Ruiskutuspumppun vaihto. Ajoitusasiaa ? ..290td w210 96

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Ruiskutuspumppun vaihto. Ajoitusasiaa ? ..290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tänään ollut ajoa lyhyitä pätkiä (n. 10-20km sinne tänne). Ja nyt kotipihaan ajaessa kaikki ok. Sitten uudestaan liikkeelle lähtiessä n. 15min päästä ja starttauksen jälkeen antoi tuon EPC engine failure vikakoodin. Aluksi auto oli vikatilassa ja ei kiertänyt yli 3000rpm. Vähän ajoa ja nyt toimi normaalisti, mutta ei vaan lähe vikatila päältä vaikka kokeiltu uudestaan käynnistyksiä ja ajoa , ja akunkengän käytin irti(n. puoli minuuttia). Ei tässä muuten, mutta pitäs reissuun lähtee huomenna perheen kanssa ja reilusti pakkasta, niin ei tiedä uskaltaako :shock: .

Voisiko starttauksessa tippuva jännite tuon aiheuttaa näin pakkasilla kun päällä on ollut webastoa, penkinlämmitintä ja puhallinta ? , jos voi niin pitäisikö tuon vian lähteä pois näytöltä ilman akun kengän irroitusta? . Jos ei niin riittääkö puoli minuuttia ilman akunkenkää ?


Edit: saattoi olla myös electronics failure en tarkaan muista.
Viimeksi muokannut Turmelo, To 06.01.2011 15:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
patrol31
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 14.10.2009 22:36
Paikkakunta: Lahti

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja patrol31 »

Puoli minuuttia??
Ota se kenkä irti nyt ainakin puoleksi tunniksi.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos kaikki on kunnossa niin vikailmoitus katoaa näytöstä ilman mitään kikkailuja.

Jos ei katoa niin jossain on vikaa.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Joo, tuota ajattelinkin että ilmoitus katoaisi jos ei ole mitään vialla jo pelkällä sammuttamisella/käynnistämisellä. Täytyy ajaa auto hetkeksi sulamaan ja tutkimaan jos vika löytyisi.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18054
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eihän 290:ssä ole montaa kohtaa jotka vikavalon sytyttävät, oliko viittäkään ?
Pumppu, ohjainlaite, kaasuvaijerin potikka, neulan liiketunnistin, olikohan muuta. Liiketunnistinta voisi veikata ellen nyt ihan väärin muista noita kohteita.
Akunkengän irrottelut on mielestäni yhtä tyhjän kanssa, enemmän saa ongelmia aikaan kuin apuja.
wiimax.fi
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt auto ajettu 12km päähän lämpöiseen talliin sulamaan. Mittaisin huvikseen akun navoista jännitettä ja startatessa tippui alle 9V , koneenpäässä silloin luultavasti vähemmänkin. Voiko tuo antaa vika-ilmoituksen ? .

Ja koodihan on nimenomaan: EPC electronics failure, eikä engine kuin aiemmin muistin.

Ja vikailmoitus tulee melkein heti kun auto on lähtenyt käyntiin.

Mikäs tuo neulan liiketunnistin oikeen on :shock: ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Turmelo kirjoitti:
Mikäs tuo neulan liiketunnistin oikeen on :shock: ?

2 sylinterin mittaava suutin. Arvot ehjänä 80-120 ohmia. Eli mitataan "vika päällä" jolloin arvon kuuluu olla tuo.

Sinulla taitaa akku olla tiensä päässä.
Star
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Akku nyt lämmin ja ollut latauksessa niin nyt ei jännitteet paljoa notkahda. Silti vika vaan säilyy. Ja tuo vika tulee melkein heti käynnistyksen jälkeen. Täytyy varmaan lähteä reissuun toisella autolla.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Kris »

Tarkistappas/vaihda diesel-suodatin. Ja lisäksi tarkista silmämääräisesti ettei, ole naftaputket pullahtaneet liitoksistaan. Yhtäkkiä kuulostaisi vähän polttoainepuolen ongelmalta tämä vika. Eli varsinkin jos tämä vika tuli, kun pakkasta nyt oli vähän enemmän ja harvalta asemalta kuitenkaa oli saatavana arctic-laadun dieseliä...
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Onko ollut jälkikäyntiä.

Jamppa
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Kris »

Onko oireet nyt pysyneet samana, kun ilmat lauhtuivat?
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se virranjakopoksi kannattaa käydä läpi.

Ylijännitesuojarele
Siellä konehuonessa edestäpäin katsottuna vasemmassa takanurkassa muovikannen alla.
Poksi jossa muutama sulake päällä.
Poksi auki ja tinaile juotokset uusiksi.

Niin ja tottakai latausjännite.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Kris kirjoitti:. Eli varsinkin jos tämä vika tuli, kun pakkasta nyt oli vähän enemmän ja harvalta asemalta kuitenkaa oli saatavana arctic-laadun dieseliä...
Eikai näillä keleillä sentään arctic laatua tarvita. Ite oon ajellu jo toistakymmentä vuotta erikoiskesälaadulla aina tuonne -28 asteeseen asti. Muutamana päivänä kun on ollu kylmempää on varalta lisätty joukkoon talvilaatua.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Latausjännite oli Ok. Jälkikäyntiä en ole ainakaan havainnut. Diisselissä tuskin vika, kun tuo oli tallissakin muutamia tunteja kun vikaa metsästin. Nyt lähettiin reissunpäälle vanhankunnon 124:sella, niin saa tuo 210 lämmitellä rauhassa tallissa. Alkuviikosta palaan asiaan, ja koitan saada vikakoodit luettua ensitöikseni.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Kris »

juhaoh kirjoitti:
Kris kirjoitti:. Eli varsinkin jos tämä vika tuli, kun pakkasta nyt oli vähän enemmän ja harvalta asemalta kuitenkaa oli saatavana arctic-laadun dieseliä...
Eikai näillä keleillä sentään arctic laatua tarvita. Ite oon ajellu jo toistakymmentä vuotta erikoiskesälaadulla aina tuonne -28 asteeseen asti. Muutamana päivänä kun on ollu kylmempää on varalta lisätty joukkoon talvilaatua.

No aika lailla rajoilla mennään. Normi talvilaati alkaa hyytymään -29 asteessa ja suodatus lakkaa -34 asteessa. Täällä meilläpäin pakkasta oli -32 astetta noihin aikoihin kun vika tuli. Tossa paikallisen taksarin vw transporterkin jo jäätyi kerran ja itsellä -15 asteisesta talvilaatuun siirtymän aikoihin oma w210 jäätyi kerran tienvarteen. Kyllä se on niin autotyypistä kiinni millä keleillä ne jäätyy.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt sain carsoftin pelaamaan läppärissä ja vikakoodit luettu:

P1403 Exhaust gas feedback ---> luultavasti vanha koodi kun joskus koitin että saako tuon EGR:n tulpattua.

sitten tämä voisi viitata ongelmaan:

P1223 Distribution saft position sensor or Fuel Rack Position sensor .

Viittaako tämä nyt syöttöpumppu ongelmiin ?
Mitäs mahtaa olla nuo kaksi sensoria ?

Tosin nollasin koodit ja ainakaan nyt kun käyttelin vähän aikaa niin ei tullut takasin vikakoodia. Täytyy ottaa auto ajoon ja testata olisiko lämmin tallihoito auttanut.

Editiä lisää, lueskelin englanninkieliseltä foorumilta, että jos pääsee ilmaa polttoianeen sekaan niin voi aiheuttaa tuon vikakoodin. Täytyykin tuo suodatinjalka fiksailla kuntoon, kun vähän ollut tuota ilmaongelmaa paikallaan ollessaan.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt ilmavaivat korjattu uusilla polttoaineputkilla ja w124:sen vanhalla kunnon suodatinjalalla :) .

