Eberi kettuilee.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Eberi kettuilee.
Vitossa -99 110 cdi eberi kiinni ja toimii kuin junan vessa kun auto käy, mutta ei liekki syty jos laittaa tulille kellosta. Vikakoodit luettu ja niitä ei tullut. Onko polttoainen pumpussa omaa suodatinta? pumppu näyttää olevan ulkopuolella. Jotenkin tuntuu että kyse on polttoaineen saannista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Kyllä kai se syttyy, mutta ei jää tulille kun antaa kerran pienen savun. Polttoainepumppu ja kiertvesipumppu todettiin toimiviksi testissä samoin jännite oli riittävä joten jotenkin tulee sellainen olo ettei polttoaine liiku niinkuin pitäisi? Pitää varata jostain ensiviikoksi nosturipaikka ja uusia aluksi polttoaineletku ja tarkistaa sen liitokset. Antakaa viekkejä jos jollain olis hajua tai veikkauksia.
Lankomiehen 203:ssa (webastolla tosin) oli sellainen ongelma, että weballe tulevassa pa-linjassa on jokin karkeasuodatin (sihti?) mikä veti ihan tukkoon, ja siksi ei käynnistynyt. Mutta tuo ei oikein täsmää, jos kerran auton käydessä toimii.
Edit: katoitko koodit lisäksi eberin omalla diagnostiikalla? Eihän sieltä paljoo tietoo tuu, mitä nyt mutama mahdollinen koodi...
Edit: katoitko koodit lisäksi eberin omalla diagnostiikalla? Eihän sieltä paljoo tietoo tuu, mitä nyt mutama mahdollinen koodi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Kyse on kyllä minulla kivikautisesta Webastosta, mutta se aloitti takkuilun tänä syksynä, vaikka viime syksynä on huollettu ja vaihdettu palokammio. Tarkastin sulakkeet ja niissä oli älyttömät hapettumat. Rapsutin hapokkuudet pois, öljysin kevyesti ja siitä lähtien on toiminu joka kerta!
Voisiko olla näin simppeliä?

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Itse asensin juuri radio-ohjauksen eberille aj ihmettelin myös kun ei jäännyt päälle. Kännistyi ja sammui noin 0.5-1 min jälkeen. Moottori käynnissä toimi oikein hyvin. Vaihdoin sitten kiertovesipumpun ja nyt toimii. Vanha pumppu kävi välillä, mutta ei tarpeeksi tehokkaasti. Nut se on tuossa työpöydällä aukinaisena ja hiilethän sieltä on ihan loppu. Auto on Vito vuosimallia -02 ja tämän pumpun valmistus päivä oli 01/2006, joten pumppu kestää n. 4-5 vuotta, eli oli jo kerran vaihdettu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Eberi kettuilee.
Vika on viellä päällä, mutta löysin toisen vesipumpun eli siellä rintapellissä kiinni ja eihän se mitään käy kun startaan lämppärin korisee vain.
kaverilla on kuulemma ylimääräinen kotona joten käyn katsomassa on samanlainen niin sais kokeiltua.
kaverilla on kuulemma ylimääräinen kotona joten käyn katsomassa on samanlainen niin sais kokeiltua.
Re: Eberi kettuilee.
Yleisesti ottaen on jo kokemuksenkin perusteella todettava että nämä hehkusytytteiset lämmittimet ovat kovin herkkiä huonoille liitoksille ja ohkaisille johdoille, ja miksi eivät olisi. Jos voltit hukkuvat jo matkalla niin eihän niitä piisaa enää riittävästi hehkulle. Tuolla venepuolellaon samat ongelmat.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Eberi kettuilee.
Joo sitä ne tuolla auto-sähkössäkin painotti ,että pitää olla voltteja tarpeeksi jotta toimii joten ne mitattiin lämppärin sytytysvaiheessa sekä käydessä ja kyllä voltteja oli tarpeeksi. Toki kun auto ei käynyt niin liikuttiin aika rajoilla, mutta oli kuitenkin sen verran volttei että olisi pitänyt jäädä päälle.
Re: Eberi kettuilee.
