Eli miten nämä uudet pietsosuutin cdi:t on toimineet surkean alun jälkeen?
Näitähän on ainakin C ja E henkilöautoissa ja Vitossa sekä Sprintterissä.
Henkilömalleissa taisi olla mallit 220 ja 250, Vitossa ja Sprintterissä x11, x13 ja x16.
Henkilömallin 200 taitaa olla vielä vanhalla koneella, joissa on Boschin ruiskutustekniikka. Uudemmissahan on ainakin Delphin suuttimet.
Koneethan on hieman muutenkin erikoisia. Pitkäiskuiseen koneeseen on lyhennetty kiertokankia lujuuden takia, mutta siinän kasvaa entisestään männän voimat sylinteriin. Jakopäähän noissa on takapäässä jalankulkijoiden turvallisuuden takia? Lisäksi ketju näyttäisi kuvissa olevan yksirivinen? Myyjän mukaan ketjua ei tarvi vaihtaa koskaan. No jossakin taisi luke, että koneen suunnitteluikä on 300tkm niin jospa se sen kestää.
Lisäksihän näissä on kaksoisturbo ahtopaineet taisi olla maks. 2 bar. Ja edelleenhän näissä on saasteiden takia tuo kuuluisa takaisinkierrätys, joka kierrättää enimmillään 30% uudelleen sylinteriin. Nämä täyttää sitten ne Euro 5 saastepäästöt. Nehän taisi tulla hyötypuolella vaatimukseksi ensivuoden alusta.
Suuttimethan näissä on ilmeisesti ilman ohivirtausta ja polttoaineen paluuta. Onko tuo sitten huollon suhteen parempi systeemi?
Mutta onko näissä ollut vikoja ja minkälaisia?
Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Näistäkö ei oo kellään kokemuksia, vaikka näitä on myyty jo puolitoista vuotta.
Vai pyöriikö näiden omistajat muilla foorumeilla?
Vai pyöriikö näiden omistajat muilla foorumeilla?
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Kyllä ne omistajat silloin täällä pyörivät kun noita suuttimia meni yhtenään (tai mikä se vika lopulta olikin). Itsellä ei tuollaista konetta ole ollut mutta keskustelun lopahtamisesta voisi päätellä että ongelmat on saatu korjattua.
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Omat kokemukset rajoittuu E-mallin 250 CDI aut. sedaniin.
Tammikuussa tulee vuosi täyteen ja n.40 tkm mittariin.
Alku alkoi hyvin kovasta talvesta huolimatta, mutta n. 14 tkm kohdalla alkoi moottorin häiriövalo palaa ja moottori täristää voimakkaasti. Sitten jouduttiin lavetin kyytiin ja matka suuttimien vaihtoon.
Parissa päivässä autoon vaihdettiin kaikki uudet suuttimet, ja tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
Mikään kovin taloudellinen polttoaineen suhteen ei 250 CDI matkapainotteisessa ajossa ole ja moottorin käyntiääni on melko karkea.
Ihan mukavasti on kuitenkin saatu tehoa ja vääntöä tämän kokoisesta moottorista.
Toivottavasti saadaan tietoa tänne myös enemmän ajetuista moottoreista.
Tammikuussa tulee vuosi täyteen ja n.40 tkm mittariin.
Alku alkoi hyvin kovasta talvesta huolimatta, mutta n. 14 tkm kohdalla alkoi moottorin häiriövalo palaa ja moottori täristää voimakkaasti. Sitten jouduttiin lavetin kyytiin ja matka suuttimien vaihtoon.
Parissa päivässä autoon vaihdettiin kaikki uudet suuttimet, ja tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.
Mikään kovin taloudellinen polttoaineen suhteen ei 250 CDI matkapainotteisessa ajossa ole ja moottorin käyntiääni on melko karkea.
Ihan mukavasti on kuitenkin saatu tehoa ja vääntöä tämän kokoisesta moottorista.
Toivottavasti saadaan tietoa tänne myös enemmän ajetuista moottoreista.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Ei oo kyllä omakohtaisia kokemuksia, mutta.
Veholla olen rivien välistä ymmärtäny, että näiden suutinongelmien syynä ois ollu taksimiesten harrastama jatkuva tyhjäkäynti. Vai onko helpompi syyttää käyttäjää kuin kampetta.
Taksessahan näillä on varmaan ajettu jo parisataatuhatta km. niin luulis ainakin sieltä tulevan kommentteja. Vai toimiiko nykyään niin hyvin ettei ole kirjoitettavaa, mutta voishan noita positiivisiakin tietoja jakaa.
Pitääkö tuo muuten paikkansa, että MB olisi palannut dieselissä yksiriviseen ketjuun ?
Veholla olen rivien välistä ymmärtäny, että näiden suutinongelmien syynä ois ollu taksimiesten harrastama jatkuva tyhjäkäynti. Vai onko helpompi syyttää käyttäjää kuin kampetta.
Taksessahan näillä on varmaan ajettu jo parisataatuhatta km. niin luulis ainakin sieltä tulevan kommentteja. Vai toimiiko nykyään niin hyvin ettei ole kirjoitettavaa, mutta voishan noita positiivisiakin tietoja jakaa.
Pitääkö tuo muuten paikkansa, että MB olisi palannut dieselissä yksiriviseen ketjuun ?
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Tylsää on kun kateelliset ei saa tuota moottoria enää haukkua. Minkäslaisia ne kulutuslukemat on sinulla olleet? Oletko vain kriittinen vai oikeastiko menee suhteettoman paljon polttoainetta.Pekko kirjoitti: Mikään kovin taloudellinen polttoaineen suhteen ei 250 CDI matkapainotteisessa ajossa ole
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
Kyllä se ketju yksiriviseltä vaikuttaa kuvissa. Johtuisikohan siitä että tuossa on välityksiä tehty jo rattailla jotka perinteisestä puuttuvat.JOHe kirjoitti: Pitääkö tuo muuten paikkansa, että MB olisi palannut dieselissä yksiriviseen ketjuun ?
Re: Mites nämä uudet cdi OM 651DE moottorit on toimineet??
mulla 220cdi 50tkm tuli just täyteen, sen kunniaksi just huollossa vaihdettiin varmuuden vuoksi vielä kerran suuttimet.Edellinen tehtiin 7tkm paikkeilla.Kummallakaan kerralla ei mitään käyntihäiriöitä!Ihan tehtaan aktioita nämä vaihdot. Ai mitä kuluttaa? Näillä keleillä seiska on lähellä: 6,9L mitattuna sekalaisessa ajossa ,kaupungissa erittäin vähän. En tiedä onko se paljon mutta kesällä mentiin kuuden pintaan
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL