Iskarit vaivaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
taxino12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.12.2010 14:28

Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja taxino12 »

Missähän mahtavat tehdä nykyään mersuihin iskareita?
Viime talvena iskarit alkoivat vuotamaan ilmeisesti pakkasen takia, vaihdettiin veholla takuuna. Tänä talvena on jo vaihdettu kertaalleen, onneksi taas takuuna.
Takuut loppuu keväällä, enkä takuulla vaihda sen jälkeen ns alkuperäisiin! :x
Avatar
Wäinämöinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 15.04.2009 13:54
Paikkakunta: Joensuu/Kontiolahti

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja Wäinämöinen »

Meijän ajokkiin vaihettiin 2vuoden aikana iskarit eteen 3 ja taakse 2 kertaa takuuna. Pakkasta eivät kestä ollenkaan.
Helmikuussa pamahti kaikki kerralla rikki ja takavaimentimet meni jopa poikki alakorvakoitten hitsisaumoista. Heiluivat hervottomana ja auto jousien varassa. Eivät huollossa kertoneet minkä valmistajan vaimentimia käyttävät.

Auto oli -08 E220CDI
C 280 Elegance W202
BMW 520 DA F10
taxino12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 15.12.2010 14:28

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja taxino12 »

Mulla on ollu 6 Volvoo vuodesta -96, joista ei yhdestäkään hajonnut iskareita, tosin kaikki kolisi etupäästään, (hajosi kääntölaakereita ja jouset kolisti. Laitettiin jousien väliin jonkinlaisia "puutarhaletkun"pätkiä) jonka syyn takia vaihdoin mersuun.
Avatar
Wäinämöinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 15.04.2009 13:54
Paikkakunta: Joensuu/Kontiolahti

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja Wäinämöinen »

Meillä oli kans volovoja aikasemmin. Iskareita ei menny, mutta muuten laatu on aika paljon mersua huonompaa. Mm. Helmamuovit kulu puhki ja räminää ja kolinaa aivan liikaa.. Varsinki näissä uusissa "Fordeissa".
C 280 Elegance W202
BMW 520 DA F10
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja markoala »

Sachs on ainakin 203 ja 211:n iskarien tekijä ja eivät kestä kuten bilsteinit vanhemmissa. Luultavasti sachs uusissakin jollei jotkin vielä halvemmat. Bilstein voisi olla kestävämpi.
W213 220d +W242 electric drive
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Morjensta semmonen pieni juttu vaikka olius kuinka merkki/hyvät iskarit kun on tarpeeksi pakkasta ja lähtee aamusella sompaileen niin jos sattuu esim. joku hidaste patti kohalle niin siinä saa iskarit vuotamaan ja vaikka kaikki neljä kerralla.eli jos nopee liike hyhmäsille iskareille niin ei ne tiivisteet kestä sitä. eli asian ydin ölppi mikä on vaimentimissa on niin jaykkää että ei ehdi kulkea putkissa siihen liikkeeseen nähden mitä pitaisi tapahtua. eli heikoin kohta sanoo sopimuksensa irti
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Olen ihmetellyt kovasti miksi ei auto tunnu kovalta ja jäykältä pakkasilla.
Tää mese on eka johon ei tunnu vaikuttavan pakkaset.
Pakkaset olleet ennätyskovat eikä huomaa mitään, tosin kylmä on hetken kun ei ole lohkolämmitintä eikä sisätilankaan.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Iskarit vaivaa

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

No viimetalvena nurmeksessa -38 ei mersu inahtanutkaan akku oikoseen uusi paikallisestä no lähti mutta ajeltiin aika pitkään että kivireki muuttu mersuksi ajan mittaan no en vaihtais toyotaan.ps on ollu.siinä ei oo mitään haastetta.no sanon olise peli ja neljä vuotta ajelin ei mitään remonttia tylsä peli .haastetta pitää olla.eli vanhalla mersulla ajelaan eikä luovuta koska siinä on sitä jotain on myös kawasakissa siis vanhassa useampi mukisessa ideaa
ja se urheilu /auto lähtee halvalla
Vastaa Viestiin