Käyntihäiriö W124 230 -91

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
McDale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 23.10.2010 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja McDale »

Sama vika mulla tossa toisessa topicissa, kahdessa autossa yhtä aikaa. Itse epäilin tätä etanoli litkua mutta se torpattiin. Itsepäinen kun olen niin kokeilen kuitenkin Shellin 99. Eipä siinä kuitenkaan juuri mitään häviä.
W 140 320S
W 124 300D
W 124 200D
+ Nissan,VW,Volvo,Ford.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

ari y kirjoitti:Kutoskoneessa se on ainakin syyläriin päin.Nelosesta en ole varma.Mutta sama potikka siellä kuitenkin on.Kolmenapainen sähkötöpseli siihen tulee.Voisko joku foorumilainen laittaa kuvan siitä tänne,kun en itse osaa laittaa kuvia.
Kun auto käy tyhjäkäyntiä ja irroittaa ruiskusta sen kolme napaisen liittimen, ei käynnissä tapahdu mitään muutosta. Tämä liitin on auton keulan puolella ruiskun kupeessa.


Olisiko tämä liitin ?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja ari y »

Just se.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

McDale kirjoitti:Sama vika mulla tossa toisessa topicissa, kahdessa autossa yhtä aikaa. Itse epäilin tätä etanoli litkua mutta se torpattiin. Itsepäinen kun olen niin kokeilen kuitenkin Shellin 99. Eipä siinä kuitenkaan juuri mitään häviä.
Ja miten kävi ?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

No niin. Otin tänään pois sen ilmamäärämittarin asentopotikan, ja olihan se hiilipinta toisessa kulunut puhki ja metalli näkyvissä. Kun tätä potikkaa liikuttaa mihin suuntaan hyvänsä, ylös tai alas ei käynnissä tapahdu mitään. Onko nyt tämä potikka hajalla, vai voiko se yj-rele olla myös rikki ? Pitääkö käynnin muuttua kun sitä potikkaa liikuttelee ?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja ari y »

Mun autossa potikan kääntely nosti tai laski tyhjäkäyntiä.Kääntelyllä sai käynnin myös huononemaan.Hain vaan potikalle sellaisen asennon missä kävi tasaisemmin.Yleismittarilla ei silloin tullut kokeiltua.Pieni värinä tyhjäkäyntiin jäi.Uutta potikkaa ei tullut hommattua,kun olin vaihtamassa autoa.Sun kannattaa hommata uusi potikka.Potikassa on varaosanumero,niin laita se Googleen ja katso mistä sen saisi edullisemmin.Käytetyt on melkovarmasti kuluneet samalla tavalla kuin se vanha potikka.Tossa aiemmin oli ohje sen mittaamisesta,että se tulee oikein asennettua virallisesti.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Unohtui aiemmin tänään. Autoon tuli uusi vika pari päivää sitten. Huono lähtemään kuumana käyntiin. Kylmänä aamulla lähtee kuin palmun alta, mutta kun vähän aikaa seisoo joutuu sahaamaan joskus puolikin minuuttia. Sitten kun lähtee niin käy normaalisti eikä käynnistyessä haise bensalle tai savuta ?!? V...ttu nyt alkaa taas ottamaan pattiin !!!!!!!!!!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja atlas »

Samaa oli mulla ja silloin tinasin bensa ja yj-releen.
Se että potikan liikuttelu vaikuta mihinkään niin sulla ei jetti pelaa ja autosi käy mekaanisella ruiskulla.
Siis ke-jetti piirissä on sähköinen vika joka on laukaissut ke-jetin pois päältä!!!!!!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Samaa oli mulla ja silloin tinasin bensa ja yj-releen.
Se että potikan liikuttelu vaikuta mihinkään niin sulla ei jetti pelaa ja autosi käy mekaanisella ruiskulla.
Siis ke-jetti piirissä on sähköinen vika joka on laukaissut ke-jetin pois päältä!!!!!!
Se yj-rele on kertaalleen kolvattu. Miten bensarele vaikuttaa tähän, ja missä se sijaitsee ? Tuota ruskuhommaa en ymmärrä. Miten auto pystyy yleensäkään toimimaan ja kulkemaan pienellä bensalla jos ruisku ei toimi ?! Mikä siellä ruiskun sähköissä mahtaa olla vika, pystyykö sitä tutkimaan esim. töpselissä käyttämällä ?
Ei päivää ilman ongelmia :)
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Alkuunhan nämä vehkeet toimi ilman sähköohjausta (k-jet), sitten kun mukaan tuli katalysaattori, tarvittiin tarkemmat seokset ja ruiskuun lisättiin sähköinen hienosäätö(ke-jet) Nyt jos joku tuon sähköisen hienosäädön komponentti ei toimi, niin se joko säätää ruiskua väärin, tai lopettaa toimintansa kokonaan, jolloin ruisku toimii mekaanisena k-jettinä. Jos suuttimet on hyvät ja ruisku säädöissään, auto voi toimia loistavasti mekaanisella ruiskulla.
Avatar
noonakki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Pe 04.06.2010 12:16

