
MB w124 200d -88 turbotus
kyllä ne koneet kestäisi mutta taitaa kuljettajat tottua tehoihin ja on liian helppo käydä ruuvaamassa lisää syöttöä. Pieni syötön lisäys jo tuntuu kuskinpenkillä mutta niin se tuntuu myös metallin "väsymisenä" 

*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Nonii en jaksanu tehdä uutta aihetta enkä jaksa etsiä vanhoja, kun pitäis kaikki perusjutut olla jo selvillä. ELI tuli hommattua kun halvalla sai niin satakaksnelonen ja tietenkin 200d ja jääradalle siis. Kone tuntuu olevan kunnossa, vielä en oo sillä muuta ajanu muutaku kotia hakenu. Ja pikku piristystähän siinä varmaan tarvittais että jaksais piikkipyörillä mennä
Eli todellinen budjettiluokan turbotus olis mielessä, ja vain sen verran vetoja että varmasti kestää edes tämän talven. Eli pumpulle ei tehdä muutaku syöttöä sen verran mitä siitä irtoaa, 100 hepan paikka
Ja turboksihan käy aika pieni, mietin että onko volkkarin 1,9:in kkk k14 liian pieni jo sitten? Cdi:in hukkis turbo olis toki aika passeli, muttakun ei tässä haeta todellakaan mitään ST tehoja, lähellekkään, niin olis parempi mitä alempaa turbo olis mukana. Jäähdyttäjän edessä näyttää olevan hyvin tilaa, eli ees jonkulainen cooleri sinne niin koneen kestävyys lisäntyy oleellisesti. Pakosarjan saan tehtyä itse, mutta jos jollain olis pelkkä laippa niin sen voisin ostaa.
Ja katsastuksista jarruista tai muusta sellaisesta ei tarvitse puhua mitään, tästä ei tieautoa tule, jollei joku sitä halua ostaa


Ja katsastuksista jarruista tai muusta sellaisesta ei tarvitse puhua mitään, tästä ei tieautoa tule, jollei joku sitä halua ostaa

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Kannattaa laittaa S202 se 300tdt:n kkk24 turbo. Herää vakiopumpullakin hyvin, mutta tuskin ahdistaa yhtään. Jääratahommissa ei saa ahdistaa turbo, kokemusta on.
Re: MB w124 200d -88 turbotus
No se voi kyllä olla että toi volsun turbo olis vaan pakokaasujarruna sielä, jääradallahan on kaasu pohjassa koko ajan niin ei kyllä kannata pientä turboa ajatella
Minkäverran tuossa vakiopumpussa piisaa tuotto? Varmaan sen verran että alakerta ja laatikko kestää ihan ok
Entä mikä perävälitys on 4 vaihteisessa 200d:ssä? Vm en tiedä, ei oo muovikylkinen. Sinne vois laittaa tiheemmän perän, jonka hitsais samalla lukkoon.


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Olisko kellään jotain cad kuvaa tuosta pakosarjan laipasta, ei väliä onko 200,250 tai 300sen
Tai oikeestaan ei tarttisi ku tietää mikä on pakoaukkojen väli ja koko, ja mikä kiinnityspulttien etäisyys toisistaan ja missä kulmassa ne on, you know. Sopivan kokoinen 12mm levynpala mihin saa magneettijalan kiinni, ja sitten vaan reijät. Ei tarvita mitään hienoja plasmaleikkureita. Lopuksi vaan se laippa irti siitä levystä. Lvi liikkeestä vaan pussillinen sopivia käyriä, putkea ja hitsi laulamaan. Ei taida tähän hommaan olla vastaavaa hyötyä tehdä mitään pulssisarjaa tms, mielessä olis tollanen cdi tyylinen satsi
Valmis sarja tietenkin höylättäväksi sitten 



S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB w124 200d -88 turbotus
4-vaihteinen manuaali / automaatti = 3,42 03/89 asti, sen jälkeen kuulemma 3,46S202 kirjoitti:No se voi kyllä olla että toi volsun turbo olis vaan pakokaasujarruna sielä, jääradallahan on kaasu pohjassa koko ajan niin ei kyllä kannata pientä turboa ajatellaMinkäverran tuossa vakiopumpussa piisaa tuotto? Varmaan sen verran että alakerta ja laatikko kestää ihan ok
Entä mikä perävälitys on 4 vaihteisessa 200d:ssä? Vm en tiedä, ei oo muovikylkinen. Sinne vois laittaa tiheemmän perän, jonka hitsais samalla lukkoon.
Itse vaihdoin pikkuperän 200d 4-vaiht. 3.49-> 3.42. Ei juuri huomannut eroa.
Netistä poimittua: 3.91 on tihein perä jota saa 124:ään ja tätä peräähän ei ole kait muissa kuin 200d 5-v, 250d farmari ja c180.
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Laippoja saa alle 40e. Netissä näin kerran sivun, jossa esiteltiin erilaisia pakosarjan laippoja sekä laippoja sinne toiseen päähän turboihin kanssa. Suomalainen myyjä, mutta en muista mikä.
Tuossa on kuvia, mistä voi katsoa juttuja näistä kans.
http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi& ... =&gs_rfai=" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa on kuvia, mistä voi katsoa juttuja näistä kans.
http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi& ... =&gs_rfai=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Eli onko toi 200d:n perä pikkuperä? Jos joltain löytyy tuollanen 3,91 perä, saa olla keskitappi väljä tai vonkua niin ei haittaa, tai oikeestaan pitää olla vähän huono, koska halvalla pitää päästä ja muutenkin hitsaan sen varmaan lukkoon saman tien.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB w124 200d -88 turbotus
On se pikkuperä, ainakin mulla on ollut.S202 kirjoitti:Eli onko toi 200d:n perä pikkuperä? Jos joltain löytyy tuollanen 3,91 perä, saa olla keskitappi väljä tai vonkua niin ei haittaa, tai oikeestaan pitää olla vähän huono, koska halvalla pitää päästä ja muutenkin hitsaan sen varmaan lukkoon saman tien.
Itse maksoin hyvästä äänetömästä perästä 25e, että ei ne niin kalliita ole.
tuossa on muten paikka, josta saa valmiita laippoja:
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270835712" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Ite teen vastaavan periaatteessa ilmaiseksi, tarttis vaan mallin. Vakiosarjaa en irrota kun vkl meen koittaan sitä jäälle 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Osta pakosarjan tiiviste, niin siinä on sapluuna valmiina.. Ja jos omalle työlleen vähänkin jotain laskee, niin 300dt pakosarjasta kaikkein edullisimmin toimivan sarjan tuohon väkertää..
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Kai se kanavan mukaa parei o?DuPu kirjoitti:Osta pakosarjan tiiviste, niin siinä on sapluuna valmiina..
DuPu
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Ai ettäkö mitähä?jeemu kirjoitti:Kai se kanavan mukaa parei o?DuPu kirjoitti:Osta pakosarjan tiiviste, niin siinä on sapluuna valmiina..
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: MB w124 200d -88 turbotus
Eiköhän jeemu meinaa sitä että tiivisteen reikä on pari milliä halkaisijaltaan isompi kuin kanavan.
S210 220 CDI A -02