Ostin siistin ja hyväkuntoisen vm-91 124 korisen 200D mersun.
Muuten hyvä mutta auto on todella kylmä!! eikös noiden pitäisi olla päinvastoin lämpimiä??
Termostaatin vaihdoin ja lämmöt nousevat ajossa sinne vähän päälle 80 asteeseen ainakin mittarin mukaan.
Lämpöä tulee silti sisälle todella niukasti, lasit huurtuvat ja varpaat paleltuu!!!
Mistähän moinen voisi johtua?? Kertokaa alanmiehet
yco kirjoitti:Ostin siistin ja hyväkuntoisen vm-91 124 korisen 200D mersun.
Muuten hyvä mutta auto on todella kylmä!! eikös noiden pitäisi olla päinvastoin lämpimiä??
Termostaatin vaihdoin ja lämmöt nousevat ajossa sinne vähän päälle 80 asteeseen ainakin mittarin mukaan.
Lämpöä tulee silti sisälle todella niukasti, lasit huurtuvat ja varpaat paleltuu!!!
Mistähän moinen voisi johtua?? Kertokaa alanmiehet
Onko namiskuukkelit oikeassa asennossa ja raitisilmasuodatin vaihdettu. Raitisilmasuodatin löytyy sieltä repsikan jalkatilan yläpuolelta. Siellä se majailee luukun takana. Mulla oli entisessä mersussa 250D suodatin täysin tukkeessa eli ties koska oli vaihdettu. Oli homeessakin. Se pitäis vaihtaa joka toinen vuosi. Kannattaa imuroida se kolo puhtaaksi roinasta ennen kun laittaa uuden suodattimen. Tai kun on talvi voi kokeilla ilmankin niin näkee tuleeko ilmaa paremmin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Entäs lämmönsäädön magneettiventtiilien kunto? Jumissa vai ei? Löytyvät akun lähimaastosta. Mielestäni niiden jumimisesta löytyy usein syy kylmyyteen, jos kerran termari on kunnossa.
Kiitos vastauksistanne.
Lämpöä kyllä tulee suuttimista mutta se ilmanvirtaus on heikkoa!! jotenkin tukkoisen tuntuinen.
Onko lämmityslaitteen kenno vaikeassa paikassa?? pääsis kattomaan ettei se vaan vuoda kun tuntuu että autossa haisee lievästi jäähdytysneste!
sanotaan niin, että vaikeampaan paikkaan sitä olis ollut enää mahdotonta asentaa lisäksi se taitaa olla liimattu kotelostaan koriin kiinni, että ei lähde kuin pieninä paloina irti näin ainakin mulla kävi oman 200D:n kanssa...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nesteen haju tuli isän samanlaisessa autossa tutuksi, monta vuotta ja satoja tuhansia kilometrejä se haisi eikä silti syönyt tahi vuotanut nestettä. Omakin joskus haissut, ei silti vuoda. Kiertovesipumppu tarkistukseen, puhaltimen moottorin pyörintä seuraavaksi. Ja tietty närhemunat putsaten. Termostaatti kunnossa tuolla autolla on lämmin liikkua 25 asteen pakkasessa kun kaikki toimii.
Suljet sivusuuttimet ja avaat keskisuuttimet, teippaat jalkasuuttimet ja ikkunasuuttimet kiinni. Senjälkeen lehtipuhaltimella keskisuuttimista ilmaa täysillä kennollepäin niin kenno putsautuu roskista ja alkaa läpäisemään ilmaa paremmin. Eiköhän se siitä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Doda doda, tuo lehtipuhallinjippo on varmaan hyvä mutta eikös silloin pitäisi raitisilmasuuttimet teipata ja antaa ilman mennä lämminilmakanavista jos roskat meinataan saada kennon edestä pois. Ritilä tuulilasin alta olisi kai myös hyvä irrottaa että saadaan mojot lopullisesti hui hiiteen.
Omassani oli syksyllä juuri nuo närhenmunat jumissa. Puhdistus auttoi. Kuskin puolen lämpötilansäätö oli kuitenkin lähes on/off säätöä vastaava. Lämmönsäätöpaneelin piirikortissa oli huono juotos, sen kun korjasi niin lämpötilan säätö toimii hyvin myös kuskin puolella.
Oletko mitannut jäähdytysnesteen pakkaskestävyyden? Tarkasta myös tuo mainittu kiertovesipumpun toimivuus. Jos se ei pyöri niin tyhjäkäynnillä ei tule kunnolla lämmintä kabiiniin.
Terve vaan tuli semmonen asia mieleen kun lueskelin ketjua.toi raitisilma suodatin .missähän malleissa se on tuskin meikäläisen pelissä on semmosta kun kesällä on pölyssä kojelauta ja muulloinkin on moskaa koko pirssi täys.tietenkin jos on jätetty suodatin pois? mutta onkohan sille pikkaa vehje on 124 farkku vuodelta-96.Luulis että silloin olis jo mesessä kun oli volkkareissakin ja paljon vanhemmissakin.