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja noonakki »

atlas kirjoitti:No se micro kytkin toimii vain moottorijarrutus tilanteissa tietyn kierrosluku alueen yläpuolella.
Se mikä vaikuttaa tyhjäkäyntiin enemmän on siellä kaasuläppä akselilla oleva kolmi toiminen on-off kytkin jonka on tiedettävä milloin kaasu on tyhjäkäynnillä.Se ei kytkeydy jos kaasu ei palaudu esim.jousi poikki.
Se micro kytkimen toimintaa on turha miettiä tyhjäkäynnillä.
Itselläni ainakin tuo kyseinen mikrokytkin vaikuttaa tyhjäkäynnillä.. (Tai vaikutti sillon kun auto edes toimi)
Kierrokset nousi hieman :roll:
MB w203 C 240 4matic 2.6 v6 -03
MB w638 V220CDI -99 Lessubussi
Ex:
MB w638 110CDI -99
MB w201 190E 2.0 -93 Turbo M111 alkoholisti
MB w204 C220CDI -10
MB c208 CLK 430 V8 -98
MB w201 2.0E -87
MB w201 2.0E -89
MB w639 115CDI -05
MB s202 C200CDI -99
MB s202 C220D -96
MB s202 C200CDI -99
MB s124 250TDT -89
MB w202 C180 -96
MB w124 200D -89
MB c124 300CE -89
MB s202 C220CDI -99
MB w124 300E -90
MB w202 C250TD -96
MB w201 2.3 automatic -91
MB w124 200E -91
MB w201 2.0 -88
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Otin sen yj-releen irti ja kolvasin uudelleen. Auto kävi paremmin muutaman minuutin ja lähti käyntiinkin ilman suurempia sahauksia. Sitten vika tuli uudelleen. Taas rele irti ja tinaimurilla kaikista pinnoista tinat pois, kunnon puhdistus ja uudet kolvaukset. Ei vaikutusta, auto käy huonosto ja pitää sahata lämpöisenä. Tätä en ymmärrä ! Jos lähtisi huonosti kylmänä käyntiin ja hyvin lämpimänä oisi vika helpompi. Kiersin kaikki mersuasiantuntijat ja myös merkkiliikkeen läpi ja yllätys, kellään ei ole laitetta millä lukisi näin vanhasta mersusta (-91) vikakoodit. V.....tun käpykylä taas, ja nyt menee hermot tän paskan kanssa, harmia harmin perään !!!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vikakoodin saa sun mersusta ihan virtakynällä kun laskee väläykset tietystä pistoke paikasta.Itse en ole kertaakaan tätä tehnyt mutta jos joku neuvoisi ja kyllähän se taitais haullakin löytyä.
Se vikakoodin lukija on kyllä aatamin aikuinen mutta kyllä pitäis löytyä ihan yleisimmistä korjaamoista.
bensarele on sen yj-releen vieressä jossa lukee 4zyl ja kierrosrajoittimen lukema esim.5500rpm.
Yj-relekin voi olla niin rikki ettei korjaus auta vaan uusi tai toinen rele.
Jokos säädit potikan/puhdistit.
Muutenkin kun alkaa kettuilemaan jet niin suosittelen perusteellista paneutumista hakutoimintoa käyttäen anturi arvoihin ja neuvoihin koska tästä aiheesta on paljon juttua.Ja monesti se käytättää perusteellisesti läpi koko systeemin että se vika löytyy.helppohan se olis saada ihan yksillä neuvolla kuntoon muttakun tämä on monimutkaisempi ruisku.Vikakoodin antaa muuten testeri vain jos vika on päällä ja muistia siellä ei ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Siitä bensareleestä sen verran, että siellä ei sellaista ole ! Yj-releen vieressä on arpakuution muotoinen alumiininen rele jonka päällä jokin kytkentäkaavio, ja toisella sivulla lukemia 20A 30A. Mitään 4Zyl ja kierroslukemia ei ole. Kolmas rele joka on tupakka-askin kokoinen 12 napainen on yj-releen vieressä eikä siinäkään lue noita tekstejä. Potikan säätö ai vaikuta mitenkään käyntiin, toinen kohta oli kulunut metallille. Täytyy varmaan vaihtaa kaupunkia että saa ne vikakoodit luettua...
Ei päivää ilman ongelmia :)
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oheisess videossa YJ-rele (se metallinen) ja pensapumpun rele. Molemmat M103 moottorisesta 300TE:stä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9h9xkocR5es[/youtube]

Huom. KPR=Kraftstoff Pumpe Relais
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

teppo21 kirjoitti:Oheisess videossa YJ-rele (se metallinen) ja pensapumpun rele. Molemmat M103 moottorisesta 300TE:stä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9h9xkocR5es[/youtube]

Huom. KPR=Kraftstoff Pumpe Relais
Molemmat löytyy multakin, mutta mitään zyl.jne.tekstejä ei ole tuossa mustassa releessä !
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja atlas »

Harmi ettei ollut tekstiä siinä releessä mutta kuitenkin se vaan auki ja tinausta.Se on jo helpompi avata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

atlas kirjoitti:Harmi ettei ollut tekstiä siinä releessä mutta kuitenkin se vaan auki ja tinausta.Se on jo helpompi avata.
Näyttää vaikeammalta, pohja valettu umpeen. Ja miksi siinä olisi vikaa, jos bensarele ei toimisi eikö silloin olisi ongelma että bensaa ei tulisi ? Auto käynnistyy kylmänä hyvin, mutta kuumana sahauttaa...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pohja on valettu mutta tutkipa sitä mustan kopan reunoja,sieltä se lähtee.
monella on tämä rele temppuillut iha niinkin että ajossa sammuu totaallisesti.O
man tinauksesta on aikaa mutta helppo se avata oli.
Muutenkin tässä kannattaa käydä kaikkea mahdollisia vika paikkoja pois ja halvimmasta päästä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Voisihan se kai bensapumpunrelekkin noin oireilla. Siellä on kuitenkin aika paljon muutakin toimintoja, kuin pelkkä auki/kiinni rele, kuten voi jo nastojen määrästä päätellä.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Mulla on postissa tulossa Yj-rele ja ilmamassamittarin potentiometri, (vaimikäsenytoli) jos niiden vaihto ei auta niin sitten avvan sen bensareleen. Mitähän muita toimintoja siinä bensareleessä oikein on. Se Yj-rele vahtii aika montaa asiaa, mm.tyhjäkäyntiä joka mulla on huono.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Vaihdettu yj-rele, ilmamäärämittarin asentopotikka ja samalla kertaalleen jo vaihdetut jakajan kansi ja pyörijä. Toimenpiteen jälkeen ei muutosta käyntiin, käy huonosti vaihde päällä ja rynkyttää melkoisesti. Asentopotikan säädöllä ei ole käyntiin mitään merkitystä, potikan liitin paikallaan mittaukset ylimmästä ja keskimmästä navasta 0.0v virrat päällä ja käynnissä sama. Kun kaasuvivun mikrokytkimestä irroittaa liittimen ei käynnissä tapahdu mitään muutosta. Myöskään asentopotikan liittimen irroitus ei muuta tyhjäkäyntiä mihinkään suuntaan. Ainoastaan tyhjäkäyntimoottorin liittimen irroitus, ja sylinterikannen etupäästä 4-napaisen pyöreän mustan liittimen irroitus nostaa tyhjäkäynnin.

Mikä on nimeltään se anturi siinä 4-napaisen anturin vieressä johon tulee kaksi liitintä. Kun liittimet irrottaa lämpömittari putoaa nollaan. Onko toinen liitin se mikä antaa käskyn flektille kun lämpötila nousee tarpeeksi korkealle ? Liittimen kansi irtosi ja tarvis olisi uudelle liittimelle. Motonetissä näytti olevan kaikenlaisia antureita, mutta mikä on anturin nimi ? Onko tämä anturi kyseessä ?

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-3812" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Moottorin lämpötila-anturi, joka vaikuttaa vain lämpömittariin. Se nelinapainen anturi on myös lämpöanturi, joka vaikuttaa kylmäkäynnistyspiiriin. Eihän noissa ole alkujaan sähköflektejä, paitsi ilmastointi puolella.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

rokka65 kirjoitti:Moottorin lämpötila-anturi, joka vaikuttaa vain lämpömittariin. Se nelinapainen anturi on myös lämpöanturi, joka vaikuttaa kylmäkäynnistyspiiriin. Eihän noissa ole alkujaan sähköflektejä, paitsi ilmastointi puolella.
Mikä on nimeltään se anturi siinä 4-napaisen anturin vieressä johon tulee kaksi liitintä. Kun liittimet irrottaa lämpömittari putoaa nollaan. Onko toinen liitin se mikä antaa käskyn flektille kun lämpötila nousee tarpeeksi korkealle ? Liittimen kansi irtosi ja tarvis olisi uudelle liittimelle. Motonetissä näytti olevan kaikenlaisia antureita, mutta mikä on anturin nimi ? Onko tämä anturi kyseessä ?

