W201 peltitöitä ja satunnaista arpomista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Loponen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 11.10.2010 01:17
Paikkakunta: Raisio

W201 peltitöitä ja satunnaista arpomista

Viesti Kirjoittaja Loponen »

Tereeveppä vaan!

Asia koskee niinkin mielenkiintoista tapausta, kuin tenavan peltitöitä. Ehdin omistaa pikkumersun vajaan kuukauden, kun tuossa viikko sitten eräs valkohäntäinen, hirvestä reilusti pienempi elukka päätti päättää päivänsä mersun keulaan. Kunhan sain auton takaisin turkuun, purin keulan ja tutkin vahingot. Päätin laittaa tuon vielä kuntoon, koska peura oli tipahtanut jaloiltaan suoraan konepellin päälle, joten vahingot jäivät enimmäkseen vääntyneisiin pelteihin.

Ongelma nyt siis on siinä, etten yhtään ole varma miltä nuo konepellin ja valojen takana olevat pellit ovat näyttäneet ehjinä..nyt ne ovat kieroja hieman joka suuntaan. Apua siis kaivataan kuvien muodossa, ja vaikka piirroksetkin käyvät. jotenka jos joskus olet omasta tenavasta ottanut tuolta syylärin ja etupuskurin väliseltä alueelta lähikuvia, niin laita ihmeessä mulle tulemaan!

Myöskin mietin vaihtoehtona tuon koko paketin vaihtamista jostain purkuautosta. Kyseessä siis valojen taustapellit, lukkorauta ja nuo pystypellit..onko tosiaan niin että tuo paketti on vain pistehitseillä ja koriliimalla rungossa kiinni? Jos näin on niin lähden heti etsimään purkukampetta josta ryövätä nuo :)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: W201 peltitöitä ja satunnaista arpomista

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Loponen kirjoitti:Tereeveppä vaan!

Asia koskee niinkin mielenkiintoista tapausta, kuin tenavan peltitöitä. Ehdin omistaa pikkumersun vajaan kuukauden, kun tuossa viikko sitten eräs valkohäntäinen, hirvestä reilusti pienempi elukka päätti päättää päivänsä mersun keulaan. Kunhan sain auton takaisin turkuun, purin keulan ja tutkin vahingot. Päätin laittaa tuon vielä kuntoon, koska peura oli tipahtanut jaloiltaan suoraan konepellin päälle, joten vahingot jäivät enimmäkseen vääntyneisiin pelteihin.

Ongelma nyt siis on siinä, etten yhtään ole varma miltä nuo konepellin ja valojen takana olevat pellit ovat näyttäneet ehjinä..nyt ne ovat kieroja hieman joka suuntaan. Apua siis kaivataan kuvien muodossa, ja vaikka piirroksetkin käyvät. jotenka jos joskus olet omasta tenavasta ottanut tuolta syylärin ja etupuskurin väliseltä alueelta lähikuvia, niin laita ihmeessä mulle tulemaan!

Myöskin mietin vaihtoehtona tuon koko paketin vaihtamista jostain purkuautosta. Kyseessä siis valojen taustapellit, lukkorauta ja nuo pystypellit..onko tosiaan niin että tuo paketti on vain pistehitseillä ja koriliimalla rungossa kiinni? Jos näin on niin lähden heti etsimään purkukampetta josta ryövätä nuo :)
Helpoin on ostaa koko "lukkorauta ja lyhdyn kiinnityspellit" uutena tarvikkeena, niin ei tarvitse alkaa arpoa mittoja, eikä puhdistamaan ruostetta pois.
Pistehitsit irti poraamall sivulokareiden/aisoajen kohdalta ja uudet pellit kiinni peltiliimalla.....
Merteilissä näyttää maksavan 22€ / kpl noi pellit
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin