Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Viime talvena alkoi 722.3 laatikossa ilmetä 2 - 3 vaihteen välistä luistoa. Mitä kovempi pakkanen sitä todennäköisemmin luistaa. Säätämällä alipainerasialta sai kuriin, mutta kesän tullen alkoi vaihtamaan liian äkkinäisesti. Olisiko vesi hyvä selitys ko. ilmiölle ja jos on onko muuta tehtävissä, kuin vaihtaa öljyjä ja suodattimia. Onko olemassa lisäainetta, joka sitoo veden öljystä vahingoittamatta vaihteistoa?
...vai vaatiiko isomman remontin.
...vai vaatiiko isomman remontin.
300TDT(TE) 4Matic -88
Vikahan tuo on tietysti vaikka onkin ominainen tuolle 722.3 laatikolle.
Tuota väliähän se alkaa joko venyttämään tai luistamaan tai molempia.
Tuohon ongelmaan on täällä forumilla "kaupattu" MB:n korjaussarjaa varaosanumeron kera, joka ei maksanut edes maltaita.
Ite meinaan kokeilla tuota seuraavan öljynvaihdon yhteydessä
Tuota väliähän se alkaa joko venyttämään tai luistamaan tai molempia.
Tuohon ongelmaan on täällä forumilla "kaupattu" MB:n korjaussarjaa varaosanumeron kera, joka ei maksanut edes maltaita.
Ite meinaan kokeilla tuota seuraavan öljynvaihdon yhteydessä
Noi toi mun laatikko on jo niin huonossa kunnossa, että suurta muutosta ei huomaa. Eli risa laatikko ei korjaannu pelkästään tuolla sarjalla. Ehkä parisataa kierrosta aiemmin ja hieman napakammin vaihtaa kolmosen pesään. Eikä kyllä enää luistakaan yhtä helposti, mutta kyllä toi aski pitää auki ottaa jonain sopivana hetkenä...
Kaiken kaikkiaan kannattaa kokeilla toi homma, ennen kuin rupeaa repimään askia korjaamolle.
Kaiken kaikkiaan kannattaa kokeilla toi homma, ennen kuin rupeaa repimään askia korjaamolle.
Itse tuli vaihdettua tuo jousisarja w124 300 tdt laatikkoon. Kyllä se auttoi. Suosittelen kokeilemaan. Itsellä 2-3 välin vaihto kävi hitaammaksi joten täyskaasulla kierrokset karkasi ja jäi luistaan. Jos vaihtohetkellä kevitti, niin muuten kyllä kesti luistamatta. Koetin ensin korjata tuota ruuvaamalla laatikon kyljestä lisää järjestelmäpainetta, mutta sitten muut vaihdot oli aika kovanlaisia.
On tullut luttua näitä automaatilaatikko aiheita ja tuli onneksi tällänen vastaan. Omassa autossa automaatti vaihtoi laiskasti 2 -> 3 varsinkin kylmänä.
Tuli sitten omaan autoon vaihdettua tuo korjaussarja kun on edullinen varaosa (Veholla 8€). En ole kerennyt vielä koeajaa mutta vanha jousi oli huomattavasti löysempi kuin uusi.
Laatikko on siis 722.3. Autona s320 vm. 94
Kokeillaan illemmalla miten toimii.
Tuli sitten omaan autoon vaihdettua tuo korjaussarja kun on edullinen varaosa (Veholla 8€). En ole kerennyt vielä koeajaa mutta vanha jousi oli huomattavasti löysempi kuin uusi.
Laatikko on siis 722.3. Autona s320 vm. 94
Kokeillaan illemmalla miten toimii.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jos tuota linkkiä on uskominen niin taitaa sama korjaussarja käydä 722.5:een.Toimiiko samanen toimenpide myös 722.5:ssa.
Ja käykö sama osa viitoslootaan
Todennäkösesti
http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Huomenna pitäis toi korjaussatsi käydä Hartikaiselta hakemassa.
Ja vaihtaa jollain aikaa lootaan ölpät ja suodatin ja samalla toi jous härdelli.
Katotaa mihin suuntaa sit mennä.
Oli kyl törkeen hintanen satsi! Peräti 8ecua.
Ja vaihtaa jollain aikaa lootaan ölpät ja suodatin ja samalla toi jous härdelli.
Katotaa mihin suuntaa sit mennä.
Oli kyl törkeen hintanen satsi! Peräti 8ecua.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 09.04.2009 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No nii!
Nyt on uudet ölpät lootassa ja suodatin.
Samalla vaihdoin sen korjaussatsinkin.
Helppo oli vaihtaa ja kannattaa tehdä jos luistoa löytyy.
Ei enää luista juurikaan 2-3 väli.
Normi ajussa ei luistoa ole ollenkaan mutta täpöllä kun lähetään niin hyvin pieni luisto siellä viel on.
Muutenkin muuttu loota iha erillaiseksi.
Rullaa ihan erilailla, vaihtaa napakammin.
Ainut moka että meni hiukan liikaa öljyä laatikoon.
Pitää huomenna pikkasen imasta pois.
Nyt on uudet ölpät lootassa ja suodatin.
Samalla vaihdoin sen korjaussatsinkin.
Helppo oli vaihtaa ja kannattaa tehdä jos luistoa löytyy.
Ei enää luista juurikaan 2-3 väli.
Normi ajussa ei luistoa ole ollenkaan mutta täpöllä kun lähetään niin hyvin pieni luisto siellä viel on.
Muutenkin muuttu loota iha erillaiseksi.
Rullaa ihan erilailla, vaihtaa napakammin.
Ainut moka että meni hiukan liikaa öljyä laatikoon.
Pitää huomenna pikkasen imasta pois.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nyt on sitten tuo 2-3 välin korjaussarja vaihdettu.
Mutta ensin nimitykset mitä minä tarkoitan eri ongelmilla:
Venytys, vaihto "venyy" ylemmäs ja vaihtaa korkeammilla kierroksilla kuin muissa vaihdoissa samalla kaasulla.
Luisto, vaihde luistaa vaikka onkin kytkeytynyt päälle (ei turbiinin luisto).
Vaihtovirhe, puottaa edellisen vaihteen päältä, mutta seuraavan kytkeytyminen viivästyy jolloin kierrokset ryntää, nappaa kuitenkin viiveellä kiinni 1-3 sek.
Tuossa omassa 420tkm ajetussa 722.3 laatikossa on ollut tuossa normaalissa 2-3 välissä venytystä tai vaihtovirhettä. Välillä on vaihtanut pintakaasulla 2000@ ja yleensä ylempänä 2300- 3000@. Muilla vaihteilla vaihto on ollut 1800 ja 2100@ välillä.
Viikolla vaihdoin sitten laatikkoon korjaussarjan. Heti huomasi, että tuo vaihtovirhe oli häipynyt, mutta venytystä oli aluksi lähes samalla lailla kuin aikaisemmin. Nyt kun on ajellut joitakin satoja kilometrejä on tuo venytyskin harventunut. Saattaa jopa vaihtaa 1900@ paikkeilla, mutta toisinaan sitten paljon ylempänäkin jopa siellä 3000@.
Pitäisi vielä yrittää säätää siitä pumpun kyljessä olevasta alipainesäätimestä, jos sillä olisi vaikutusta asiaan.
No joka tapauksessa korjaussarjan asentaminen kannatti, kun tuo vaihtovirhe jäi kokonaan pois.
Kolmannessa samaisessa 722.3 laatikossa olisi sitten tuo 3 ja 4 välin lähes säännöllinen vaihtovirhe. Siihen pitää yrittää kysellä, jos löytyisi samanlainen korjaussarja, koska ainakin kuvien mukaan näyttäisi myös "kytkinpakalle" K-2 olevan samanlainen mäntä/jousi systeemi.
