Moro elikkäs tuli semmonen tuos mieleen ku tallis olis tommonen yks w210 ns "kesäauto" ja taas talviautona tommone w201 om605 koneen omaava st elikkä aivan väärin päin pitojen puolesta
niin päätin tuos että jospa sitä w210 rupeis sit tekemään.. kysymys kuuluukin et saako siihen vaihtaa om606 td mistä sit ruuvailis st..
toihan on -96 elikkäs vähäpäästöinen mut eikös ne om606 koneetkin oo jo vähäpäästöisiä että tuleeko siinä jotain muita ongelmia?
tällä hetkellä 2.3 bensa kone keulalla..
Ja toinen onko jollain tietoa että riittääkö noi 230 jarrut vai pitääkö vaihdella toki sehän ny on pienin juttu
en tiedä, onko -96 ollut vielä vielä OM606 koneita mersun listalla... eli vähäpäästöisyys tekee ensinnäkin sen, että moottori mikä vaihdetaan pitää olla samanikäisestä tai nuoremmasta autosta, eli 2007 mallisen 320 CDI koneen saa paljon varmemmin asennettua lain puitteissa, kun OM606 koneen
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:en tiedä, onko -96 ollut vielä vielä OM606 koneita mersun listalla... eli vähäpäästöisyys tekee ensinnäkin sen, että moottori mikä vaihdetaan pitää olla samanikäisestä tai nuoremmasta autosta, eli 2007 mallisen 320 CDI koneen saa paljon varmemmin asennettua lain puitteissa, kun OM606 koneen
Onhan niitä ollut, mutta ilman turboa.
Ei kannattaisi pilata hyvää perusbensamersua dieselöimällä sen.
Viimeksi muokannut rumilus, La 11.12.2010 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
rumilus kirjoitti:
Onhan niitä ollut, mutta ilman turboa.
ok. eli ne saa unohtaa... jos "laillisesti" meinaa rakentaa...
Kyllähän se pitäisi onnistua vaihtaa turbomoottorillekin, onhan teho/kuutiotilavuus sallituissa rajoissa...ja tyyppimallinkin mukaan samankorisessa vastaava tekniikka. Pilalle tahtoo vaan mennä bensatekniikan äänieristämätön korirakenne, kun sen dieselöi.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
ei onnistu, jos kerran OM606 ei ole turbona enää tehty -96... vähäpäästöiseen ei saa asentaa vanhempaa konetta, mutta uudempi kyllä onnistuu helposti... ja kone pitää todistaa olevan uudemmasta esim. sen auton rekisteotteen avulla mistä autosta kone on napattu... irto moottorilla ilman papereita ei tee mitään enää vähäpäästöisten kanssa...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kyllä tuo lain puolesta onnistuu (kaikki om606 turbot ovat 96 uudempia) mutta aika varmasti osalista paisuu niin pitkäksi että hommassa ei ole pienintäkään järkeä. Helpompaa/halvempaa myydä nykyinen ja ostaa tilalle toinen jossa valmiina om606 ahdettuna.
napa kirjoitti:en tiedä, onko -96 ollut vielä vielä OM606 koneita mersun listalla... eli vähäpäästöisyys tekee ensinnäkin sen, että moottori mikä vaihdetaan pitää olla samanikäisestä tai nuoremmasta autosta, eli 2007 mallisen 320 CDI koneen saa paljon varmemmin asennettua lain puitteissa, kun OM606 koneen
Onhan niitä ollut, mutta ilman turboa.
