
C280T Sport -98 *Myyty* Seuraavan suunnittelua.
Re: C280 Sport -98
Nyt olis jo jonkinlainen kuva jenkkivilkuista ja lamppujen kannoista..


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Mistäs tuommoset vilkut löysit? 

Re: C280 Sport -98
Onko tuola vakio iskarit noitten H&R jousien kaverina?
Re: C280 Sport -98
Seinäjoen Käyttöautolta tilasin viikko sitten ja eileen ne tuli ja kävin ne hakemas..mik_ko kirjoitti:Mistäs tuommoset vilkut löysit?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Amg:n vakio bilsteinit eli periaattees vakio iskaria vastaavat on vielä kevääseen asti.. sitte olis tarkoitus tilata uudet bilsteinin sprintit joka kulmaan..Petterii kirjoitti:Onko tuola vakio iskarit noitten H&R jousien kaverina?

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Sprinttejä oon kans kevääksi haaveilluC280 kirjoitti:Amg:n vakio bilsteinit eli periaattees vakio iskaria vastaavat on vielä kevääseen asti.. sitte olis tarkoitus tilata uudet bilsteinin sprintit joka kulmaan..Petterii kirjoitti:Onko tuola vakio iskarit noitten H&R jousien kaverina?
Re: C280 Sport -98
Teretys _o/ Nyt tein sen vihdoin ja luin koko aiheen läpi, olihan siinä tekstiä juuuuu.....
Mitäs nyt sitten? Auto myyntiin ja uutta rojektia kehiin
Mitäs nyt sitten? Auto myyntiin ja uutta rojektia kehiin

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: C280 Sport -98
Kiitoksia mielenkiinnosta projektia kohtaanvan_gils kirjoitti:Teretys _o/ Nyt tein sen vihdoin ja luin koko aiheen läpi, olihan siinä tekstiä juuuuu.....
Mitäs nyt sitten? Auto myyntiin ja uutta rojektia kehiin

Enpä usko että kovinkaan helpolla tulee myyntiin kun "rönttää" tehty sillä periaatteella että käyttöautoksi itselle..
Toki siihen tulee vielä kevään aikana pieniä parannuksia, mutta niistä lisää sitten kun ajankohtaista


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Nyt olisi C36:n satulat hiekkapuhallettu, maalattu brembon punaisella ja laitettu kaikkiin korjaus-sarjat jotka ovat samat etusatuloissa kuin 300e-24. Takapää on nyt kasattuna, mutta etupää vielä vähän kesken mutta eiköhän etupääkin huomenna jo ole kasassa kun on kerrankin vapaapäivä "oikeista" töistä
voi pikkasen muuttua tuo jarrutus teho vanhoihin jarruihin verrattuna 


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *C36 jarrupäivitys*
Testiajo suoritettu ja kaikki tuntuu toimivan ok.. mitä nyt ensimmäisellä kerralla meinasin mennä tuulilasia päin kun painoin jarrua.. on pikkasen herkemmät kuin vakiot
Nyt sitten sisäänajaa nuo palat ja levyt sitten sen jälkeen alkaa suunnittelemaan sitä iskari remonttia..

Nyt sitten sisäänajaa nuo palat ja levyt sitten sen jälkeen alkaa suunnittelemaan sitä iskari remonttia..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *C36 jarrupäivitys*
Muutama huono kännykkä kameralla otettu kuva satuloista maalauksen jälkeen purettuna ja koottuna..
En muistanutkaan ennen purkamista että nuossa amg:n takasatuloissa on levikepalat välissä..
Linkki kuviin: http://s696.photobucket.com/albums/vv32 ... un%20osia/" onclick="window.open(this.href);return false;

En muistanutkaan ennen purkamista että nuossa amg:n takasatuloissa on levikepalat välissä..
Linkki kuviin: http://s696.photobucket.com/albums/vv32 ... un%20osia/" onclick="window.open(this.href);return false;

Viimeksi muokannut C280, Ma 18.04.2011 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *C36 jarrupäivitys*
Pian tämäkin auto olisi sisäänajettu kun alkaa mittariston kilometrimäärä lähestyä 300 tkm 
Tarkoituksena olisi tehdä ns. iso huolto (kun vain töiltä ehtii) eli vaihtaa alkuperäiset tulpat 12 kpl, moottoriöljy + suodatin ja suodatinjalan tiivisteet (tyyppivika) Laatikkoöljy (huuhteluna että saadaan varmasti kaikki vanhat öljyt pois) +suodatin ja tiiviste ja peräöljy.. Sen jälkeen sitten luultavasti jossain välissä kun kerkiää niin ainakin narinahelat taakse ja ne iskarit joka nurkkaan.. sitten olisikin jo kesän kruisailut ja tapahtumissa käynnit
Ja asiasta moottorisahaan ei keneltäkään löytyisi ylimääräistä C36:n ilmanputsarikoteloa?? edellisen myyjä kun meni puihin

Tarkoituksena olisi tehdä ns. iso huolto (kun vain töiltä ehtii) eli vaihtaa alkuperäiset tulpat 12 kpl, moottoriöljy + suodatin ja suodatinjalan tiivisteet (tyyppivika) Laatikkoöljy (huuhteluna että saadaan varmasti kaikki vanhat öljyt pois) +suodatin ja tiiviste ja peräöljy.. Sen jälkeen sitten luultavasti jossain välissä kun kerkiää niin ainakin narinahelat taakse ja ne iskarit joka nurkkaan.. sitten olisikin jo kesän kruisailut ja tapahtumissa käynnit

Ja asiasta moottorisahaan ei keneltäkään löytyisi ylimääräistä C36:n ilmanputsarikoteloa?? edellisen myyjä kun meni puihin

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *C36 jarrupäivitys*
Ne on Mim Amalfi 8x17 et35 ja varmaan tämän talven jälkeen jää (ehkä) ratakäyttöön ja ens talveksi jotkut uudet vanteet..Jolle kirjoitti:Mitkäs noi talvivanteet on?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *C36 jarrupäivitys*
Nyt olis huolto tehtynä ja onneksi tuli varattua riittävästi aikaa kerrankin.. meinas tulppien kans vähän vastustaa..
samalla muutama kuva tulppien ja öljynsuodatin jalan tiivisteiden vaihdosta.. kuvia löytyy täältä:
http://s696.photobucket.com/albums/vv32 ... i%20kuvia/" onclick="window.open(this.href);return false;
samalla muutama kuva tulppien ja öljynsuodatin jalan tiivisteiden vaihdosta.. kuvia löytyy täältä:
http://s696.photobucket.com/albums/vv32 ... i%20kuvia/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut C280, Ma 18.04.2011 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Kevät huolto.. Eteen uudet pyöränlaakerit, ohjaus-iskunvaimennin, vakaajan ulommat puslat ja taakse narinahelat.. Ja tietty RH:t alle
Amg satuloista piti vinguttaa pari milliä kahdesta kohtaa pois että mahtui vanne päälle 30mm spacerillä..
Mutta nyt ovat alla eivätkä raapi enään mihinkään ja et olis nyt sitte edessä 23 ja vanne tulee sopivasti kaarelle.

Amg satuloista piti vinguttaa pari milliä kahdesta kohtaa pois että mahtui vanne päälle 30mm spacerillä..
Mutta nyt ovat alla eivätkä raapi enään mihinkään ja et olis nyt sitte edessä 23 ja vanne tulee sopivasti kaarelle.
Viimeksi muokannut C280, Ma 18.04.2011 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Nyt keula kohti Hot Rod & Rock Show:ta tampereelle..
Ja kuva jenkkivilkuista paikoillaan parkit vielä kytkemättä..

Ja kuva jenkkivilkuista paikoillaan parkit vielä kytkemättä..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *Usa-vilkkupäivitys*
Ei ole kyllä pahan näkönen ollenkaan...
Kelpais se itellekkin
Kelpais se itellekkin

Re: C280 Sport -98 *Usa-vilkkupäivitys*
Kiitoksia kehuista.. Tänään olisi illalla vuorossa varttimailin kokeilu Kauhajoella lamminmaassa.. Saas nähdä minkälaiseen aikaan tällä pystyy ja toivottavasti itsellä olisi refleksit edes jotenkin kunnossa kun viime kerrasta kuitenkin pari vuottamik_ko kirjoitti:Ei ole kyllä pahan näkönen ollenkaan...
Kelpais se itellekkin

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *Usa-vilkkupäivitys*
Ilman tekniikka murheita päästiin kotia tälläkin kertaa reissusta
ja paras aika oli 16.61 ja paras loppunopeus 138km/h.. aivan hyvin tälläiselle 303 tkm ajetulle
ja tässä pari kuvaa reissulta..






Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
minäkin olin päässyt kuvaan 
ja nyt vasta kotona tajusin, että ne sun etusatulat on kai vastaavat mitä omassa 300E:ssä
vaikka niinkin läheltä niitä kattelin...

ja nyt vasta kotona tajusin, että ne sun etusatulat on kai vastaavat mitä omassa 300E:ssä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
Juu huomasin kans sitte vasta ku olin kuvan laittanunapa kirjoitti:minäkin olin päässyt kuvaan
ja nyt vasta kotona tajusin, että ne sun etusatulat on kai vastaavat mitä omassa 300E:ssävaikka niinkin läheltä niitä kattelin...

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
420/500 satuloina ne on mulle myytyC280 kirjoitti:
Juu huomasin kans sitte vasta ku olin kuvan laittanuonko sulla moniventtiilin satulat?? jos on niin muut osat samaa mutta satulan runko pienempi kuin nuos amg:n satulois.



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
näppärän näkönen vekotehan tua on
oltiin kans lamminmaalla kattomas ja kuskin piti kyllä ajaakki ST:llä vartti mutta miähellä valahti paska housuuhin ihan viime metreillä niin jäi ajamatta 


Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
Muistatko mikä on levyn halkaisija? mulla oli vanhas 300E-24:s 295mm ja satulan runko saman näköinen mutta pienempi.napa kirjoitti:420/500 satuloina ne on mulle myytyC280 kirjoitti:
Juu huomasin kans sitte vasta ku olin kuvan laittanuonko sulla moniventtiilin satulat?? jos on niin muut osat samaa mutta satulan runko pienempi kuin nuos amg:n satulois.
![]()
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
KiittääTuori kirjoitti:näppärän näkönen vekotehan tua onoltiin kans lamminmaalla kattomas ja kuskin piti kyllä ajaakki ST:llä vartti mutta miähellä valahti paska housuuhin ihan viime metreillä niin jäi ajamatta


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
sorvasin nuo skodan levyt 295 mm kokoisiksi (alunperin ne oli 312 mm), niitä mersun levyjä mulla ei ikinä ole ollutkaan, mitkä noiden satuloiden kanssa on olleet...C280 kirjoitti:
Muistatko mikä on levyn halkaisija? mulla oli vanhas 300E-24:s 295mm ja satulan runko saman näköinen mutta pienempi.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C280 Sport -98 *Varttimaili juttuja*
Tänään tuli tehtyä löytö kohtuullisella hintaa, nyt tallin seinään nojaa neljä käytettyä ja yksi käyttämätön Brabus Monoblock 4 17x8 et30 kai näistä vois tehdä ens talvea varten talvivanteet 

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Vähän päivitystä röntän laitteluun.. tuli tuos joku aika sitten tehtyä 2.5" putkisto katalysaattorin laipasta taakse asti marteliuksen ja simonssin pöntöillä.. Äänimaailma muuttui aika paljon mutta ei pidä liian kovaa meteliä matka-ajossa jota tullut harrastettua tälle kesälle jo kohta taas melkein 6tkm:n verran..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C280 Sport -98
Näin kesäloman kunniaksi tuli aloitettua nuotten talvi Brabuksien tekeminen sillä että ne olisi nyt hiekkapuhallettu ja seuraavaksi olisi jauhemaalaus ja uunitus, pitää vielä miettiä joku hyvä väri niihin.. ja uudet alkuperäiset keskikupit tilattu ebay:sta ja uudet umpioiden lasit kl:stä.. ei vaan tahdo olla aikaa tehdä tätä "rönttää" kun tuli taas yksi uusi harrasteauto talliin crossipyörän tilalle



Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97