Pitäis saada 2008vm:een farmari c200cdi:hin koukku. Onkohan noi Motonetin sähkösarjat valmiita asennettavaksi? Siis sisältääkö ne valmiit pistokkeet?
Ite ne ei vaasassa tiedä, kun ei hyllyssä oo. Tartteekohan koodata, kuinka tarkalle noi on säädetty, vaikuttaako tollainen 2W:n muutos vikanäyttöihin? Vakionopeuden säädintäkin olen katsellut, yks huoltomies sanoi, ettei siihen ole vielä saatavilla. Ihmettelen vaan jos joltain jossa on vakiona menee rikki, mistä hänelle sellainen löydetään.
Ei tuo koukku ole vielä kulkeutunut Vaasaan, mutta tiedustelen minkähintaluokan toimenpide on tuo ohjelman päivitys tuolle koukulle? Ja kannattaako noi sähköt kytkeä jo etukäteen, ennen päivitystohtorille menoa, vai lyökö heti vikakoodit päälle.Joka kokee noi kysymykset ahdistaviksi niin ei sitten vastaa.
Kun itse asensin W211 koukun, niin kärryn valot toimi heti joten kiirettä ohjelmointiin ei ollut. Ainoa mikä häiritsi oli parkkitutka, kun auto ei tiennyt koukun olemassaolosta. Ohjelmointi tehtiin seuraavassa huollossa jonka jälkeen parkkitutka ei häirinnyt. Lisäksi mittaritauluun tulee herjoja toimimattomista perävaunun valoista. Ennen ohjelmointia herjoja ei tullut (mikä taitaa olla parempi...)
Auton omassa ohjekirjassa ei puhuta mitään, mutta koukun asennusohjeessa on tuo radion koodaus. Tuota koodia mulla vaan ei ole. Onko parasta kuitenkin ottaa akunnavat irti? Auton omassa ohjekirjassa ei akun irroituksen jälkeen puhuta muuta kuin kellon ajan asetuksesta.
Ainakin 211:n johtosarja kytkettiin akun kaapelit paikallaan. Can väylä nukahtaneena toki eli avain pois virtalukosta ja odottelua niin kauan että kaikki valot sammuu.
Kiitos osanotosta. Koukku on nyt asennettu, meni tuntikaupalla. En meinannut keksiä millään miten tuo puskurinkuori lähtee särkemättä irti. Lopuksi se oli sitten helppo.Sähköjen kytkentä meni todellakin niin, että avain vain pois odotus ja liittimet ja johdot kiinni. Akkua en irroittanut. Perävalojen testerillä testasin ja kaikki pelas heti eikä vikakoodeja tullut. Tuota Bosaalin sähkökytkentäohjetta pitää kyllä tuijottaa vähän pidempään.