w126 260SE Dieselöinti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
ässämersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 09.12.2010 21:55
Paikkakunta: Kemi

w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja ässämersu »

w126 ässään laitoin 124:n 250 diesel tekniikan. nyt on sitten käsi poskella että miten virtalukon kanssa kun dieselissä tulee alipaine v-lukolle ja pensassa ei. Onko muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa diisseliässän virtalukko? Ja miten hehkutuksen kytkeminen onnistuu kun releeltä tulee ne neljä johtoa joiden väriä en nyt muista...
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Laita magneettiventtiili päästämään alipaineet läpi.
Hehkuihin en osaa sanoa mitään, kun ei niitä autoissa käytetä. :)
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pistä 123:sen diisselin lukko, siinon kaikki valamiina, venttiilit ym. runko sopii suoraan ässään :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
ässämersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 09.12.2010 21:55
Paikkakunta: Kemi

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja ässämersu »

nyt sai hehkutuksen kuntoon ko rohkeasti vain kokeili johtoja suoraan akkuun ja käyntiin lähti. pittää alkaa laittaan sitten se 123n lukko.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

w124 dieselin virtalukko käy myös.
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

kannatan tota 123:n lukkoideaa. pesän voi pitää vanhasta, saa samalla avaimella käymään... muuta ku vetäsee letkut. nii ja mites muuten toi 250 istu tohon 126:een noin moottorin korvien puolesta? onko se w126 260:n korvilla vai w124 250:n korvilla vai omatekosilla :shock: ? utelen kun liippaa lähelle omaa rojektia ja sitten ku vaihon alotan niin on noin päivä aikaa toteuttaa, että mieluustin sais olla sopivat korvat valmiina?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

muista siihen 126 koppaan vaihtaa se tankin suodatin diisselin suodattimeen, se pensan suodatin saattaa olla liian tihee varsinkin pakkasilla, ettei lakkaa polttoaineen tulo koneelle :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
ässämersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 09.12.2010 21:55
Paikkakunta: Kemi

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja ässämersu »

126n korvallisiin istutettu mutta imupuolella joutuu korvalliseen etummaiset pultin reiät poraamaan uudet..ja korvallisia piti siirtää 5 senttiä taaksepäin että kytkinkoppa ei enää painanu ohjausjutskia..pikkuhitsaushommia tuli ko joutu palkkia sitten levittään jämerällä kulmaraudalla. aika helppo loppujen lopuksi oli tuo korvallisten siirto.. vaikkakin ite menin perse eellä puuhun.
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

touhottaja kirjoitti:muista siihen 126 koppaan vaihtaa se tankin suodatin diisselin suodattimeen, se pensan suodatin saattaa olla liian tihee varsinkin pakkasilla, ettei lakkaa polttoaineen tulo koneelle :roll:
Kiitos tästä! Ei ollut toimenpidelistalla :D
ässämersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 09.12.2010 21:55
Paikkakunta: Kemi

Re: w126 260SE Dieselöinti

Viesti Kirjoittaja ässämersu »

taisi vaihtua samalla ko vaihto tankin..
Vastaa Viestiin