W202:seen itse.as webasto
W202:seen itse.as webasto
Toin saksasta c280 v6 bensa mersun ja nyt talven kohta tullessa ajattelin siihen asentaa webaston ennemmin kuin lohkolämmitintä rupeisin asentamaan. Ebayssä näyttää olevan hyrymykkänä noita käytettyjä webastoja noin 150e enkä epäile niiden toimivuutta. Siihen kylkeen gsm controll esim: http://global.ebay.com/GSM_Remote_Contr ... 82349/item
niin ei tarvitse kelloakaan asentaa sisälle.
(toimii hyvin, kokemusta on)
Nyt kysyisin, Missäköhän olisi hyvä paikka webastolle?
Tilaa näyttäisi olevan hervottoman ilmanputsarin paikalla jos laittaisi vapaavirtaussuodattimen orkkiksen tilalle.
Toiseksi, voisiko webaston meno ja paluu vesiletkuja yhdistää noihin "Rest" pumpun letkuihin niin että molemmat laitteet olisivat niin sanotusti sarjassa?
Siinähän vesi kiertää lämmittimen kennossa ja moottorissa?
Kolmas: mitenköhän webaston letkut saisi yhdistettyä bensatankkiin vai laittaisiko erillisen tankin jonnekkin niin voisi käyttää myös paloturvallisempaa diesel webastoa?
taitaa kuulostaa pellepelottoman touhuilta mutta ei kiinnosta maksaa moisesta yli tuhatta euroa liikkelekkään.
Terveisin: tein itse ja säästin
Tilaa näyttäisi olevan hervottoman ilmanputsarin paikalla jos laittaisi vapaavirtaussuodattimen orkkiksen tilalle.
Toiseksi, voisiko webaston meno ja paluu vesiletkuja yhdistää noihin "Rest" pumpun letkuihin niin että molemmat laitteet olisivat niin sanotusti sarjassa?
Kolmas: mitenköhän webaston letkut saisi yhdistettyä bensatankkiin vai laittaisiko erillisen tankin jonnekkin niin voisi käyttää myös paloturvallisempaa diesel webastoa?
taitaa kuulostaa pellepelottoman touhuilta mutta ei kiinnosta maksaa moisesta yli tuhatta euroa liikkelekkään.
Re: W202:seen itse.as webasto
Noissa 4-sylinterisissä laite mahtuu hyvin runkopalkin kylkeen eteen vasemmalle. Miten lie tuon kutosen kanssa sitten.selmari kirjoitti:Toin saksasta c280 v6 bensa mersun ja nyt talven kohta tullessa ajattelin siihen asentaa webaston ennemmin kuin lohkolämmitintä rupeisin asentamaan. Ebayssä näyttää olevan hyrymykkänä noita käytettyjä webastoja noin 150e enkä epäile niiden toimivuutta. Siihen kylkeen gsm controll esim: http://global.ebay.com/GSM_Remote_Contr ... 82349/item
Vesikierto kannattaa laittaa siten että laite on sarjassa lämppärin menoputkessa, jolloin sisälle saadaan paremmin lämpöä. Toinen vaihtoehto on sitten se paluuputki, jossa se kiertovesipumppu on.
Lieneekö 202:n tankissa valmis imuyhde webastoa varten 203 ainakin on?
Jos saksa taipuu, niin...
http://www.motor-talk.de/forum/standhei ... 29581.html
"Die Webasto kommt in den rechten Radkasten. Der Anschluss an das Kuehlsystem erfolgt im Bereich der Motorraumwand in Hoehe des Kombiinstruments. Die Benzinzufuehrung der Webasto wird vor der Benzinpumpe des Fahrzeugs in die Kraftstoffleitung eingebunden."
Eli nopea vapaa käännös tärkeimpiin:
- Oikeaan lokasuojaan
- Tulipeltiin mittariston kohdille saa letkut kätevästi
- Ja tankin luona on haara valmiina ennen bensapumppua
http://www.motor-talk.de/forum/standhei ... 29581.html
"Die Webasto kommt in den rechten Radkasten. Der Anschluss an das Kuehlsystem erfolgt im Bereich der Motorraumwand in Hoehe des Kombiinstruments. Die Benzinzufuehrung der Webasto wird vor der Benzinpumpe des Fahrzeugs in die Kraftstoffleitung eingebunden."
Eli nopea vapaa käännös tärkeimpiin:
- Oikeaan lokasuojaan
- Tulipeltiin mittariston kohdille saa letkut kätevästi
- Ja tankin luona on haara valmiina ennen bensapumppua
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Cdi:ssä webaston orkkis paikka oikealla puskurin takana sisälokarin sisällä eli sen ilman suodattimen alla. Hyvä paikka jos sisälokari on ehjänä. Letku siihen kiertovesipumpun väliin niin lämpiää se moottori ekaksi ja sit vasta sisätilat. Tähän toki monta mieltä mutta kyllä se koneen lämpeneminen on tärkeempi, kun lähdet ajoon niin on sitten kone lämmin ja sisätilatkin pysyy heti lämpösenä.
Joku mersupurkaamo??
On hieno peli talvellaselmari kirjoitti:kiitoksia. varmaankin parempi paikka tuo puskurin takana alhaalla niin ei tartte ilmanputsaria muutella. Ei muut ko tilailee webastoo.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Hei. webasto on kytketty ja toimii hienosti mutta, mihin laitan pluspiuhan webastolta mikä käskee puhaltimen päälle jotta saisin sisätilatkin lämpimäksi? jos laitan suoraan puhaltimeen, niin missä tuo sijaitsee? hanskalokeron takana?
Mikä vuosimalli ja millanen lämppäri? Esim facelift 97-> manuaali ilmastoinnilla ohjaus kytketään lämpärin ohjauspaneelin takana 29 napasen pistokkeen pinniin 23. Muihin versioihin eri pinnit...
W202 vuosimallia 2000 c280 farmari, elegance ja manuaali ilmastoinnilla. kiitoksia
Ja siis manuaali-ilmastoinillahan kannattaa laittaa lämmlnsäätimet "täysille" webastoa käyttäessä.
Automaatti-ilmastoinnissa ne on auki kunnes vaadittu lämpö on saavutettu.
Automaatti-ilmastoinnissa ne on auki kunnes vaadittu lämpö on saavutettu.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Onko tuossa ajastinrele vai miten olet hiotanut lämmittimen päällä pysymisen. Käsittääkseni ainakin meikäläisen antiikkimalli vaatii jatkuvaa signaalia esim. kellolta pysyäkseen päällä. Tai sitten olen ymmärtänyt väärin.selmari kirjoitti:Siihen kylkeen gsm controll esim: http://global.ebay.com/GSM_Remote_Contr" onclick="window.open(this.href);return false; ... 82349/item
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vaatii jatkuvan virran juu, nykyisessä gsm controllissa on säädettävä releen päällä-olo aika, ja sen saa myös soitolla päälle ja soitolla pois on-off tyyliin, ja siten minä sitä käytänkin. nyt on tulonpäällä mersuun gsm control joka on vain soitolla päälle soitolla sammuu ja se riittää mulle.
Jos on ostamassa gsm controllia niin kannattaa kysyä ensin millainen värkki on. Niitä on myös sellaisia mitkä toimivat esim: 0-6sec ja semmoisellahan ei tee mitään webastossa.
Jos on ostamassa gsm controllia niin kannattaa kysyä ensin millainen värkki on. Niitä on myös sellaisia mitkä toimivat esim: 0-6sec ja semmoisellahan ei tee mitään webastossa.
Autona C 230k sport, -96, manuaali ilmastointi ja Webaston asennus edessä. Kaikki vinkit tervetulleita eli missä paras paikka? Lämppärin ohjaus vissiinki suoraan etuvastukselle? Hyvä paikka kellolle? Ja mitä muuta tuossa nyt pitää huomata?
Paikka on valmiina siellä hanttarin umpion alapuolella. Lämppärin ohjauskselle on manuaali-ilmastoinnissa oma paikkansa kojetaulun takana, tämä tulee ihan ulkomuistista mutta olisko ollu paikka 23.miko kirjoitti:Autona C 230k sport, -96, manuaali ilmastointi ja Webaston asennus edessä. Kaikki vinkit tervetulleita eli missä paras paikka? Lämppärin ohjaus vissiinki suoraan etuvastukselle? Hyvä paikka kellolle? Ja mitä muuta tuossa nyt pitää huomata?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A