Mutta ensin nimitykset mitä minä tarkoitan eri ongelmilla:
Venytys, vaihto "venyy" ylemmäs ja vaihtaa korkeammilla kierroksilla kuin muissa vaihdoissa samalla kaasulla.
Luisto, vaihde luistaa vaikka onkin kytkeytynyt päälle (ei turbiinin luisto).
Vaihtovirhe, puottaa edellisen vaihteen päältä, mutta seuraavan kytkeytyminen viivästyy jolloin kierrokset ryntää, nappaa kuitenkin viiveellä kiinni 1-3 sek.
Tuossa omassa 420tkm ajetussa 722.3 laatikossa on ollut tuossa normaalissa 2-3 välissä venytystä tai vaihtovirhettä. Välillä on vaihtanut pintakaasulla 2000@ ja yleensä ylempänä 2300- 3000@. Muilla vaihteilla vaihto on ollut 1800 ja 2100@ välillä.
Viikolla vaihdoin sitten laatikkoon korjaussarjan. Heti huomasi, että tuo vaihtovirhe oli häipynyt, mutta venytystä oli aluksi lähes samalla lailla kuin aikaisemmin. Nyt kun on ajellut joitakin satoja kilometrejä on tuo venytyskin harventunut. Saattaa jopa vaihtaa 1900@ paikkeilla, mutta toisinaan sitten paljon ylempänäkin jopa siellä 3000@.
Pitäisi vielä yrittää säätää siitä pumpun kyljessä olevasta alipainesäätimestä, jos sillä olisi vaikutusta asiaan.
No joka tapauksessa korjaussarjan asentaminen kannatti, kun tuo vaihtovirhe jäi kokonaan pois.
Kolmannessa samaisessa 722.3 laatikossa olisi sitten tuo 3 ja 4 välin lähes säännöllinen vaihtovirhe. Siihen pitää yrittää kysellä, jos löytyisi samanlainen korjaussarja, koska ainakin kuvien mukaan näyttäisi myös "kytkinpakalle" K-2 olevan samanlainen mäntä/jousi systeemi.
Re:
Saitko selvitettyä löytyykö 3-4 vaihteelle samanlaista korjaussarjaa? Itsekkin tänään laitoin tuon 2-3 vaihteen korjaussarjan paikalleen, näytti vaan että sinne olisi ehket joskus jo se laitettu, en kyllä huomannut vanhassa ja uudessa jousisarjassa oikeestaan minkäänlaista eroajuhaoh kirjoitti:Nyt on sitten tuo 2-3 välin korjaussarja vaihdettu.
Mutta ensin nimitykset mitä minä tarkoitan eri ongelmilla:
Venytys, vaihto "venyy" ylemmäs ja vaihtaa korkeammilla kierroksilla kuin muissa vaihdoissa samalla kaasulla.
Luisto, vaihde luistaa vaikka onkin kytkeytynyt päälle (ei turbiinin luisto).
Vaihtovirhe, puottaa edellisen vaihteen päältä, mutta seuraavan kytkeytyminen viivästyy jolloin kierrokset ryntää, nappaa kuitenkin viiveellä kiinni 1-3 sek.
Tuossa omassa 420tkm ajetussa 722.3 laatikossa on ollut tuossa normaalissa 2-3 välissä venytystä tai vaihtovirhettä. Välillä on vaihtanut pintakaasulla 2000@ ja yleensä ylempänä 2300- 3000@. Muilla vaihteilla vaihto on ollut 1800 ja 2100@ välillä.
Viikolla vaihdoin sitten laatikkoon korjaussarjan. Heti huomasi, että tuo vaihtovirhe oli häipynyt, mutta venytystä oli aluksi lähes samalla lailla kuin aikaisemmin. Nyt kun on ajellut joitakin satoja kilometrejä on tuo venytyskin harventunut. Saattaa jopa vaihtaa 1900@ paikkeilla, mutta toisinaan sitten paljon ylempänäkin jopa siellä 3000@.
Pitäisi vielä yrittää säätää siitä pumpun kyljessä olevasta alipainesäätimestä, jos sillä olisi vaikutusta asiaan.
No joka tapauksessa korjaussarjan asentaminen kannatti, kun tuo vaihtovirhe jäi kokonaan pois.
Kolmannessa samaisessa 722.3 laatikossa olisi sitten tuo 3 ja 4 välin lähes säännöllinen vaihtovirhe. Siihen pitää yrittää kysellä, jos löytyisi samanlainen korjaussarja, koska ainakin kuvien mukaan näyttäisi myös "kytkinpakalle" K-2 olevan samanlainen mäntä/jousi systeemi.

Onkos siellä suodattimen puolella tavallaan samanlainen jousisarja ja mihinkähän se oikein vaikuttaa?
Huomenna saan suodattimen + tiivisteen ja vielä pitää litran pönikkä käydä ostamassa että riittää, ostin Castrolin TQ-DIII öljyt, kaippa ne pitäis kelvata?
Jos tuo jousihässäkkä ei vaikuta mitään tuohon 2-3 väliin niin mitähän sitten, varmaan jonnekki pajalle ja mitähän ne sinne uusiivat? Paitsi paineita vois kokeilla vähän nostaa.
Entiset öljyt mittatikusta katsottuna olivat oikeastaan puhtaan moottoriöljyn väriset, mutta kun ne tiputti ropun kautta puhtaaseen astiaan niin eipä tuota väriä oikein tiennyt mikä se olisi..

Re: Re:
Tuo tuossa ylhäällä kirjoitettu korjaussarjan vaihdon jälkeinenkin 2-3 ajoittainen venytys on loppunut kaiketi ainakin lähes kokonaan, kun en edes muista milloin olis viimmeksi venytellyt.JonzQ kirjoitti:Saitko selvitettyä löytyykö 3-4 vaihteelle samanlaista korjaussarjaa? Itsekkin tänään laitoin tuon 2-3 vaihteen korjaussarjan paikalleen, näytti vaan että sinne olisi ehket joskus jo se laitettu, en kyllä huomannut vanhassa ja uudessa jousisarjassa oikeestaan minkäänlaista eroajuhaoh kirjoitti:Nyt on sitten tuo 2-3 välin korjaussarja vaihdettu.
Viikolla vaihdoin sitten laatikkoon korjaussarjan. Heti huomasi, että tuo vaihtovirhe oli häipynyt, mutta venytystä oli aluksi lähes samalla lailla kuin aikaisemmin. Nyt kun on ajellut joitakin satoja kilometrejä on tuo venytyskin harventunut. Saattaa jopa vaihtaa 1900@ paikkeilla, mutta toisinaan sitten paljon ylempänäkin jopa siellä 3000@.
Kolmannessa samaisessa 722.3 laatikossa olisi sitten tuo 3 ja 4 välin lähes säännöllinen vaihtovirhe. Siihen pitää yrittää kysellä, jos löytyisi samanlainen korjaussarja, koska ainakin kuvien mukaan näyttäisi myös "kytkinpakalle" K-2 olevan samanlainen mäntä/jousi systeemi.![]()
Onkos siellä suodattimen puolella tavallaan samanlainen jousisarja ja mihinkähän se oikein vaikuttaa?
Huomenna saan suodattimen + tiivisteen ja vielä pitää litran pönikkä käydä ostamassa että riittää, ostin Castrolin TQ-DIII öljyt, kaippa ne pitäis kelvata?
Jos tuo jousihässäkkä ei vaikuta mitään tuohon 2-3 väliin niin mitähän sitten, varmaan jonnekki pajalle ja mitähän ne sinne uusiivat? Paitsi paineita vois kokeilla vähän nostaa.
Entiset öljyt mittatikusta katsottuna olivat oikeastaan puhtaan moottoriöljyn väriset, mutta kun ne tiputti ropun kautta puhtaaseen astiaan niin eipä tuota väriä oikein tiennyt mikä se olisi..Pittää toivoo että se laatikko pellais paremmin noilla uusilla ööleillä..
Tuohon 3-4 vaihtoon ei löytynyt korjaussarjaa merkkiliikkeestä. Yrittivät selvittää asiaa Helsingin kautta. Siellä oli joku ehdotellut, että voisi kokeilla jäykistää niitä jousia jotenkin (aluslevyjä?). Ei oo ainakaan vielä tullut kokeiltua kun on harrastepelinä.
Jotkut, jotka on kokeillut noita Dexron III öljyjä ovat moittineet momentinmuuntimen lisääntynyttä luistoa noissa 722.3 ja 722.4 laatikoissa, varmaan vanhemmisakin.
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Jep dexron II tai oliko se type f nesteet näihin lootiin. Esim mobililta atf 220.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
No voe pheekule, täytyypä kysäistä jos noi öljyt saisi vielä palauttaa.. On tullut sen verta paljon tavaraa liikkeestä ostettua että eiköhän tuo onnistune..
Niin tosissaan kun en oikeastaan huomannut siinä korjaussarjan jousisatsissa eroa tuohon entiseen niin voisikohan tästä korjaussarjastakin jäykistää jousta jos sen 2-3 välin saisi pelaamaan paremmin? Ainahan sitä voisi kokeilla..
Ja tietääkös joku onko siellä suodattimen puolella samanlainen jousi hässäkkä ja mihinkä se vaikuttaa? Kun turbiinin puolellehhan tuo korjaussarja laitetaan.. Niinkuin vastapuolella tuota korjaussarjaa.
Niin tosissaan kun en oikeastaan huomannut siinä korjaussarjan jousisatsissa eroa tuohon entiseen niin voisikohan tästä korjaussarjastakin jäykistää jousta jos sen 2-3 välin saisi pelaamaan paremmin? Ainahan sitä voisi kokeilla..
Ja tietääkös joku onko siellä suodattimen puolella samanlainen jousi hässäkkä ja mihinkä se vaikuttaa? Kun turbiinin puolellehhan tuo korjaussarja laitetaan.. Niinkuin vastapuolella tuota korjaussarjaa.
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Tänään vaihdoin nuo öljyt ja mobilin atf 220 laitoin.. Lisäsin tuon 6,2L välillä pyörittäen ja käyttäen vaihteita päällä, ei oikein saanut mittatikusta selvää, kävin testilenkin vajaa 2km, sen jälkeen mittatikusta katsottuna näytti vielä alle alarajan 30 celsiuksen lämpötilassa, hankala nyt arvioida paljonko noi laatikon lämmöt olisi tuossa vaiheessa olleet kun autoa oisinko noin 15minuuttia pyörittänyt lämpimässä pajassa ja sen jälkeen tuo 2km testilenkki ja takaisin pajan sisälle..
Varmaan sais vielä vähän lisätä? Eikös se 722.3 laatikolla tilavuus ollut 6,2L?
Varmaan sais vielä vähän lisätä? Eikös se 722.3 laatikolla tilavuus ollut 6,2L?
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Riippuu siitä, mikä 722.3-malli se tarkalleen on (eli minkä koneen perässä). E420:ssä oli 722.3 ja siinä tilavuus oli 7,7 litraa. Tässä taulukko, josta lienee apua:JonzQ kirjoitti:Varmaan sais vielä vähän lisätä? Eikös se 722.3 laatikolla tilavuus ollut 6,2L?
http://www.autoshoppingcenter.com/trans ... uide1.html
Itse olen ajanut 10 km lenkin laskien siitä, kun moottorin lämpömittari näyttää 80 astetta. Kannattaa ajaa kunnon lenkki ja mielellään pienemmillä vaihteilla. Sitten auto sammuttamatta tasaiselle mittausta varten, antaa käydä hetken ja vasta sitten mittaa. Lukema on toisinaan vaikea saada näkyviin, jolloin ei auta muu kuin toistaa mittausta kunnes saa selvän tuloksen.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Juu kävin tuossa lenkkiä heittämässä varmaan joku reilu 30min.. Nytten näytti öljynmäärä sen 30celsius asteikon mukaan ylärajaa.. Ja oli ne lämpimämmät öljyt kun tuo 30 kun tuntui käsissä jo vähä lämpimälle..Tur_o kirjoitti:Riippuu siitä, mikä 722.3-malli se tarkalleen on (eli minkä koneen perässä). E420:ssä oli 722.3 ja siinä tilavuus oli 7,7 litraa. Tässä taulukko, josta lienee apua:JonzQ kirjoitti:Varmaan sais vielä vähän lisätä? Eikös se 722.3 laatikolla tilavuus ollut 6,2L?
http://www.autoshoppingcenter.com/trans ... uide1.html
Itse olen ajanut 10 km lenkin laskien siitä, kun moottorin lämpömittari näyttää 80 astetta. Kannattaa ajaa kunnon lenkki ja mielellään pienemmillä vaihteilla. Sitten auto sammuttamatta tasaiselle mittausta varten, antaa käydä hetken ja vasta sitten mittaa. Lukema on toisinaan vaikea saada näkyviin, jolloin ei auta muu kuin toistaa mittausta kunnes saa selvän tuloksen.
Juu tuon taulukon mukaanhan toi näyttää että öljynvaihdossa menis 6.2L, mutta kokonais kapasiteetti olisi 7,3L.. Eli varmaan vanhoja öljyjä jäis tuon verran.. No pitää vielä lisätä, tällä hetkellä sinne oon laittanu 6,3L..
Niin kone on 3.6 ja laatikko 722.328
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Itse joskus 1,5 vuotta sitten vaihdoin tuon Vehon myymän 2-3 vaihteen korjaussarjan mutta ei auttanut oikeastaan yhtään. Nyt myöhemmin tajunnu että oon käyttäny loodassa Castrolin dexron III, kun pitäisi noissa vanhuksissa olla ilmeisesti II. Ens kesänä menee kyllä öljyt uusiksi, toki loota on vanha ja kulunut mutta koitan ensin öljyjä ennen kuin alan metsästää laatikkoa.
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Molemmat ovat tehtaan hyväksymiä tuohon vaihteistoon, itse asiassa tuo Dexron III on uudempi suositus. Kun käytin tuota E420:tä vaihteistorempassa ja juttelin korjaajan kanssa, niin hänen mielipide oli, että aina Dexron III:sta näihin laatikoihin, kuulemma parempi öljy.
Jos vaihdat Dexron II:een, niin muuta eroa tuskin tulee kuin että turbiinin luisto hieman pienenee. Jos vaihdoissa on luistoa, epäilen, mahtaako auttaa. Kerro toki kokemuksistasi täällä.
Jos vaihdat Dexron II:een, niin muuta eroa tuskin tulee kuin että turbiinin luisto hieman pienenee. Jos vaihdoissa on luistoa, epäilen, mahtaako auttaa. Kerro toki kokemuksistasi täällä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Ahaa, no kerron toki mutta vaihto tapahtuu joskus keväällä/kesällä koska auto on vain kesäajossa. Voisi tuohon myös koittaa noita Forte yms. tuotteita, ovat vaan aika hintavia mitä olen katsellut.
Niin, ja kun tuo nyt on jo harrasteauto eikä käyttis niin kumpi on järkevämpää, hankkia käytetty 722.3 vai kunnostaa tuo oma ja samalla vaikka vahvistaa? Käytettykin on tietty aina vähän lottoa että minkälaisen askin sieltä saa... :/
Niin, ja kun tuo nyt on jo harrasteauto eikä käyttis niin kumpi on järkevämpää, hankkia käytetty 722.3 vai kunnostaa tuo oma ja samalla vaikka vahvistaa? Käytettykin on tietty aina vähän lottoa että minkälaisen askin sieltä saa... :/
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Niin tuo AFT320 taitaa olla "öljytehtaan" suositus l. korvaava vanhemmalle öljylle. Ainakaan Mobilin sivuilla ei näkynyt, että se olisi ko. laatikkotehtaan hyväksymä. Uudempi ja parempi öljy ei taida ainakaan aina olla parempaa tavaraa vanhempaan konstruktioon.Tur_o kirjoitti:Molemmat ovat tehtaan hyväksymiä tuohon vaihteistoon, itse asiassa tuo Dexron III on uudempi suositus..
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Ei niissä ATF220 ja 320 sitten ole eroa viskositeetissä?
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Mersu julkaisee netissä luetteloa hyväksytyistä öljyistä. Vanhoihin 722.3-5-vaihteistoihin käyvät luokitukset näyttävät olevan 236.1, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10 ja 236.81. Näitä vastaavat hyväksytyt öljymerkit löytyvät täältä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.1_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.6_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.7_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.9_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.10_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.81_en.html
Nähtävästi ATF320 ei ole hyväksyttyjen listalla (ja ATF220 on), kuten juhaoh sanoikin. Sen sijaan muita Dexron III -öljyjä on hyväksytty paljon, toisaalta Dexron II:sta näkyy monia myös. Itse luottaisin näihin (vaihteisto)tehtaan julkaisemiin listoihin: jos öljymerkki näkyy listalla, sitä voi käyttää.
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.1_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.6_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.7_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.9_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.10_en.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.81_en.html
Nähtävästi ATF320 ei ole hyväksyttyjen listalla (ja ATF220 on), kuten juhaoh sanoikin. Sen sijaan muita Dexron III -öljyjä on hyväksytty paljon, toisaalta Dexron II:sta näkyy monia myös. Itse luottaisin näihin (vaihteisto)tehtaan julkaisemiin listoihin: jos öljymerkki näkyy listalla, sitä voi käyttää.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: Vettäkö vaihteistoöljyssä?
Mun mielestä kannattaa korjata se vanha. Sitten ainakin tietää et se toimii varmaan auton loppuiän.AnselmiPanda kirjoitti: Niin, ja kun tuo nyt on jo harrasteauto eikä käyttis niin kumpi on järkevämpää, hankkia käytetty 722.3 vai kunnostaa tuo oma ja samalla vaikka vahvistaa? Käytettykin on tietty aina vähän lottoa että minkälaisen askin sieltä saa... :/
Käytetty laatikko on todennäkösesti ihan samanlainen ku se sun nykynenkin. Paitsi jos pääsee koeajamaan sitä käytettyä lootaa ja toteaa sen hyväksi, niin sitten on ihan eri asia...
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Re: Re:
"Tuohon 3-4 vaihtoon ei löytynyt korjaussarjaa merkkiliikkeestä. Yrittivät selvittää asiaa Helsingin kautta"
AInakin ulkomailta löytyy:
http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... 22-3vbkits" onclick="window.open(this.href);return false;
Ebay:
http://stores.ebay.com/Makco-Transmissi ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintaa tulee postikuluineen noin 75 euroa (USPS Priority Mail International)
AInakin ulkomailta löytyy:
http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... 22-3vbkits" onclick="window.open(this.href);return false;
Ebay:
http://stores.ebay.com/Makco-Transmissi ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintaa tulee postikuluineen noin 75 euroa (USPS Priority Mail International)
MB C160 Sportcoupe