Ymmärsitkö nyt, ja oliko sen kumpi näistä ?

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 327/108/18" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 926/108/18" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja ari y »

Siinä liittimessä on Mersunvaraosanumero.Vehosta saa tilattua.Ei maksa kuin 2-3e.Jos potikalle ei tule virtaa on ke-jetti pois pelistä.Akkukaapelin irrotuksella esim,30min ei tainnut olla vaikutusta?
Muistelen jollain olleen täällä käyntiongelmia,kun moottorinohjausboxin liittimissä oli hapettumaa tai nastat oli hieman vääntyneet.Iso boxi johon tulee pitkä kampamainen liitin.Akun takaa löytyy.
Toivottavasti itse boxi ei ole hajalla.Maksaa hunajaa.Akkukaapelit ensin irti,jos irrotat liittimen boxista.
Niihin nastoihin ei pitäis koskea sormin.Staattinen sähkö voi käräyttää sen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja atlas »

Käytetyt boxit on halpoja ja saatavuus hyvä.Siitä ei tartte pelätä.Jos potikan säädöllä ei ole merkitystä on mielestäni ecu kokonaan pois pelistä mutta kumma kun kuitenkin lämpöanturi ja tyhjämotti vaikuttaa käyntiin kun liittimet ottaa pois.Oiskohan joku osa -alue ecussa rikki?
Jos jollain tutulla olisi samanlainen 230 mese niin voisi kokeilla toisilla boxeilla ja yj-releellä.
käynnissä ollessa älä vaan irroita ecun kaapelia!!!!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1070
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Vehosta saa tilattua.Ei maksa kuin 2-3e

Aika halpaa kun Merteil myy 21€ ja 37€ hintaan ?

Kellään tutulla ei satu olemaan 230 mersua, joten hakuammuntaa tämä on kokoajan. Osia vaan pellin alle vanhaan romuun, kohta arvo on taivaissa. Vielä kun tohon sen ecun ostaa, ja uuden ruiskun niin arvo on tuplattu. Usko on mennyt mersuihin, toista ei tähän perheeseen hevillä tule !!!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja ari y »

Luulin että,tarkoitit sitä mustaa muovitöpseliä missä on ne sähköjohtojenliittimet antureille.On vaihdettava osa,mutta käsitin sanan liittimenkansi väärin.
Tarkoitit varmaankin,että itse anturista irtosi osa?
Hakuammuntaa kaukoparantaminen tosin on,mutta on moni saanut paljon apuakin näin.Noita vanhoja autoja pitäis ostaa aina kaksin kappalein,toinen varaosiksi ja toinen ajoon.Jos vain on mahdollista säilytellä pihassa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja napa »

jupasierra kirjoitti:
Kellään tutulla ei satu olemaan 230 mersua, joten hakuammuntaa tämä on kokoajan. Osia vaan pellin alle vanhaan romuun, kohta arvo on taivaissa. Vielä kun tohon sen ecun ostaa, ja uuden ruiskun niin arvo on tuplattu. Usko on mennyt mersuihin, toista ei tähän perheeseen hevillä tule !!!
iski pelko, että yrität poistaa jotain mersun ominaisuutta, etkä vikaa :D

minä olisin vaihtanut megasquirtin jo ajat sitten pellin alle, jos ei ke-jetin toiminta ala tyydyttämään ja niin teinkin sitten oman 300E:n kohdalla (toki korjasin ensin opiskelumielessä sen ke-jetin ensin, että ei jäänyt vaivaamaan mikä siinä temppuili...)

sun pitää saada sinne nyt joku kokeneempi asentaja paikalle, kai tampereella nyt joku harrastaja vähän vois jeesata :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12282
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Käyntihäiriö W124 230 -91

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tai sit on vaa säädöt nii pieles että ei toimi lämpösenä. mulla yhessä w201 oli samoja oireit et lämpimän ei halunnu pelaa mut starttas ja kävi pari minsaa ok. vaihtelin joitaki osia, mut ei auttanu ni vein bosch osaajalle, ni meni ehkä 10min ja auto pelas kuten pitää. oli seosruuvi ja tyhjäkyntiruuvi iha ketuillaan ja ne ku nollattiin ni alko pelittää... vanhoillakin osilla, jois ei ollu mitää vikaa. puolen tunnin työstä se velotti, eli 25 euroa.

eli missää ei ollu mekaanista vikaa, oli vaan pari ruuvia vääräs asennos.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Vastaa Viestiin