Eikö ne sitten halunneet korjata sitä siellä autosähkössä vai mikä oli homman nimi? Itsellä oli jokin aika sitten huollossa TD-autosähkössä ja Eberien toiminta on sekoitettu täysin, toki tulpat oli varmaan vaihdettu, KAI ? Kaveri vaan sanoi että on varmaan tosi lämmin kun oikein kaksi lämmitintä ja oli hoomoilasena kun sanoin että toinen on esi- ja toinen ajolämmitin, nyt sitten toimiikin vain yksi eberi ajastimesta&kytkimestä.
Harmittaa vain kun ajolämmitin toimi todella paljon tehokkaammin koska on siihen tarkoitukseen tehty ja asennettu.
Harmittaa vain kun ajolämmitin toimi todella paljon tehokkaammin koska on siihen tarkoitukseen tehty ja asennettu.
108cdi vm.2000
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re:
kyllä se näin on vanhoissa lämmittimissä missä ei ole mitään avaruustekniikkaa niinku näissä nykyisissä wepastoissaSaul kirjoitti:Kyse on kyllä minulla kivikautisesta Webastosta, mutta se aloitti takkuilun tänä syksynä, vaikka viime syksynä on huollettu ja vaihdettu palokammio. Tarkastin sulakkeet ja niissä oli älyttömät hapettumat. Rapsutin hapokkuudet pois, öljysin kevyesti ja siitä lähtien on toiminu joka kerta!Voisiko olla näin simppeliä?

ihan vaan uteliaisuuvesta mikä vepasto se on (tyyppi)
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Eberi kettuilee.
Kyllä ne tietysti olisi mielellään se ottaneet työn alle mutta, kun varsinaista vikaa ei löytynyt kahdessa tunissa ja eivät enään keksineet vikapaikkoja siltäseisomalta niin ajattelin tehdä homman itse valmiiksi
.Nyt kun olen melko varma missä vika on niin (se toinen vesipumppu josta amattimies ei tiennyt mitään) on varmasti edullisempi tapa tämä.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Eberi kettuilee.
Ja niin lähti eberi taas toimimaan kellostakin.Vika olis kiertovesipumpussa joka on rintapellissä kiinni ei siis lämmittimen on pumppu.
Re: Re:
Thermo Top DW50touhottaja kirjoitti:kyllä se näin on vanhoissa lämmittimissä missä ei ole mitään avaruustekniikkaa niinku näissä nykyisissä wepastoissaSaul kirjoitti:Kyse on kyllä minulla kivikautisesta Webastosta, mutta se aloitti takkuilun tänä syksynä, vaikka viime syksynä on huollettu ja vaihdettu palokammio. Tarkastin sulakkeet ja niissä oli älyttömät hapettumat. Rapsutin hapokkuudet pois, öljysin kevyesti ja siitä lähtien on toiminu joka kerta!Voisiko olla näin simppeliä?
![]()
ihan vaan uteliaisuuvesta mikä vepasto se on (tyyppi)
Hyvä, että vika löytyi. Toimimaton lämmitin on harvinaisen paljon ketutusta aiheuttava vehje.cdi jamppa kirjoitti:Ja niin lähti eberi taas toimimaan kellostakin.Vika olis kiertovesipumpussa joka on rintapellissä kiinni ei siis lämmittimen on pumppu.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Eberi kettuilee.
cdi jamppa, missä kohtia rintapeltiä toi pummpu vitosta löytyy,saattaapi olla sama vika kun rapiat 10 asteen pakkasella pari kertaa tehnyt että sammuu n.10min. kuluttua??
Re: Eberi kettuilee.
Itsekin mietin tuota pumppua kun ajolämmitin ei starttaa, tai relevika, tai sitten jokin ohjelmavika.. laitteen "pitäisi" muuten olla ok.
108cdi vm.2000
Re: Eberi kettuilee.
No pumppu löytyi siitä kuskin pyyhkijän kohdalta, mutta jotain eloa siinä on kun nätisti hurisee kun virrat laittaa päälle, joten jos se pelittää niin vika sitten jossain muualla.....tosiaan pyörii sen kymmenkunta minuuttia ja sammuu sitten,kello kyllä jatkaa "laskemistaan", voisiko olla sitten ettei pumpussa riitä teho,eli olisi sitten loppusuoralla koko pumppu...?? Moottorin ehtii kyllä näillä 15asteen pakkasilla lämmittää ja pienet aukot ikkunoihinkin......ota näistä sit selvää.....

Re: Eberi kettuilee.
No pumppu löytyi siitä kuskin pyyhkijän kohdalta, mutta jotain eloa siinä on kun nätisti hurisee kun virrat laittaa päälle, joten jos se pelittää niin vika sitten jossain muualla.....tosiaan pyörii sen kymmenkunta minuuttia ja sammuu sitten,kello kyllä jatkaa "laskemistaan", voisiko olla sitten ettei pumpussa riitä teho,eli olisi sitten loppusuoralla koko pumppu...?? Moottorin ehtii kyllä näillä 15asteen pakkasilla lämmittää ja pienet aukot ikkunoihinkin......ota näistä sit selvää.....

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: Eberi kettuilee.
Meillä on tuossa S124:ssa sellainen ongelma, Eberi tyyppiä D4WSC, lämpeää ja käy ajastimesta valitun mukaisesti, mutta ei lämmitä nestettä. Ilmeisesti neste ei kierrä, voisikohan kiertovesipumppu olla rikki? Lämmitin on noin reilun vuoden vanha.
Re: Eberi kettuilee.
Kyllä juu itelläkin se toimii ihan ok, ja eberi esilämmitinkin mutta jollain ihmeen konstilla tuo "asiantuntija" on saanut eberin lämmittimien ohjauksen suunnattua vain yhteen lämmittimeen eli esisämmittimeen jota käyttäisin vain n. 20 minuuttia ja ajossa ajolämmitintä.kossu1 kirjoitti:No pumppu löytyi siitä kuskin pyyhkijän kohdalta, mutta jotain eloa siinä on kun nätisti hurisee kun virrat laittaa päälle, joten jos se pelittää niin vika sitten jossain muualla.....tosiaan pyörii sen kymmenkunta minuuttia ja sammuu sitten,kello kyllä jatkaa "laskemistaan", voisiko olla sitten ettei pumpussa riitä teho,eli olisi sitten loppusuoralla koko pumppu...?? Moottorin ehtii kyllä näillä 15asteen pakkasilla lämmittää ja pienet aukot ikkunoihinkin......ota näistä sit selvää.....
Nyt kun käynnistyy aina (ajastimesta & koelaudan manuaalinappulasta) esilämmitin eikä ajolämmitin lainkaan.. ymmärrän kyllä että foorumilakin voisi olla tietoa mutta sitä ei voi kertoa kun sitten menee duunit..
V*tuttaa vaan nämä ns. "ammattitaitoiset" TD-Sähköasentajat kun on niin paljon tietoa..
108cdi vm.2000
Re: Eberi kettuilee.
Kyllä se varmaan kiertovesipumpusta johtuu, Eberin pitäsi ennen kuin lähtee käyntiin kaynnistää kiertovesipumppu joka kuuluu "hurinana" jonka jälkeen lähtee polttoainepumppu naksuttamaan ja lämmitin käynnistyy..Nuffield56 kirjoitti:Meillä on tuossa S124:ssa sellainen ongelma, Eberi tyyppiä D4WSC, lämpeää ja käy ajastimesta valitun mukaisesti, mutta ei lämmitä nestettä. Ilmeisesti neste ei kierrä, voisikohan kiertovesipumppu olla rikki? Lämmitin on noin reilun vuoden vanha.
108cdi vm.2000
Re: Eberi kettuilee.
Itsellä saman tyylisiä oireita.. Välillä toimii ja lähtee päälle ja välillä ei.. Käytin luettamassa vikakoodeja ja asentaja sanoi ettei saa mitään yhteyttä laitteeseen ja epäili että ohjainkortti paskana. Onko muilla ollu samanlaista ettei saa ohjainkorttiin yhteyttä ja silti eberi toimii silloin tällöin?? Maksaa kuiteski se kortti n. 300€.. 