Ei kannattaisi pilata hyvää perusbensamersua dieselöimällä sen.
mutta jos oikein ymmärsin niin uudemman koneenhan saa laittaa elikkä ei sinällänsä haittaisi vaikka oliskin esim -98 kone jos sitä vaan on jo ollu turbolla
Auto ny on muutenkin tommonen harraste auto ns "näyttely auto" niin olis mukava tekniikallekkin tehä jotain ja sammalla sais kesä autoonkin mukavasti potkua
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
Tero.N kirjoitti:Kyllä tuo lain puolesta onnistuu (kaikki om606 turbot ovat 96 uudempia) mutta aika varmasti osalista paisuu niin pitkäksi että hommassa ei ole pienintäkään järkeä. Helpompaa/halvempaa myydä nykyinen ja ostaa tilalle toinen jossa valmiina om606 ahdettuna.
Sitä mieltä minäkin olen.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Joo kyllä sen 606turbon siihen laillisesti saa, pitää vaan olla sitten alkuperäinen sähköpumppu ja sen myötä sähköt ja turbo ja välijäähdytinkin koneen alkuperäiset. Eli hommaa on kohtuu paljon, minä en moista jaksaisi ruveta tekemään. Ja jos st virityksellä haluaa, niin menee vielä vaikeammaksi. Eli kun kone on rakennettu niin sen jälkeen vtt testaa pysyykö kone päästönormeissa, ja tuossa vaiheessa menee sekä vaikeaksi että kalliiksi. Mahdollista sekin saattaa olla.
Juu elikkä ei pitäisi olla mikään amerikan temppu tuskin noi katsastus miehet ees rupee pumppua tutkimaan et onko sähköinen vai onko sinne lyöty rivipumppu ja eikö sen turbonki saa vaihtaa mut pitää vaan käydä penkki paperit hakemas? Elikkä ainakin näillä näkymin väykky saa pian uuden motin keulalle
Jos muutes jollakin on tiedos om606 niin tänne päin vaan ehdotuksia
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
_-wiltsu-_ kirjoitti:Juu elikkä ei pitäisi olla mikään amerikan temppu tuskin noi katsastus miehet ees rupee pumppua tutkimaan et onko sähköinen vai onko sinne lyöty rivipumppu ja eikö sen turbonki saa vaihtaa mut pitää vaan käydä penkki paperit hakemas? Elikkä ainakin näillä näkymin väykky saa pian uuden motin keulalle
Jos muutes jollakin on tiedos om606 niin tänne päin vaan ehdotuksia
vähäpäästöisen kanssa ei asiat ole ihan noin yksinkertaisia, eli turbon ja pumpun vaihtamiset muuhun kuin alkuperäiseen saa unohtaa heti, kun ei niihin saa edes cooleria vaihtaa laillisesti...
mutta jos tuohon hommaat päätät ryhtyä, niin muista pyytää koneen mukana paperit siitä autosta mistä se kone on, muuten teet turhaa työtä...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:kone pitää todistaa olevan uudemmasta esim. sen auton rekisteotteen avulla mistä autosta kone on napattu... irto moottorilla ilman papereita ei tee mitään enää vähäpäästöisten kanssa...
Itse ainakin sain lapun Veholta moottorinumerolla jossa oli moottorista kaikki oleellinen tieto (Päästöt, vm jne) Kun siskon vähäpäästöiseen bensa w201:seen laitoin dieselikoneen jossa ei papereita tullut mukana, muuta kun osto kuitti...
Äsken kävin laittamas 210 seisontaan niin samalla kysääsin katsastus mieheltä niin kehu et koneen saa kyllä muuttaa kunhan on uudempi tai saman ikäinen sit kysääsin tosta muuttamisesta niin kehu et sit jos ne huomaa et on merkittävästi muutettu niin silloin ne vaatii vtt mittauksen kysyin sit et mikä on merkittävästi niin korjas et jos ny vaikka on jalkapallon kokoonen turbo laitettu tuli sit tos mieleen et minkäs kokoonen laippa on om606 vakio turbos 3"? tekis vaan saman kokoosen niin olis helppo Laittaa vaikka sen tilalle jos ei mee läpi muutenkin katsastus ajankohta loppu vuodesta niin saa sit samalla laittaa seisontaan ja talvella on kyllä aika ruuvailla holsettia kiinni
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)