eikös 124sessa lämppärin moottori ole jossain sen pyyhkijä tsydeemin alla?? eli purkuun menee pyyhkijän varsi ja sen alla olevat muovi jotka kannattaa irrottaa varovasit jos meinaa saada takas... jostain sieltä sen pitäis löytyä...
Varma en asijasta ole mutta minulla on sellainen kuva että 124:ssa puhaltimen moottori olisi kojelaudan alla, w201:ssä se olisi tuolla rintapellin etupuolella.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
miksu.80 kirjoitti:eikös 124sessa lämppärin moottori ole jossain sen pyyhkijä tsydeemin alla?? eli purkuun menee pyyhkijän varsi ja sen alla olevat muovi jotka kannattaa irrottaa varovasit jos meinaa saada takas... jostain sieltä sen pitäis löytyä...
Siellähän se. Itselläni kiljui ensin pari päivää, sitten kävi mykäksi. Ei tarvinnut edes irroittaa pyyhkiän moottoria saati vivustoja paljon. tarvittiiin vai kaksi kättä ja purkki CRC:tä.
Otettiin auki, suojakuori pois, ruikattiin mönjää akseliin, ja toinen antoi pientä alkuvauhti samalla kun toinen tempaisi virrat päällä.
Ja ahh... Sitä SeeÄrrSeen hajua kabiinissa pari päivää..
miksu.80 kirjoitti:eikös 124sessa lämppärin moottori ole jossain sen pyyhkijä tsydeemin alla?? eli purkuun menee pyyhkijän varsi ja sen alla olevat muovi jotka kannattaa irrottaa varovasit jos meinaa saada takas... jostain sieltä sen pitäis löytyä...
Siellähän se. Itselläni kiljui ensin pari päivää, sitten kävi mykäksi. Ei tarvinnut edes irroittaa pyyhkiän moottoria saati vivustoja paljon. tarvittiiin vai kaksi kättä ja purkki CRC:tä.
Otettiin auki, suojakuori pois, ruikattiin mönjää akseliin, ja toinen antoi pientä alkuvauhti samalla kun toinen tempaisi virrat päällä.
Ja ahh... Sitä SeeÄrrSeen hajua kabiinissa pari päivää..
Mullaki sirisee puhallin aina joskus.
Tutkailin sitä alkusyksystä kun rasvasin pyyhkijänkoneiston mutta siellä alla oli vaan iso koppa joka oli jostain syvältä kiinni. Puhallinta ei näkyny.
Auto on ilmastionnila varustettu 300E -91.
Eli lähteekö se koppa sieltä tosiaan irti että saa sen puhaltimen akselin rasvattua? Näytti vaan se kppa niin isolta ettei sopis tulemaan ulos....?
juhape kirjoitti:
Mullaki sirisee puhallin aina joskus.
Tutkailin sitä alkusyksystä kun rasvasin pyyhkijänkoneiston mutta siellä alla oli vaan iso koppa joka oli jostain syvältä kiinni. Puhallinta ei näkyny.
Auto on ilmastionnila varustettu 300E -91.
Eli lähteekö se koppa sieltä tosiaan irti että saa sen puhaltimen akselin rasvattua? Näytti vaan se kppa niin isolta ettei sopis tulemaan ulos....?
Kyllä se sieltä lähtee. Koppa on muistaakseni sellaisilla klipseillä kiinni. Puhaltimessa on kaksi puhallinrumpua, moottorin molemmilla puolilla. Ei ilmastoiduissa on vain yksi puhallinrumpu. Pyyhkijä kannattaa ottaa koko hoito irti. Lähtee helposti muutamalla ruuvilla/mutterilla. Minulle on tullut omien kokemusten mukaan sellainen fiilis, että rasvaus ei ole yleensä kovin pitkäaikainen ratkaisu.
Yhen kaverin W124:sen lämppärin moottorin akseliin pantiin öljyä, kesti n.1-2kk ja rupes taas vinkuun. Sitte kokeiltiin panna vaseliinia siihen akselin nokkaan, nyt on ollu vinkumatta jo toista vuotta.
Mut, saattaahan se vinkuminen johtua jostain muustaki.. Tekohengitystähän tämä on.
Viimeksi muokannut JuhaK, Ke 26.11.2003 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tekohengitystä hyvinkin.
Olen henkisesti varautunut, että joutunen jokupäivä puurtamaan omani kanssa oikein kunnolla.
Mulla on nyt voitelun jälkeen ollut hiljainen, ja toimiva, 1,2,3 ... 10 kuukautta.
Miten se nyt sitten on.... missä se puhallin
tarkalleen sijaitsee ja miten se vaihdetaan?
Pitääkö siis kojelauta irrottaa vai pääseekö
käsiksi ulkokautta "pyyhkijä-hässäkän" irrottamalla?