W202 C220 CDI Tekniikasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Intelkuurel kirjoitti:
Miten tuo 270cdin gt2256 eroaa 220cdin vakioahtimesta? Mitä se vnt tarkoittaa? Jotain muuttuvia siipiä tai vastaavaa(ko)? Mikä tuon 220cdin vakio ahdin sitten on?
270cdin ahdin on tosiaan vnt, ja w202 c220cdin hukkaportilla. Googlella löytyy pilvin pimein tietoa mitä ne tarkoittaa.
S212 & W639
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Itse en aijo noihin ohjelmistoihin tai mappeihin koskea, ei mitään hajua tuosta bittipuurosta. Jätän ne ammattilaisten huoleksi, mutta tietääkö kukaan onko pirkanmaalla semmoista ammattilaista?

Miten tuon vnt ahtimen sitten saa toimimaan tuon hukkaportillisen tilalla? Mitä modifikaatiota tiedossa?
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Intelkuurel kirjoitti:
Miten tuon vnt ahtimen sitten saa toimimaan tuon hukkaportillisen tilalla? Mitä modifikaatiota tiedossa?
Ohjelmamuutoksella
S212 & W639
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Mutta jos ei pysty molempia tekemään samaan aikaan? Pystyykö vnt ahtimen kanssa ajamaan yhtään ilman ohjelmanmuutosta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Intelkuurel kirjoitti:Mutta jos ei pysty molempia tekemään samaan aikaan? Pystyykö vnt ahtimen kanssa ajamaan yhtään ilman ohjelmanmuutosta?
pystyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Asia selvä.
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Herättelen, toimiikos tuo niin päin, että olisi ohjelma vnt-ahtimelle, mutta kiinni olisi hukkaportillinen ahdin? Mitä haittoja/vaikutuksia?
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Tuolta jälleen netistä lukasin, että saattaapi tuon 270cdin ahdin tuottaa liikaa alavääntöjä vakiolootalle, ja että 320cdin ahtimessa alavääntöjä on helpompi hallita/rajoittaa, eli olisiko sitten viritystarkoituksessa tuo 320cdin ahdin parempi? Samalla sivustolla (hestec.fi) lukee, että 320cdi ahtimella pitää vaihtaa suuttimet, millaiseksi ne pitää vaihtaa, ja missä hinnoissa sarja suuttimia pyörii?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Intelkuurel kirjoitti:Tuolta jälleen netistä lukasin, että saattaapi tuon 270cdin ahdin tuottaa liikaa alavääntöjä vakiolootalle, ja että 320cdin ahtimessa alavääntöjä on helpompi hallita/rajoittaa, eli olisiko sitten viritystarkoituksessa tuo 320cdin ahdin parempi? Samalla sivustolla (hestec.fi) lukee, että 320cdi ahtimella pitää vaihtaa suuttimet, millaiseksi ne pitää vaihtaa, ja missä hinnoissa sarja suuttimia pyörii?
Samat jutut voi lukea täältä (lieneevät siirtyneet täältä sinne...)
4 siihen homman sopivaa käyttämätöntä suutinta on tossa pöydällä turhana ~1500€
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Intelkuurel kirjoitti:Kai tuolla pari vuotta ajaa ohjelmoituna, EHKÄ 270 cdin ahtimella, katittomana. Ja kattoo sitten jotain ripeämpää peliä alle jos kyllästyttää..
Karalaa täällä on suositeltu, mutta löytyykös tampereen seudulta vastaavaa palvelua?

Miten tuo 270cdin gt2256 eroaa 220cdin vakioahtimesta? Mitä se vnt tarkoittaa? Jotain muuttuvia siipiä tai vastaavaa(ko)? Mikä tuon 220cdin vakio ahdin sitten on?
Uskoisin että täällä foorumilla on käsitelty kaikki kysymäsi asiat, mutta jos rahaa on 1te niin suosittelen vaan sitä lastua, lopuilla rahoilla ostat dieseliä
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Käykö tohon mitkä muut ahtimet, suht pienellä modauksella?

Paljonko on mahdollista saada tehoa tolla 270 cdin ahtimella & uudella ohjelmalla ettei esim voimansiirto pauku ja pamahda? (ja oliko se nyt sitten 2256 vai 2556?)

"Mercedes 270CDI (OM612 ja OM647)

Moottoreista on samalla mallinimikkeellä (270cdi) kaksi eri moottorisukupolvea.

Vanhempi, OM612:
Ahdin on muuttuvasiipinen, alipainetoiminen.

Uudempi, OM647:
Ahdin muuttuvasiipinen, sähkötoiminen."

Eli kummanka kaltaista ahdinta kannattaa metsästää?

Onko tuota samaa ahdinta jossain muussa vehkeessä vakiona, kun aika niukasti tuntuu löytyvän noita "270cdi" nimellä noita ahtimia?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

316 sprinterissä 2.7 kone ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Intelkuurel kirjoitti:Käykö tohon mitkä muut ahtimet, suht pienellä modauksella?
Onko tuota samaa ahdinta jossain muussa vehkeessä vakiona, kun aika niukasti tuntuu löytyvän noita "270cdi" nimellä noita ahtimia?
http://stores.ebay.de/GT-Motion" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Onko tuon "viri"ahtimen kanssa ihan 100% välttämätntä vaihtaa uus cooleri keulalle heti? Ja mistäs tommosia "bolt-on" kuulereita saa, mitkä vielä mahtuis tuonne mesen keulaan? :o
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Bolt on coolereita (isompia) ei taida olla olemassa tähän autoon, eli menee ihan sovittamiseks jos sellasta meinaa.
Kesällä ainakin on havaittavissa eroa ison coolerin ja vakio välillä, cdi koneinen auto siis rajoittaa syöttejä jos imuilma lämpenee liikaa (kesällä enimmäkseen)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

No kortti tulee lokakuussa(2012 -.-, eli oon varmaa vähän turhankin aikasessa asialla) eli talvi aikaa ettiä kuuleria.. :roll: No ei aivan bolt-on, mutta semmosta joka menis suht helposti nokkaan, eikä tartteis hirveesti mennä auton runkopalkkeja tärvelemään :?
Intelkuurel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35

Re: W202 C220 CDI Tekniikasta

Viesti Kirjoittaja Intelkuurel »

Pakko nyt nostella ja kysyä, että onko tuossa gt2256 ahtimessa kaikki öljyn lähdöt ja paluut samoilla paikoilla kun 220cdin vakioahtimessa? Elikkäs menee käytännössä suoraan edellisen tilalle?

Sitten, onko mahdollista ajaa vnt-ahtimella, mutta hukkaportillisen ohjelmalla? Siis tottakai suunnitelmissa on ohjelmanmuutos vnt-ahtimelle, muttakun sekä ahtimen vaihtoa ja ohjelmointia ei voi tehdä samaan aikaan? Eli kumpi mielummin= hetki ajoa vakioahtimella vnt:n ohjelmalla, vai hetki ajoa vnt-ahtimella vakio-ohjelmalla?
Vastaa Viestiin