastaan niin kyllähän siinä raju vastus on. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Petehrin projekteja
Ja voi hellurei sitä öljyjen lämmittämistä, vai meinaako pojat laskeaKummeli kirjoitti:painaa kaasun pohjaan ja jarrua vastaan alkaa stallia "laskemaan", jos vaan jarrut jaksaa pitää vastaan niin kyllähän siinä raju vastus on.
turbiinista öljyt pois kierrosta viivalla että saadaan sitä mainittua vastusta alas ja kierroksia ylös?
Sähkö laatikkoon ku on olemassa muitaki vaihtoehtoja viivalta lähtöön, tutkimukset jatkuu...
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: Petehrin projekteja
Sellasia millä saa ahdot ylös? Kyllä varmaan tapoja on, mutta pitäs se möhkö holsettikin sasha hereille heti kättelyssä. Jos ei sitten laita jotakin mukavaa pakosarjaan tms. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Petehrin projekteja
Välillä vähän muovikorjaus projektia. Dansku toimitti korjattavaksi alkuperäisen W124 AMG1 puskurin joka oli kärsinyt matkanvarrella useammankin kerran.


Vanhat muovikorjaukset pois.....vähän vahvikkeita ja uutta tilalle.


Puuttuneet palat tehtynä paikoilleen


Puskuri maalausta vaille valmis.




Vanhat muovikorjaukset pois.....vähän vahvikkeita ja uutta tilalle.


Puuttuneet palat tehtynä paikoilleen


Puskuri maalausta vaille valmis.


Viimeksi muokannut Petehri, Pe 04.02.2011 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Petehrin projekteja
Onneksi teiltä ei löydy puusorvia, kun tuntuu kaikkien materiaalien työstö onnistuvan ihan tuosta vain...vai löytyykö
Pitääkin tässä joskus kysellä ohjeistusta muovikaarien liittämisest Vitoon, mutta jatketaan siitä rivaatisti.

Pitääkin tässä joskus kysellä ohjeistusta muovikaarien liittämisest Vitoon, mutta jatketaan siitä rivaatisti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Petehrin projekteja
Dupulle piti veistellä kapeakantiseen tupla-plenum imusarja. Aihioksi tuli OM603 vaparin imusarja johon rakensin kotelon AMW:n osista.

Sisälle tuli kiihdytysrenkaat. Kotelon takapäätä joutui hieman viistämään suodatinjalan kohdalta.

Hitsattuna

Vesiruiskusuuttimet asemoitu imusarjassa olleiden huohotus lähtojen tilalle.

Muutama ahtopaine liitäntä vielä.

Koneen kylkeen sovittelua.



Lisää kuvia
Semmosta tälläkertaa.

Sisälle tuli kiihdytysrenkaat. Kotelon takapäätä joutui hieman viistämään suodatinjalan kohdalta.

Hitsattuna

Vesiruiskusuuttimet asemoitu imusarjassa olleiden huohotus lähtojen tilalle.

Muutama ahtopaine liitäntä vielä.

Koneen kylkeen sovittelua.



Lisää kuvia
Semmosta tälläkertaa.
Re: Petehrin projekteja
Välillä taas vähän pakoputki rojektia.
Chrysler 300C 3.0CRD vakio putkisto:



Tilallet uusi downpipe 3" rosterista:


Loppu putkisto 3" - 2x 2.5" kolmella vaimentimella


Putkisto paikoillaan autossa:

]




Muutama kuva
Sellainen parin(kymmenen)tunnin väli projekti tälläkertaa.
Chrysler 300C 3.0CRD vakio putkisto:



Tilallet uusi downpipe 3" rosterista:


Loppu putkisto 3" - 2x 2.5" kolmella vaimentimella


Putkisto paikoillaan autossa:






Muutama kuva
Sellainen parin(kymmenen)tunnin väli projekti tälläkertaa.

Re: Petehrin projekteja
Työnlaatu on kyllä luokkaa
Kelpaa naapurin setälle esitellä kun ajaa pikku pierussa sivuun pihaliittymästä ja Sysleri on katollaan ojassa!


Kelpaa naapurin setälle esitellä kun ajaa pikku pierussa sivuun pihaliittymästä ja Sysleri on katollaan ojassa!

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Petehrin projekteja
Äänimaailmasta tuli asiallinen ja asiakas oli tyytyväinen
EDIT: Keskikulutus mittarin mukaan ilmoittelee lähes litran pienempää hörppimistä, tiedä sitten mistä johtuu..
DuPu

EDIT: Keskikulutus mittarin mukaan ilmoittelee lähes litran pienempää hörppimistä, tiedä sitten mistä johtuu..
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Petehrin projekteja
Taitaa olla hyviä nuo simonsin hiukkaspöntötDuPu kirjoitti:Äänimaailmasta tuli asiallinen ja asiakas oli tyytyväinen![]()
EDIT: Keskikulutus mittarin mukaan ilmoittelee lähes litran pienempää hörppimistä, tiedä sitten mistä johtuu..
DuPu

S210 220 CDI A -02
Re: Petehrin projekteja
Tiggailetko juurikaasulla vai ilman?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen