http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3657195
124 300d super turbotus
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
ja taisin innostua turhan nopeasti eilen rupes vuotaa yks suutin putki
noo takuisiin menee.. ja nyt käytetty rullilla ja löty 333hv 550Nm et tavallaan ihan tyytyväinen mutta oishan sielä voinut se 350 olla
tosin ei saatu yli 1,5bar ahtoja et nouseehan se ku sais 1,6-1,7bar
ja laitoin sit samantien myyntiin koska himo tehdä vielä kevyempi ja tehokkaampi kasvoi penkissä aika raakasti 
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3657195
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3657195
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
Näin siinä tuppaa monesti käymääpeltsi_racing kirjoitti: laitoin sit samantien myyntiin koska himo tehdä vielä kevyempi ja tehokkaampi kasvoi penkissä aika raakasti![]()
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
näimpä
mut täytyy sanoa et vaikka kukaan ei suositellu aloittaa tämmösen rakentamista nii minä kyllä tosiaan suosittelen, ei ollu kallis ja hyvin on kestänyt noin 30 000tkm ja en usko että viel hetkee tarvii mitään erikoista tehdä ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen 
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: 124 300d super turbotus
Noilla tehoilla tuo ei kyllä tuu kestämään kauaa. Ahtojakin on jo suunniteltu 1,7 baaria. Nimimerkki turbiini vois kertoa kuinka vapari 300d:stä rakennettu kesti, tehoja siinä oli jotain vähän päälle 350. Olihan siinä vgt ahdin, mutta juurikin tuon vaparialakerran takia ei säädetty siten että hirveitä alavääntöjä tulis. Ja jube tuhos 200d koneita ison läjän, se ei vaan kestä määräänsä enempää.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 124 300d super turbotus
Niin no kesti se mun vapari alakerta jotain 30000km-50000km en muista tarkaan milläkilometreillä sen rakensin. Kuitenkin yli vuoden ja ja työmatkaa tulee 120km joka arkipäivä ja muutakin ajoa on. Tokikan normiliikenteessä aika harvoin tuli kolkaistua niin että ahdot olisi noussu yli 1bar 356 heppaa tuli 1.5bar paineella ja noin puolivuotta ajeltiin 2.2bar max ahdoilla. Se mikä koneen lopulta hajotti oli väljä kiertokangen ylähela jonka välys hakkasi kangen halki öljyporausta pitkin, väljän ylähelan aiheuttajaksi epäilen kk laakereita joista oli hilseilly pintaa ja kulkeutunu porausta pitkin ylähelan väliin. parissa männässä oli tappi hirttäny ylähelaan kiinni, niissä oli sitten vastaavasti mäntä väljä tappiin ja lopuissa tappi väljä kangenhelaan. Oikeastaan koko sen ajan mitä tuo oli niin kuului pieni raksutus kioneesta jonka en antanu häiritä, suunnitelma oli alunperikin että vaidetaan sitten aito turbokone kun hajoaa, ja käytetään tuo vapari vain sopivien oheis osien testi alustana. Veikkaisin että tuo olis hajonnu samasta paikkaa ilman ahtamistakin, mutta olisi kestäny huomattavasti pitempään.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: 124 300d super turbotus
Ai siinä oli vikaa het alkaepäältä
No mutta kuitenkin, aika äkkiä tulee raja vastaan tuolla vaparilla.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 124 300d super turbotus
peltsi_racing kirjoitti:näimpäja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen
Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä.
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 124 300d super turbotus
tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...rumilus kirjoitti:peltsi_racing kirjoitti:näimpäja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen
Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä.![]()
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 124 300d super turbotus
napa kirjoitti:tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...rumilus kirjoitti:peltsi_racing kirjoitti:näimpäja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen
Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä.![]()
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä.
Joo...kyllä kyllä, ilmoittamissasi luvuissa mennään tehokkaimmissa Volkkarin dieseleissä, että kyllä on Mersulla tekemistä jos fölissä pysyy.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 124 300d super turbotus
Ratkaiseva tekijä on värähtelemätön V 10 moottori, jossa momenttipiste sulkeutuu.rumilus kirjoitti:napa kirjoitti:tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...rumilus kirjoitti:peltsi_racing kirjoitti:näimpäja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen
Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä.![]()
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä.
Joo...kyllä kyllä, ilmoittamissasi luvuissa mennään tehokkaimmissa Volkkarin dieseleissä, että kyllä on Mersulla tekemistä jos fölissä pysyy.
Lisäksi noin 4000 barin ruiskutuspaineet + keraamiset palotilan komponentit. Täytös on optimoitu ahtauksen ja imu- ja pakoventtiilien nokkien keskenäisellä avautumis-ja sulkeutumissuhteella.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 124 300d super turbotus
homma muuten loppuu sit ihan alkuunsa, ei ainuttakaan kommenttia tähän offtopikkiin.
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
ja taas karkas
noo ei se mitää.. trakoitin lähinnä et ykskään golffi ei ole ohi vielä tullut... ja ontuo kestänyt tosiaan noin 30 000tkm eikä vielä ole mitään merkkejä leviämisestä ja mulla sama ku kirjotti et ajetaa tuo loppuu ja sit turbo kone aihioks tuohon oli hyvä opetella ja opin matakalla aivan vitusti asiaa mitä entiennyt ennen mersun rakennusta eli suosittelen juurikin aloittaa noin... saa karsittua kaikki typerät pikku virheet sit siihen kovempaan pataan.. ja joo täytyy kirjotella ku homma etenee kori/aihio jo tiedos.
johtaja: Antti Peltomäki
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa

- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: 124 300d super turbotus
Mulla on ittellä pikkumersus vähän sama homma et on turbotettu 603 vapari ja vaihdan sitte orkkis turbokoneen kun leviää. Tosin muutamia turbokoneen osia oon vaparin koneeseen vaihtanut esim. pienempi öljypumpun käyttöratas, 602 pienempi vesipumpun käyttöpyörä, tilavampi öljypohja, ja öljynsuodatinjalka +bemarin e28 524td öljynjäähdytin. Saa nähdä onko noista paljoo apua vaparin kestävyyteen kun öljyruiskut siittä kummiski puuttuu. Tavote olis saada 400hp rikki ja kattoo sitte kauanko vaparista tehty kestää. 
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Re: 124 300d super turbotus
voi rumilus kulta. kyllä sellainen volkkari vaan jälkeen jäisi ja hauskuuskerroin olisi puhdas nolla, volsut kun ei ole takavetoisia. golfin akselivälikin on niin lyhyt että takavetoiseksi muutettuna ei ajettavuus todella pitkässä sladissa pitkiä matkoja ( muutamia kilometrejä kerrallaan) olisi oikeastaan mahdollista. esim oma farkkuni. reilusti suuremmalla teholla ja väännöllä, pitkällä akselivälillä, lukkoperällä ja w124 korilla on todella makea peli roiskia yöllä(kun ei muuta liikennettä ole, ja vaarannan mahdollisesti vain itseni) pitkiä matkoja ovenkahvat edellä esim reilu 100km/h.rumilus kirjoitti:peltsi_racing kirjoitti:näimpäja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen
Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä.![]()
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä.
olen kuitenkin driftaamisen ylipappi joten ei kannata alkaa epäileen mun ajotaitojani koska 11 vuotta moisella ajotavalla jo edetty ja tähänmennessä ei ole autoa ollut puussa, ojassa eikä edes lähellä vaan auto pysyy ominaisuuksiensa ja mahtavan rattimiehen johdosta turvallisesti hallussa.
tossa kylillä "räppäilyyn" ei ole tarvetta enkä saa kiksejä bemareiden ja volkkareiden kyykyttämisestä. ne jääköön sun haaveeksi sit kun joskus vielä tehokkaan moottorin rakennat.
ps: ei tarvitse ottaa vittuiluna
muut fooruminkäyttäjät toivottavasti ymmärtää pienehkön sarkasmin postauksestani
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
ja voin kertoa et mukava viiä peesis ku o 100% lukko
voi vetää aivan kylki myyryä 
johtaja: Antti Peltomäki
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
joo kirjotas miten vaparin turbotus etenee
kyllähän noillakin tehoill alkuun pääsee mut itellä kasvo tuo nälkä saada hevosia lisää sietämättömäks 
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
milläs ahtimella tää peltsin menopeli nyt taas olikaan?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 124 300d super turbotus
velipoijalla oli 398/615nm ja konetta ei edes avattu eikä kansinahkaakaan tarvinnu liimata tms.. taitaa olla vieläkin nipussa ja kilometrejä takana n30-40tkm... savon suunnalla valkonen -290 rekisteri jos oikein muistan
mutta en lähtis saksan reisua tekemään vaparista tehdyllä superilla...
6-kone kestäävaparista tehynä ok mallisesti koska siinä on vaikee pitää pitkään kaasua pohjassa kun mennään jo lujaa.. nuo 200reet sitte saakin jo hetken pitää kaasua lattiassa ja poks..tämmönen mun näkemys 
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa

- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: 124 300d super turbotus
Järkeilin tossa että vaparista tehdyn superin kestävyyteen vois auttaa vesiruisku, kun se laskis palotilan lämpötiloja ja jäähdyttäis samalla mäntiä.
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
isoimmasta T sarjan valmetisa switseri sb 200. kompura puoli vähä liian pien mut näis tehois viel riittää.. kyl tos kaupiteltii jo ihan uutta hx 40 superia mut ei riitä pudjetti viel siihe
ja tuo vesiruisku pyöriny kans mieles kaverin vaparista tehyssä std oli ja ajeli 1,8bar ahoilla ja hyvin kesti. mut jos sais än pelin nyt myytyä et pääsee rakentaa uutta nii kyl siihen tulee aihioks turbo kone mut ei vielä moni venttiili 
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
Itellä ainaki 250d:stä tullu kahesti veivi pellolle 2.5bar ahoilla. enkä oo kyllä yli 30tkm ikinä moottorilla päässy.
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
nonii tuli tos välis paukutettua 123 mersu emännälle ajoon ja nyt taas aikaa joten ostin uuden projektin.. aihiona 190 cossu mersu johon rupeen sovittaa 6pyttystä diisseliä kaikki vielä auki mut tarviisin kone aihiota... ja hilua pumppua turboa jne.
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
Terve. Olen uusi käyttäjä foorumillanne, ja tämä viestiketju kyllä herätti mielenkiinnon!rumilus kirjoitti:Ratkaiseva tekijä on värähtelemätön V 10 moottori, jossa momenttipiste sulkeutuu.rumilus kirjoitti:napa kirjoitti:tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...rumilus kirjoitti:peltsi_racing kirjoitti:näimpäja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen
Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä.![]()
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä.
Joo...kyllä kyllä, ilmoittamissasi luvuissa mennään tehokkaimmissa Volkkarin dieseleissä, että kyllä on Mersulla tekemistä jos fölissä pysyy.
Lisäksi noin 4000 barin ruiskutuspaineet + keraamiset palotilan komponentit. Täytös on optimoitu ahtauksen ja imu- ja pakoventtiilien nokkien keskenäisellä avautumis-ja sulkeutumissuhteella.
Tahtoisin kysyä, miksi nyt täällä suosittelet muokkaamaan Golfia tuollaiselle järkyttävän tehoiselle moottorille? Ei takuulla ole turvallista. Vaikka sitä käytettäisiin moottoriradalla, niin ei ole turvallista. Ei ainakaan mikäli vertaa vaikkapa 100 hv. Tai puhumattakaan 20 hv. Eikä sitä kuitenkaan käytettäisi pelkästään moottoriradoilla, me molemmat tiedämme sen takuuvarmasti, eikö vaan? Muutenkin outoa, että tekniikan ihminen puhuu hevosvoimista, kun watti on nykyään se virallinen tehon yksikkö, ja mukava yksikkö mikäli tarvitsee tehdä yksikkömuunnoksia.
Joten mikset julista, että kaikki yli 100 hv autot ovat vaarallisia? Tottahan se on, mikäli uskot itse väitteisiisi, että teho lisää näyttämisen halua ja johtaa vaaratilanteisiin? Itse ainakin voisin ottaa tämän mission, ettei henkilöautoihin yli 15 hv moottoreita. Sillä pääsisi tasaisella tiellä jotain 80-100 km/h (mikäli vastukset sallivat) ja hyytyisi turvallisesti ylämäkiin, joilloin alamäessäkään nopeudet eivät kasvaisi holtittomiksi. Mitäs mieltä olet tästä? Mielestäni siis vähän puutteellisella missiolla olet liikkeellä!
Sitten kysyn tuosta 5-sylinterisestä koneesta. Mitä muuta hyvää siinä on muihin konstruktioihin nähden, kuin tasapaino? Entä onko tuo tasapaino sitten kovinkaan iso juttu, koska kaikki erit sylinterilukuiset koneet saadaan kestäviksi ja toimiviksi? Ja vielä vähän käännettynä, miksi tehdään jotain muita sylinterilukuisia koneita, kuin nuo mitä sinä olet listannut parhaiksi? Miksi tehdä huonoa rakennetta, kun samalla vaivalla käyttäisi sitä parasta?
Vähän offtopic-kysymys, mutta mikä on koulutuksesi? Itse olen vain autopuolen amk-inssi ja kovasti kiinnostaisi isona tulla ammattilaiseksi. Voitko kertoa millainen opiskelutausta sinulla on, niin voisin mahdollisesti pyrkiä samaan mikäli rahkeet riittävät.
Ainiin, mielenkiintoa herätti erittäin paljon myös tuo termodynamiikka, mutta voisin siitä kirjoittaa toiste.
Re:
Meikäläinen on samaa mieltä että toi rumilus ei oikeen ole tältä planeetalta kun lukee hänenkirjoottamia juttuja.Mutta saahanse veren kiertämään.liekö tarkoituskin hällä.Junnu kirjoitti:Joku vedättäjä tuo Rumilus.
Aina ennenkin on kinannut näistä jutuista ja väittänyt, että vitonen on kutosta parempi. Ja muitakin lähes yhtä perättömiä väitteitä.
Esitä tuo asia miksi vitonen on kutosta parempi. Yhelle A4:llä voit ne voimayhtälöt kirjottaa. ja tänne foorumille laittaa. Voisitko tehdä tuon, kiitos.
Muistan kun joskus Nicnacin kanssa tästä väänsit. Nicnac pystyi perustelemaan väitteensä (matemaattisesti). Sinä et siihen pystynyt.
Re:
mun mielestä nitrolla saasen 1000hp/litra ei tartte atomiarumilus kirjoitti:" Uskaltaiskohan " söhästä.norsu kirjoitti:Tärpätillä 300hv/L ja viinalla 400hv/L.rapelo kirjoitti: paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
Ja tämä on päätetty korkeimmissa mahdollisissa instansseissa.![]()
En tiedä, kun tuo nitrometaanikin jäi kuvioista pois ( 500 hv/l ).
Uraanilla 1000 hv/l.![]()
Ja tämä on myös kuulutettu korkeimmassa mahdollisessa instanssissa.
Re:
moro napa on kova jätkä näissä konehommissa kun lukee juttuja.Tuli tuossa mieleen tuosta navan jutuista miten voi käyttää osia muista merkeistä.so on taito kun on pakko löytää sopivia osia projektiin.tulee tietenkin semmonen taho mieleen mikä on kilpailua täynnä.Eli jokkis.ne ukot kaivaa kaiken esille sopivuudesta.ja miten tehään kone missä on tehoja just niihin vetoihin mitä tarvitaan kestävyyden kannalta.sitten joku saa sen sillä rahalla mikä on sovittu se myydä jos osuu kohalle.Se juttuhan on varmaan siinä että miten se on tehty.tämähän on varmaan semmosta sallittua teollisuusvakoilua.napa kirjoitti:tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104 moottoreissa... tuostahan rakentaa vaikka mitä, jos tekisin kireän vaparin, niin ehdottomasti 2.6 lohko pohjaksi![]()
dieselin 84 mm iskulla ja 90 mm männällä tuosta sais 3206 cc koneen, mutta se ei enää kovin suuria ahtoja varmaan kestäisi, vaikka siihen pystyis vielä liekkirenkaat tekemäänkin, kun ei ole sitä halkeamaa pyttyjen välissä... 3 litraisen lohkossa kunnollisten liekkirenkaiden teko on kyseenalaista jo vakio porauksellakin, kun menee sylinteri puhki vesikanavaan sen halkioimen takia
samalla sain kiertarin mittoja selville, mutta ainut mikä tuossa hirvittää, on koneen runkolaakerit ja niiden pukitaika aneemisen kokoiset ne on, mutta kai ne kestää
![]()
tuossa vielä kuva selventämään pyttyjen välistä materiaali määrää vakiolla 82.9 mm porauksella...
niillä 85 mm evo mitsun männillä ja dieselin kampiakselilla tuo vaikuttais kyllä erittäin mielenkiintoiselta lohkoltaluultavasti joutuu vain käyttämään tuon omaa 2.6 kantta, että liekkirenkailla on jotain mistä "ottaa kiinni" kannen puolelta
no, imuvena on vähän pienempi, mutta on siinä hieman varaa suurentaa, kun porauskin suurenee...
[ http://jysal.pp.fi/mersu/300E/260_lohko.jpg ]
TÄMÄ ON VARMAAN MENNY KAUAS SIITÄ ALKUPERÄISESTÄ MÄRSSUN VAPASTI PUHKUILEVASTA MOOTTORIN MUUTTELUSTA
Re: Re:
No pelkkä trollihan se on. IP-bannit sietäis saada.kutos-z kirjoitti:Meikäläinen on samaa mieltä että toi rumilus ei oikeen ole tältä planeetalta kun lukee hänenkirjoottamia juttuja.Mutta saahanse veren kiertämään.liekö tarkoituskin hällä.Junnu kirjoitti:Joku vedättäjä tuo Rumilus.
Aina ennenkin on kinannut näistä jutuista ja väittänyt, että vitonen on kutosta parempi. Ja muitakin lähes yhtä perättömiä väitteitä.
Esitä tuo asia miksi vitonen on kutosta parempi. Yhelle A4:llä voit ne voimayhtälöt kirjottaa. ja tänne foorumille laittaa. Voisitko tehdä tuon, kiitos.
Muistan kun joskus Nicnacin kanssa tästä väänsit. Nicnac pystyi perustelemaan väitteensä (matemaattisesti). Sinä et siihen pystynyt.
Re:
rumilus kirjoitti:Taas eksyin fanaatikkojen keskusteluleikkeihin.
En kyllä hyvillä mielin seuraa, kun mielihyvää koetaan jonkun " tietämättömän " kustannuksella, josta pahimmassa tapauksessa pelipanoksena on ihmishenki.
Ajatelkaa hyvät ihmiset, mitä olette tekemässä. Ei kannattaisi niitä rotteloita viritellä oman- ja muiden turvallisuuden kustannuksella. Tuskin tämäkään heppu malttaa olla kokeilematta tappovälinettään yleisen liikenteen seassa. Moottoreita on helppo viritellä, mutta ei muisteta vahvistaa alustaa ja jarrutehoja.
Valitettavan usein tänäkin vuonna on saanut lukea, jossa kovilla nopeuksilla menetetään ihmishenkiä...yleisillä teillä.
Ihan hyvä pointti. Auton testaaminen kuuluu ratapäiville.
Mutta kun puhutaan koneiden kestävyydestä, niin mielestäni tämä on ihan asiallinen aihe, jota seuraan mielelläni. Vastatkaa rohkeasti. Tiedän että tätäkin konetta on koeponnistettu paljon mm. turbiini ja pojat kauhajoelta päin myös.
Edit: joo-o, jäipä 14 sivua lukematta ennenkuin vastasin hehee...
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Re: 124 300d super turbotus
Kuten on varmaan monelle muullekin käyny sama homma että tuli hommattu ST mersu joka on lähdetty vaparista tekemään ja no se sen 15tkm kesti ja sit kuulu kilinkolin ja poks. tää oli odotettavissa ja nyt odotellaan millon saapuisi alkuperäinen turbo kone ja kelit lämpiäs niin vois alkaa laittelemaan. ketkä on kyseisen homman tehnyt niin hyviä neuvoja jos olisi mitä pitää ottaa huomioon. entisestä koneestu tulee pumppu. imu ja pakosarja ja turbo. teho tavotteen on 300-400hp väliin että nuillakin pärjää. miten pitääkö olla koneessa paljon ennakkoa ? sitten onko kukaan asentanut öljyn lämpötilamittaria ja painemittaria. harmi kun tässä koneessa ei ole "tavallista" öljynsuodatinta kun siihen olisi ollut adapteri olemassa. kannattaako tehdä öljypohjaan reikä ja laittaa öljynlämpö siitä ja mistäs paine ? kylläpä masentaa polkupyörällä menna töihin...lähteepähän kelillä kun kelillä käyntiin(kuskista en nyt olisi niin varma)