P1223 Distribution saft position sensor or Fuel Rack Position sensor .

Tuo vikakoodi vaan sitkeesti pysyy, nyt ei auta edes nollailut :cry:

Olisiko jollain veikkauksia, mitä lähteä tutkimaan :?: , tai mitä sensoreita nuo edes on :?:
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Mulla antoi saman koodin, koivuhaan veholla korjausohje oli ruiskutuspumpun vaihto. Sen joutui myös tekemään, suomessa osa maksoi 1600€ boschilla, vehon hinta oli 2400€+työt. Tilasin saksasta uuden orkkisosan, maksoin 1000€. Vanha piti laittaa vaihdossa sinne. Koodi on suomeksi säätömatka-anturi viallinen.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Kiitoksia, täytyy siis aloittaa: reilu puhdistus fortella tms. suodattimen kautta pumpulle. Uusi suodatin. mittaamalla tuo neulanliiketunnistin ja tarkastamalla johdotukset. Jos ei näillä eväillä niin pumppu pöydälle.
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Oletko kokeillut ilman Evryä? Joskus Scanian EDC-pumppuun auttoi kakstahtiöljy saman tyyppiseen vikaan ensi avuksi, mutta vain hetkeksi...
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Evryä ei ole ollut vähään aikaan päällä, ei edes silloin kun vika ilmeni :D , varmuudeksi irroitin johdotkin.

Laitoin suodattimeen Liquid molyn diesel järjestelmän puhdistusaineen + Redline RL2 . Ajoin pumppuun ja käyttelin pidempään. Ainakaan vielä ei mitään vaikutusta.

Semmoisen huomion tein, että kun laittaa sytytysvirran päälle, sen jälkeen nollaa vikakoodit ja sen jälkeen suoraan käyntiin ilman että virtoja ottaa pois, niin ei mitään ongelmaa toiminnassa ja vikatilaa ei saa päälle. Eli tuo huomaa tuon vian luultavasti siinä vaiheessa kun virrat laittaa päälle ja näyttää vian vasta starttauksen jälkeen. Mitäs paikkoja tuo tsekaa heti virran päälle tulessa ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Bomber4 kirjoitti:
2 sylinterin mittaava suutin. Arvot ehjänä 80-120 ohmia. Eli mitataan "vika päällä" jolloin arvon kuuluu olla tuo.

Sinulla taitaa akku olla tiensä päässä.
auto sammuksissa, ilman virtoja, anturin johto irti näytti 119ohm , niin tuossa vika ei varmaankaan ole ? . (kuuluuko se näin mitata?)

Edit: mittasin myös vika päällä ja 115ohm antoi auton käydessä. Tämä antoi myös eri vikakoodin(moving needle) , kun koitin ilman anturin johtoa, ja auto täristi käydessä.

Nyt tarkemmin kokeilin, niin kyllä tuo vika koodi ilmaantuu nimenomaan kun kääntää hehkutusasentoon avaimesta. Hehkutusasennossa vikakoodien nollaus ja siitä suoraan käyntiin ja auto toimii loistavasti eikä valita :D
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moottoriohjain tarkistaa virtojen kytkeytyessä pumpun määräsäätimen asennon ja paluusignaalin sieltä.
Eli siellä pumpun säätimessa se vika mahdollisesti on.


Turmelo kirjoitti:
auto sammuksissa, ilman virtoja, anturin johto irti näytti 119ohm , niin tuossa vika ei varmaankaan ole ? . (kuuluuko se näin mitata?)

Jep. Näin. Johdot irrallaan.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Jep, tuohon pumpun puoleen olenkin kallistunut. Tarkastan vielä johtosarjat ja liitokset. Onko suomessa ketään kuka osaisi pumpun korjata ? , vai kannattaako ruveta kattelemaan uutta saksanmaalta ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Itse korjautin kuuluisan c.mallin lucasin kuopiossa.On pätevä kaveri hommaan,tietysti sekin maksaa.
Lucasin korjaus maksoi 1500e
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pakkasta ja EPC engine failure vikatila...290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Meinasin mitata tuon pumpun johtosarjan ja tarkastaa, että kaikki toimii. Olikin yllätys, että pumpun päästä kun irroittelin liitintä niin siellä olikin O rengas ja dieseliä mihin johdot menevät. En uskaltanut tuota repimään irti , onko kukaan purkanut tuota irti niin saisi helposti mittailtua johtosarjan kunnon ?

Edit: Onko kenelläkään räjäytyskuvia kys. pumppuun ? Jos löytyy niin voi laittaa Turmelo@pakkotoisto.com
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: EPC engine failure. Syy: Pumppu. Ajoitus ? ..290td w210

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt on tulossa käytetty pumppu vanhan tilalle, ja vanha lähtee sitten tarkemmin tutkittavaksi, että kannattaako enään korjata.

Tuosta ajoituksesta, niin olisiko kellään selkeitä ohjeita sellaiselle kuka ei ole tehnyt ennen ? ... joku sanoo nyt että vie johonkin pajalle, mutta harrastus on harrastus ja asiat on opeteltava vaikka sen kantapään kautta :lol:

Tuollaisen ohjeen löysin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... us#p216007
dealerilta
"Merkki ykkösen suihkuputken kohdalle, löysät pois pumpusta myötäpäivään ja ajoitus taisi pitää olla jotain 22 astetta eykk kampiakselilta kun työnnät pumppua paikalleen.
En satavarmaksi muista.
Sitten ajoitat heittokellolla 0,90 ja senjälkeen voit jo varovasti kokeilla käyntiin. :roll:"

Tuo karkeesti kyllä varmaankin onnistuu laittaa kohdilleen 22astetta eykk ja merkki ykkösen suihkuputken kohdalle.

Mutta sitten tuo tarkempi ajoitus, helpoltahan tuo ainakin kuullostaa. Mutta mitä tuo tarkalleen ottaen näyttää heitokellossa ?

Mitäs kaikkea muuta mun kannattaa ottaa huomioon ?
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruiskutuspumppun vaihto. Ajoitusasiaa ? ..290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Eli kysytäämpä vielä tarkemmin. Eli kun pumppu on paikallaan ja pitäisi tehdä tarkempi ajoitus , 0,90mm eykk .

Teenkö näin:

1. moottori ykk kohtaan
2. syöttöpumppuun heittokello
3. pyöritetään taaksepäin moottoria kunnes heittokello pysähtyy
4. Pyöritetään ykk kohtaan ja katotaan heittokellosta ennakko
5. käännetään pumppua, että saadaan oikea ajoitus

ja taas uusiki ja pumppu on kohdallaan jos 0,90 on ennakko.

Tai jos on parempi keino tai ohje, niin tänne vaan :D
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18054
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ruiskutuspumppun vaihto. Ajoitusasiaa ? ..290td w210 96

Viesti Kirjoittaja dealer »

1. moottori ykk kohtaan
2. syöttöpumppuun heittokello
3. pyöritetään taaksepäin moottoria kunnes heittokello pysähtyy
* nollataan heittokello*
4. Pyöritetään ykk kohtaan ja katotaan heittokellosta ennakko
5. käännetään pumppua, että saadaan oikea ajoitus
wiimax.fi
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ruiskutuspumppun vaihto. Ajoitusasiaa ? ..290td w210 96

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Joo, tietysti noin tuon kyllä aattelin, mutta unohtui :D . Eli luultavasti noin saatan saada tuon auton taas liikkeelle. Raportoin viikonloppuna miten kävi :)
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Vastaa Viestiin